Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384510 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2445 Dátum: 2014.06.10 09:00:03 »
Ha jól tudom, ez befecskendező probléma szokott sajnos lenni...

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2446 Dátum: 2014.06.10 10:00:17 »
Ha jól tudom, ez befecskendező probléma szokott sajnos lenni...

Köszönöm a válaszodat. Akkor nem lesz olcsó mulatság  :yawn: Délután viszem szerelőhöz, remélem kidob valami hibakódot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2447 Dátum: 2014.06.10 10:12:07 »
Ha jól tudom, ez befecskendező probléma szokott sajnos lenni...
Csak egy kérdés (választ nem tudom): Nem lehet vajon ezen a problémán segíteni prémium gázolajjal és befecskendező tisztítóval? Persze, mindezzel elmenni egy hosszabb körre és megjáratni. Vagy a leírt jelenségnél már ez nem lehet megoldás?  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2448 Dátum: 2014.06.10 10:36:51 »
Csak egy kérdés (választ nem tudom): Nem lehet vajon ezen a problémán segíteni prémium gázolajjal és befecskendező tisztítóval? Persze, mindezzel elmenni egy hosszabb körre és megjáratni. Vagy a leírt jelenségnél már ez nem lehet megoldás?  :hmmmm:

Nem tudom. Most shell nitro+ diesel prémium van benne, de lehet egy stp tisztítót is belelocsolok, hátha!
Köszi az ötletet!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2449 Dátum: 2014.06.10 10:38:46 »
járd ki azt a shell xart szinte teljesen,majd vágd tele ömw maxmósön prémium dízellel,az tán még osztrák,jól ken. bízzunk benne.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2450 Dátum: 2014.06.10 10:54:13 »
Csak egy kérdés (választ nem tudom): Nem lehet vajon ezen a problémán segíteni prémium gázolajjal és befecskendező tisztítóval? Persze, mindezzel elmenni egy hosszabb körre és megjáratni. Vagy a leírt jelenségnél már ez nem lehet megoldás?  :hmmmm:

Nem tudom, én preventív jelleggel csak és kizárólag prémium nyálat tankolok bele (ráadásul 95%-ban a labancoknál).

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2451 Dátum: 2014.06.10 11:08:59 »
Nem tudom. Most shell nitro+ diesel prémium van benne, de lehet egy stp tisztítót is belelocsolok, hátha!
Köszi az ötletet!
Mennyi km van az autódban?
Csak egy kérdés (választ nem tudom): Nem lehet vajon ezen a problémán segíteni prémium gázolajjal és befecskendező tisztítóval? Persze, mindezzel elmenni egy hosszabb körre és megjáratni. Vagy a leírt jelenségnél már ez nem lehet megoldás?  :hmmmm:
A minap konzultáltam erről a témáról szerelőmmel a másik autóm kapcsán. Ő azon a véleményen volt, hogy viszonylag fiatal autóknál lehet jól használni a tisztító adalékokat - megelőzésre. Szerinte az öreg, lerakódással téli motorokban a tisztító adalékok által feloldott kosz akár kárt is okozhat. Ez is egy vélemény, én még gondolkodom, beletegyem -e?
járd ki azt a shell xart szinte teljesen,majd vágd tele ömw maxmósön prémium dízellel,az tán még osztrák,jól ken. bízzunk benne.
Van arról valahol kimutatás, hogy ezek a prémium dízelek hogyan szerepelnek egymáshoz képest? Egyelőre éji is a nevezett "xar"    :D prémiumot tankolom, de ki akarom majd próbálni az OMV -t is, persze összehasonlító jelleggel.

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2452 Dátum: 2014.06.10 11:13:15 »
Mennyi km van az autódban?

160-ezer km van benne. Én is mindig a legjobb gázolajat tankolom bele, OMW vagy Shell. Most pont a shell kút esett útba  ::)

Oximoron

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2453 Dátum: 2014.06.10 13:12:38 »
160-ezer km van benne. Én is mindig a legjobb gázolajat tankolom bele, OMW vagy Shell. Most pont a shell kút esett útba  ::)
Ennyi kilométernél kicsit korainak tűnik a porlasztócsúcs meghibásodás (a tünet pedig arra is utalhat, ahogy sghu77 már írta is), kíváncsi vagyok, mit mondd a szerelőd.

Roli001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2454 Dátum: 2014.06.10 18:05:42 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Most hívott a szerelőm. Nem akarok semmit elkiabálni, az indító motorom szét van esve, lehet hogy ez a baj! Holnap tudok meg bővebbet, mindenképpen leírom!

Roland

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2455 Dátum: 2014.06.10 21:40:31 »
Az adalekokkal kapcsolatban talaltam egy erdekesseget. Sokan 2T olajat hasznalnak 1:200 aranyban bekeverve. Akit erdekel az itt olvashat rola bovebben: http://www.freel2.com/forum/topic878.html , de sok forum foglalkozik vele magyarul is, sok velemeny van pro es kontra.

