Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384467 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2925 Dátum: 2015.04.04 13:19:14 »
Igaz!! De akkor a moderátorok miért nem rakják át a felesleges ide nem illő hozzászólásokat?

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2926 Dátum: 2015.04.04 14:28:14 »
Az Általános topicban már van Benzin vs. Dízel altopic. Létre ne hozzatok egy újabbat!
:D Az kellene még. :D

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2927 Dátum: 2015.04.05 07:47:45 »
Húsvétra a nyúl tele toyta a Toyota D topikot a benzines tulajok hozzáértő hozzászólásaival, mindjárt átmegyek és teleszórom én is a benzines topikot !  [rohog]
Kellemes Húsvétot mindenkinek!  :flowers:
On
Fery

polcsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2928 Dátum: 2015.04.05 13:30:07 »
Sziasztok!

A közeljövőben tervezek Avensis vásárlást (használt 2003-tól 2005-ig), sokat olvasgattam róla, de még lenne kérdésem, amire Ti valószínűleg jobban tudjátok a választ
Szóval nekifutok: mi a különbség a sima D-s és a D-4D-s motor között? Melyik a "jobb"? Érdemes-e egyáltalán dízelt vennem évi átlagos 10ekm használat mellett, ami főleg kis távolságok és városból áll?
Mire figyeljek "legjobban" egy használt Avensis átnézésnél?
Amit biztosra tudok és eldöntött dolog, hogy Avensis kell! :)

Előre is köszi a segítséget!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2929 Dátum: 2015.04.05 14:26:43 »
A D4 benzines a D4D diesel

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2930 Dátum: 2015.04.05 15:32:50 »
Sziasztok!

A közeljövőben tervezek Avensis vásárlást (használt 2003-tól 2005-ig), sokat olvasgattam róla, de még lenne kérdésem, amire Ti valószínűleg jobban tudjátok a választ
Szóval nekifutok: mi a különbség a sima D-s és a D-4D-s motor között? Melyik a "jobb"? Érdemes-e egyáltalán dízelt vennem évi átlagos 10ekm használat mellett, ami főleg kis távolságok és városból áll?
Mire figyeljek "legjobban" egy használt Avensis átnézésnél?
Amit biztosra tudok és eldöntött dolog, hogy Avensis kell! :)

Előre is köszi a segítséget!
Én kicsit várnék a vásárlássalv tennék hozzá egy kis pénzt,és egy 2006. év közepe utáni úgynevezett faceliftes verziót keresnék.Ha a dízel(D4D) mellett döntesz,akkor az 1AD motorkódút érdemes keresni.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2931 Dátum: 2015.04.05 19:50:28 »
Húsvétra a nyúl tele toyta a Toyota D topikot a benzines tulajok hozzáértő hozzászólásaival, mindjárt átmegyek és teleszórom én is a benzines topikot !  [rohog]
Kellemes Húsvétot mindenkinek!  :flowers:
On
Na, trollkodjunk mi is. :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2932 Dátum: 2015.04.05 21:02:46 »

Sziasztok!

A közeljövőben tervezek Avensis vásárlást (használt 2003-tól 2005-ig), sokat olvasgattam róla, de még lenne kérdésem, amire Ti valószínűleg jobban tudjátok a választ
Szóval nekifutok: mi a különbség a sima D-s és a D-4D-s motor között? Melyik a "jobb"? Érdemes-e egyáltalán dízelt vennem évi átlagos 10ekm használat mellett, ami főleg kis távolságok és városból áll?
Mire figyeljek "legjobban" egy használt Avensis átnézésnél?
Amit biztosra tudok és eldöntött dolog, hogy Avensis kell! :)

