Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386841 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2040 Dátum: 2013.06.23 09:13:14 »
Szerintem agyontuningoltad szegénykét :D
Rav4 ről van szó, nincs belepiszkálva...... ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2041 Dátum: 2013.06.23 09:55:58 »
Rav4 ről van szó, nincs belepiszkálva...... ;)
Na akkor nagy dieselt se veszek a Totyától :D

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2042 Dátum: 2013.06.23 10:03:11 »
Na akkor nagy dieselt se veszek a Totyától :D
még ha olyan nagy lenne....... :whistling:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2043 Dátum: 2013.06.25 08:51:48 »
Corolla club forumról Toytib mondott még egy tippet, ami okozhatja nekünk a galibát.
Héten ezt is kitakarítjuk , hátha itt lesz a kutya elásva.

Egy vákumos *** van a váltó fölött amibe van valami forgó motyó és szorulhat, ez miatt a turbo által töltött levegő a kipuffrendszerbe megy egyből, hibát jelez és letilt...... vagy valami ilyesmi.


Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2044 Dátum: 2013.07.14 21:09:48 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #2045 Dátum: 2013.07.14 22:32:42 »
Legalább elismeri az illető, hogy nem sérülésmentes, mert valami javítási költségről is ír.
Nagy valószínűség szerint külföldről hozta be, de valamiért mégis meg akar válni tőle.  :hmmmm:
A km talán még valós is lehet (évi 23e km-es futás), meg kell nézni.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2047 Dátum: 2013.08.18 15:51:54 »
Sziasztok!

Már rég regisztráltam a fórumra, és olvasgattam is, de aktívan nem vettem részt a diskurzusokban.
Eddig is Toyotáim voltak, mind dízel (2C, 1CD), most viszont néhány hónapja egy 2007-es D-CAT (177LE) tulaja lettem.
Sokat járkáltam utána, és nem is ez volt a cél, hanem a 2 literes, de katasztrófa, amit a piacon tapasztaltam. (millió kilóméteres, vagy lelakott belsős, vagy szana-szét zúzott autókat árulnak, és a magánszemélyek is nagyon dörzsöltek). Igaz, ebben is van 200 ezer, de a szervízkönyve megvan, és minden számla mellé van tűzve a szervízeknek. Ebbe legalább tudom, hogy ennyi van. A nyeles tengely csapágyának néha van egy kis hangja, emiatt alkudtam egy valag pénzt belőle.

Szóval, olvastam, hogy sokan kűzdenek a részecskeszűrővel, és láttam fogyasztásadatokat is. Ezekhez fűznék kezdetben némi tapsztalatot.

Fogyasztás: Értetlenül állok az itt látott fogyasztás adatok előtt (7-8-9 literek). Első időkben, amíg nem ismertem eléggé a gépet, nekem is megette a 7-et, de minden megtett 1000km után kevesebb, és kevesebb lett a fogyasztás. 10km-re járok melóba naponta, aminek a fele város, illetve nagyjából havonta nyomok egy 360km-nyi utat, ami nem autópálya, hanem a 4-es főút. Ebben a menetben 6.2-6.5 a fogyasztásom. Hidegen nem bántom, de melegen, akit lehet megelőzök, kint 110-el (4 sávos esetben 130-140), bent ahogy a forgalom adja. Kis fordulaton nagyobb fokozatban sokat eszik, főleg ha onnan gyorsítasz. Városban 55-60 alatt nem kapcsolok 4.-et, és 6-ba sem kapcsolok 100 alatt, így kellemesebb a fogyasztása.
Ráadásul a kis fordulat a koromképződésnek is a melegágya, így talán a részecskeszűrőt is kímélem némileg.

Részecskeszűrő: A kocsi előéletét megnéztük a Toyotánál, hogy mik töréntek vele, részt vett-e a visszahívásokban, és mondtak egy érdekes dolgot.
50 ezernél hezitáló gyorsítás, füst miatt részecskeszűrőt cseréltek a gépen, majd 100 ezernél ugyanezt megcsinálták azzal a különbséggel, hogy valami módosított részecskeszűrőt szereltek be. A Toyotás szervizes szerint a módosítás lényege, hogy a nyomáskülömbség mérő hozzávezető csövei hajlamosak voltak berakodni korommal, ezért ezeken módosított a Toyota, és az új szűrőkkel ilyesmire már nem kell számítani. A további életutjában nem is szerepel részecskeszűrőre utaló hiba, és azóta eltelt 100 ezer km. Tudom, már nem volt garanciális, de folyamatosan hordták a Toyotához, és nem csak kötelező szervizes számlái vannak a kocsinak. A szűrő tutira benne van még, mert a műszakin a fényáteresztős füstölés mérővel nem tudták megmérni a füstjét (0.0 volt :)) Igaz, nyár van, de még nem láttam füstöt magam mögött, remélem, később sem fogok.

Az ECU-ban volt szoftver frissítés, de csak garancia időn belül. Van jelentősége az azóta megjelent szoftvereknek? Érdemes őket rátöltetni?

Egyébként nagyon szerethető autó, nagyon kellemes a motor futáskultúrája, a zajkultúráról nem is beszélve. Alúlról is jól húz, de fent sem fullad ki olyan hirtelen, mint egyes európai típusok. A kipufogó vége hátul a többi dízelemhez képest rettenetesen forró, gyakorlatilag kézzel megérinthetetlen. Azt gondolom ez az oxidációs, és a gáz-bomlasztó folyamatok miatt van.

