Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3760519 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13665 Dátum: 2017.08.14 13:19:44 »
Sziasztok!

A bal oldali féltengely törésnek van valami előszele?
Szervizben azt mondták meg nincs baja, tehát meg nem rohad. Csak felkészülnék rá, ne kelljen majd elvitetni ha reccsen... Ha már kezd haldoklani, akkor már cserélném..

Az enyém a törés előtt 3 héttel volt a helyi márkaszervizben átvizsgáláson. 1,5 órát volt csáposon, átnézni, rángatni, vizsgálni, majd volt rázópadon, futómű átvizsgáláson. Amennyiben be is van repedve, a felületen az maximum egy hajszálnyi csík, illetve egy minimális vékonyodás az átmérőben. Iszonyat nehéz kiszúrni.

Állítólag megelőzhető azzal, hogy idejekorán leveszed a "kiegyensúlyozó gumibabát" róla, mert jellemzően az alatt van gond.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13666 Dátum: 2017.08.14 15:50:26 »
Nem kívántam lenézően viszonyulni, elnézést ha megsértettelek. Bővebben nagyjából ugyanazt mondanám amit Bepi leírt. A szarkazmus semmiképpen nem a technológiának szólt, hanem azoknak akik megveszik az alacsony fogyasztás miatt, de a fenntartási költségeket figyelmen kívül hagyják. Ha ez vígaszt nyújt, akkor ugyanezt gondolom azokról akik a benzines járgányukat nem tartják karban.  :hug:
Hja, emlékszem. Hogy muzsikál az utód?
Úgy érzem nincs semmi problémánk egymással, eddig sem volt.  :) Nem sértettél meg, szerintem kulturáltan kommunikálunk, leírjuk véleményünket, tapasztalatainkat és szerencsére úgy látom ez a jellemző ezen a fórumon.

Izso kolléga a legnagyobb kilométer vadász, ez által van némi tapasztalata az előfordulási hibák terén.
Fery

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13667 Dátum: 2017.08.14 17:56:13 »
Úgy érzem nincs semmi problémánk egymással, eddig sem volt.  :) Nem sértettél meg, szerintem kulturáltan kommunikálunk, leírjuk véleményünket, tapasztalatainkat és szerencsére úgy látom ez a jellemző ezen a fórumon.

Izso kolléga a legnagyobb kilométer vadász, ez által van némi tapasztalata az előfordulási hibák terén.
Egyébként van dízelem most is, nemrég turbós dízel Passat állt még az udvaron.

Izso sajnos nem jó referencia. :no: Puha volt és az első probléma után megfutamodott a dízel ölelő csápjaiból karjaiból.  :devil:  [rohog]

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13668 Dátum: 2017.08.14 19:53:28 »
Egyébként van dízelem most is, nemrég turbós dízel Passat állt még az udvaron.

Izso sajnos nem jó referencia. :no: Puha volt és az első probléma után megfutamodott a dízel ölelő csápjaiból karjaiból.  :devil:  [rohog]
Szégyen a futás, de hasznos! :surrender:
Azóta is hálával gondolok arra az olajkályhára, hogy összehozott életem szerelmével. :wub: Pedig egymillió okom lett volna rá (forintban), hogy ne adjam el. ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13669 Dátum: 2017.08.14 20:52:00 »
Sziasztok!

A bal oldali féltengely törésnek van valami előszele?
Szervizben azt mondták meg nincs baja, tehát meg nem rohad. Csak felkészülnék rá, ne kelljen majd elvitetni ha reccsen... Ha már kezd haldoklani, akkor már cserélném..
Ha én lennék Te, akkor lekaparnám azt a gumi rezgéscsillapítót, ami alatt a féltengely törni szokott és rozsdátlanítás után lefesteném. Ennyire tudsz védekezni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13670 Dátum: 2017.08.15 05:21:15 »
Szégyen a futás, de hasznos! :surrender:
Azóta is hálával gondolok arra az olajkályhára, hogy összehozott életem szerelmével. :wub: Pedig egymillió okom lett volna rá (forintban), hogy ne adjam el. ;)

Van linked az esetedhez, vagy pár szóban leírnád, hogy mi történt?
Kiváncsi lettem..

