Szavazás

Benzin vagy dízel?

Az autó benzinnel megy, a traktor és a busz dízellel
6 (14%)
A modern turbódízelek remek motorok, a benzinek megálltak a fejlõdésben
10 (23.3%)
Jók a common rail dízelek, de a modern feltöltõs benzinmotorokra várok igazán
6 (14%)
Semmi sem ér a hibridek nyomába; ha jó áron adnék õket, csak hibriddel közlekednék
12 (27.9%)
Öööö, bizonytalan vagyok/Több válasszal is egyetértek/Rosszak a kérdések
9 (20.9%)

Összes szavazó: 37

Szavazás lezárva: 2006.10.27 17:22:50

Szerző Téma: Benzin vs. dízel  (Megtekintve 363870 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1185 Dátum: 2014.03.21 20:54:14 »
Az 1.6 direkt volt zárójelben, csak az 1.8 és a 2.0 D4D volt a dilemma tárgya. Ott meg 560e a difi.
Majd megkérdezem, mennyi az átlaguk, de még nem jártak ki egy teljes tankot.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1186 Dátum: 2014.03.21 20:59:08 »
apám astráját viszonylag gyakran, kolleganőm octaviáját meg szórványosan. ugyanolyanok. mintha dízelek lennének, csak ugye nincs csörömpölés brummogás. amit én nem szeretek, ugye. továbbá én a szívó karakterisztikát sokkal jobban szeretem, mert az egyenletesebben adja le a teljesítményt. ez a két autó is ugyanúgy indul meg, mint a dízelek, pl bátyám megané kombija: gázt adsz, egy darabig ímmel-ámmal gyorsít, aztán 2000 körül jön a csúzligumi-effekt. miközben a gázpedál végig ugyanúgy áll a talpam alatt. mondhatod nekem, hogy mikor és hol adja le a max nyomatékot stb, bizonyára igazad is van. de a papír néha mást mutat, mint a valóvilág.

mondjuk egy automatával, ami ezt kiküszöböli, már minden más lehet... :hmmmm:
Úgy érted: szívó karakterisztika = 2000-nél semmi, 3000-nél épp valami, 4000-nél közepes, és 5000-nél végre méltóztatik megindulni? Ez az az "egyenletes teljesítmény-leadás" ;) ? Mert, hacsak nem minimum kétliteres (de inkább még nagyobb) szívó motorról beszélünk, akkor bizony erről van szó. Az erő laaaaaaaaaaaassan jön meg - és utána nem sokáig tart, mert ugye legkésőbb 6000-6500-nál megint váltani kell.

Én nem értem, miért jobb az, hogy egy motor 5000-nél képes úgy húzni, mint a másik 2000-nél? Kinek, és mi által jobb ez?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1187 Dátum: 2014.03.21 21:38:30 »
Az 1.6 direkt volt zárójelben, csak az 1.8 és a 2.0 D4D volt a dilemma tárgya. Ott meg 560e a difi.
Majd megkérdezem, mennyi az átlaguk, de még nem jártak ki egy teljes tankot.
értem, de a kétezres dízelnek teljesítményben az egyhatos a megfelelője...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1188 Dátum: 2014.03.21 21:49:56 »
Úgy érted: szívó karakterisztika = 2000-nél semmi, 3000-nél épp valami, 4000-nél közepes, és 5000-nél végre méltóztatik megindulni? Ez az az "egyenletes teljesítmény-leadás" ;) ? Mert, hacsak nem minimum kétliteres (de inkább még nagyobb) szívó motorról beszélünk, akkor bizony erről van szó. Az erő laaaaaaaaaaaassan jön meg - és utána nem sokáig tart, mert ugye legkésőbb 6000-6500-nál megint váltani kell.
Én nem értem, miért jobb az, hogy egy motor 5000-nél képes úgy húzni, mint a másik 2000-nél? Kinek, és mi által jobb ez?

hát, körülbelül úgy értem. az ironikus felhangoktól most eltekintenék. nekem eddig felváltva volt szívóbenzines és turbódízel motoros kocsim (a sorminta szerint a következő megint dízel lenne :D). én egyáltalán nem éreztem sose és nem érzem most sem úgy, ahogyan azt lefested. a teljesítménygörbe egy szívónál nagyjából lineárisan megy felfelé a fordulatszám növekedésével. nálam ez a selling point. nem szeretem, hogy azonos pedálállásnál az autó eltérő mértékben gyorsul attól függően, hogy éppen hol kalimpál a fordulatszámmérő.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #1189 Dátum: 2014.03.21 21:59:29 »
OK - de a 2.0 dízelnek nem az 1.6 benzin felel meg, ha a menetteljesítményeket is nézzük. Rugalmasságban szerintem még a 2.0 benzinest is übereli a 2.0 dízel. Szóval ez így szvsz sántít, hogy az 1.6 benzines árával veted össze a 2.0 dízelét.

Öhm, még valami... használtan el is kell majd adni ám azt az autót... szerinted melyik ér majd többet  ;) ?

