Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384476 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3060 Dátum: 2015.10.04 20:05:08 »
Ne vedd készpénznek a porlasztócsúcs élettartamát. Ezer dolog befolyásolja. Pl jó magyar szokáshoz híven az olcsó, gagyi kutas nyál is.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3061 Dátum: 2015.10.04 20:23:29 »
Ismerem a kannás gázolaj illetve a rossz minőségű hazai kutakról szóló mendemondákat, az autóba nem volt soha töltikézve, de még magyar kutakat is csak ritkán lát, ezért kerekedett ki a szemem a 400 láttán.
Azért érdekelne, az erősödő hangon kívül mi a tünete a porlasztócsúcsok gyengélkedésének?

Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3062 Dátum: 2015.10.04 20:49:10 »
Ismerem a kannás gázolaj illetve a rossz minőségű hazai kutakról szóló mendemondákat, az autóba nem volt soha töltikézve, de még magyar kutakat is csak ritkán lát, ezért kerekedett ki a szemem a 400 láttán.
Azért érdekelne, az erősödő hangon kívül mi a tünete a porlasztócsúcsok gyengélkedésének?
Bocsánat, hogy felkavartalak érzelmileg :pai:, de ne vedd készpénznek az én 400-as hallomásomat. Ezt nem konkrétan a 2ezres avéra mondták, hanem úgy általában a mostanság gyártott gázolajosakra (azé se írok dízelt  :tt2:). Amikor a benzinesekhez mért plusz költségeket számolgattuk, ezek merültek fel: 200e km - 200e Ft kuplung, 300e km - 300e Ft részecskeszűrő, 400e km - 400e Ft porlasztócsúcs. Tudom, nem pontos, de így könnyebb megjegyezni. ;)

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3063 Dátum: 2015.10.04 21:51:52 »
jólvanjólvan, az érzelmeim a saját csúcsaim miatt kavarognak  :helpsmilie:
ha már itt tartunk, csak a gyári új csúcs amit ajánl a nagyérdemű, vagy van olcsóbb megoldás?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3064 Dátum: 2015.10.05 09:21:01 »
jólvanjólvan, az érzelmeim a saját csúcsaim miatt kavarognak  :helpsmilie:
ha már itt tartunk, csak a gyári új csúcs amit ajánl a nagyérdemű, vagy van olcsóbb megoldás?

Szia!

Azért ne ronts ajtóstól a házba!

Először méresd be a jelenlegi injektorokat! Porlasztási képet sehol nem vizsgálnak, ha jól tudom, hanem felteszik próbapadra, adott tesztciklust lefuttatnak és megmérik a résolaj mennyiségét. Erre a mennyiségre van egy gyári küszöbérték meghatározva (pontos értéket nem tudok), ha annál nagyobb, akkor csere. Egyébként a hallottak alapján kb. ránézésre megmondják, hogyha valamelyik csúnyán szét van égve.

Ez a mérés nagyságrendileg 4-5.000 Ft/injektor plusz szerelési költség, amibe beletartozik, hogy venni kell néhány darab egyszer használatos tömítést (résolajcsőhöz alu tömítések 5 db, szelepfedéltömítés, szelepfedélben az injektorok gázolajcsövét bevezető lévő gumiharang, ha elöregedett 4db, injektorok alatt található karika 4 db, egyéb tömítések, stb.) Ezek gyáriban darabonként 1-2.000 Ft-os tételek, ha cserélni kell. Szerelési utasítás szerint minden felsorolt tömítés egyszer használatos, ha bontani kell, akkor hivatalosan csere is szükséges.

(Érdemes tudni, hogy ezen résolaj mennyisége nem egyenlő hideg és meleg motornál. Meleg motornál nagyobb ez az érték, így egy kopott injektorsor esetében előfordulhat, hogy míg hidegen pöccre indul az autó, melegen már szinte "fel kell húzni", mert a nagy résolajveszteség miatt nem áll elő a szükséges railnyomás, az ECU nem vezérli ki az injektorokat. Ezért van az, hogy ha melegen kell sokat tekertetni az önindítót, akkor ott injektorra is kell gyanakodni.)