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13671 Dátum: 2017.08.15 15:38:51 »
Van linked az esetedhez, vagy pár szóban leírnád, hogy mi történt?
Kiváncsi lettem..
Röviden címszavakban:
1. Visszatekert órájú autó (-50e) még garanciálisnak eladva  :devil: (Pedig rutinos vevőnek gondoltam magam, de átvertek...)
2. Fogyó hűtővíz  :eek:
3. Turbó meghal (de mitől is?)  :eek:
4. Regeneráló füstölés - feszt. (Új turbóval)  :eek:
Konklúzió: Víz kerül az égéstérbe (jó esetben átégett tömítés, rosszabban repedés a blokkon - nem akarom tudni, hogy melyik :no:) (200-400e Ft). Ez újra tönkre fogja tenni a turbót (200e Ft) + rövidesen bekövetkezik a dpf telítettsége (300e Ft) + 80e km fölötti évi futásteljesítménnyel 1 év és kettős tömegű kuplungszett csere 200-300e Ft. Összesen nagyságrendileg 1mó Ft. Inkább elengedem az autó árából és nem idegeskedek, küzdök vele. (Szégyen a futás, de hasznos...) Ja! Eladásnál a vevőt tájékoztattam az autó problémáiról!
55e km-t használtam a t27 2.0D-t 2013-s avét. Már amikor megvettem is - és még nem jelentkeztek a problémák - nem voltam vele kibékülve. Nagyon sok dologban visszalépés volt a t25 ave 1.8 után. Áldom az eszem, hogy eladtam - bármiáron. A mostani autómmal '16 május 1. óta mentem 130e km-t, és imádom  :wub:. (Igaz, némi kpt hozzá kellett pótolni, de minden forintját megérte.)
« Utoljára szerkesztve: 2017.08.15 15:42:19 írta Izso »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13672 Dátum: 2017.08.15 16:04:48 »
Röviden címszavakban:
1. Visszatekert órájú autó (-50e) még garanciálisnak eladva  :devil: (Pedig rutinos vevőnek gondoltam magam, de átvertek...)
2. Fogyó hűtővíz  :eek:
3. Turbó meghal (de mitől is?)  :eek:
4. Regeneráló füstölés - feszt. (Új turbóval)  :eek:
Konklúzió: Víz kerül az égéstérbe (jó esetben átégett tömítés, rosszabban repedés a blokkon - nem akarom tudni, hogy melyik :no:) (200-400e Ft). Ez újra tönkre fogja tenni a turbót (200e Ft) + rövidesen bekövetkezik a dpf telítettsége (300e Ft) + 80e km fölötti évi futásteljesítménnyel 1 év és kettős tömegű kuplungszett csere 200-300e Ft. Összesen nagyságrendileg 1mó Ft. Inkább elengedem az autó árából és nem idegeskedek, küzdök vele. (Szégyen a futás, de hasznos...) Ja! Eladásnál a vevőt tájékoztattam az autó problémáiról!
55e km-t használtam a t27 2.0D-t 2013-s avét. Már amikor megvettem is - és még nem jelentkeztek a problémák - nem voltam vele kibékülve. Nagyon sok dologban visszalépés volt a t25 ave 1.8 után. Áldom az eszem, hogy eladtam - bármiáron. A mostani autómmal '16 május 1. óta mentem 130e km-t, és imádom  :wub:. (Igaz, némi kpt hozzá kellett pótolni, de minden forintját megérte.)

Húú bakker, ez nem semmi sztori.. Sajnálom, hogy ilyet sikerült kifogni. Azt lehet tudni, hogy ez a diesel mennyi km után szedte be mindezt? A kettős tömegű csere érettségéből ítálve 200-250 e km minimum volt benne, vagy nem?..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13673 Dátum: 2017.08.15 17:28:19 »
Húú bakker, ez nem semmi sztori.. Sajnálom, hogy ilyet sikerült kifogni. Azt lehet tudni, hogy ez a diesel mennyi km után szedte be mindezt? A kettős tömegű csere érettségéből ítálve 200-250 e km minimum volt benne, vagy nem?..
A kuplung nem volt még csereérett, csak úgy számoltam, hogy 1 év elmúltával, 250e km környékén már bármikor előjöhetnek ezek a költségek/gondok. 177e km volt a valós futása (óraállás 127e), amikor eladtam. (Ezt is megmondtam a kereskedő-vevőnek. Megtaláltam az olajcsere-periódus címkéit (sajnos nem a vásárlás előtt), onnan tudtam, h mennyi van benne.) Nem tudom, hogy az első gazdája mit csinált, vagy nemcsinált vele. Tény, hogy szervizbe rendszeresen járt az autó, és nem csak a garanciális időben. Azt gondolom, hogy egy jól megkonstruált motort nem lehet megfőzni, vagy meggátrepeszteni. Nem gondolom, hogy az első tulaj tönkretette az autót, és hogy ő lenne a hibás azért, hogy az meghibásodott. Azt viszont gondolom, hogy engem szándékosan átvert vagy a magyar, vagy a francia kereskedő, mert a hűtővizet és az olajbeöntő sapkáját megnéztük a vásárláskor és mindkettő patyolat tiszta volt... :censored:
Én mindenesetre maradok - amíg lehet kapni -szívóbenzines párti. :tt2:

