Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1386603 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1410 Dátum: 2011.10.12 13:25:15 »
1-2-ben eléggé gyengének érzem, 3-ban okés, 4-5-ben ismét gyenge.

ezek alapján csak a váltó lehet.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

csontee

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1411 Dátum: 2011.10.12 13:56:55 »
mire gondolsz pontosan?

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1412 Dátum: 2011.10.12 17:00:07 »
mire gondolsz pontosan?

úgy hogy a motor ereje a fordulatszámmal és gazállassal függ össze inkább mint a sebességfokozattal.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1413 Dátum: 2011.10.19 20:36:29 »
Ja, a gondom: erőtlennek érzem a motort kb 2 hónapja. 1800-tól elkezd az húzni, de 2000 környékén megváltozik a hangja, akkor elmegy az ereje is, aztán meg visszajön. 1-2-ben eléggé gyengének érzem, 3-ban okés, 4-5-ben ismét gyenge. Múltkor piros lámpánál legyorsult egy 1.4-es Corsa :(
EGR tisztítás volt, légtömegmérő tisztitás szintén és öntöttem az üzemanyaghoz diesel tisztitó folyadékot is, nem segítettek.
Ha van ötlete vkinek azt megköszönöm.

És mi van a szívó csonkkal?

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1414 Dátum: 2011.10.24 20:17:48 »
Egy igen "bugyuta" kérdésem lenne. 06' évjáratú Rav4 műszerfala ... vajon minek a rövidítése az "INST" ?? Mit mutat ez a vízszintes kijelző, amely a gázpedál állásától függően, hol végig fut a kijelzőn hol meg csak éppen látható látható egy kicsi rész.
Gyanítom egy olyan kijelzőt láthatok nap mint nap az orrom előtt, mint annak idején volt a Trabantokban a "pillanatnyi fogyasztásmérő" led kijelzővel. Azaz, ott nem a pillanatnyi fogyasztást mutatta a sárga-zöld-piros led sor, hanem azt, hogy mennyi üa. folyik át a karburátoron adott pillanatban.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1415 Dátum: 2011.10.26 15:12:17 »
Pillanatnyi fogyasztásmérő lesz az. A rövidítés pedig ezt takarja: "instantenious". Annyit tesz: pillanatnyi ;)
Gabe 254.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1416 Dátum: 2011.10.26 23:46:19 »
Pillanatnyi fogyasztásmérő lesz az. A rövidítés pedig ezt takarja: "instantenious". Annyit tesz: pillanatnyi ;)

Igen...köszönöm, "Instantaneous" valóban jelentheti a pillanatnyi, vagy azonnali ...jelen esetben fogyasztást.
Sokszor téved a kijelző vagy lassan reagálja le a dolgokat, de kétségtelen jól mutat és kicsit feldobja a műszerfalat.
Köszönöm a felvilágosítást .... ma is okosabb lettem!  :)

battila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1417 Dátum: 2011.11.16 08:33:33 »
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon. Bár nem volt időm mindent végigolvasni, azért sok érdekességgel találkoztam. 2007 körüli Avensis vásárlását tervezem 130-140.000 km-ig. A kérdésem az lenne, mire kell odafigyelni a vásárláskor. Melyik motor a megbízhatóbb: 2.0 d-4d 126 LE vagy a 2.2 d-cat 177 LE? A nagyobb motorerő jó lenne, de ha ez jóval magasabb karbantartási, szervizelési költséggel jár, akkor hajlandó vagyok lemondani róla. Olvastam itt többek között hengerfejproblémáról és ezzel kapcsolatban motorblokk cseréről. Nem túl bíztató. Mennyire jellemző a common rail rendszer meghibásodása? Mikor várható? Teljes csere (fúvókák, nagynyomású szívattyú...) vagy javítható? Ha jól tudom Denso rendszer van beépítve. Valaki azt mondta, hogy sok esetben ezeket cserélték, mert 40-50.000 körül meghibásodtak. Igaz ez?
Várom segítő válaszotokat!
Köszi

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1418 Dátum: 2011.11.16 09:02:42 »
En ugy tudom, hogy a 2,0 megbizhatobb, de nem tudok nem elfogultan nyilatkozni  :szemez: Egyenlore tipushibarol nem tudok. Persze az eloelet ennel a motornal is nagyon fontos. Fogyasztasban par literrel kevesebbet ker mint a nagyobbik. Ezt spritmonitoron osszehasonlithatod.  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1419 Dátum: 2011.11.16 16:06:12 »
2007 körüli Avensis vásárlását tervezem 130-140.000 km-ig. A kérdésem az lenne, mire kell odafigyelni a vásárláskor. Melyik motor a megbízhatóbb: 2.0 d-4d 126 LE vagy a 2.2 d-cat 177 LE?

Honda? Mazda? :ph34r:

battila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1420 Dátum: 2011.11.16 20:17:49 »
Mivan? Ezt a kérdést nem értem.