Előre is köszi a segítséget!
Azon túl, hogy fox11 véleményét részben osztom (mert Avensisből csak ezt a dízelt venném, ha dízelt vennék (nem), egy alapos érvem van ellene:
Az általad leírt várható éves km, felhasználási körülmény, és az autó tervezett kora, ezek így együtt. Ez gyilok a dízelnek. Ha figyelembe vesszük, hogy egy 10-12 éves cr dízelben (90%, hogy) van alsó hangon 250.000km, tök mindegy, mit mutat az órája, szerintem indokolatlanul magas kockázatot vállalnál az ilyen dízellel.
A te döntésed, azt választasz, ami közelebb áll hozzád, csak legyen meg pufferbe még egy párszázas nagyságrendű összeg az esetleges dízel hibák javítására.
A benzineseknél ebben a korban talán valamivel kisebb futású példányok vannak. Az 1,8-as egy arany középút, de itt az olajfogyasztás jöhet elő hibáként. Erre a megoldás a gyűrűzés lesz/lehet, melynek költsége az adott autó általános karbantartottsaganak függvénye. Az enyém kijött 120.000-ből, amiből -számomra előzetesen - ismeretlen kifejezetten Toyotás szaki által elvégezve 66000 Ft volt a komplett munkadíj. Ez korrekt ár. A végösszeggel az alkatrészárak miatt, illetve a nem teljesen értő szerelő által feleslegesen kicserelt egyeb alkatreszárakkal lehet elszállni. Vagy, ha tényleg annyira nem törődöm tulaja volt az autónak előtted ( pl ritkább olajcsere, hajtotta, nem pótolta a fogyatkozó olaj mennyiséget, stb). Ekkor nyúlhatott a vezérműlánc, tönkremehetett akár a katalizátor is, ami jelentős összeggel növelheti a teljes javítás végköltségét.

Ne ijedj meg feleslegesen, ezek a legrosszabb esetek, amiknek sem dízel, sem benzin mitornál nem törvényszerű a bekövetkezésük. Csak fejben kell tartani, hogy ilyen is lehet.

Viszont, az úton hagyni valószínűleg nem fog.
Elsődlegesen állapotot vegyél. Se a szín, se a felszereltség nem szabad, hogy az állapot elé kerüljön a választáskor.
Rengeteg fos autó van, sajnos, de az Avensis, mi más topicba linkeld be a kiszemelteket, megnézzük, erdemes-e rá időt szánni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2933 Dátum: 2015.04.05 21:04:41 »
Sziasztok!

A közeljövőben tervezek Avensis vásárlást (használt 2003-tól 2005-ig), sokat olvasgattam róla, de még lenne kérdésem, amire Ti valószínűleg jobban tudjátok a választ
Szóval nekifutok: mi a különbség a sima D-s és a D-4D-s motor között? Melyik a "jobb"? Érdemes-e egyáltalán dízelt vennem évi átlagos 10ekm használat mellett, ami főleg kis távolságok és városból áll?
Mire figyeljek "legjobban" egy használt Avensis átnézésnél?
Amit biztosra tudok és eldöntött dolog, hogy Avensis kell! :)

Előre is köszi a segítséget!


Kizárólag benzinesbe gondolkodj ilyen évi futás mellett!
Egy használt dízel amúgy is rizikósabb vásárlás, ha csak nem barátodtól veszed, feddhetetlen előélettel!


polcsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2934 Dátum: 2015.04.06 08:14:48 »
Köszönöm a válaszokat!

A D4 benzines a D4D diesel

Nem erre gondoltam, hanem van a típus kínálatban ilyen:
Toyota Avensis 2.0 D    1995 cm3    85 kW    280 Nm    5.00 l/100km
és  ilyen
Toyota Avensis 2.0 D-4D    1998 cm3    93 kW    300 Nm    5.00 l/100km
Amelyeknek a teljesítménye is különböző picit

Én kicsit várnék a vásárlássalv tennék hozzá egy kis pénzt,és egy 2006. év közepe utáni úgynevezett faceliftes verziót keresnék.Ha a dízel(D4D) mellett döntesz,akkor az 1AD motorkódút érdemes keresni.

Sajnos (vagy inkább nem), most jött egy jó lehetőség, hogy megváljak a jelenlegi autómtól, de szükség van másikra, így rövid időn belül kell váltani.

Azon túl, hogy fox11 véleményét részben osztom (mert Avensisből csak ezt a dízelt venném, ha dízelt vennék (nem), egy alapos érvem van ellene:
Az általad leírt várható éves km, felhasználási körülmény, és az autó tervezett kora, ezek így együtt. Ez gyilok a dízelnek. Ha figyelembe vesszük, hogy egy 10-12 éves cr dízelben (90%, hogy) van alsó hangon 250.000km, tök mindegy, mit mutat az órája, szerintem indokolatlanul magas kockázatot vállalnál az ilyen dízellel.
A te döntésed, azt választasz, ami közelebb áll hozzád, csak legyen meg pufferbe még egy párszázas nagyságrendű összeg az esetleges dízel hibák javítására.
A benzineseknél ebben a korban talán valamivel kisebb futású példányok vannak. Az 1,8-as egy arany középút, de itt az olajfogyasztás jöhet elő hibáként. Erre a megoldás a gyűrűzés lesz/lehet, melynek költsége az adott autó általános karbantartottsaganak függvénye. Az enyém kijött 120.000-ből, amiből -számomra előzetesen - ismeretlen kifejezetten Toyotás szaki által elvégezve 66000 Ft volt a komplett munkadíj. Ez korrekt ár. A végösszeggel az alkatrészárak miatt, illetve a nem teljesen értő szerelő által feleslegesen kicserelt egyeb alkatreszárakkal lehet elszállni. Vagy, ha tényleg annyira nem törődöm tulaja volt az autónak előtted ( pl ritkább olajcsere, hajtotta, nem pótolta a fogyatkozó olaj mennyiséget, stb). Ekkor nyúlhatott a vezérműlánc, tönkremehetett akár a katalizátor is, ami jelentős összeggel növelheti a teljes javítás végköltségét.