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13674 Dátum: 2017.08.15 23:30:14 »
Röviden címszavakban:
1. Visszatekert órájú autó (-50e) még garanciálisnak eladva  :devil: (Pedig rutinos vevőnek gondoltam magam, de átvertek...)
2. Fogyó hűtővíz  :eek:
3. Turbó meghal (de mitől is?)  :eek:
4. Regeneráló füstölés - feszt. (Új turbóval)  :eek:
Konklúzió: Víz kerül az égéstérbe (jó esetben átégett tömítés, rosszabban repedés a blokkon - nem akarom tudni, hogy melyik :no:) (200-400e Ft). Ez újra tönkre fogja tenni a turbót (200e Ft) + rövidesen bekövetkezik a dpf telítettsége (300e Ft) + 80e km fölötti évi futásteljesítménnyel 1 év és kettős tömegű kuplungszett csere 200-300e Ft. Összesen nagyságrendileg 1mó Ft. Inkább elengedem az autó árából és nem idegeskedek, küzdök vele. (Szégyen a futás, de hasznos...) Ja! Eladásnál a vevőt tájékoztattam az autó problémáiról!
55e km-t használtam a t27 2.0D-t 2013-s avét. Már amikor megvettem is - és még nem jelentkeztek a problémák - nem voltam vele kibékülve. Nagyon sok dologban visszalépés volt a t25 ave 1.8 után. Áldom az eszem, hogy eladtam - bármiáron. A mostani autómmal '16 május 1. óta mentem 130e km-t, és imádom  :wub:. (Igaz, némi kpt hozzá kellett pótolni, de minden forintját megérte.)

nem gyenge.. részvétem.. a T27-ben már a BMW-vel közös fejlesztésű a mocik vannak, ugye?

más: alkatrészeket jó helyen és időben érdemes venni, mostanság amazonon sikerült vennem LUK kettőstömegűt 104k-ért futárral.. ;) itthon a 220k- alatt meg sem mutatják..  :cry:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13675 Dátum: 2017.08.16 07:51:05 »
nem gyenge.. részvétem.. a T27-ben már a BMW-vel közös fejlesztésű a mocik vannak, ugye?

más: alkatrészeket jó helyen és időben érdemes venni, mostanság amazonon sikerült vennem LUK kettőstömegűt 104k-ért futárral.. ;) itthon a 220k- alatt meg sem mutatják..  :cry:
Abban még toyotás motor volt. 2-3 lóerővel kevesebb, (de jobb menettulajdonságú, és alacsonyabb fogyasztású) mint az első t27 kasznisban. A bmw-s motor a mostani, új karosszériás t27 2.0D avéban van. Párszor ültem már ilyenben is. Én nem éreztem észrevehető különbséget az új és az én volt 2013-s avém között.

axl

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 363
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13676 Dátum: 2017.08.19 00:38:21 »
Ha én lennék Te, akkor lekaparnám azt a gumi rezgéscsillapítót, ami alatt a féltengely törni szokott és rozsdátlanítás után lefesteném. Ennyire tudsz védekezni.

Alkalomadtán beállok a haver aknája fölé még tél előtt és lehet ezt én is megcsinálom - köszi a tippet!

Elég hülye kérés, - de csak, hogy egyértelműen és könnyen megtaláljam: nincs esetleg valakinek egy fotója róla, hogy pontosan hol helyezkedik el és miként néz ki az a gumi rezgéscsillapító?  :szemez:
Udv,
axl

"...The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men..."

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13677 Dátum: 2017.08.19 08:58:57 »
Alkalomadtán beállok a haver aknája fölé még tél előtt és lehet ezt én is megcsinálom - köszi a tippet!

Elég hülye kérés, - de csak, hogy egyértelműen és könnyen megtaláljam: nincs esetleg valakinek egy fotója róla, hogy pontosan hol helyezkedik el és miként néz ki az a gumi rezgéscsillapító?  :szemez:

Maga nagyságában, de nem így találod, hanem:
- külső végén a kerék
- a belső végén a váltó,
:)
A szár közepén lévő kisebb átmérőjű műanyag vacak ez a kiegyensúlyozó... nem kaparni kell, 2 félből van összecsavarozva.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

ezel79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13678 Dátum: 2017.08.19 15:18:30 »
Sziasztok!

Autó cserén gondolkodunk és találtam egy 2015-ös Avensist, amin elgondolkodtam.
Szuperül felszerelt, pazarul néz ki.... Bárhova vihetem bevizsgálni, szóval nem tűnik rossz vételnek.
Egyedül amin megakadt a szemem az a benne lévő motor 1.6 diesel... Ugyebár BMW eredetű...
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e valamilyen negatívumot erről a motorról? Kell tartanom tőle? Ahogy néztem Auristól kezdve a Verson át mindent szerelnek velük.
Tapasztalat?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13679 Dátum: 2017.08.19 17:37:30 »
Sziasztok!

Autó cserén gondolkodunk és találtam egy 2015-ös Avensist, amin elgondolkodtam.
Szuperül felszerelt, pazarul néz ki.... Bárhova vihetem bevizsgálni, szóval nem tűnik rossz vételnek.
Egyedül amin megakadt a szemem az a benne lévő motor 1.6 diesel... Ugyebár BMW eredetű...
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e valamilyen negatívumot erről a motorról? Kell tartanom tőle? Ahogy néztem Auristól kezdve a Verson át mindent szerelnek velük.
Tapasztalat?
Nézd meg ezt az oldalt!
http://www.autoweller.de/de/fahrzeuge-suchen?f[0]=field_marke%3AToyota&f[2]=field_modell%3AAvensis
Elgondolkodtató a gázolaj/benzin arány. 10:1... :hmmmm:
Bolondok ezek a németek, hogy a pártízezres gázolajos autókat eladják, a benzineseket meg nem. :wacko:
Vagy mégsem bolondok... :whistling: