Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386762 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #2130 Dátum: 2014.01.05 20:48:04 »
Jól értelmezem az ábrát, hogy kb 442-443 nm lenne a nyomaték maximuma?  :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2131 Dátum: 2014.01.05 21:54:06 »
Ezt ma mértem az ELM-327 Dyno teljesítménymérőjével DIN szbvány szerint. Sok adatot kellett megadni, de mindenre ráleltem, amit kért a szoftver. Ha hihetünk ennek a műszernek, akkor elégedett vagyok.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Szép eredmények!

Ez a motorteljesítményt méri? Mert ha a keréken mértet mutatja, akkor lehet ott még vmi kis plusz, hogy a hajtási veszteséget így kompenzálta.

Melyik program ez, pontosan mi a neve?  Androidos?


Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2132 Dátum: 2014.01.05 22:38:14 »
Igen, többször megismételtem a mérést, és mindíg ilyen értékek jöttek ki. Egyszer mértem valami 550Nm-t, de aztán rájöttem, hogy rossz szabvány volt beállítva.
A progi neve Scanmaster, de kell hozzá egy ELM-327-es interfész. Meg kell adni váltóáttételeket, végáttételt, autó mérteket, kerékméretet, kocsi tömegét, Cw-t, sofőrt, utas van-e, milyen váltó, milyen szabvány....mekkora a légköri nyomás. Így, DIN szerint szerintem a főtengelyen mértet adja eredményül, és a korrekciós tényezővel is számol. leírja, melyik fokozatban, milyen fordulathoz milyen sebesség tartozik,stb.

valószínűleg nem annyira pontos, mint egy pad, de összehasonlításhoz, diagnosztikára jó, illetve a nyomaték/teljesítmény tartományokat jól mutatja.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2133 Dátum: 2014.01.05 22:59:15 »
Igen, többször megismételtem a mérést, és mindíg ilyen értékek jöttek ki. Egyszer mértem valami 550Nm-t, de aztán rájöttem, hogy rossz szabvány volt beállítva.
A progi neve Scanmaster, de kell hozzá egy ELM-327-es interfész. Meg kell adni váltóáttételeket, végáttételt, autó mérteket, kerékméretet, kocsi tömegét, Cw-t, sofőrt, utas van-e, milyen váltó, milyen szabvány....mekkora a légköri nyomás. Így, DIN szerint szerintem a főtengelyen mértet adja eredményül, és a korrekciós tényezővel is számol. leírja, melyik fokozatban, milyen fordulathoz milyen sebesség tartozik,stb.

valószínűleg nem annyira pontos, mint egy pad, de összehasonlításhoz, diagnosztikára jó, illetve a nyomaték/teljesítmény tartományokat jól mutatja.

Köszi.
Az ELM-327 megvan. Az általad írt progit meg windows-ra találtam meg. Majd próbálok keresni vmi androidost, elszórakozok vele, ha lesz egy kis időm.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2134 Dátum: 2014.01.08 23:10:59 »
Igen. A múltkor odatettem a mutatóujjamat, hogy megszagoljam a kiáramló füstöt...
...azon az ujjamon megszűnt az ujjlenyomat és megtanultam igazán durván káromkodni.

A regenerációhoz 600-650 Celsius fok szükséges a kerámiabetétes részecskeszűrőknél. Ez az egyik alapfeltétele a öntisztítási folyamat elindulásának. Végül is szenet kell égetnünk.... ahhoz pedig hőre van szükség .... egy látványos szénégetés!
Gyerekkori tanulmányaimból merítve úgy emlékezem, mintha Öveges professzor szerint a cigarettavég parázs úgy 700 Celsius fokos..... ne csodálkozz, hogy elvesztetted az ujjlenyomatodat. :-)
Ez egy kiváló összefoglaló írás, érdemes elolvasni: http://www.reszecskeszuro.hu/reszecskeszuro_mukodese.html

Coxee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2135 Dátum: 2014.01.15 15:44:47 »
Sziasztok!

Elsősorban 2.2 D4D (150LE) tulajok-tól kérdezném, nektek mennyit eszik a verda?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2136 Dátum: 2014.01.15 15:53:27 »
Sziasztok!

Elsősorban 2.2 D4D (150LE) tulajok-tól kérdezném, nektek mennyit eszik a verda?

Ezeket érdemes elemezni.

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2137 Dátum: 2014.01.16 11:13:09 »
Üdv.Mindenkinek!

Régen jártam errefelé.Látom a füstölős téma mindig aktuális. ::)Szeretnék mindenkit megnyugtatni aki ezzel a problémával küzd. 7 év elteltével minden tél kezdetkor jelentkezik a jelenség,nyáron eltűnik. Először én is megijedtem mikor tapasztaltam. De soha semmiféle gondot nem okozott,semmiféle hibakódot nem generált.Úgyhogy a kellemetlen látvány és szag mellett semmilyen beavatkozást nem igényelt.Semmit nem tudtok ellene tenni.Ez van.Az autót imádom,viszont csakis minőségi üzemanyag és olaj kerül bele.Mosolyogva autózzatok a jelenség ott lesz telente,nem okoz gondot az autóban.

gabci78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2138 Dátum: 2014.01.16 11:39:26 »
Sziasztok!

Sikerült vásárolnom 1 2.0 d4d (116) Avensis-t. Az autóban 107000km van garantáltan. 2005 évj.
Lenne néhány kérdésem, vezérlés csere mikor aktuális, mennyi pénz kb? A könyvében 105000 km-t olvastam, vásárláskor a Toyotánál 150000 km-t mondtak a kereskedésben a cserére.
Fautánzatú a műszerfal és az ajtó díszcsík, lehet-e ezt cserélni ? (elegant) Nekem jobban tetszik a technik dekorcsík.

Köszi előre is az infót.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #2139 Dátum: 2014.01.16 15:25:59 »
Fautánzatú a műszerfal és az ajtó díszcsík, lehet-e ezt cserélni ? (elegant) Nekem jobban tetszik a technik dekorcsík.

Üdv és gratula az Avensishez!

Amennyire én tudom azokat a dekor elemeket le lehet pattintani, csak találni kell egy Technik donort hozzá.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2140 Dátum: 2014.01.16 15:36:15 »
gabci78!

Így van Xtremnek igaza van, ezeket a dekor csíkokat ki lehet pattintani.
Az autóhifi topicba nemrég bekerült egy két youtube link, hogyan kell kiszedni a rádiót. Ott a dekor elem kiszerelését is lehet látni. Sima ügy, egyszerűen, akár egy kis csavarhúzóval el is lehet végezni.

gabci78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2141 Dátum: 2014.01.16 16:34:29 »
Köszi az infót. Esetleg tudtok valakit vagy valami korrekt bontót ahonnan tudnék szerezni ilyen csíkokat.

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2142 Dátum: 2014.01.16 17:03:55 »
Sziasztok!

1-2 hete észrevettem, hogy hidegen elég szépen füstöl az autó /2.2 d4d/. indulásnál mindig szép nagy pamacs marad a kocsi után, néha még fekete is. Ha bemelegszik akkor már nem annyira, de még mindig zavaróan fűstől.
Fagyis kolléga hozászolása megnyugtató lenne a számomra, de eddig ezt nem csinálta az autó. Szerintetek mi okozhatja. Tudom , szerviz, de azért jó lenne felkészülni.  :helpsmilie:

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2143 Dátum: 2014.01.16 20:08:06 »
Balika kolléga!

