Nem az a baj, hogy vissza van tekerve a km óra hanem, hogy annyit kérnek érte mintha valós lenne a km, ergó pofátlanul nyerészkednek. Ez a szemétség az egészben
Km-t keresnek az emberek, annak ellenére, hogy sejtjük, hogy az órák 80%-a tekert. Itt a topicban is, valaki 250.000 km-t futott 8-10 éves dízelt keres az előző oldalon. Mindenki elmonja, hogy állapot, nem km, mégis mindenki a km óra állás igényével kezdi. Kérdezd meg magas km órás kocsik eladóit, nepperektől eltekintve senki nem hívja fel őket. Az autóvásárló egy 400.000 km-s autót privát eladótól nem vesz meg. De ha a nepper megveszi, visszatekeri az órát 200-ra, akkor elmegy, megnézi, csillogó szemmel megveszi és konstatálja, hogy jó üzletet kötött. Egyetértek, hogy a tekergetés tisztességtelen és elítélendő, de amíg lesz user aki 200-as futással keres 10 éves dízelt addig lesz tekergető is.
Nézegettem tavaly tavasszal kocsikat. Láttam kb. egytucat Octaviát, Superbet 3 évesen 220.320.000 km-el. Kicsit soknak tűnt, kiderült, hogy a tulajok szinte mindig németországi melóra autópályáztak vele heti 2-3.000 km-t heti rendszerességgel. Gondolom mindet nepper vitte el és 70-80.000 km-el újjászülettek. Mivel autópálya kilométerek kerültek bele, fel se tűnhetett az új tulajnak.
Másik: dízelt sokszor nem az vesz aki hosszútávra jár
és spórolni akar, hanem olyan aki
elsődlegesen spórolni akar. Nem akar fenntartásra fizetni, csak a dízel előnyeit akarja(alacsony fogyasztás), a hátrányait nem(CR, kettőstömegű, turbó). A kocsikat nem fenntartja, hanem lelakja, megveszi, aztán imádkozik, hogy ne legyen semmi baja, ha meg baja lesz, inkább eladja és vesz olyat ami még nincs lelakva. Ez a típus el akarja hinni, hogy a jólelkű első tulaj évi 15.000km-t pakolt bele és kímélve járatta a kocsit, ami emiatt még 10 évig gond nélkül el fog menni fillérekből. Nem azért adja el, mert 400.000 km-t ment és lassan bele kell majd pakolni a rendszerbe a kocsi értékének a negyedét-felét...