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1421 Dátum: 2011.11.16 21:40:53 »
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon. Bár nem volt időm mindent végigolvasni, azért sok érdekességgel találkoztam. 2007 körüli Avensis vásárlását tervezem 130-140.000 km-ig. A kérdésem az lenne, mire kell odafigyelni a vásárláskor. Melyik motor a megbízhatóbb: 2.0 d-4d 126 LE vagy a 2.2 d-cat 177 LE? A nagyobb motorerő jó lenne, de ha ez jóval magasabb karbantartási, szervizelési költséggel jár, akkor hajlandó vagyok lemondani róla. Olvastam itt többek között hengerfejproblémáról és ezzel kapcsolatban motorblokk cseréről. Nem túl bíztató. Mennyire jellemző a common rail rendszer meghibásodása? Mikor várható? Teljes csere (fúvókák, nagynyomású szívattyú...) vagy javítható? Ha jól tudom Denso rendszer van beépítve. Valaki azt mondta, hogy sok esetben ezeket cserélték, mert 40-50.000 körül meghibásodtak. Igaz ez?
Várom segítő válaszotokat!
Köszi
Nekem junius óta van meg az Ave-m, D-Cat és ~130.000 km-el vettem, próbáltam előtte 2.0 d-4d -ben Corollát is Ave-t is....a többleterő és egyéb +amit ehhez kaptam (extrák, stb) meggyőzött, van azért különbség, érezhetően... De ugyanakkor ez a fogyasztásban is meglátszik, bő 7,4 - 7,8 között van valahol. Első dolgom volt bevinni egy Toyota szervízbe (Kecskemét M+F, le a kalappal előttük amúgy) és elmondták az előéletét: katalizátor csere 100ezer körül megvolt és az 5.-ik injektort is kicserélték akkoriban, ez jó hír mert a beépítettek már sokkal jobban "muzsikálnak" ezt tapasztalatból mondta. Volt egy EGR-szelep tisztításom az kb 3000 ft volt, amúgy semmivel sem drágább a szervíz (ott Kecskeméten van tapasztalatom) mint az előző Skodámnál...sőt még pár %-al kedvezőbb is... Az olaj nem túl olcsó bele és kell is bő 6 liter, de minden más alkatrész átlagos áron kapható. A többiről (common rail, fúvóka, nagynyomású...stb) még nem tudok nyilatkozni, remélem nem is kell majd negatívan  :)

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1422 Dátum: 2011.11.16 22:38:31 »
100e-nél nekem is katalizátor csere volt, ezt nagy nehezen a kiegészítő garancia miatt és a még nem túl nagy km miatt féláron cserélték.
Más gond (kopp-kopp) nem volt, de a különböző fórumokat olvasgatva nekem is az jön le, hogy a megbízhatóság terén nem ez a jobbik választás.

Fogyasztás: Kint áll az autó most reggel, utóbbi 400km csak városi (értsd Bp-i belvárosi dugós - reggelente sokszor 5km távolságra) 9l/100 normális, de inkább higgadtabb vezetéssel (11 körül is simán lenne agyatlan vezetéssel, 8.5 alá nem nagyon látom hogyan lehetne levinni).
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.16 22:40:02 írta richkan »

battila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1423 Dátum: 2011.11.18 21:31:19 »
Szerintetek a Toyotánál alvázszám alapján megadják az autó szervíztörténetét? Az tudom, hogy hozzá lehet férni, csak azt nem tudom, hogy kiadják-e az adatokat.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1424 Dátum: 2011.11.18 22:45:49 »
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon. Bár nem volt időm mindent végigolvasni, azért sok érdekességgel találkoztam. 2007 körüli Avensis vásárlását tervezem 130-140.000 km-ig. A kérdésem az lenne, mire kell odafigyelni a vásárláskor. Melyik motor a megbízhatóbb: 2.0 d-4d 126 LE vagy a 2.2 d-cat 177 LE? A nagyobb motorerő jó lenne, de ha ez jóval magasabb karbantartási, szervizelési költséggel jár, akkor hajlandó vagyok lemondani róla. Olvastam itt többek között hengerfejproblémáról és ezzel kapcsolatban motorblokk cseréről. Nem túl bíztató. Mennyire jellemző a common rail rendszer meghibásodása? Mikor várható? Teljes csere (fúvókák, nagynyomású szívattyú...) vagy javítható? Ha jól tudom Denso rendszer van beépítve. Valaki azt mondta, hogy sok esetben ezeket cserélték, mert 40-50.000 körül meghibásodtak. Igaz ez?
Várom segítő válaszotokat!
Köszi

Az egyik  igazán nagy gond, márkától függetlenül, hogy egy nagyköbcentis dízel autót városi autónak használnak, nem az!
Relatív rövid utak, 5-10km, nagyon sok hibának melegágya ez a típusú használat!
Ha belefutsz egy ilyenbe, lehet hogy  hosszútávon nem lesz szerencséd.
Tehát,  nagy körültekintéssel válaszd ki a leendő járművedet!