Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386705 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1650 Dátum: 2012.03.06 21:26:18 »
Tegnap voltam Mrs.T-nél húszezres, azaz  "nagy" szervizen. Külön említettem a fehér füst jelenséget és kértem az 5. injektor + DPF vizsgálatát, beleértve a differenciál szenzorhoz feljövő két cső átjárhatóságának vizsgálatát és bónuszként kértem egy ECU szoftver frissítést. Már reggel, mikor ezeket említettem, mosolyogva mondja nekem a munkafelvevő srác, hogy ez nem újdonság számukra, főleg ilyen hideg reggelen (+2 fok lehetett a kinti hőmérséklet) nagyobb a füstölés esélye. Próbált megnyugtatni, hogy nem csak ennél a típusnál fordul ez elő, hanem szinte mindegyik korszerű dieselnél amelyik részecskeszűrővel szerelt. Azt mondja, hogy ilyenkor szinte mindegyik garázs, egy üa. adalékot ajánl a gk. tulajdonosoknak, amelyik segít a regeneráció alacsonyabb hőfokon történő megvalósításában így a DPF is megfelelően el tudja látni funkcióját, nem gyülemlik a korom, nem marad félbehagyva az öntisztítási folyamat. Különösen azoknak ajánlott, akik rövid távokon mennek illetve sok városi használatban a stop/start miatt a DPF nem tudja magát a regenerációhoz szükséges hőfokra felmelegíteni (600-650 celsius fok). Az adalék neve: Forte Diesel Particulate Filter Cleaner and Regenerator (http://www.ebay.co.uk/itm/270920737968?_trksid=p5197.c0.m619)
Délutánra kiderült, hogy a motordiagnosztika nem talált semmi rendellenességet, minden szerkezeti egység a megfelelő értéket produkálta.
Majd az elkövetkező napokban kiderül ért e valamit az ECU frissítés. Mindenesetre rendeltem egy flakon Forte "csodaszert" is.

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1651 Dátum: 2012.03.28 10:08:11 »
Nem akarok kárörvendő lenni,de az én avem is így kezdte h. kis füstcsóvák elvétve..aztán elkezdte csípni a vizet egyre jobban...aztán 2 henger meg állt most a hengerfejet szedik lefeleróla, kevés szerencsével...:Snem azt mondom h. tiétek is az, de a gátrepedés az mocskos dolog azt javaslom a motor és a hűtő közti vízcsövet ellenőrizzétek sűrven ha egy meghajtás után kemény a cső akkor alakúl a gátrepedés...

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1652 Dátum: 2012.03.28 10:14:25 »
Kisebb nagyobb füstcsóvák csak mínuszokban vannak.Aztán télig eltűnik a jelenség. Akkor???

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1653 Dátum: 2012.03.28 11:00:14 »
ilyen +8 fokban láttam utoljára akko még lökte a csóvákat....

BNC

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1654 Dátum: 2012.04.02 16:09:08 »
Sziasztok!

Lenne egy kis gondom a 2002-es ráncfelvarrott Avensisemmel: újabban érdekes, folyamatos huhogás-nyekergés hallatszik a motorból, és nem az ékszíj. Indítás után pár másodperccel elkezdi alapjáraton, aztán addig csinálja, amíg be nem melegszik a motor. Utána abbahagyja és csak néha-néha nyekken. A frekvenciája fűrész-hullám szerű: emelkedik, aztán visszaesik és így tovább. Nem az ékszíj csinálja, olyan, mintha periodikusan megnövő gáznyomás engedne ki valahol - mi lehet ez? A motor 2.0 D4D és kb. 220e km-nél. Teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam, de elég ijesztő a hang"élmény"...

Mi lehet ez szerintetek?
Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1655 Dátum: 2012.04.02 17:42:39 »
itt is megkérdem, hátha valaki járt így.....

Ma megállt alattam a RAV4....

elözmény... utánfutot akasztottunk mögé, de  mi még soha nem vontattunk vele...... igy a csatlakozo oxidált volt, de kis szerelgetés után jo lett minden.
kb 20 km után elkezdett szaggatni, mint mikor télen ledermedt a gázolaj benne és nem kapott anyagot...... elkezdett lassulni, fordulatszám visszaesett és szinte csak alapjárat volt
kivillant a chek engine lámpa, meg valami V betüs rövidités........... férreáltam,jo sokat rápumpáltam a gázolajszüröre... majd ujraindutás, a V betüs rövidités kialudt, de a chek engine lámpa maradt, viszont az auto ujra normálisan ment.

a gázolajszürön ha teljesen fel van pumpálva, azaz nincs benne levegö,  akkor nem is enged tovább pumpálni , azaz felkeményedik igaz?

itthon futot leakasztottuk, ezután kialudt a chek engine lámpa is :wacko:
valakinek ötlet?  bekavart az utánfutoval való csatlakozás? de annak meg mi köze az üzemanyaghoz :hmmmm: :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1656 Dátum: 2012.04.02 17:55:24 »
Nem látok összefüggést az utánfutó és a hiba között. Valszeg csak véletlen.

Elöször azért lehetett teljesítmény vesztés, mert vészüzemmódba állt át. Ugyebár ez a gyújtás levétellel törlődik, de a hibakódot megörzi. Érdemes lenne kiolvasni.
Xanyi

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1657 Dátum: 2012.04.05 10:58:23 »
itt is megkérdem, hátha valaki járt így.....

Ma megállt alattam a RAV4....

elözmény... utánfutot akasztottunk mögé, de  mi még soha nem vontattunk vele...... igy a csatlakozo oxidált volt, de kis szerelgetés után jo lett minden.
kb 20 km után elkezdett szaggatni, mint mikor télen ledermedt a gázolaj benne és nem kapott anyagot...... elkezdett lassulni, fordulatszám visszaesett és szinte csak alapjárat volt
kivillant a chek engine lámpa, meg valami V betüs rövidités........... férreáltam,jo sokat rápumpáltam a gázolajszüröre... majd ujraindutás, a V betüs rövidités kialudt, de a chek engine lámpa maradt, viszont az auto ujra normálisan ment.

a gázolajszürön ha teljesen fel van pumpálva, azaz nincs benne levegö,  akkor nem is enged tovább pumpálni , azaz felkeményedik igaz?

itthon futot leakasztottuk, ezután kialudt a chek engine lámpa is :wacko:
valakinek ötlet?  bekavart az utánfutoval való csatlakozás? de annak meg mi köze az üzemanyaghoz :hmmmm: :wacko:

Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
SCV?!
Gázolaj minősége?!

Azért az utánfutó mégiscsak többletterhelés a motornak....

Esetleg egy negyed liter FullSynth 2T olaj a következő tankoláskor a gázolajhoz! ...vagy 1 ProTec CommonRail Diesel Syste cleaner!




'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1658 Dátum: 2012.04.05 12:39:06 »
Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
SCV?!
Gázolaj minősége?!

Azért az utánfutó mégiscsak többletterhelés a motornak....

Esetleg egy negyed liter FullSynth 2T olaj a következő tankoláskor a gázolajhoz! ...vagy 1 ProTec CommonRail Diesel Syste cleaner!
az összel volt olaj és szürö csere, kb 5000 km van bennük , közben a rav4 forumban kitárgyaltuk, lehet az utánfuto villamos rendszere kavart be a compiba, mert azota hibátlanul müködik
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

csacsa54

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1659 Dátum: 2012.04.10 07:55:52 »
Szeretnék segitséget kérni! D4d motor 2000 kcm és 2002-es évjáratú autóm a reggeli első inditásnál a szokásosnál tovább ég az olajnyomás lámpa kb 4-5 mp. Nemrég vettem az autót turbó és légtömegmérő hibával.Ezek horror áron ki lettek cserélve és most szépen és csendesen jár a gép.Lett egy preciz szerviz is csinálva karter és felszivó szita takaritással együtt de ez az olajlámpa dolog nagyon idegesit.Kérem azt a valakit aki járt már igy vagy tudja mi lehet a hibája,segitsen.Előre is köszönöm.

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1660 Dátum: 2012.05.14 22:07:06 »
Sziasztok! Tanácsra lenne szükségem. Szeretnék venni egy 2.2 D-Cat 2006 évjáratú 166000 km-es Avensist. Egy ismerősöm le akar róla beszélni mivel az állítása szerint a típus nagyon jó, de a részecske szűrője nem bírja a hazai gázolajokat és nagyon hamar tönkremegy. Mivel javítani nem, csak  cserélni lehet ami nagyon drága ezért nem ajánlja. Szerinte inkább a D4D-t kellene vennem. Mi az igazság ill. milyen típushibákra figyeljek. A segítségeteket előre is köszönöm.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1661 Dátum: 2012.05.16 09:35:34 »
Sziasztok! Tanácsra lenne szükségem. Szeretnék venni egy 2.2 D-Cat 2006 évjáratú 166000 km-es Avensist. Egy ismerősöm le akar róla beszélni mivel az állítása szerint a típus nagyon jó, de a részecske szűrője nem bírja a hazai gázolajokat és nagyon hamar tönkremegy. Mivel javítani nem, csak  cserélni lehet ami nagyon drága ezért nem ajánlja. Szerinte inkább a D4D-t kellene vennem. Mi az igazság ill. milyen típushibákra figyeljek. A segítségeteket előre is köszönöm.

ezt?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.2_dcat_sol-5756799

D-Cat problémás bonyolult technológia, sok motort cseréltek garanciában.

D4D megbízhatóbb, kiforrottabb. Cserébe gyengébb.



'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1662 Dátum: 2012.05.16 16:52:20 »
Szia Protko!

Nem. Hanem ezt:http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.2_d-cat_sol_executi_tolatoradar-digitklima-tempoma-5675683

Miért talán tudsz az autóról valamit?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1663 Dátum: 2012.05.16 18:06:01 »
Idézet
D-Cat problémás bonyolult technológia, sok motort cseréltek garanciában.

D4D megbízhatóbb, kiforrottabb. Cserébe gyengébb

Honnan az infó? Csak mert ilyen szempontból nincs különbség, a D4D és a D-Cat motorja is ugyanúgy tud hengerfejes lenni, amiért aztán motort kell cserélni.
A bonyolultabb technológiának ehhez semmi köze, hisz az a részecskeszűrőben és a piezó injektorban nyilvánúl meg, nem a motorban.
A piezo injektorokkal nincs gond, a sima injektor a D4D-kbe sokkal inkább hajlamos megdögleni, és 4 db már közel annyiba kerül mint egy részecskeszűrő.
És itt el is érkeztünk a D-Cat problémájához. A részecskeszűrő (DPNR) tényleg hajlamos eltömődni. Ha már cserélték rajt és módosítottat kapott, akkor jó eséllyel a cserétől számítva 100-150 ezer km-ig nem lesz gond.
Xanyi

Balika

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
  • 2.2D-4D 07
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1664 Dátum: 2012.05.16 19:56:47 »
Sziasztok!

Szerintetek azon kívül, hogy márkaszervizben átnézetem az autót  mire kell nagyon odafigyelnem, ha mégis a D-Cat mellet döntök?