Ma tovább vizsgáltam a turbó (vagy mi) problémát. Az igazság az hogy nem jutottam előbbre.. Sajnos. Csináltam egy csatlakozót, amit be tudtam építeni a turbó után egyszerre a gumicsőbe. Erre tettem egy nyomásmérő órát. Max 2,5 bar-os óra, szóval elég részletes... Rögtön láttam is a problémát. 2200-as fordulaton mozdult meg először az óra. kb 4000-res fordulaton mértem csak 0,5 bar nyomást. Szerintem ez kevés. Én arra számítottam, hogy már 2200-nál lesz 0,5-0,8 bar. Hát 0,8-at nem is láttam. Ekkor még örültem is, mert arra számítottam, hogy tömítetlen a rendszer, és ráakadok a szívárgás helyére. Sajnos átnéztem mindent, de semmi. Intercoolert nem szedtem ki, mert időm ismét elfogyott. Viszont kihagytam a rendszerből és a hiba megaradt...
Jött az EGR szelep. Leszedtem. Kormos volt, de itt is zártnak láttam a szelepet. Tisztítás és vissza.
Kiszereltem a légtömeg mérőt is. Tisztítani nem mertem mert csak féktisztítóm volt. (Egyszer egy Passaton kollégám megtisztította vele, cserélnie is kellett rögtön.) Levegővel fujattam ki. Érdekesség, hogy a Toyota név mellett a Hitachi nevet láttam rajt, nem Denzo-t amit mindenhol máshol az autón.
Kiszereltem a szívósor melletti pillangó szelepet is. Belül olajos volt, de gondolom a visszavezetett kartergáz miatt.
Mindezek tisztítása nem vezetett eredményre.
Végső elkeseredésemben az általam beépített mérőóra után lekötöttem a turbó nyomócsövét és ledugóztam. A nyomás így sem ment feljebb az először mért érték fölé. Azaz kezdem azt hinni, hogy a turbó nem tud több levegőt szállítani. Lekötöttem a W-G szelepet mozgató "munkahengert" is, de nem változott. Terveim szerint holnap ismét leveszem a turbót és ezúttal szétszedem. Persze a turbinákat hagyom, csak a kamrákba szeretnék benézni. Ha ott sem látok semmit, azt gondolom tovább sem tudásom, sem felszerelésem nincs a vizsgálódáshoz. Jöhetnek az igazi szakik .
Töltök fel pár képet de a feltöltési korlát miatt több hozzászolásban tudom csak. remélem ez nem gond.
Hello.
Az a helyzet, hogy amikor üresben, gyakorlatilag "üresjáratban" nézed a turbó nyomást, akkor nem fog 1800-as fordulaton felépülni (ahogy az ember azt érzi, amikor megy az autóval). Amikor régen vizsgálgattuk az Ave I. d-4d-met, akkor mi is ezt tapasztaltuk. Üresjáratban olyan 2200-2400 környékén épült fel a nyomás, és azt az intercooler csövön kézzel is nagyon jól lehetett látni. (kézzel összenyomtam, és csak ezen a magasabb fordulaton kezdett felkeményedni).
Másrészt: A szerviz doksi szerint üresjáratban úgy kell mérni a turbonyomást, hogy padlót kell nyomni, amilyen gyorsan csak le tudod nyomni a pedált, és 5100-as ford. számon kell 58.5, de max. 78.5 kPa nyomásnak lennie. Ha nem épül fel a nyomás, akkor a szokásos szivárgás, repedések ellenőrzése a levegő rendszeren, viszont ugyanezeket meg kell vizsgálni a kipufogó rendszeren is. Ha a kipufogód ellennyomása kicsi (tömítetlen), akkor sem épül fel rendesen a nyomás (de kétségkívül ez a ritkább eset).
Van még egy szelep, (a Te autódon is van szerintem, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos már) a VSV, ami egy elektromos vezérlésű,de a szívócsőnyomásába beavatkozó szelep. Az ECU vezérli. Ha kiszeded a helyéről, táp nélkül nem mehet keresztül rajta a levegő, táppal meg igen (ennél a résznél a doksiban kicsi ellentmondás van a kép és a szöveg között, már nem emlékszem fejből, de lényeg, hogy egyik esetben zárt, a másikban nyit). Emiatt, mivel az ECU csak a szivócső nyomásából kiindulva tud elektronikusan szabályozni, ajánlott ellenőrizni a turbonyomás szenzort is. Erre van egy jó módszer,de kell hozzá egy pumpa, ami a szivócsőnyomást imitálja álló motornál, és így kell megmérni a TPS feszültségesését step by step többféle nyomásértéknél. Ez a biztos megoldás. Én azt hiszem, hogy ezek a dolgok (szenzor, VSV) elég ritkán romlanak el, de minden lehetséges.
Ami a turbo tengelyének kotyogását illeti, a szervizkönyv a következőket mondja:
Axiális hézag: 0.09mm, vagy kevesebb
Radiális hézag: 0,16mm, vagy kevesebb.
Ezek nyilván eléggé kis értékek, de tekintve a marha nagy fordulatot, elfogadhatjuk. Nagy hézag esetén olajfogyasztás, illetve hangos turbo jellemző.
Én anno az intercooler-t levettem, és tele öntöttem vízzel. (tudom nem annyira ildomos, de olajos volt belül, és hagytam időt kiszáradni). Ahol lyukas volt, szépen megjelent a víz. A kifújást, ami csekély, azt nem hallod, amikor jár a motor, van ott épp elég zaj.
Én még mindíg megmérném a nyomást a rail-csőben is.
Üdv.: Spet