Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386582 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2025 Dátum: 2013.06.06 21:19:15 »
Viszont még mindig nem tudjuk milyen hibát jelent be a boardcomputered, az lehet közelebb vinne. Lehet h egyikőtök sem téved, lehet szakadt kábel miatt rossz adatot kap az üzemanyag ellátó és nem szív eleget?
fejből meg nem mondom..... de haver gép egr jelkábel szakadást irt, a márkaszerviz gépe meg turbonyomásra ingadozásra hivatkozik :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2026 Dátum: 2013.06.06 21:22:48 »
Akkor egr jelkábellel kezd, mivel 2000-nél még nem tölt annyit a turbód, annak olyan 2300-2500 között kellene töltenie, nem?
De ez csak tipp, bár én a turbót kizárnám, nem egy kezdetleges turbó ez, eléggé strapabírónak tervezték.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2027 Dátum: 2013.06.06 21:25:05 »
Akkor egr jelkábellel kezd, mivel 2000-nél még nem tölt annyit a turbód, annak olyan 2300-2500 között kellene töltenie, nem?
De ez csak tipp, bár én a turbót kizárnám, nem egy kezdetleges turbó ez, eléggé strapabírónak tervezték.
1600 nál kezd el élni, 2500 körül  állnak át a geometria lapátjai

holnap kap egy új gázolajszűrőt (gyárit) régit meg szétvágom, belenézünk........ ezután ha jelentkezik még, akkor jöhet valami villanyász
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2028 Dátum: 2013.06.06 23:21:20 »
A márkakereskedői találomra cserélgetést azért meg szeretném védeni egy kicsit.

Abból amit írsz arra következtetek, hogy P0093-as hibakódot olvastak ki belőle, ami pedig egészen egyszerűen annyit mond hogy a CR nyomás nem elegendő.
Nézzük mi okozhatja a kevesebb CR nyomást:
-nem jut elegendő, vagy levegősen jut az üzemanyag a nagynyomású pumpához. Ez könnyen kizárható azzal, hogy közvetlenül a nagynyomású pumpa betápláló oldalára egy gumicsövel egy kannából adjuk az üzemanyagot. Ezzel kapásból ki is zárható hogy a "kisnyomású" vagy a "nagynyomású" részen keresendő a hiba. Kisnyomású részen lehet pl. egy eldugult vagy rossz minőségű utángyártott üzamanyagszűrő, vagy bármi olyan sérülés vagy hiba ahonnét levegőt tud szívni (pl. a üzamanyagszűrő alján lévő műanyag jeladó ha túl van húzva megreped alig láthatóan).
-ha kannából itatással is ugyanúgy jelentkezik a hiba, akkor a "nagynyomású" részben keresendő a hiba: pumpa, közös nyomócső, injektorok.
A közös nyomócsőben lévő jeladó kimérhető, de ezen kívül mást nem lehet vizsgálni szervizes körülmények között. Még egy árva visszafolyó üzemanyagot sem tudunk nézni az injektorokon, hiszen a csövek bent futnak a szelepfedél alatt, ha azt leveszem hogy hozzáférjek akkor pedig nem indítható az autó. Szóval ennyi.
Ez már dízel szakműhely, akik viszont kiszerelet részegységekkel foglalkoznak.
Ezért aztán ilyen esetben mi általában levesszük a nagynyomású pumpát és az injektorokat is, és megy a dízeles szakműhelybe. Ott próbapadon kiderül, hogy mi a rossz, és akár az injektor is menthető, nem csak a komplett csere segíthet (mint márkaszervizes körülmények között).
A közös cső nem jellemző hiba, attól el szoktunk tekinteni első körben.
A nagynyomású pumpában a legjellemzőbb hiba az általad is említett két szelep. Mivel attól időlegesen javulás volt tapasztalható így az a tippem, hogy valami kosz vagy fémsorja került a rendszerbe. De hogy az mit tett tönkre az csak akkor derül ki, ha ki van minden szerelve, és dízeles bevizsgálja.
Xanyi

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2029 Dátum: 2013.06.07 07:23:20 »
Köszönöm mindenkinek a segítségét,  beszéltem pár hete a dizeles szakival aki a corolla porlasztóti javította...... Ő is azt mondta hogy először nagytakarítás, ha ezek után is jelentkezik, akkor vigyem hozzá.

