Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 365887 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1305 Dátum: 2014.03.24 20:07:30 »
Ezzel nem értek egyet.  :nono:
A már emlegetett 1.4 TSI Tiguan átlagfogyasztása 8,5-9 liter körül van, ott ahol a korábbi 1.8 VTEC Civic 7,5 literből eljárt.  ;)

Itt pedig a következő példa:

Corolla Verso 1.8 VVT-I    8,28 liter/100 km
Tiguan 1.4 TSI                  8,15 liter/100 km

(Forrás: spritmonitor.de)

Na most, itt van egy turbós benzines 122 lóval és egy szívóbenzin 129-el.  :hug:

Turbós benzinesnek szerintem ebben a tartományban semmi értelme sincs, 200 ló felett megértem, de ott is inkább egy 3 literes szívó.  :cool2:
De a Tiguan magas építésű, sokkal kevésbé áramvonalas, mint a civic és ez rengeteget számít.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1306 Dátum: 2014.03.24 21:05:19 »
Turbós benzinesnek szerintem ebben a tartományban semmi értelme sincs, 200 ló felett megértem, de ott is inkább egy 3 literes szívó.  :cool2:
Értelme van, csak tudnák tartósabbra megcsinálni őket.  :surrender:
Én sem támogatom a downsizing-ot.

Ott vannak pl a céges 1,2 TSI Octaviák:
- Egyrészt mindnek fekete kormos a hátsó lökhárítója, a kipufogó körül gyakorlatilag fekete(!).
- Fogyasztják az olajat.
- 120-ig 6 litert eszik, de pályán stabil 130-140-nél már 8 liter felett, pedig 6-os váltója van(!)
- Elhiteti az emberrel (az 1500-tól ébredő 175Nm miatt), hogy egy kvázi erős autóban ül, miközben csak egy belépő teljesítményűben, ami csalóka, ha elkezdi az ember fia dinamikusan vezetni, pl. előzgetni. 1 személlyel még csak-csak, de kettő, netán 4-gyel már semmi jele a turbónak, ugyanúgy lendületből kell vezetni, mint egy szívó 1,6-ost és/vagy ugyanúgy ki kell húzatni. A gond az, hogy minden ilyen helyzetben a húzott 1,2-es blokk határait feszegeted, a turbód mindig max fordulaton megy, még a kényelmes, nyomatékból előzésnél is. Egyszerűen nem tudod részterheléssel használni, mint egy nagyobb köbcentis benzinmotort. Buta divat a downsizing, főleg így, hogy súlyos konstrukciós hibáktól hemzseg...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1307 Dátum: 2014.03.24 21:36:59 »
...
Ott vannak pl a céges 1,2 TSI Octaviák:
- Egyrészt mindnek fekete kormos a hátsó lökhárítója, a kipufogó körül gyakorlatilag fekete(!).
- Fogyasztják az olajat.
- 120-ig 6 litert eszik, de pályán stabil 130-140-nél már 8 liter felett, pedig 6-os váltója van(!)
...
Akkor kis párhuzam a sima szívó 1.6 4A-FE-vel:

Az enyémnek is kormos a volt  hátulja is olajevősségében, de akkor már 300.000 km felett járt  ;)
120 körül elvan olyan 7,3 körül, valós 130-140-nél 8,3. 5-ös váltóval, az 5. az nem kímélő  :cool2:
De 90 körül elég neki az 5-5,5 is . Na ezt ritkán bírom ki :1eye:
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.24 21:39:01 írta vd1234 »

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1308 Dátum: 2014.03.24 21:54:19 »
Értelme van, csak tudnák tartósabbra megcsinálni őket.  :surrender:
Én sem támogatom a downsizing-ot.

Ott vannak pl a céges 1,2 TSI Octaviák:
- Egyrészt mindnek fekete kormos a hátsó lökhárítója, a kipufogó körül gyakorlatilag fekete(!).
- Fogyasztják az olajat.
- 120-ig 6 litert eszik, de pályán stabil 130-140-nél már 8 liter felett, pedig 6-os váltója van(!)
- Elhiteti az emberrel (az 1500-tól ébredő 175Nm miatt), hogy egy kvázi erős autóban ül, miközben csak egy belépő teljesítményűben, ami csalóka, ha elkezdi az ember fia dinamikusan vezetni, pl. előzgetni. 1 személlyel még csak-csak, de kettő, netán 4-gyel már semmi jele a turbónak, ugyanúgy lendületből kell vezetni, mint egy szívó 1,6-ost és/vagy ugyanúgy ki kell húzatni. A gond az, hogy minden ilyen helyzetben a húzott 1,2-es blokk határait feszegeted, a turbód mindig max fordulaton megy, még a kényelmes, nyomatékból előzésnél is. Egyszerűen nem tudod részterheléssel használni, mint egy nagyobb köbcentis benzinmotort. Buta divat a downsizing, főleg így, hogy súlyos konstrukciós hibáktól hemzseg...


