Lehet, hogy semmi összefüggés, de azért érdekes:
Az utóbbi időben a Shellről átszoktam az OMV-hez, korábban leírt okokból. Viszont az utóbbi időben azt vettem észre, hogy erőteljesebb gyorsítások alkalmával gomolygó felhő marad mögöttem, amit eddig nem észleltem, pedig általában akkor gyorsítok erőteljesen, ha valami necces és ilyenkor mindig vissza is nézek a tükörben
Nekem a Shellel is marad füstpamacs, viszont ezt két esetben teszi erős gyorsitásra ( padló, vagy majdnempadlógáz) -vagy nem tökéletesen meleg a rendszer( indulás után 8-10km , vagy tartósan alacsony -70-110 közötti tempó után. ekor kiköp egy nagy pamacsot, és utána semmi, amíg megint nincs egy néhány km-es - mondjuk autópályás terelés miatti lassújárat.
-régebbi tapasztalatom, hogy 70-100 közötti sebességen képes túlhülni a motor, mert teljesítmény még alig kell ( 100-nál kb 18-20LE) , menetszél meg már jelentős. - a termosztát meg kb 75°C-nál kezd nyitni-zárni, a normál üzemi vízhőfok meg azért inkább 90°C körül van.
-A kicsit hűvösebb időjárás is belejátszhat ebbe a füst jelenségbe!