Mi számít városi használatnak?Egy taxi aki városon belül jár az igen,én naponta munkahelyre oda 10 vissza 10 km mennék amiből egy rész főút kb 5-6 km(elővárosban lakom),a többi km-t főúton, pályán tenném meg nyaralás,rokonlátogatás stb..Akkor szerintetek az én használatom városi használatnak számít, amit ahogy masok is irták nem bir? Egy taxis üzemmöd melyik részét tenné hamat tönkre,?
A dízelnek kell 5-6km hogy elérje az üzemmeleg szint alját. A benzines sokkal gyorsabban melegszik, ezért ajánlják azt rövidtávos használatra. A rövidtávos használatot hívják városi használatnak. 10km-es távon a motor kétharmad részben hidegen fog menni.
Nem a város tábla a lényeg, az a motort teljesen hidegen hagyja(
) hanem az, hogy a motorod hidegen fog nagyrészt üzemelni. Ha 30km távolságba autózol minden nap, akkor már másképp fest a dolog, mivel az üzemórák jelentős része nem hidegüzemben fog történni. Ezeket olvasd el ha szeretnél jobban képbe kerülni:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/Nekem a városi használat ~5 év alatt ette meg a motort annyira, hogy szerelő>gépműhely>felújítás lett belőle. Üzemanyagon nem takarítottam meg annyit, mint amennyibe a történet került.
Egy taxi aki városon belül jár
A taxis elindul reggel és megy többé-kevésbé egyben 8 órát a motor. A járgány 5 km alatt bemelegszik és úgy is marad, mert hosszabb időre nem áll le a napi 100-250km futás és 8 üzemóra alatt. Te mész 10km-t, aztán lehűlsz hidegre és mész még 10km-t. A motorod igazából sose melegszik be, saccra 6km-nél kezd üzemmeleg lenni és 10km után lesz az optimum környékén. Simán lehet, hogy időben ugyanakkor lesz problémás a két autó, de a futás szummájában biztos hogy jelentős különbség lesz kettejük közt. Kb. tízszeres. Ez az egyik. A másik az, hogy nekünk a kocsi egy veszteséges eszköz, mindenképpen bukunk rajta. A taxisnak viszont munkaeszköz, amit tervezetten elhasznál, jó esetben anyagi veszteség nélkül.
Ha ironikus akarok lenni, akkor az a legvalószínűbb helyzet, hogy x év taxisüzem után visszatekerik félmillióval az óráját, lehántják a sárga fóliát, kitakarítják és eladják egy dízelre becsípődött valakinek aki mindenáron azt akar venni.