Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386961 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3450 Dátum: 2016.05.12 23:22:06 »
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni valakitől akinek már van tapasztalata,hogy honnan lehet megtudni ha a kettőstömegű lendkerék hibás?
Vettem egy 2006.08. havi Toyota Anensis 2.2 D-4D D-CAT autót és alapjáraton meg bizonyos fordulaton remeg a kocsi.
A diagnosztikai műszer nem mutat semmilyen üzemanyag rendszer hibát és ebből arra gyanakszok,hogy a kettőstömegű lendkerék lehet a hibás.
Az autóban 210 ezer kilométer van végig Magyarországon szakszervizben lett szervizelve.
Kérem akinek van valami hasznos tapasztalata írja meg legyen szíves.

Üdv.
Indításnál és/vagy leállításnál jellegzetes csattanó hang. Kereskedők úgy próbálják ki, hogy indulásnál "véletlenül"  ;) lefullasztják a motort (kevés gázt adnak). Ha ilyenkor csattan egy nagyot, akkor bibis az autó.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3451 Dátum: 2016.05.19 08:26:09 »
Dízelt keresgélőknek érdekes lesz az utolsó kocsi: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/05/19/a_kilometerora-csalas_uj_csucsa/

"...így bukkantam rá a mai összeállítás rekorderére, egy 2005 decemberi Toyota Avensis 2,0 D-4D-re. Ez az autó már egy nagyjából mai technikai színvonalú, közös nyomócsöves turbódízel motort hord az orrában. A Unixnál 302 ezer forint hozzá a legolcsóbb kettős tömegű lendkerék és körülbelül 100 ezer a legolcsóbb kuplungkészlet.

A szerelő elkéri még a beszerelés árát is, tehát ha a 215 ezer kilométerrel kínált autót választjuk, jó ha félreteszünk közel félmilliót ezekre.
Miért? Mert az állami autónyilvántartás szerint tavaly 486 ezer kilométer volt benne.

Átkozottul szerencsésnek érezheti magát a majdani vevő, ha tényleg csak kuplungra és a lendkerékre kell költenie a vásárlás utáni évben. Egy ilyen dízelmotornak körülbelül félmillió kilométernél már a befecskendezőfúvókáival is lehet gondunk. Ezekből a felújítottért kérnek 127 ezret a Unixnál, és a motorba négy darab kell. A többi kopó-fogyót mindenki adogassa össze, legfeljebb néhány dologról kiderül, hogy éppen most cserélték, hogy a vevőnek már ne legyen rá panasza."