A mérésnél még simán kiderülhet, hogy jók az injektoraid, de mondjuk a magasnyomású szivattyúval van probléma. Ne legyen! Gyári új ára 2-300.000 Ft (inkább a 300). Hallottam olyat, hogy 70-80.000 Ft körül felújítják a magasnyomású szivattyút, de se helyet, se tapasztalatot nem tudok a munkával kapcsolatban, szóval egyenlőre ez az urban legend kategória.
Esetleg a szivattyún található SCV szelepek lehetnek csereérettek, ezek beszerezhetők 50.000 Ft-tól akár pl.

Az injektorokat beszerezheted újonnan bármely Toyota vagy volt Toyota szervizből, nem tudom, hogy milyen áron, vagy például a Bárdiék is forgalmazzák már ezeket (jelenleg én 95.000 Ft körül árat látok nagy kedvezménnyel, de most pont nincs nekik raktáron, érdeklődni kellene). Egyéb forrásból itt is lehet próbálkozni és még jó néhány hasonló helyet találhatsz, ha utánanézel.

Lehet injektorokat bontottan is venni, azokat beméretni és a jókat beszerelni. Ezzel nyilván az egyszeri bekerülési költséget alacsonyan tudod tartani (~30.000 Ft / db bemérve), de kérdéses, hogy meddig lesznek jók a még éppen jól szuperáló befecskendezők.

Harmadik alternatívaként kaphatóak felújított(nak mondott) injektorok is. Elvileg kaphatóak hozzá azok az alkatrészek melyek elkopnak és azokat kicserélve javítható lehet az injektor. De itt van egy nem kis probléma.

Ezeket a befecskendezőket gyárilag nagyon pontosan bemérik (eljárás nem dokumentált, nem ismert róla leírás), és a beméréskor kapott értékek alapján az injektor kap egy kódot, mely tartalmazza a gyártott elem aktuális eltérését, szórását az átlagtól. Ezt az értéket az ECU figyelembe is veszi, amikor a befecskendezési időket meghatározza. A felújított verzióknál ez a kód nem kerül újra meghatározásra, ezért nem lesz gyári ekvivalens a megoldás. Szerelőm épített már be ilyet, hozta a kuncsaft, nem volt vele gond, de kérdés, hogy meddig? Volt szó róla, hogy majd lesz olyan cég Magyarországon, aki hivatalosan is újíthat fel Denso befecskendezőket (talán a Filep Diesel, de nem vagyok benne biztos). Erről azóta sincs hír, de érdemes szétnézni, hátha megkegyelmezett a gyár végre és kiadta a kód generálásához szükséges mérési eljárást.

Összefoglalva: mivel ezek a dolgok elromlanak, nem kis költség őket javítani, az autók értéke pedig már erősen csökkent, ezért kialakultak alternatív beszerzési, megoldási útvonalak. Ezeket felkutatva lehet "optimalizálni" a költségeket kinek-kinek a pénztárcájához mérten.

Azért vagyok ilyen (jól) értesült, mert nekem is egy 1CD-FTV motorkódú a motorom, bár ez még a korábbi verzió, amit a T22-kbe szereltek (injektorokban pont van különbség például). A bemérés dolgot most fogom majd megcsináltatni, mert kíváncsi vagyok az injektorok állapotára, és aktuálisa, a szelephézag-ellenőrzéssel egy időben el tudják végezni. Egyenlőre nem érzek nagy problémát, picit tovább kell indítózni melegen, és mintha kicsit jobban "kopogna" a motor hidegen, rázna alacsonyabb fordulaton, de ez az utóbbi kettő lehet placebó is. Ha probléma van, akkor még nem döntöttem, hogy melyik variációt vállalom be, de körüljártam, hogy mik a lehetőségek.

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.05 09:25:44 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3065 Dátum: 2015.10.05 10:17:59 »
A nagyon jól érthető és korrekt leírásodhoz annyit hozzátennék, hogy a befecskendezőket érdemes UH-tisztításban is részesíteni. Ennek költsége is kb 5000Ft/db árban vannak, de ha jól* megcsinálják, garantáltan érezhető lesz a jótékony hatása (simább-egyenletesebb járás, kevesebb mechanikai zajjal járó működés, jobb fogyasztás, jobb dinamika).

