Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384519 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2670 Dátum: 2014.11.27 19:18:35 »
Üdv!!

Hidegen amikor gázt adok,olyan kerepelősebb az autó hangja.Melegen már alig hallani ezt a hangot. Ez normális így? Csak gázadásnál feltűnő.Tudom be kell melegednie a motornak,de érdekel.... :)

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2671 Dátum: 2014.11.28 05:03:34 »
Sziasztok
Azt szeretném kérdezni,hogy 2007-es,2.2 d4d autóban hol található a beépített rádió antennája ?Az autó mely részében van ?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2672 Dátum: 2014.11.28 07:54:54 »
Igen, köszönöm!
csak megjegyzem, hogy az 1.4-es Corollában 370 ezer km van, és tudja a gyári adatait :yes:
Az enyémben csak 230 ezer van.
Bizony príma az övé is. Főleg, hogy ennyit futott. Ráadásul a nyomaték, ha jól olvasom kb. 145 Nm lehet, az ismereteim szerinti gyári 130 helyett.
Egyszer, ha összehoz minket a sors, szívesen vennék tőled egy ilyen mérést a saját kocsimra is.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2673 Dátum: 2014.11.29 08:50:18 »
Üdv!!

Hidegen amikor gázt adok,olyan kerepelősebb az autó hangja.Melegen már alig hallani ezt a hangot. Ez normális így? Csak gázadásnál feltűnő.Tudom be kell melegednie a motornak,de érdekel.... :)

Igen, ez normális. Minél hidegebb van, annál jobban megnöveli indításkor az előbefecskendezési szöget, ami a gyulladási késedelem növekedése miatt kell. Ilyenkor a dízel kopogósabb lesz, ráadásul a gázolaj sem úgy porlad hidegen, ezért zajosabban ég el.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2674 Dátum: 2014.11.29 08:59:12 »
Sziasztok
Azt szeretném kérdezni,hogy 2007-es,2.2 d4d autóban hol található a beépített rádió antennája ?Az autó mely részében van ?

Szia,
A jobb oldali C-oszlopon van belső kárpit alatt az erősítője, és talán a szélvédőben maga az antenna (ez utóbbi nem teljesen világos nekem a rajzról).

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2675 Dátum: 2014.11.29 09:00:56 »
Bizony príma az övé is. Főleg, hogy ennyit futott. Ráadásul a nyomaték, ha jól olvasom kb. 145 Nm lehet, az ismereteim szerinti gyári 130 helyett.
Egyszer, ha összehoz minket a sors, szívesen vennék tőled egy ilyen mérést a saját kocsimra is.
Semmi akadálya; kell néhány adat, ami nincs benne a szervízkönyvben sem, de azért megszerezhető. Ha Esztergom környékén jársz és van időd, előtte írj egy privátot.

Fox11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 296
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2676 Dátum: 2014.11.29 09:48:47 »
Igen, ez normális. Minél hidegebb van, annál jobban megnöveli indításkor az előbefecskendezési szöget, ami a gyulladási késedelem növekedése miatt kell. Ilyenkor a dízel kopogósabb lesz, ráadásul a gázolaj sem úgy porlad hidegen, ezért zajosabban ég el.
Köszi szépen a választ! Megnyugtató, ezek szerint jól gondoltam....

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2677 Dátum: 2014.12.02 13:21:29 »
Sziasztok. Egy kérdésem lenne: ma ismét leszedtem az EGR szelepet tisztítás céljából. Igazából mint tavasszal nem volt különösebben koszos. Kis korom, de nem több. Visszarakás után alapjáraton (hideg motornál) alányúlva a szelepnek éreztem hogy a vákuum cső visszarakása után azonnal nyit a szelep. Kérdésem pedig az lenne hogy ez szerintetek normális? Én mindig azt gondoltam hogy magasabb fordulaton nyit csak ki. Láttam a kis elektromos szelepet, gondolom ha az nyit, akkor csökken a vákuum és zár az EGR. Mi befolyásolja az EGR szelep működését, hogy működik helyesen?
Köszi

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2678 Dátum: 2014.12.02 16:59:22 »
Szia,
A jobb oldali C-oszlopon van belső kárpit alatt az erősítője, és talán a szélvédőben maga az antenna (ez utóbbi nem teljesen világos nekem a rajzról).
Köszönöm.

husky01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2679 Dátum: 2014.12.02 19:12:58 »
Szia,

Első körben meg kellene tisztítani az EGR-szelepet. Az nem egy nagy mutatvány, és ártani akkor sem árt, ha nem ez okozza a problémát.
Ha ez nem segít, meg kell nézni a közös csőben az üzemanyag nyomást, meg a szívócsőben lévő nyomást. Ha a közös csőben nincs meg a nyomás, akkor gyanús lehet az SCV, ami egy (vagyis 2 db) szelep a nagy nyomású szivattyú fenekében. (feltételezem, hogy az ü.a. szűrőn, levegőszűrőn már túl vagy)
Ha a szívócső nyomása kicsi, akkor meg a turbo, illetve annak szabályzó körében kell keresgélni.(lyukas cső, waste-gate -szelep, esetleg légtömegmérő tisztítás)
Sajnos több ízben tapasztalt jelenség, hogy amikor a gép hidegen indul, de melegen nem, vagy nagyon nehezen, esetleg le is áll, akkor gyakran a befecskendezők rendetlenkednek. Ez a legrosszabb, de legalábbis a legdrágább eset a felsoroltak közűl. Remélem segítettem!

husky01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2680 Dátum: 2014.12.02 19:17:39 »

Sziasztok!
Nagy nehezen megszületett a megoldás! EGR megpucolva-semmi, turbo-vizsgálat,takarítás-semmi, befecskendező vizsgálat-semmi, kipufogó dugulás vizsgálat-semmi.....na mi volt a baja? Intercooler hűtő csúfúl eldugulva, cserélve.....megy mint a rakéta! Köszönjük a segítségeteket!


golya32

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2681 Dátum: 2014.12.02 21:10:35 »
Köszönöm.
Nekem a szélvédőre van belülről ragasztva a műszerfalnál az antenna. A gps megfelül van.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2682 Dátum: 2014.12.02 21:11:45 »
Sziasztok!
Nagy nehezen megszületett a megoldás! EGR megpucolva-semmi, turbo-vizsgálat,takarítás-semmi, befecskendező vizsgálat-semmi, kipufogó dugulás vizsgálat-semmi.....na mi volt a baja? Intercooler hűtő csúfúl eldugulva, cserélve.....megy mint a rakéta! Köszönjük a segítségeteket!

Szia. Egyszer már én is takarítottam az intercoolert. Nekem tiszta volt, nem is változott semmi. Mennyire volt koszos a tiéd? Nincs fényképed?

husky01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2683 Dátum: 2014.12.02 21:45:55 »
nincs kép, de először a víz nem ment át rajt, amint ki lett iktatva a hűtő, csövek direktbe kötve, azonnal ment az autó.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2684 Dátum: 2014.12.03 10:56:17 »
Sziasztok. Egy kérdésem lenne: ma ismét leszedtem az EGR szelepet tisztítás céljából. Igazából mint tavasszal nem volt különösebben koszos. Kis korom, de nem több. Visszarakás után alapjáraton (hideg motornál) alányúlva a szelepnek éreztem hogy a vákuum cső visszarakása után azonnal nyit a szelep. Kérdésem pedig az lenne hogy ez szerintetek normális? Én mindig azt gondoltam hogy magasabb fordulaton nyit csak ki. Láttam a kis elektromos szelepet, gondolom ha az nyit, akkor csökken a vákuum és zár az EGR. Mi befolyásolja az EGR szelep működését, hogy működik helyesen?
Köszi

Szia,
az EGR működéséről, beavatkozásáról, égésre gyakorolt hatásáról oldalakat lehetne írni. A mai autókon már a működtetése is elég összetett feltételek szerint megy és gyakran a motor működését is "szándékosan" elviszi az ideális körülmények irányából.
A Te autódon még viszonylag korai típusú EGR-szabályozás van. Alapszabály a mai napig, hogy gyorsításkor totálisan be van zárva, motorfékezéskor totálisan ki van nyitva. Hideg motornál az első néhány percben/km-en zárva van, mert ilyenkor az elsődleges dolog a motor (és adott esetben katalizátor) felmelegítése. A mai autókon már szinte kivétel nélkül van egy bypass-szelep, ami hidegen megkerüli az EGR-hűtőt, hogy hidegen is minél hamarabb lehessen visszavezetni a kipufogó gázt.
Ezen túl alapjáraton, és részterhelésen részben ki van nyitva a szelep, és a fojtószelep szinte teljesen bezár, hogy a szívócsőben így vákuum alakuljon ki, ami szintén a visszavezetett gázok mennyiségét hivatott megnövelni.

Fentiek közül véleményem szerint a motofékezéskori, teljes EGR-szelep nyitásnak se haszna, se hátránya nincs. Ilyenkor ugyanis égés nincs, így nincs minek a hőmérsékletét csökkenteni. Ellenben ilyenkor viszonylag tiszta gázok érkeznek vissza, majd járnak "körbe-körbe".
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.03 11:06:11 írta Spet »