nyikita_Z

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3452 Dátum: 2016.05.19 12:02:19 »
Az előzőekben felsorolt költségek brutálisan hangoznak. A D-CAT befecskendezőfúvókáit egyébként fel lehet újítani  :?:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3453 Dátum: 2016.05.19 12:38:49 »
Az előzőekben felsorolt költségek brutálisan hangoznak. A D-CAT befecskendezőfúvókáit egyébként fel lehet újítani  :?:
Mi ebben a brutális? Rengeteg minden kerül hasonló összegbe, még ha konkrétan ezek a benzinesekben nincs (vagy eddig nem volt).
A másik ahogy német dieseleknél látom ügyes magyarok lényegesen olcsóbb megoldásokat találnak.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3454 Dátum: 2016.05.19 14:41:28 »
Az előzőekben felsorolt költségek brutálisan hangoznak.
Nem brutális egyik se. Az a brutális, hogy sok esetben olyanok keresnek dízelt akiknek benzines használati szokásuk van. Nameg esetleg nincsenek tisztában a 10 dízel autó valós költségeivel(tehát hogy garantáltan be fog nyelni 0,5-1 millió forintot valamikor 10 éves kora után). Aztán akkor állkeresztbe a szemük, mikor megvesznek egy dízelt ami tényleg készen áll félmillió forint nagyon-nagyon gyors benyelésére. Ezzel persze nincs gond, ha az autó nem tekert és nem 1,5 millióért árulják, hanem feleannyiért. Olyankor a tulaj nem zsákbamacskát vett.
És ne legyenek kétségek, a legtöbb használt dízel tekert itthon. Ha nem a tulaj tekeri, akkor a nepper csavarja meg. Aki tényleg csak évi 15-20.000 km-t ment ilyen kocsival, az benzinest vett.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3455 Dátum: 2016.05.19 15:28:46 »
Aki tényleg csak évi 15-20.000 km-t ment ilyen kocsival, az benzinest vett.
Persze, mint mindenhol ebben is vannak kivételek. Én is 7,5 évesen 127e km-rel adtam el az egyterű HDI motoros autómat. Csak az a gond, hogy az összes használt autót kereső ilyet keres és elhiszi, hogy meg is találta. Na és azért ennyi nincsen ezekből.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3456 Dátum: 2016.05.19 16:22:44 »
Nem brutális egyik se. Az a brutális, hogy sok esetben olyanok keresnek dízelt akiknek benzines használati szokásuk van. Nameg esetleg nincsenek tisztában a 10 dízel autó valós költségeivel(tehát hogy garantáltan be fog nyelni 0,5-1 millió forintot valamikor 10 éves kora után). Aztán akkor állkeresztbe a szemük, mikor megvesznek egy dízelt ami tényleg készen áll félmillió forint nagyon-nagyon gyors benyelésére. Ezzel persze nincs gond, ha az autó nem tekert és nem 1,5 millióért árulják, hanem feleannyiért. Olyankor a tulaj nem zsákbamacskát vett.
És ne legyenek kétségek, a legtöbb használt dízel tekert itthon. Ha nem a tulaj tekeri, akkor a nepper csavarja meg. Aki tényleg csak évi 15-20.000 km-t ment ilyen kocsival, az benzinest vett.
Ez a szokásos benzinesek szövege! Összehasonlitasz egy megkiméált benzinest, egy széthajtott többszörösét futott dieselt. Ez ugyan olyan önbecsapás, mintha egy sokat futott autót hasonlítasz egy keveset futottal.
Ha egy dieselt is keveset használsz az is sokáig el fog menni és sokáig nem lesz + költséged, de sokat megspórolsz.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3457 Dátum: 2016.05.19 16:49:22 »
Persze, mint mindenhol ebben is vannak kivételek. Én is 7,5 évesen 127e km-rel adtam el az egyterű HDI motoros autómat. Csak az a gond, hogy az összes használt autót kereső ilyet keres és elhiszi, hogy meg is találta. Na és azért ennyi nincsen ezekből.
És gondolom a sokatfutott, visszatekert hasonlók jól lehúzták az árszintjét.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3458 Dátum: 2016.05.19 17:07:11 »
Ez a szokásos benzinesek szövege!
20+ éve dízeles vagyok. :) 5 hónapja vettem egy benzinest _is_. :)

Összehasonlitasz egy megkiméált benzinest, egy széthajtott többszörösét futott dieselt. Ez ugyan olyan önbecsapás, mintha egy sokat futott autót hasonlítasz egy keveset futottal.
Nem hasonlítottam egyáltalán benzineshez, olvasd el még egyszer. Viszont tudom, hogy milyen egy kocsi hosszú autópályázás idején, hogy mi történik vele a városi használattól és hogy mekkora számlákat kapsz, ha kitartasz mellette ahelyett, hogy eladnád. A modern dízel 10-20 éves kora közt, valamikor garantáltan drága lesz. Önbecsapás ezt kategorikusan kizárni.

Ha egy dieselt is keveset használsz az is sokáig el fog menni és sokáig nem lesz + költséged, de sokat megspórolsz.
Pont fordítva tapasztaltam. A rövidutas (kevesebb) használat kinyírta a motort és egy 250.000-es motorfelújítást eredményezett 1-2 év alatt. Igaz, hogy közben kimutatható volt 40.000 ft megtakarítás a benzines fogyasztáshoz képest. :) De ez nem vígasztalt annyira. :)
A használt piacon a modern dízelek állapota lutri. És nagyobbrészt nem azért lutri, hogy mennyire jó az állapota és mennyire sokáig lesz olcsó. Sokan megveszik, mert keveset fogyaszt, "lelakják" motorikusan, aztán mikor jön a nagy költség, kiteszik rá az eladó táblát. "Nemdohányzó, női tulaj, megkímélt, csak templomba jártunk vele."