* jól megcsinálni: Van olyan nagynevű adagolós műhely, ahol foglalkoznak UH-tisztítással, de nem úgy, ahogy kellene. A befecsiket, ugyanis nem elég megáztatni az UH-készülékben. Fel kell csurig tölteni és úgy belehelyezni a készülékbe. Darabonként 2x15 perc "kotyogtatást" kell adni neki ahhoz, hogy az befecsik belsejéből is kitakarodjon a  trutyi. Ezt a fajta alapos tisztítást egyes műhelyek nem igazán szeretik, mert az erre szánt idő alatt ők be tudnak szerelni kb 3-4 szett befecskendezőt, amiért több pénzt kérhetnek el. Az UH-tisztítást felügyelni kell, amit a nagyobb szervizek "nem szeretnek".

Nekem, ugyan, benzines az autóm, de megcsináltuk ezt az UH-tisztítást és eléggé megdöbbentem, mennyi gané kijött a befecskendezőkből. Én azóta mindenkinek csak ajánlom ezt a műveletet, mert hiszek abban, hogy a gyárilag beszerelt alkatrészek képesek igazán jól működni együtt, ha nem muszáj, nem bontanám meg ezt az egységet. Dízeleknél további előny, hogy a tisztított befecskendezők kódja továbbra is megmarad, szemben a "felújítottéval". Azt gondolom, hogy 30.000Ft/db ár helyett megér max. 20.000Ft-ot egy ilyen tisztítás.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3066 Dátum: 2015.10.05 10:27:16 »
A nagyon jól érthető és korrekt leírásodhoz annyit hozzátennék, hogy a befecskendezőket érdemes UH-tisztításban is részesíteni. Ennek költsége is kb 5000Ft/db árban vannak, de ha jól* megcsinálják, garantáltan érezhető lesz a jótékony hatása (simább-egyenletesebb járás, kevesebb mechanikai zajjal járó működés, jobb fogyasztás, jobb dinamika).

* jól megcsinálni: Van olyan nagynevű adagolós műhely, ahol foglalkoznak UH-tisztítással, de nem úgy, ahogy kellene. A befecsiket, ugyanis nem elég megáztatni az UH-készülékben. Fel kell csurig tölteni és úgy belehelyezni a készülékbe. Darabonként 2x15 perc "kotyogtatást" kell adni neki ahhoz, hogy az befecsik belsejéből is kitakarodjon a  trutyi. Ezt a fajta alapos tisztítást egyes műhelyek nem igazán szeretik, mert az erre szánt idő alatt ők be tudnak szerelni kb 3-4 szett befecskendezőt, amiért több pénzt kérhetnek el. Az UH-tisztítást felügyelni kell, amit a nagyobb szervizek "nem szeretnek".

Nekem, ugyan, benzines az autóm, de megcsináltuk ezt az UH-tisztítást és eléggé megdöbbentem, mennyi gané kijött a befecskendezőkből. Én azóta mindenkinek csak ajánlom ezt a műveletet, mert hiszek abban, hogy a gyárilag beszerelt alkatrészek képesek igazán jól működni együtt, ha nem muszáj, nem bontanám meg ezt az egységet. Dízeleknél további előny, hogy a tisztított befecskendezők kódja továbbra is megmarad, szemben a "felújítottéval". Azt gondolom, hogy 30.000Ft/db ár helyett megér max. 20.000Ft-ot egy ilyen tisztítás.  :yes:

Köszi, a lehetőséget megjegyeztem.
Annyit azért hozzátennék az dízel injektorokkal kapcsolatban, hogyha a résolaj már káros mértékben megnövekedett, akkor a cserén/felújításon kívül nem igazán van mit tenni, mert a probléma nem koszolódásból adódik, hanem mechanikai kopottságból. Azt sajnos egy UH tisztítás sem javítja, de a jó injektoroknál szóba kerülhet.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3067 Dátum: 2015.10.05 10:52:45 »
Szia!

Azért ne ronts ajtóstól a házba!

Először méresd be a jelenlegi injektorokat! Porlasztási képet sehol nem vizsgálnak, ha jól tudom, hanem felteszik próbapadra, adott tesztciklust lefuttatnak és megmérik a résolaj mennyiségét. Erre a mennyiségre van egy gyári küszöbérték meghatározva (pontos értéket nem tudok), ha annál nagyobb, akkor csere. Egyébként a hallottak alapján kb. ránézésre megmondják, hogyha valamelyik csúnyán szét van égve.