Bele olvastam, elég sok kommentet elolvastam. Fene se tudja.....Lágyabb lesz a hangja, az esélyes. A kenésnek is jót tehet, el tudom képzelni. De egy viszkózusabb tüzelőanyagot hogyan lehet olyan finoman elporlasztani, ahogyan egy mai dízelnek, különösen egy D-CAT-nek szüksége van rá? Ha nem porlad el megfelelően, a keverék is inhomogén lesz, amivel az égés lefolyása/tulajdonságai megjósolhatatlanul változnak. 2T olajból is van alacsony hamutartalmú, tehát még működhet is. Asszongya: elkeveredik a gázolajjal, tehát nem egy lebegő olajpont lesz, hanem homogén, új tulajdonságú hajtóanyag, még ha a két olaj hasonló is. De ha bejut a katalizátorba, részecskeszűrőbe, ki tudja, mi történik ott?
Asszem csinálok egy mixet a megadott arányban, és megnézem, mit mutat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
D-4D & D-CAT
« Válasz #2456 Dátum: 2014.06.10 22:07:56 »
Többektől a Sthil olajat hallottam, hogy kimagasló, Tesóm a Makitát használta.
DPF-es autóba én, személy szerint nem raknám. Illetve a CR rendszer is kérdéses, hogy áll hozzá hosszú tavon, de adagolós motorokba idehaza ajánlott használni a jó minőségű, full szint 2T olajat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

furika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2457 Dátum: 2014.06.10 23:31:29 »
Üdv!
A 2T olajhoz hozzátenném aSthil típusban is kétféle van "piros" gyengébb minőségű 1L 2900.-,"zöld- ólommentes" benzinbe való 1L kb.3600-4700.-között mozog. Ezek léghűtéses motorokhoz valók,de a motorcsónak motorokban van ami kifejezetten vízhűtéses rendszerhez van és 2T. Akkor most melyik a jó, mert az ásványi olajtól a szintetikusig minden megtalálható. És "öregebb motorokon"ez még javít. vagy csak időszakos kezelés?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2458 Dátum: 2014.06.11 07:59:12 »
Bele olvastam, elég sok kommentet elolvastam. Fene se tudja.....Lágyabb lesz a hangja, az esélyes. A kenésnek is jót tehet, el tudom képzelni. De egy viszkózusabb tüzelőanyagot hogyan lehet olyan finoman elporlasztani, ahogyan egy mai dízelnek, különösen egy D-CAT-nek szüksége van rá? Ha nem porlad el megfelelően, a keverék is inhomogén lesz, amivel az égés lefolyása/tulajdonságai megjósolhatatlanul változnak. 2T olajból is van alacsony hamutartalmú, tehát még működhet is. Asszongya: elkeveredik a gázolajjal, tehát nem egy lebegő olajpont lesz, hanem homogén, új tulajdonságú hajtóanyag, még ha a két olaj hasonló is. De ha bejut a katalizátorba, részecskeszűrőbe, ki tudja, mi történik ott?
Asszem csinálok egy mixet a megadott arányban, és megnézem, mit mutat.
Az egyszeri probákkal az a gond, hogy nem mutat sokat (ok lehet hogy a jobb kenés miatt valami halkabb lesz). Ahogy nem hiszek benne, hogy valaki kipróbál egy új motorolajat és közli, hogy bevált. Majd 350 ekm után és összehasonlítva egy másikkal szintén 350 ekm után, azonos motorban , azonos körülmények között.
A másik ha kell a dieselbe adalék, miért ne raknák bele eleve a gyártáskor, vagy a kútban? :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2459 Dátum: 2014.06.11 09:24:17 »
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Most hívott a szerelőm. Nem akarok semmit elkiabálni, az indító motorom szét van esve, lehet hogy ez a baj! Holnap tudok meg bővebbet, mindenképpen leírom!

Roland

A sokadik vagy itt a fórumon ugyanazzal a tünettel.
Nem akarok vészmadárkodni, de sajnos injektor lesz... Mindenki talál ideig óráig megoldást (SCV tisztítás, injektortisztító adalék, főtengely jeladó hiba, stb.), de a vége egy rendes bemérés után (pl Filepdízelnél), hogy 1-2-3-4 db injektor feladta és vagy megy bele bemért bontott, vagy (most már egyre alacsonyabb áron) a gyári új.
Az önindítót széthullott, mert az injektorproblémás autót 3-4-5-ször annyit kell indítózni (pontosan ahogy írod, melegen). (Egyébként a gyári Bosch önindító az 1CD-FTV motoron egy határ szar, futószalagon újítják őket, én épp két hete tettem be egy felújítottat.)
Remélem, nem lesz igazam, de tényleg annyira ebbe az irányba mutatnak a dolgok.
Protko kolléga megoldása itt.

Üdv:
BF