Teljesen igazat adok!  :yes:

Valamint még annyit, hogy ha valaki kipróbál egy azonos lóerővel rendelkező szívó és turbó benzinest, gondolkodás nélkül a turbóst mondja erősebbnek. Mert úgy vannak megcsinálva, hogy erősnek érezd őket, ez pedig nagyon becsapós.  ;)

A már emlegetett Tiguan is ilyen, városban 2 emberrel nagyon fölényesen és tükörsimán lehet vele lelépni autókat.
Pályán viszont, 4 emberrel, cuccokkal az volt az érzésem, hogy ezt a Corolla is hozza a maga 97 lovával, igaz, nekem ott 6000-ig kell pörgetnem, de úgy az is megy annyira.  :szemez:

Hogy őszinte legyek, nem értem a downsizing lényegét, és értelmét.  :1eye:
Szerintem a környezetvédelmen túl semmi indokot nem lehet elmondani mellette, minden ellene szól.

Ha beülsz egy 1.9 PD TDI-be és utána akár egy 1.8 TSI-be, mindkettő rogyásig pakolva, nevetségesnek tűnik a turbós benzines a dízel mellett.  :D

Nem vagyok dízelpárti, sőt, de ha már az volna a kérdés, hogy melyik kellene, tuti a dízelt mondanám.  :whistling:
A turbó problémái ugyanúgy megvannak mindkettőnél, ráadásul a TSI-k ismerten sz.rok egy idő után.
Mindaddig a dízel legalább hozna egy 6 literes átlagot, ahol azt tudnám mondani, na ezen a 100 km-en is spóroltam 800-900 forintot, ebből vehetek majd porlasztócsúcsokat.  :devil:

Egyszóval downsizing =  :censored:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1309 Dátum: 2014.03.24 22:09:08 »
Hát, azért az 1,8 TSI nem gyenge. Ráadásul a gyári 160LE smafu, nincs felhúzva nagyon. Van benne tartalék.
Kizárt, hogy bármilyen 1,9 PDTDI pariban lenne vele. De az 1,4-re valszeg igaz lehet.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1310 Dátum: 2014.03.24 22:09:31 »
a leméretezett benzinesekkel könnyebb hozni a hivatalos ciklus szerinti alacsony fogyasztást. egyébként tényleg kevesebbet is fogyasztanak...és hát apám astrája valóban nagyot lép a 140 lovas turbómotorral, hiába nehéz, mint a sár...

bár én inkább  a mazda különutas szívómotoros fejlesztésének, nomeg persze a hibrideknek vagyok a lelkes támogatója

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1311 Dátum: 2014.03.24 22:27:15 »

...

Hogy őszinte legyek, nem értem a downsizing lényegét, és értelmét.  :1eye:
Szerintem a környezetvédelmen túl semmi indokot nem lehet elmondani mellette, minden ellene szól.
...

Egyszóval downsizing =  :censored:

Én egyszerűen fogalmazom meg a lényegét:
Fogyasztói társadalom, nem menjen egy motor sokat, elég gyorsan vegyen újat az ember inkább. Nekem ez a véleményem.
Miért?
Egyik autószerelő múltkor megnézte a Carinát, ennyit mondott: "Ezek örökösek, mint a nyomorúság!"
Tényleg! Mi haszna van a Toyotának már belőlem? 20 éve eladta az autót, bőven 300.000 fölött futott, az alkatrészek többségét utángyártottban vagy bontottban veszem hozzá, mindössze pár "apró", máshonnan beszerezhetetlen cuccot veszek a márkaszervizben hozzá.
Max. annyi a haszna, hogy népszerűsítem a márkát  :)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1312 Dátum: 2014.03.24 22:30:58 »
A downsizing lényege hogy próbapadon hozza az elvárt emissziós normákat. Ponty.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1313 Dátum: 2014.03.25 03:03:26 »
Max. annyi a haszna, hogy népszerűsítem a márkát  :)
Nagyon is lényeges szempont  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1314 Dátum: 2014.03.25 14:40:18 »
Hát, azért az 1,8 TSI nem gyenge. Ráadásul a gyári 160LE smafu, nincs felhúzva nagyon. Van benne tartalék.
Kizárt, hogy bármilyen 1,9 PDTDI pariban lenne vele. De az 1,4-re valszeg igaz lehet.  :yes:
Egyszer volt szerencsém egy emelkedőn összemérni egy 1.8T Passat-ot egy 1.9 vagy 2.0 TDi Passattal: hát az utóbbi simán otthagyott.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1315 Dátum: 2014.03.25 15:47:08 »
A legsúlyosabb tényleg a környezeti hatás szerintem. Mert hiába dobálóznak a gyártók hogy ennyi meg annyi a szén-dioxid kibocsájtás a modern kis dízeleknél és ez milyen környezetkímélő - ez csak az új autóra igaz.

A tulajdonosok döntő többsége pedig nem foglalkozik utána a részecskeszűrővel meg egyéb karbantartással, tojnak a fekete koromra ami minden egyes gázadáskor ködbe nyomja a mögötte lévő kocsisort. Na ekkor kéne megmérni hogy mekkora lett a környezetre mért terhelés a dízelnél, akár egy ugyanolyan körülmények között használt és karbantartott benzines mellett. Persze a gyártó ebben már nem érdekelt, ez már nem az ő felelőssége.

Az a legmegdöbbentőbb, hogy új audik, passzátok, dízelesek M-es rendszámmal képesek fekete korommal elárasztani az egész Hungária körutat. Pár évesek csak. Minden nap látok ilyet.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1316 Dátum: 2014.03.25 16:57:29 »
Ami modern dízel, és így füstöl, az 99%-ban "chiptuningos". Ha nem nyúlnak bele, akkor a motorvezérlő nem enged ilyen mértékű kormolást.
Rengeteg rendszer azt figyeli, hogy mennyire tökéletes az égés, és a lehető legoptimálisabbra törekszik.

Persze, ha felülírják, vagy elcsalják az értékeket (tuningbox), akkor borul minden....  :no:

Amúgy az ilyen paraszttuningos benzinesek is hasonlóan környezetszennyezőbbek lesznek, csak az nem látszik.  ;)

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1317 Dátum: 2014.03.25 17:25:02 »
Egyszer volt szerencsém egy emelkedőn összemérni egy 1.8T Passat-ot egy 1.9 vagy 2.0 TDi Passattal: hát az utóbbi simán otthagyott.

Erről beszéltem.  :hug:

A downsizing lényege hogy próbapadon hozza az elvárt emissziós normákat. Ponty.

Ennyi!  :flowers:
Ez a lényege, de mi az értelme:whistling:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1318 Dátum: 2014.03.25 18:00:45 »

Az a legmegdöbbentőbb, hogy új audik, passzátok, dízelesek M-es rendszámmal képesek fekete korommal elárasztani az egész Hungária körutat. Pár évesek csak. Minden nap látok ilyet.
Azért mondjuk az én E-15-ömet is nézhetnéd pár évesnek, pedig 7 éves.
Egy németből behozott 3 éves Passatban simán lehet 200ekm, amit az utolsó fél évben már nem is szervizeltek :D és lehet már baja nem? :hmmmm:

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1319 Dátum: 2014.03.25 18:20:50 »
Egyszer volt szerencsém egy emelkedőn összemérni egy 1.8T Passat-ot egy 1.9 vagy 2.0 TDi Passattal: hát az utóbbi simán otthagyott.

A dízel hagyta ott a benzinest?

Melyik 1.8t volt a 150 vagy 180 lovas, vagy a tsi 160 lovas?

Gondolom, a dízelből csak azt láttad, hogy tdi, ezért gondolod, hogy 1.9 vagy 2.0. Az 1.9-ből is sok volt 90-130 lóig, vagy talán még felette is. 2,0-ból is 110-től a 170-ig. És akkor még nem is beszéltünk a chipről, mivel azt előszeretettel használják a dízeleknél.

Szóval, lehet itt elmélkedni, de mindegyikből lehet felállítani egy ilyen, és egy olyan párost, ahol ez vagy az jobb kell, hogy legyen.