A márkakereskedői találomra cserélgetést azért meg szeretném védeni egy kicsit.
Abból amit írsz arra következtetek, hogy P0093-as hibakódot olvastak ki belőle, ami pedig egészen egyszerűen annyit mond hogy a CR nyomás nem elegendő.
Nézzük mi okozhatja a kevesebb CR nyomást:
-nem jut elegendő, vagy levegősen jut az üzemanyag a nagynyomású pumpához. Ez könnyen kizárható azzal, hogy közvetlenül a nagynyomású pumpa betápláló oldalára egy gumicsövel egy kannából adjuk az üzemanyagot. Ezzel kapásból ki is zárható hogy a "kisnyomású" vagy a "nagynyomású" részen keresendő a hiba. Kisnyomású részen lehet pl. egy eldugult vagy rossz minőségű utángyártott üzamanyagszűrő, vagy bármi olyan sérülés vagy hiba ahonnét levegőt tud szívni (pl. a üzamanyagszűrő alján lévő műanyag jeladó ha túl van húzva megreped alig láthatóan).
-ha kannából itatással is ugyanúgy jelentkezik a hiba, akkor a "nagynyomású" részben keresendő a hiba: pumpa, közös nyomócső, injektorok.
A közös nyomócsőben lévő jeladó kimérhető, de ezen kívül mást nem lehet vizsgálni szervizes körülmények között. Még egy árva visszafolyó üzemanyagot sem tudunk nézni az injektorokon, hiszen a csövek bent futnak a szelepfedél alatt, ha azt leveszem hogy hozzáférjek akkor pedig nem indítható az autó. Szóval ennyi.
Ez már dízel szakműhely, akik viszont kiszerelet részegységekkel foglalkoznak.
Ezért aztán ilyen esetben mi általában levesszük a nagynyomású pumpát és az injektorokat is, és megy a dízeles szakműhelybe. Ott próbapadon kiderül, hogy mi a rossz, és akár az injektor is menthető, nem csak a komplett csere segíthet (mint márkaszervizes körülmények között).
A közös cső nem jellemző hiba, attól el szoktunk tekinteni első körben.
A nagynyomású pumpában a legjellemzőbb hiba az általad is említett két szelep. Mivel attól időlegesen javulás volt tapasztalható így az a tippem, hogy valami kosz vagy fémsorja került a rendszerbe. De hogy az mit tett tönkre az csak akkor derül ki, ha ki van minden szerelve, és dízeles bevizsgálja.