A kékes füstölés soha nem jelentkezett hideg motornál. Más eredetű lesz a probléma.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2144 Dátum: 2014.01.29 19:30:27 »
Sziasztok!
A következő leírást igyekszem rövidre, de azért érthetőre fogni, ettől függetlenül talán hosszabb lesz, mint egy sima komment. Szóval. Nem túl rég beszereztem egy kimondottan Toyota/Lexus autókhoz fejlesztett diagnosztikai eszközt, illetve a hozzá fejleszetett szoftvert. (márkaszervizesek biztosan ismerik, nem akarok ezzel itt helyet foglalni) Csináltam egy viszonylag hosszú idejű (kb. 30 perc), -8fokban hideg motorral indított mérés adat gyűjtést, ami a DPNR katalizátor adataira volt kihegyezve. Elsősorban arra voltam kíváncsi, mi is történik pontosan hidegben a DPNR-vel.
Azt hiszem, megvan, hogy mi az egyik oka hidegben a füstölésnek: A Toyota D-CAT (ahogy már korábban más is említette) nem egy sima részecskeszűrő, és nem is a más gyártóknál használt, oxidációs katalizátorral egybeépített részecskeszűrő. A D-CAT egy NOx tároló (NSR), egy részecskeszűrő NOx tároló rétegekkel (DPF), illetve ezek után egy oxidációs katalizátor. Ebben a viszonylag bonyolult, de alapgondolata szerint mégis zseniális rendszerben (nem hiába védi 1600 szabadalom) egy rakás kémiai folyamat zajlik le, amiből a legfontosabb az oxidáció. Legyen elég annyi, hogy a szokásos értelemben vett regenerálás (DPF) a megszokott, ismert módon zajlik: Nyomáskülönbség-mérő jelez, EPI befecskendez (+ némi post injection), oxidáció megindul, hőmérséklet 600 fok köré emelkedik, korom elég (némi hamu azért marad). Ennek az eredménye szintén szürkés-kékes-fehéres füst, használati körülményektől függően 500-1000 km-enként lezajlik, nyári időben szinte észrevehetetlen.
Viszont: Az oxidációs folyamat beindulásához legalább 200 fokos kipufogógáz, illetve NSR és DPF hőmérsékletre van szükség. Ezen hőmérséklet eléréséig az EGR az EGR-hűtőt megkerülve működik, csökkentve a NOx emissziót a katalizátor "beindulásáig". Az oxidációs folyamatok teljességéhez, (vagyis a DPF eltömődésének elkerüléséhez) már 300 fok szükséges. Hideg kipufogónál (motornál) a DPF sokkal jobban meg van terhelve a részecskék nagy mérete miatt. Belátható, hogy hideg motornál, a hideg motor miatt egyébként is csak kevéssé terhelt dízel kipufogójában nem nagyon akar melegedni a kipufogógáz, és az EGR működése ezen még ront is egy keveset. Ezért a motor indítás óta eltelt bizonyos idő után, az ECU elkezd utó-befecskendezéssel (post-injection) tüzelőanyagot juttatni a kipufogóba. Fontos, hogy ezt nem az EPI-vel teszi kezdetben, hanem a négy fő befecskendezővel. Nah ez az elégetlen HC és CO tartalom a DPNR-ben reagál, és ez okozza a füstölést, akár hideg motornál is. Ez a reakció a működési hőmérsékletre emeli az NSR-t és a DPF-et, így ott az oxidációs folyamatok beindulnak. Városi használatban szinte folyamatosan van utó befecskendezés, mert a szerény terhelés nem melegíti eléggé a DPNR-t. Ez a folyamat a nyomáskülömbség mérő normál értéke ellenére beindul hidegen, a füstölés mértéke a katalizátor elhasználtságától függ. Amikor a nyomáskülömbségmérő tartósan, vagy adott időn belül többször is kb. 100-150mbar értéket elér, nah akkor beindul az EPI is, és a kipufogó gáz hőmérséklet pillanatok alatt 600 fokra emelkedik, beindul a regenerálás. Az egész folyamat nem feltétlenül függ a motor hőmérsékletétől: inkább a kipufogógáz hőmérsekletével van szoros összefüggésben.
Amikor a motorm már üzemmeleg volt, a kipufogóm az utóbefecskendezésekkel 300 fok környékén volt, és látszik a grafikonon, hogy kapcsolgatja az utóbefecskendezést az ECU. Ekkor kicsit jobban meghajszoltam, dinamikusan gyorsítgattam, a kipufogó gáz hőmérséklet felszaladt 450 fok környékére, és az utóbefecskendezések üteme is szépen lelassult, majd szinte meg is szünt. Ilyenkor a motor járása is sokkal lágyabb, csendesebb.

Uhh. Szóval, remélem senkit sem untattam ezzel, akinek vana vérében egy kis gázolaj, vagy benzin, az biztosan értékeli ezt, aki nem attól meg elnézést kérek, és persze a moderátoroktól is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.29 19:35:21 írta Spet »