Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386730 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

TamKov

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1950 Dátum: 2013.03.07 16:35:12 »
Sziasztok,

Véleményetekre vagyok kíváncsi. D4d-t hideg időben hogy melegítitek?
Kérdésem abból adódik, hogy eléggé iszákos hidegen (persze ez relatív), s cél az, hogy hamar üzemi hőmérsékletre érjen.
Mert ugye a motort terhelve hamarabb melegszik, viszont a kenés még nem a legjobb.
Szóval?:D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1951 Dátum: 2013.03.07 16:37:05 »
Dízelt nem (sem) melegítünk. Beindítod, kapu, kiáll, stb. max fél perc múlva nyugodtan indul el. Annyi, hogy ne pörgesd a motort mondjuk 2500 fölé.
         

TamKov

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1952 Dátum: 2013.03.07 17:13:40 »
Eddig stimmel. Én sem csináltam másképp. Max 1 perc míg az olajat "felvette". Hanem a pörgetés része érdekel. (bocsi, én tettem fel rosszul a kérdést).
Nem fogok padlózni hideg motorral, nem fogok nagyokat gyorsítani. De melyik fordulat a legoptimálisabb a leggyorsabb ÉS legkíméletesebb melegedés elérésében? Meg aztán ott van, hogy ha a motor 2200-3000 között érzi jól magát, az a hideg motor esetén is igaz-e.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1953 Dátum: 2013.03.07 17:14:29 »
:surrender:

suction control valve = tehät SCV!
Nem SVC, nem "SCV szelep". 

 :surrender:

Maximálisan igaz! Jól elírtam. Köszi a kontrollt!
Ja, és jól végiggondolva az "SCV szelep" szép magyar megfogalmazás:
"hozam szabályozó szelep szelep"
« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 17:40:58 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1954 Dátum: 2013.03.07 17:17:16 »
Dízelt nem (sem) melegítünk. Beindítod, kapu, kiáll, stb. max fél perc múlva nyugodtan indul el. Annyi, hogy ne pörgesd a motort mondjuk 2500 fölé.
Tökéletesen így van!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1955 Dátum: 2013.03.07 17:19:51 »
Eddig stimmel. Én sem csináltam másképp. Max 1 perc míg az olajat "felvette". Hanem a pörgetés része érdekel. (bocsi, én tettem fel rosszul a kérdést).
Nem fogok padlózni hideg motorral, nem fogok nagyokat gyorsítani. De melyik fordulat a legoptimálisabb a leggyorsabb ÉS legkíméletesebb melegedés elérésében? Meg aztán ott van, hogy ha a motor 2200-3000 között érzi jól magát, az a hideg motor esetén is igaz-e.
Én 1500-2000 között szoktam gurulni az első 4-5 km-t (ráadásul legtöbbször lefelé)
A 4 km kell is hogy kimozduljon a hőmérő.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1956 Dátum: 2013.03.07 17:29:09 »
Én úgy gondolom, hogy nekem a benzines a jó megoldás, de majd kiderül pár év múlva

Úgy látom, nagyon egy rugóra jár az agyunk:).
Egyébként a biztosítással teljesen igazad van, de akkor én hozzávenném az alap szervizköltségeket (több olaj, üzemanyagszűrő drágább, stb), ami szintén forintosítható dízel üzemeltetési felár.
Pillanatnyilag én is azt érzem, hogy a kelleténél több rizikót vállaltam a dízellel, bár nagyon szeretem a nyomatékos karakterét.
Annyival vagyok csak előrébb, hogy azt biztosan tudom, hogy az előző tulaj már cserélte a kettőstömegű lendkereket kuplunggal együtt, de az üzemanyag ellátórendszer nem épp filléres nyűgjei bármikor előjöhetnek. Most még pluszban Protko megnyugtatott, hogy tisztességes használat mellett a turbó sem adja meg magát könnyen.
Ja, még annyit, hogy én kb. 100.000 km-re tervezek, szóval minden felmerülő költséget ennek fényében próbálok meg kezelni és vezetem is pontosan.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1957 Dátum: 2013.03.07 17:42:51 »
Ez a 3 nekem ?me'g?  nem volt:
- magasnyomású szivattyú hozamszabályozó szelepek: ~80.000 Ft --> 0.31 Ft/km
- a turbóra is számoljunk: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
- esetleg a komplett magasnyomású szivattyú: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km

SCV párszor leragadt már télen. Kicsit megkopogtattam mindegyiket, egyből elindult, pedig a márkaszervizben ma'r cserélni akarta'k. azóta kap 2-3dl 2T olajat tankolásonként. TC-3W a legjobb neki.

