Értelme van, csak tudnák tartósabbra megcsinálni őket.
Én sem támogatom a downsizing-ot.
Ott vannak pl a céges 1,2 TSI Octaviák:
- Egyrészt mindnek fekete kormos a hátsó lökhárítója, a kipufogó körül gyakorlatilag fekete(!).
- Fogyasztják az olajat.
- 120-ig 6 litert eszik, de pályán stabil 130-140-nél már 8 liter felett, pedig 6-os váltója van(!)
- Elhiteti az emberrel (az 1500-tól ébredő 175Nm miatt), hogy egy kvázi erős autóban ül, miközben csak egy belépő teljesítményűben, ami csalóka, ha elkezdi az ember fia dinamikusan vezetni, pl. előzgetni. 1 személlyel még csak-csak, de kettő, netán 4-gyel már semmi jele a turbónak, ugyanúgy lendületből kell vezetni, mint egy szívó 1,6-ost és/vagy ugyanúgy ki kell húzatni. A gond az, hogy minden ilyen helyzetben a húzott 1,2-es blokk határait feszegeted, a turbód mindig max fordulaton megy, még a kényelmes, nyomatékból előzésnél is. Egyszerűen nem tudod részterheléssel használni, mint egy nagyobb köbcentis benzinmotort. Buta divat a downsizing, főleg így, hogy súlyos konstrukciós hibáktól hemzseg...
Teljesen igazat adok!
Valamint még annyit, hogy ha valaki kipróbál egy azonos lóerővel rendelkező szívó és turbó benzinest, gondolkodás nélkül a turbóst mondja erősebbnek. Mert úgy vannak megcsinálva, hogy erősnek érezd őket, ez pedig nagyon becsapós.
A már emlegetett Tiguan is ilyen, városban 2 emberrel nagyon fölényesen és tükörsimán lehet vele lelépni autókat.
Pályán viszont, 4 emberrel, cuccokkal az volt az érzésem, hogy ezt a Corolla is hozza a maga 97 lovával, igaz, nekem ott 6000-ig kell pörgetnem, de úgy az is megy annyira.
Hogy őszinte legyek, nem értem a downsizing lényegét, és értelmét.
Szerintem a környezetvédelmen túl semmi indokot nem lehet elmondani mellette, minden ellene szól.
Ha beülsz egy 1.9 PD TDI-be és utána akár egy 1.8 TSI-be, mindkettő rogyásig pakolva, nevetségesnek tűnik a turbós benzines a dízel mellett.
Nem vagyok dízelpárti, sőt, de ha már az volna a kérdés, hogy melyik kellene, tuti a dízelt mondanám.
A turbó problémái ugyanúgy megvannak mindkettőnél, ráadásul a TSI-k ismerten sz.rok egy idő után.
Mindaddig a dízel legalább hozna egy 6 literes átlagot, ahol azt tudnám mondani, na ezen a 100 km-en is spóroltam 800-900 forintot, ebből vehetek majd porlasztócsúcsokat.
Egyszóval downsizing =