Üzemeltetési költségről volt egyébként szó  :)
Ha a menetteljesítményen csak a nyomatékot, rugalmasságot érted, igen. Mert egyébként teljesítményben és gyorsulásban pedig azonosak.
Az érték különbözet pedig az idő előrehaladtával egyre kisebb.
Megint ugyanaz a vita, nincs új benne.  :yawn:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1190 Dátum: 2014.03.21 22:06:05 »
értem, de a kétezres dízelnek teljesítményben az egyhatos a megfelelője...
De nyomatékban nem. És ezáltal rugalmasságban sem. Ahogy már sokszor megbeszéltük, a maximális gyorsulás a hétköznapi közlekedésben meglehetősen harmadlagos - a rugalmasság viszont, főleg kézi váltós autó esetében, annál fontosabb. Az 1.6 benzin csak akkor fog lépést tartani a 2.0 dízellel, ha a sebességfokozatokat maximálisan kihúzatod. Ez, utcai autó esetében, életszerűtlen és maximálisan gazdaságtalan használat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #1191 Dátum: 2014.03.21 22:07:50 »
Ha a menetteljesítményen csak a nyomatékot, rugalmasságot érted, igen. Mert egyébként teljesítményben és gyorsulásban pedig azonosak.
Az érték különbözet pedig az idő előrehaladtával egyre kisebb.
Megint ugyanaz a vita, nincs új benne.  :yawn:
:yes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1192 Dátum: 2014.03.21 22:08:49 »
nálam ez a selling point.
Értem, OK. Számomra ez fura, dehát ízlés dolga.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Benzin vs. dízel
« Válasz #1193 Dátum: 2014.03.21 22:10:37 »
Megint ugyanaz a vita, nincs új benne.  :yawn:
Hát igen. Ezért is írogatok már ritkábban az utóbbi időben, mert ezt tényleg meg lehet unni  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1194 Dátum: 2014.03.22 06:12:42 »
értem, de a kétezres dízelnek teljesítményben az egyhatos a megfelelője...
Szerintem nem éppen mérhetö egy 1.6-os benzines egy 2.0 dizellel. A benyós a fasorban sem lenne hozzá.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1195 Dátum: 2014.03.22 08:28:04 »
Szerintem nem éppen mérhetö egy 1.6-os benzines egy 2.0 dizellel. A benyós a fasorban sem lenne hozzá.
1.6 - gyorsulás 10.6, végsebesség 195
2.0d - gyorsulás 10.0, végsebesség 200

tényleg gyorsabb a dízel  :devil:

nyilván arra gondoltál, amit palaczk mester már leírt. de az engem nem különösebben zavar, meg kellene tanulni használni a sebváltót...vagy pedig, mint már százszor mondtam, automata váltóval kell méregetni a dolgokat...

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1196 Dátum: 2014.03.22 14:43:33 »
1.6 - gyorsulás 10.6, végsebesség 195
2.0d - gyorsulás 10.0, végsebesség 200

tényleg gyorsabb a dízel  :devil:

nyilván arra gondoltál, amit palaczk mester már leírt. de az engem nem különösebben zavar, meg kellene tanulni használni a sebváltót...vagy pedig, mint már százszor mondtam, automata váltóval kell méregetni a dolgokat...
Ezek száraz adatok, próbálj ki egy ugyan olyan, autót ezzel a két motorral, és tedd a szívedre a kezed,  hogy melyik a meggyőzőbb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1197 Dátum: 2014.03.22 14:59:35 »
...meg kellene tanulni használni a sebváltót...
Hagyd már ezt a hülyeséget  :lol: ! Szerinted nem tudom használni? Vagy komolyan azt mondod, hogy te 30-nál visszagangolgatsz egyesbe, 60-nál kettesbe, ha gyorsulni akarsz? Tényleg ennyire nem világos, amiről beszélek? Beülnék én mellétek, mindannyiótok mellé, akik ezt az ökörséget fújjátok, hogy nem számít a rugalmasság, mert arra való a sebességváltó  ;) ... tuti biztos, hogy egyikőtök sem vezet így. SENKI nem vezet így (közúton)! Aki pedig mégis megtenné, az etethetne 18 litert egy olyan Mazdával, mint mondjuk a tiéd.

Városban te sosem váltasz kettes fölé? És 40-45-ig csak az egyest használod? Ha a kérdésekre a válasz "NEM", akkor hagyjuk már a marháskodást, kérlek szépen  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1198 Dátum: 2014.03.22 15:05:44 »
Ezek száraz adatok, próbálj ki egy ugyan olyan, autót ezzel a két motorral, és tedd a szívedre a kezed,  hogy melyik a meggyőzőbb.
Mondhatod nekik...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Benzin vs. dízel
« Válasz #1199 Dátum: 2014.03.22 15:21:18 »
Beszélten tegnap a garázsmesterünkkel az újonnan érkezett céges autókról. Eléggé kétségbe volt esve, révén, ő is a 15.000km/1 év olajcsere híve. Ehhez képest a 2,0 CRTDI Transporterben több, mint 35.000km van és még nem volt olajcsere...  :wacko: Már többször volt jelezve a lizingcégnek, illetve a márkaszerviznek is, de azok annyit mondtak rá, majd jelez az autó, ha olajat kell cserélni... (gyári töltet olaj van benne, már kellett utántölteni többször)

Ott vannak az 1,4-es 86LE-s Fabiák is. Kigyulladt az olajmennyiség jelző lámpája mindkettőnél, mert a minimum alá esett az olajszint, 22.000km körül van bennük.
Szerviz válasza: 30.000-ig nem kell szervizbe vinni...  :censored: :wacko:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i