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3459 Dátum: 2016.05.19 17:09:23 »
Persze, mint mindenhol ebben is vannak kivételek. Én is 7,5 évesen 127e km-rel adtam el az egyterű HDI motoros autómat. Csak az a gond, hogy az összes használt autót kereső ilyet keres és elhiszi, hogy meg is találta. Na és azért ennyi nincsen ezekből.
Ja, de ezek azok a kocsik amiket csak családon belül ad el az ember. Különben alig találsz rá vevőt az adott árért. Sötétben minden tehén fekete. A többi autó közül sehogy nem tud kitűnni egy hiteles.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3460 Dátum: 2016.05.19 17:25:37 »
Ja, de ezek azok a kocsik amiket csak családon belül ad el az ember. Különben alig találsz rá vevőt az adott árért. Sötétben minden tehén fekete. A többi autó közül sehogy nem tud kitűnni egy hiteles.
Vagy fórumon belül, de a lényeg ugyanaz. Aki megvette a típus fórumán éveken keresztül nyomon követte, hogy mi történt az autóval ;)

Egyébként kíváncsiságból feldobtam a hahura is és meglepő módon nagyon gyorsan, nagyon sokan kerestek.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3461 Dátum: 2016.05.19 19:20:50 »
Vagy fórumon belül, de a lényeg ugyanaz. Aki megvette a típus fórumán éveken keresztül nyomon követte, hogy mi történt az autóval ;)
Jah, az is egy módszer. Azért asszociáltam erre, mert nálunk eddig kizárólag családban vándoroltak az ismert autók. :) miata.hu-n figyeltem meg, hogy a kocsik többségét meg se hirdetik, általában úgy megy el. Van akinek már három van (nem bírja ha szembejön egy eladó klubautó). Egy utcai, egy az asszonynak, meg egy projectgép, hogy legyen mit reszelni a pályára... :hug:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3462 Dátum: 2016.05.19 19:32:04 »

Nem hasonlítottam egyáltalán benzineshez, olvasd el még egyszer. Viszont tudom, hogy milyen egy kocsi hosszú autópályázás idején, hogy mi történik vele a városi használattól és hogy mekkora számlákat kapsz, ha kitartasz mellette ahelyett, hogy eladnád. A modern dízel 10-20 éves kora közt, valamikor garantáltan drága lesz. Önbecsapás ezt kategorikusan kizárni.
Pont fordítva tapasztaltam. A rövidutas (kevesebb) használat kinyírta a motort és egy 250.000-es motorfelújítást eredményezett 1-2 év alatt. Igaz, hogy közben kimutatható volt 40.000 ft megtakarítás a benzines fogyasztáshoz képest. :) De ez nem vígasztalt annyira. :)
A használt piacon a modern dízelek állapota lutri. És nagyobbrészt nem azért lutri, hogy mennyire jó az állapota és mennyire sokáig lesz olcsó. Sokan megveszik, mert keveset fogyaszt, "lelakják" motorikusan, aztán mikor jön a nagy költség, kiteszik rá az eladó táblát. "Nemdohányzó, női tulaj, megkímélt, csak templomba jártunk vele."
Persze, hogy egyszer az emlitett nagyságrendben költeni kell a dieselre és van rá esély, hogy aki rövid utakra használja annak elöbb eljön. (Talán ezért nem olyan rossz vétel egy német cégautó ;))
Egyik barátomnak 2003- óta megvan a diesel Fusionja, nyári nyaralásokon kivűl csak rövid utakra, munkábajárásra használja és semmi baja sincs.
Egyébként meg a használt dieseleknél eleve beárazzák a várható nagyjavitást, hiszen azért kerülnek ugyan annyiba mint a benzinesek, pedig ugye újkorukban drágábbak voltak a dieselek.
10 éve még más volt a diesel poziciója: olcsóbb volt a gázolaj (most szinte egy árban van), és most azért a benzinesek fogyasztása se olyan zsebbevágó ilyen alacsony árak mellett. És a benzinesek fogyija is sokat csökkent, ahogy sokan mondják.
Azért a benzineseknél is lehet nagyobb kiadás,pl olajevés kapcsán( felújítás) ahogy több Toyotánál is előfordult. Ilyen a dieselekre nem jellemző.




Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3463 Dátum: 2016.05.19 20:21:39 »
Teljesen egyetértek azokkal amiket írtál.
Egy 2-3 éves cégautót amivel tudom, hogy autópályáztak és úgy ment bele 200-250.000 km, simán megvennék. Dízel pozíciója... 90-ben ezért vettünk dízel Passatot. Valami kétharmada volt a benzin árának.

robitrodnav

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3464 Dátum: 2016.05.28 18:20:55 »
Sziasztok !

Azt szeretném kérdezni, mi lehet a hiba, kétoldali digit klima egyik oldala müködik / de szerintem az sem tökéletesen hűt, nem fúj jéghideg levegöt/ a másik oldal szinte alig.
A kompresszor működik.  Köszönöm a válaszokat !