"Nagyon kicsi különbség" = több százezer, egy 8-9 éves autó esetében.
Oké, az valóban relatív, hogy kinek mennyi a kicsi vagy a nagy. Szerintem, egy autó újkori árához képest, 8-9 év után több száz ezer forintra számítani és kalkulálni sz@rrágás kategória. Gondolj bele, egy ajtó rányitás meg egy lökhárító padka általi sérülés karosszéria munkája többe kerül az alatta 8-9 év alatt, mint az az árkülömbség, amit nyersz - és azért ember legyen a talpán, aki 100%-ban karcmentes állapotban tudja tartani 9 évig az autóját, úgy, hogy használja is. Vagy akár a két nyári és két téli gumiszett amit ezidő alatt elkoptatsz. Vagy ezer másminden példát lehet felhozni.
Nem hiába a pénzügyekben létezik az amortizáció fogalma. Egy adott idő után az érték nulla lesz, amit azon felül kapsz az mind bónusz, és olyan, mint a kutya vacsorája...
Az hogy mennyiért tudod majd eladni (pláne 8-9 év múlva) az autót az nem egy objektíven mérhető paraméter, mert az eladás pillanatáig sok minden történhet. Ez nem világvége paranoia. Nézd csak meg a banki hitelrendszert és e jelzálog rendszert mindenütt a világban... a lényeg a kockázat.
Az már inkább megállja a helyét, hogy objektív statisztikák alapján ki van mutatva, hogy a Toyota egy valóban megbízható típus, és a 9-8 évre vetített karbantartási költség / üzemből kiesett idő jelentősen alacsonyabb a többi típusnál. Na ezzel viszont valóban érdemes kalkulálni, pénzben is - és nyomban ki is jön, hogy ami drágább, az valójában olcsóbb.