Azért elég sokat kell városban cirkálni hogy visszajöjjön az a +4-5 milla amit elkölt az ember egy elektromos autóra... persze ha a pénz nem számít és belefér a második (vagy sokadik) autó...de akkor meg kit érdekel a fogyasztás?
Véleményem szerint onnantól lesz értelmes alternatíva az elektromos autó amikor stabilan fog menni 500km-t egy töltéssel, és pár óra alatt feltölthető lesz otthoni körülmények között is.
ne újból indulj ki, a Camryt sem újonnan vetted... ha azt nézed, hogy a Camry kb 3m a Leaf kb 4m, akkor 1m Ft előnye van a Camrynek...
kalkulációm alapján kb 900.000 Fttal alacsonyabban üzemeltethető a Leaf, mint a Camry:
KGFB, Casco (itt a Camry csúnyán kikap), gépjárműadó, olajcsere, téli/nyári kerekek, akksi(12V), egyéb szervíz, cégautóadó, parkolás, autópályamatrica, évi 25e km, Camry 6,5l/100km Leaf 2,5l/100km
340ft/l és nem számoltam ingyenes töltést, sőt a benzinár emelést a leafnel is számoltam...
természetesen nem összehasonlítható használati értékű autókról beszélünk
hanem úgy, hogy van egy másik autó is a garázsban ami beugrik a vidéki utakra, és addig anyu megy a Camry/Leaffel dolgozni, ovi, suli...
ugyanebben a számításban a prius 3 is veri a camryt kb 450.000 fttal...