Bocsánat a hosszú hsz miatt. Sokat tanultam erről a részecskeszűrő témáról is, és oldalakon keresztül tudnék róla értekezni, de volt is már erről szó itt bőven. (viszont igazi megoldásokat nem nagyon olvastam a füstölős problémákra, jó ötleteket annál inkább: LED az 5. injektorra, stb...)

Üdv.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2048 Dátum: 2013.08.18 16:53:49 »
most nálam is egy ilyen d-cat van még pár napig,kombi.
hajnalban lenyomtam egy siófok-bp távot M7en, 6,3 a fedkomp átlaga. megvan pakolva almával dugig.
holnap csaptok én is még a 4es főúton karcag-kunmadaras-tiszafüred,az már egy jó 230km,majd meglátom mit hoz ki a masina.
6l a célom.
viszont ez baromira füstöl,hajnalban láttam a tükörből a koromfelhőt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2049 Dátum: 2013.08.18 17:53:13 »


(Érdekességképpen nem tudja valaki, hogy miért alkalmaznak 2 db szelepet, illetve, hogy ezek pontosan miként szabályozzák a közös cső nyomását? Gondolom ez még nem igényoldali RAIL nyomás szabályzás, de akkor miért kell két darab szab. szelep?)


Talán már kaptál választ a kérdésedre, de ha nem akkor azért van két szelep, mert a Denso nagynyomású szivattyúja egy tengelyen lévő, 2db egymáshoz képest 90 fokkal elforgatott, ún. tandem szivattyú. A két szivattyú nyomó és szívó üteme 90 fokonként váltja egymást, így egy fordulatra több nyomó ütem jut, egyenletesebb szállítást eredményezve. Ennek a két szivattyúnak külön táplálása van a kisnyomású oldalon, és ezt a táplálást szabályozza az SCV, ezért van 2 db belőle. A szelepeket impulzus szélesség modulált (PWM, változó kitöltésű négyszögjel)) jellel vezérlik az üzemállapottól függően. (gyakorlatilag az induktív terhelés miatt a jel egyszerű középértéke szabja meg a szelep nyitásának mértékét) Így a RAIL-nyomást a kisnyomású oldalon szabályozza már az első generációs Denso is, ellentétben a Bosch megoldásával, ahol az első generációs CR valami agymenéses ötlettől vezérelve a nagynyomású oldalon szábályoz. A Denso megoldásánál a szabályozáshoz a kis nyomás miatt jóval kisebb energia szükséges, és a reakciója is gyorsabb. Az érdekesség kedvéért a Bosch 1 szintén favágónak tűnő megoldása, hogy a nagynyomású szivattyú 3 radiális dugattyújából egyet úgy kapcsolnak ki, (ha nincs szükség nagy nyomásra, a főtengely kisebb terheltségének elérésére) hogy egy szintén nagy teljesítményű mágnes-szeleppel egyszerűen "kitámasztják".
üdv.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2050 Dátum: 2013.08.19 11:27:12 »
most nálam is egy ilyen d-cat van még pár napig,kombi.
hajnalban lenyomtam egy siófok-bp távot M7en, 6,3 a fedkomp átlaga. megvan pakolva almával dugig.
holnap csaptok én is még a 4es főúton karcag-kunmadaras-tiszafüred,az már egy jó 230km,majd meglátom mit hoz ki a masina.
6l a célom.
viszont ez baromira füstöl,hajnalban láttam a tükörből a koromfelhőt.
no,megléptem a távot. gyenge forgalom.
226km táv, 120nál nem mentem gyorsabban, fedkomp 5.9áll.
hatodikban azért kérné a fordulatott a 177ló.
xerintem olyan 150es utazóhoz van a 6.sebesség kitalálva.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.19 11:29:05 írta akibor000 (Robi) »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2051 Dátum: 2013.08.19 13:49:45 »
Úgy tűnik, hogy lehet kis fogyasztást produkálni. Ha viszont kell a nagy nyomaték, meg a power, akkor egyértelműen be kell fektetni némi 'energiát', hogy ki is vehessünk valamit.
A 6. az szerintem is csak kímélő-utazó fokozat 1900-2000 fordulat fölött. Még az 5. fokozata is hosszabb, mint az előző, 1CD-s motor 5. fokozata volt.
Amit még érzékeltem, hogy a tempomat ügyesebb nálam: ha ő tartja a sebességet, kisebb az átlagfogyasztás.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2052 Dátum: 2013.08.19 14:00:16 »
azt nemtom,nem próbáltam.
majd este,ha megyek vissza pestre.
holnap meg lenézünk mohácsra, m6 pályán tempomatos 150km/h. kiváncsi vok,megáll e 6.5böl?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2053 Dátum: 2013.08.19 14:00:51 »
no,megléptem a távot. gyenge forgalom.
226km táv, 120nál nem mentem gyorsabban, fedkomp 5.9áll.

Valóban jó a fogyi, de azért nem világbajnok. Ha jól gondolom ez sima út, nem nagyon vannak dombok. Ezzel a tempóval szebb lenne, ha még kevesebbet tudna fogyasztani.


Amit még érzékeltem, hogy a tempomat ügyesebb nálam: ha ő tartja a sebességet, kisebb az átlagfogyasztás.

Nálam ez csak akkor van, ha sima az út. Illetve akkor is egálban vagyok a géppel, de a kényelem az baromira jól jön. Ha dombos a vidék, takarékosabb vagyok, ha magam kezelem a gázpedált.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #2054 Dátum: 2013.08.19 14:06:13 »
persze,domb nuku.
full alföld.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки