Srácok hogy tudnék meggyőződni, hogy a yarisom fékhatása megüt-e egy átlagos szintet? Valamilyen gyakorlatban kivitelezhető közúti fékteszt érdekelne, akár okostelefonos programmal.
Az ABS nagyon szépen dolgozik, de a lassulás elég aggasztó. Most egy bringást ütöttem el majdnem, kitekert elém takarásból, szépen fékeztem, gondoltam elteker az útból, de csak a kormányt tekerte, nem volt nála nyomaték. Elég közel értem mire erősen beletapostam a fékbe, hogy megállok, de alig éreztem többet, mint a normál fékezésnél, csak már az ABS is dolgozni kezdett. Ha a yarisnak van orra elütöm a bringást, egy méterrel hamarabb akartam megállni, nem 10 centivel, sőt azt a 10 centit is ő kacsázta arrébb.
Délelőtt volt, az út elég jól felszáradt. Mindig ki tudok találni valami mentséget a féknek, amikor utassá válok az autómban, jaj lejtő vizes út, mit is várok stb. Azért megnyugtató lenne tudni, hogy az autó megüt egy szintet és csak én vagyok béna és nem tudom az útviszonyoktól függően kalkulálni a fékutat, vagy megválasztani egy megfelelő...a többiek sebességének felét jelentő sebességet.
Most azt találtam ki mentségnek, hogy ráhajtottam egy trambulin méretű felfestésre, ami púpos is (körforgalom) és ennek a tetején, lejtős szakaszán történhetett a vészfékezés az egyik oldalon, a másik oldalon viszont felszáradt aszfaltnak kellett lennie. Esetleg elől a vizes tárcsák nem fogtak, a nedves dob viszont beharapott, emellett hátul pillekönnyű az autó(két ujjal lehet tekerni az emelőt) , elől viszont majd szétesik az emelő: dízelnehéz. Tudja ezeket az ABS kezelni?
A corollán fék adagolhatósága nem volt ilyen lineáris, viszont a fékek durván fogtak, az ABS csak akkor szuszakolt, ha már kifejeltem a szélvédőt, de leginkább akkor sem. Ott 4 tárcsa, sokkal jobb súlyelosztás volt. Az öreg, olcsó gumikkal is harapott, új gumikkal vizes úton érezhetően még jobb lett.