Az autóvasárlás meg nyilván nem tisztán matematikai alapon eldöntött financiális kérdés, mert akkor minden alfás, subarus, BMW-s, Audi-s, .....,  Dacia Logannal járna!  :whistling:
Protko!
akkor te vagy az élő bizonyiték, hogy amit keeper83 felsorolt nem törvényszerű, hogy akár 260 ekm alatt előforduljon és főként nem halmozottan. Pedig a benzines kollegák megvannak győződve, hogy egy dieselnél mind nála előfordulnának.
Megjegyzem, hogy nekem mázlim van,  mert se kettőstömegű lendkerekem, se vezérműszijjam nincs. A fogyasztásról is megoszlik a véleményem és tapasztalatom a benzines fanokétől (de nagyon :devil:)
A konkluzióm azok alapján amivel a benzines rajongok érvelnek pedig a következőnek kéne lenni:
minnél kevesebb km-t megy az ember, annál inkább dieselt kell venni :winkiss: (mert akkor mégritkábban fordul elő drága javitás). :devil:

« Utoljára szerkesztve: 2013.03.07 17:44:24 írta OldPiet »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1958 Dátum: 2013.03.07 18:01:08 »
Úgy látom, nagyon egy rugóra jár az agyunk:).
Egyébként a biztosítással teljesen igazad van, de akkor én hozzávenném az alap szervizköltségeket (több olaj, üzemanyagszűrő drágább, stb), ami szintén forintosítható dízel üzemeltetési felár.
Pillanatnyilag én is azt érzem, hogy a kelleténél több rizikót vállaltam a dízellel, bár nagyon szeretem a nyomatékos karakterét.
Annyival vagyok csak előrébb, hogy azt biztosan tudom, hogy az előző tulaj már cserélte a kettőstömegű lendkereket kuplunggal együtt, de az üzemanyag ellátórendszer nem épp filléres nyűgjei bármikor előjöhetnek. Most még pluszban Protko megnyugtatott, hogy tisztességes használat mellett a turbó sem adja meg magát könnyen.
Ja, még annyit, hogy én kb. 100.000 km-re tervezek, szóval minden felmerülő költséget ennek fényében próbálok meg kezelni és vezetem is pontosan.
Én azt is simán megértem, aki a dízelt vette. Nálunk a családban csak egyél autók vannak, tesóm most is próbált rábeszélni a dízelre, de 10 éves kor felett nem mertem bevállalni.
Azonban a dízel kényelme és az, hogy kevésbé kell figyelni a fogyasztásra, az nekem is tetszik.
Igaz, az 1,8-as is tud nyomatékból menni, de jobb, ha visszakapcsol az ember. Ilyenkor viszont legalább olyan határozottan gyorsít, mint a dízel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1959 Dátum: 2013.03.07 18:02:57 »
Amúgy pedig bak vagyok és az aszcendensem is bak, tehát ultra módon kerülöm a kockázatokat.. ;D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1960 Dátum: 2013.03.07 18:19:40 »
Amúgy pedig bak vagyok és az aszcendensem is bak, tehát ultra módon kerülöm a kockázatokat.. ;D

Én pedig mérleg, ha sok számolgatásból eddig nem derült volna ki:).

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1961 Dátum: 2013.03.07 18:22:55 »
Most mondjam, hogy megértelek titeket, srácok? (A mérleg csaj, bak aszcendenssel) :devil: :D :lol:
         

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1962 Dátum: 2013.03.07 18:28:34 »
A konkluzióm azok alapján amivel a benzines rajongok érvelnek pedig a következőnek kéne lenni:
minnél kevesebb km-t megy az ember, annál inkább dieselt kell venni :winkiss: (mert akkor mégritkábban fordul elő drága javitás). :devil:

Érdekes gondolatmenet. Kevesebb futás mellett valóban kisebb eséllyel fordul elő drága meghibásodás, de ha épp nálad üt be a ménkű, akkor a kevés kilométerre szétosztva nagyon nagy lesz a költség. Valamit valamiért:kisebb eséllyel fordul elő az arányosan nagyobb bukta.
Azt azért szokták mondani, hogy nagyobb éves futás mellett éri meg dízelt venni, mert új/pár éves autónál kell a megtett kilométer, hogy a dízel bekerülési felárat kitermelje.
Avensis I-et nézve mára már nincs, vagy csak nagyon csekély a különbség a dízel és a benzines verziók árai között. (Azért nagy átlagban 50-100e Ft talán látszik.)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1963 Dátum: 2013.03.07 18:30:11 »
Most mondjam, hogy megértelek titeket, srácok? (A mérleg csaj, bak aszcendenssel) :devil: :D :lol:

Egy családba nem kell két autó!
Bepi, kénytelen lenne eladni új szerzeményét...:)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1964 Dátum: 2013.03.07 19:47:41 »
ha esetleg valaki tud oroszul (ukra'nul?!), innen http://alflash.com.ua/toyota.htm kihámozhatná hogy lehet 2003 előtti nem standard OBDII-es Toyota-k ECU-ja't olvasni.
 :helpsmilie:

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80