Ez a mérés nagyságrendileg 4-5.000 Ft/injektor plusz szerelési költség, amibe beletartozik, hogy venni kell néhány darab egyszer használatos tömítést (résolajcsőhöz alu tömítések 5 db, szelepfedéltömítés, szelepfedélben az injektorok gázolajcsövét bevezető lévő gumiharang, ha elöregedett 4db, injektorok alatt található karika 4 db, egyéb tömítések, stb.) Ezek gyáriban darabonként 1-2.000 Ft-os tételek, ha cserélni kell. Szerelési utasítás szerint minden felsorolt tömítés egyszer használatos, ha bontani kell, akkor hivatalosan csere is szükséges.

(Érdemes tudni, hogy ezen résolaj mennyisége nem egyenlő hideg és meleg motornál. Meleg motornál nagyobb ez az érték, így egy kopott injektorsor esetében előfordulhat, hogy míg hidegen pöccre indul az autó, melegen már szinte "fel kell húzni", mert a nagy résolajveszteség miatt nem áll elő a szükséges railnyomás, az ECU nem vezérli ki az injektorokat. Ezért van az, hogy ha melegen kell sokat tekertetni az önindítót, akkor ott injektorra is kell gyanakodni.)

A mérésnél még simán kiderülhet, hogy jók az injektoraid, de mondjuk a magasnyomású szivattyúval van probléma. Ne legyen! Gyári új ára 2-300.000 Ft (inkább a 300). Hallottam olyat, hogy 70-80.000 Ft körül felújítják a magasnyomású szivattyút, de se helyet, se tapasztalatot nem tudok a munkával kapcsolatban, szóval egyenlőre ez az urban legend kategória.
Esetleg a szivattyún található SCV szelepek lehetnek csereérettek, ezek beszerezhetők 50.000 Ft-tól akár pl.

Az injektorokat beszerezheted újonnan bármely Toyota vagy volt Toyota szervizből, nem tudom, hogy milyen áron, vagy például a Bárdiék is forgalmazzák már ezeket (jelenleg én 95.000 Ft körül árat látok nagy kedvezménnyel, de most pont nincs nekik raktáron, érdeklődni kellene). Egyéb forrásból itt is lehet próbálkozni és még jó néhány hasonló helyet találhatsz, ha utánanézel.

Lehet injektorokat bontottan is venni, azokat beméretni és a jókat beszerelni. Ezzel nyilván az egyszeri bekerülési költséget alacsonyan tudod tartani (~30.000 Ft / db bemérve), de kérdéses, hogy meddig lesznek jók a még éppen jól szuperáló befecskendezők.

Harmadik alternatívaként kaphatóak felújított(nak mondott) injektorok is. Elvileg kaphatóak hozzá azok az alkatrészek melyek elkopnak és azokat kicserélve javítható lehet az injektor. De itt van egy nem kis probléma.

Ezeket a befecskendezőket gyárilag nagyon pontosan bemérik (eljárás nem dokumentált, nem ismert róla leírás), és a beméréskor kapott értékek alapján az injektor kap egy kódot, mely tartalmazza a gyártott elem aktuális eltérését, szórását az átlagtól. Ezt az értéket az ECU figyelembe is veszi, amikor a befecskendezési időket meghatározza. A felújított verzióknál ez a kód nem kerül újra meghatározásra, ezért nem lesz gyári ekvivalens a megoldás. Szerelőm épített már be ilyet, hozta a kuncsaft, nem volt vele gond, de kérdés, hogy meddig? Volt szó róla, hogy majd lesz olyan cég Magyarországon, aki hivatalosan is újíthat fel Denso befecskendezőket (talán a Filep Diesel, de nem vagyok benne biztos). Erről azóta sincs hír, de érdemes szétnézni, hátha megkegyelmezett a gyár végre és kiadta a kód generálásához szükséges mérési eljárást.

Összefoglalva: mivel ezek a dolgok elromlanak, nem kis költség őket javítani, az autók értéke pedig már erősen csökkent, ezért kialakultak alternatív beszerzési, megoldási útvonalak. Ezeket felkutatva lehet "optimalizálni" a költségeket kinek-kinek a pénztárcájához mérten.