Ne ijedj meg feleslegesen, ezek a legrosszabb esetek, amiknek sem dízel, sem benzin mitornál nem törvényszerű a bekövetkezésük. Csak fejben kell tartani, hogy ilyen is lehet.

Viszont, az úton hagyni valószínűleg nem fog.
Elsődlegesen állapotot vegyél. Se a szín, se a felszereltség nem szabad, hogy az állapot elé kerüljön a választáskor.
Rengeteg fos autó van, sajnos, de az Avensis, mi más topicba linkeld be a kiszemelteket, megnézzük, erdemes-e rá időt szánni.


Az általad is leírt benzines hibák miatt kezdtem gondolkodni dízelben, de mivel keveset használnám, bejöhet az, amit Te is kifejtettél és akkor már nem biztos, hogy "olcsóbban" kijövök belőle.
Egyébként, ha már benzines, jobban hajlanék a 2l-es felé, de azokból nagyon gyér a választék és igen sokat is futottak, mondjuk ennyi idősen melyik nem....
Nem is OFF-olom tovább a topicot, majd a másikban folytatom.

 


mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2935 Dátum: 2015.04.10 01:22:32 »
Sziasztok
Rég jártam erre, a szürke Avensis ami még a regisztrációmkor volt már nincs, volt az óta néhány más márka, most újra lőttem egy D4D szekeret, pont a fentebb említett facelift , 209e km, németországi első tulaj, az autó jobban egyben van mint az anno magyarországon vásárolt ave amiben 170e km volt, de még annál is jobban (ha visszatekerném az órát 70e km körül passzolna az állapothoz, de ezt egy másik topicban ha érdekel valakit), lehet még kincset találni, aki ilyet akar tartson ki,keresgéljen, de azt ajánlom külföldön.

Kérdésem lenne, ez az erősebbik 2.0 D4D ami ugye 2006 utáni, valóban láncos vezérléses?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2936 Dátum: 2015.04.10 08:32:37 »
Sziasztok
Rég jártam erre, a szürke Avensis ami még a regisztrációmkor volt már nincs, volt az óta néhány más márka, most újra lőttem egy D4D szekeret, pont a fentebb említett facelift , 209e km, németországi első tulaj, az autó jobban egyben van mint az anno magyarországon vásárolt ave amiben 170e km volt, de még annál is jobban (ha visszatekerném az órát 70e km körül passzolna az állapothoz, de ezt egy másik topicban ha érdekel valakit), lehet még kincset találni, aki ilyet akar tartson ki,keresgéljen, de azt ajánlom külföldön.

Kérdésem lenne, ez az erősebbik 2.0 D4D ami ugye 2006 utáni, valóban láncos vezérléses?
Szia4

Nekem is ilyen van,és láncos a vezérlése. 1AD motorkódúak biztosan.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2937 Dátum: 2015.04.12 21:03:57 »
Üdv!!

Hány literes egy d4d tankja? Nem találom az adatokat,és lusta is vagyok keresni! Köszi előre is!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2938 Dátum: 2015.04.12 21:06:45 »
Üdv!!

Hány literes egy d4d tankja? Nem találom az adatokat,és lusta is vagyok keresni! Köszi előre is!

A T22 tankja 60 literes, ha jól tudom minden karosszériaváltozatnál és motortípusnál (D-4D szedánnál tuti).
A csövezés miatt 1-2-3 literrel több fér a teljesen üres tanba, ha "megpúpozod".

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2939 Dátum: 2015.04.12 21:37:58 »
A T22 tankja 60 literes, ha jól tudom minden karosszériaváltozatnál és motortípusnál (D-4D szedánnál tuti).
A csövezés miatt 1-2-3 literrel több fér a teljesen üres tanba, ha "megpúpozod".
Köszi szépen! Az enyém t25,igaz nem írtam oda,de szerintem minimális eltérés lehet csak.