Sziasztok!
Hol találhatóak ezek a vízmelegítő gyertyák? Én úgy tudom, hogy csak az alapjáratot emeli meg a gyorsabb motor bemelegedés miatt.
Egy kérdés:
Valaki itt a fórumon már tisztított SCV szelepeket. Szeretnék segítséget kérni ehhez a művelethez. (mielött megvenném 80.000Ft-ért) A autó egy toyota avensis verso 2004 2.0 D-4D .
A hiba: padlógáznál kb. 3500-4000rpm között megtorpanik az autó és rá is fékez VSC jel villanik.(ha tovább nyomom letilt.) Ha lassan gyorsítok akkor magasabb fordulatnál jelentkezik ez a hiba.
Kérdésem milyen folyadékkal tisztítsam és hogyan. Van a melóhelyen ultrahangos mosó.
Köszi a segítséget.
Ha a nyitott motorházba belenézel, akkor a motor jobb oldalán legfelül van az EGR szelep. A vízkört melegítő extra izzítógyertyák ez alatt helyezkednek el úgy, hogy jobb oldalról nyúlnak be a blokk vízkörébe.
Itt az EM-30 jelzésű oldal környékén láthatóak leginkább.
Hozzájuk férni nem egyszerű. Én kiszereltem az EGR szelepet, de végül a komplett légszűrőházat el kellett távolítanom, hogy elektromosan le tudjam kötni a csatlakozóikat, hogy meg tudjam mérni őket. Szerencsére egyik sem mutatott szakadást, hozták az előírt 1 Ohm környéki ellenállást, így nálam a cseréjük most nem szükséges.
Viszont a 4 db normál izzítógyertyát kicseréltem és meglepődve tapasztaltam, hogy mind a 4 gyári darab nagyon könnyen kijött. Semmiberohadás, beleszakadás, csak puhán megindulás és sima csere.
Minimálisan egyenletesebbé vált az alapjárat hidegen, és a motor hideg üzemű hangja is kicsit finomabb lett, kevésbé kopog. Persze a nagyobb hidegek is épen elmúltak, szóval nem biztos, hogy releváns az összehasonlítás.
Az SCV takarítását mindenképp egy komolyabb ultrahangos tisztítóban kellene megejteni (a hőmérséklet szabályzása szükséges általában). Vannak nem túl olcsón megvásárolható folyadékok az ultrahangos tisztításhoz, abból az "alkalomhoz illőt" kell megvenni. Nekem nincs tapasztalatom az ügyben, de már egy ideje tervezem, hogy megejtem ezt a műveletet.
Üdv:
BF