Azért vagyok ilyen (jól) értesült, mert nekem is egy 1CD-FTV motorkódú a motorom, bár ez még a korábbi verzió, amit a T22-kbe szereltek (injektorokban pont van különbség például). A bemérés dolgot most fogom majd megcsináltatni, mert kíváncsi vagyok az injektorok állapotára, és aktuálisa, a szelephézag-ellenőrzéssel egy időben el tudják végezni. Egyenlőre nem érzek nagy problémát, picit tovább kell indítózni melegen, és mintha kicsit jobban "kopogna" a motor hidegen, rázna alacsonyabb fordulaton, de ez az utóbbi kettő lehet placebó is. Ha probléma van, akkor még nem döntöttem, hogy melyik variációt vállalom be, de körüljártam, hogy mik a lehetőségek.

Üdv:
BF

Egyszer régebben talán én írtam a Denso porlasztók javításáról talán. Én az aláírásomban látható autó Delpi befecskendezőit csináltattam vele,akkor mondta,hogy talán megkapják a Denso javítás lehetőségét is.Esetleg érdemes megkérdezni,hogy mit mond. Olcsó biztos nem lesz,de vannak lehetőségek a költségek csökkentésére,nem zárkóznak el mindentől...

http://www.branddiesel.hu/

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3068 Dátum: 2015.10.05 11:20:53 »
Egyszer régebben talán én írtam a Denso porlasztók javításáról talán. Én az aláírásomban látható autó Delpi befecskendezőit csináltattam vele,akkor mondta,hogy talán megkapják a Denso javítás lehetőségét is.Esetleg érdemes megkérdezni,hogy mit mond. Olcsó biztos nem lesz,de vannak lehetőségek a költségek csökkentésére,nem zárkóznak el mindentől...

http://www.branddiesel.hu/

Hát, akkor itt a pontos cégnév. Egyenlőre még nem listázzák a honlapjukon, ezért gondolom, hogy nem kapták még meg a know how-t. Sajnos...

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3069 Dátum: 2015.10.05 16:30:11 »
Köszi mindenkinek a felvilágosítást, kissé elment a kedvem ettől a dizeltől.
Mivel nincs melegen nehezebben indulás, nincs egyenetlen járás megpróbálok nem foglalkozni a dologgal addig amíg komolyabb tünet nem jelentkezik, lehet átgondolom az eladást is.
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3070 Dátum: 2015.10.06 16:05:48 »
sziasztok.  szeretném kérdezni,hogy 2.2 -d4d motornál/2007 év/ van-e olajcserére utasító figyelmeztető visszajelző. ha van akkor ezt olajcsere után hogyan lehet kikapcsolni.Olajcsere előtt vagyok,mert nem tudom mikor és milyen olaj került bele és szeretném magam csinálni.
sajnos nincs hozzá semmi könyv.
hallottam valami gyujtás és napi km.-udo kombinációról ,de csak fél infó,nem biztos.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3071 Dátum: 2015.10.06 17:08:06 »
sziasztok.  szeretném kérdezni,hogy 2.2 -d4d motornál/2007 év/ van-e olajcserére utasító figyelmeztető visszajelző. ha van akkor ezt olajcsere után hogyan lehet kikapcsolni.Olajcsere előtt vagyok,mert nem tudom mikor és milyen olaj került bele és szeretném magam csinálni.
sajnos nincs hozzá semmi könyv.
hallottam valami gyujtás és napi km.-udo kombinációról ,de csak fél infó,nem biztos.
Nálam a 1,4-es d4d-nél így működik:
-járó motornál km számláló
-motorindító kikapcsol
-napi km.számláló gomb lenyom, kapcsolás on-ra (nem bekapcsolni) nyomva tartani.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3072 Dátum: 2015.10.06 17:18:22 »
nekem 2db napi km követi egymást majd utána jön az össz km. ...most akkor az első vagy a második ?
amúgy köszönöm,hogy segítesz.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3073 Dátum: 2015.10.06 17:46:35 »
nekem 2db napi km követi egymást majd utána jön az össz km. ...most akkor az első vagy a második ?
amúgy köszönöm,hogy segítesz.
Szia! A melléklet szerint mennie kell, illetve egy videó is róla.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3074 Dátum: 2015.10.06 17:57:33 »
Köszönöm   ,hát most meg kell várjam,hogy kigyulladjon.
de előbb-utóbb szükség lesz az infóra----köszi még 1x