Sziasztok,
Avensis vásárlása előtt vagyok.
2005-2007-es évjáratot szeretnék venni.
A kérdésem a következő lenne, hogy dieselből melyik típusút érdemes venni amire használnám napi munkába járás 30 km valamint egyéb hosszabb utak autópályán valamint a napi használat során természetesen lenne benne bőven városi használat is. (Győr - Budapest) valamint nyáron Győr - Frankfurt 1-2x
Segítségetek előre is köszönöm
En szigorúan maradnék a 2,0 d4d 126 Lovas motorral szerelt ráncfelvarrott verziónál.
Sajnos ennek kb hasonlóak a hiba forrásai, hiszen sok alkatrésze EU-i, de ha találsz egy szép állapotú, megvigyázott példányt, akkor az sokáig szolgál majd. 10-15 000-ként olaj és szűrő csere, valamint kizárólag prémiumot tankolnék bele (OMV). A kockázat mindig az előző tulaj miatt van. Nem tudhatjuk pontosan, hogyan és milyen körülmények között használták. Szerintem ez lesz az alapja a megbízhatóságnak.
Használtan D-Cat motoros Avensist nem valószínű, hogy mernék venni. Újonnan igen, mert akkor tuti, hogy rajtam múlik a megbizhatóság. Sajnos, ahogy előttem már jelezték, a dcat motor igényesebb tulajt kivan az átlagnál, itt a fórumon Spet kolléga foglalkozik a sajátjával átlag feletti szinten, neki jó is az autója. Sajnos, hallottunk több olyan esetről, amikor a dcat motor akár 100000 km előtt is hengerfejes lett, mert a gyári hengfejtomites átégett és bekavarta a vizet, vagy az olajat a vízbe...
Hibátlan autó természetesen nincs, de használtan a modern dízelek anyagilag nagyon kockázatosak. Toyotán belül egyértelműen az 1,4 d4d a legjobb, de ez csak egy mérettel lejjeb elérhető, a nagyobbak között a 2,0 az, ami kis odafigyeléssel jól fog vélhetően működni.
Egyébként, a 2012 utáni, első ráncfelvarrott T27-ekbe szerelt BMW eredetű 1,6 d4d motorok a szervizesek elmondása szerint elég jól sikerült motorok, még nem találkoztak konstrukciós hibával. Olajcsere-szűrőcsere és mennek, több közülük 100000 km feletti már. 3-4 év múlva lesznek igazán érdekes alternatívák, használtautóként.