Általatok felsorolt dolgokat is megprobáljuk szemügyre venni, remélem jó lesz előbb vagy utóbb.... mert nem szívesen adnánk, el.... jo kis kocsi is lehetne :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2030 Dátum: 2013.06.09 11:34:14 »
Pénteken ki lett cserélve a gázolajszűrő is, volt benne cucc rendesen........ most megint jól húz, kérdés hogy meddig :whistling:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2031 Dátum: 2013.06.09 21:27:10 »
Ki fog derülni Lasi, de ha megint szemetel, akkor irány a dízeles szakműhely, ők többet értenek hozzá reggel ébredés után kávé előtt, mint mi itt mindannyian  ::)

Remélhetőleg ez tényleg megoldja a gondot, annak ott össze kellett volna minden olyan dolgot szednie, ami ehhez hasonló gondokat okozhat a nagynyomású rendszerben.

CPL

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2032 Dátum: 2013.06.18 10:19:32 »
Sziasztok!

D-Cat-os T25-ösömnél vettem észre, hogy 2-es 3-as váltásnál néha hallani egy kis mechanikus zajt; olyan mintha valami fém alkatrész, esetleg rugó visszaugrana a helyére. Nem általános, nem minden esetben van így, kuplung, váltókar rendesen jár, nem nehézkes, nem tapad sehol; váltásnál nem rángat; egyszerűen némelyik váltásnál hallok egy halk kattanást a váltótérből.
Én kettős tömegűre tippelnék, de semmi egyéb hibát nem produkál, még az ominózus motorleállítás utáni kattanó hang sincsen amit a legelső hibajelnek szoktak titulálni.

Valakinek valami ötlet?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2033 Dátum: 2013.06.18 11:43:37 »
Pénteken ki lett cserélve a gázolajszűrő is, volt benne cucc rendesen........ most megint jól húz, kérdés hogy meddig :whistling:
Mennyi km után lett cserélve? Az enyém rendessen 30 után cserélték, de sajnos nem láttam mi gyűlt össze benne, bár gond nem volt vele.

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2034 Dátum: 2013.06.18 13:34:30 »
Valakinek valami ötlet?

Én is a lendkerékre tippelek, bár a leállításnál (ha nem nyomod ki a kuplungot) hallani kéne azt a bizonyos kattogó hangot. :whistling:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2035 Dátum: 2013.06.18 14:58:09 »
Mennyi km után lett cserélve? Az enyém rendessen 30 után cserélték, de sajnos nem láttam mi gyűlt össze benne, bár gond nem volt vele.
A tankmosás után, 1 teli tank gázolajat kihajtottunk belüle kis tisztítóadalékkal keverve.....majd szürö csere
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

CPL

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2036 Dátum: 2013.06.18 16:59:39 »
Én is a lendkerékre tippelek, bár a leállításnál (ha nem nyomod ki a kuplungot) hallani kéne azt a bizonyos kattogó hangot. :whistling:

direkt figyelemtem az utóbbi időben és kuplung nélkül állítottam le az elmúlt héten (amúgy szigorúan kuplung kinyomva, hogy ne rázza meg a rendszert nagyon) és nem volt hang.
Lehet, hogy ideje lenne gyüjteni egy kettős tömegűre?  :wacko:

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2037 Dátum: 2013.06.19 14:35:22 »
Lehet, hogy ideje lenne gyüjteni egy kettős tömegűre?  :wacko:

Szerintem irány a szerviz, egy állapotfelmeréssel lehet többre mész. Hátha nem az egyik legdrágább alkatrészt kell majd cserélned a kocsin..... :no:

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2038 Dátum: 2013.06.22 21:57:54 »
A tankmosás után, 1 teli tank gázolajat kihajtottunk belüle kis tisztítóadalékkal keverve.....majd szürö csere
és a hiba továbbra is fent áll :ph34r:, most keresek valami megbízható autóvillamoságit  :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2039 Dátum: 2013.06.22 22:12:02 »
és a hiba továbbra is fent áll :ph34r:, most keresek valami megbízható autóvillamoságit  :wacko:
Szerintem agyontuningoltad szegénykét :D