Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2129424 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13725 Dátum: 2016.03.18 08:24:20 »
Az új Aurisban egyáltalán még ugyanaz a jófajta problémamentes 1.4 D4D van (DPF és kettőstömegű nélkül, Denso befecs. rendzserrel)?
Vagy változtattak valamit a befecs. rendszeren, netán tettek bele DPF-et is? (mert akkor az már nem ugyanaz az ajánlott motor, csak a típusszámában egyezik... gondolok itt arra, hogy a fogyasztáson biztos csak ronthat: gázolajat használ a korom elégetésére és a dugulás lehetősége miatt alkalmatlanná teszi a kocsit az 5-10-20(?) km-es ingázásra)
2009-től részecskeszűrősek az 1,4-esek(is).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13726 Dátum: 2016.03.18 08:30:04 »
Az új Aurisban egyáltalán még ugyanaz a jófajta problémamentes 1.4 D4D van (DPF és kettőstömegű nélkül, Denso befecs. rendzserrel)?
Vagy változtattak valamit a befecs. rendszeren, netán tettek bele DPF-et is? (mert akkor az már nem ugyanaz az ajánlott motor, csak a típusszámában egyezik... gondolok itt arra, hogy a fogyasztáson biztos csak ronthat: gázolajat használ a korom elégetésére és a dugulás lehetősége miatt alkalmatlanná teszi a kocsit az 5-10-20(?) km-es ingázásra)
DPF van bennük, 2009 óta, de kettőstömegű én úgy tudom, továbbra sincs az 1,4-esben. Viszont, most, a ráncfelvarrott Auris esetében jelentősen átdolgozták a motort, annak ellenére, hogy ugyanannyi a teljesítménye. Más a turbó is rajta, így még nem tudni, hogy ezzel mi változott még...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13727 Dátum: 2016.03.18 08:30:28 »
Miert is? A tied is 5,5-et eszik 130-nál, meg a hibrid is...
Elmagyaráznád, hogy hol a megtakarítás hosszú autopályás úton a sima benzines és hibrid között?
OK, hogy városban a fékerőt töltésre használod, meg a motorféknél tölt, de pályán ez csak rövid úton érvényesülne.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13728 Dátum: 2016.03.18 08:33:10 »
DPF van bennük, 2009 óta, de kettőstömegű én úgy tudom, továbbra sincs az 1,4-esben. Viszont, most, a ráncfelvarrott Auris esetében jelentősen átdolgozták a motort, annak ellenére, hogy ugyanannyi a teljesítménye. Más a turbó is rajta, így még nem tudni, hogy ezzel mi változott még...
Tudtommal nyomatékosabb lett, az enyém még 190Nm, most meg picit 200 felett van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13729 Dátum: 2016.03.18 08:36:56 »
Elmagyaráznád, hogy hol a megtakarítás hosszú autopályás úton a sima benzines és hibrid között?
OK, hogy városban a fékerőt töltésre használod, meg a motorféknél tölt, de pályán ez csak rövid úton érvényesülne.
Ott, hogy autópályán gyakorlatilag nem tudsz hosszú úton egy megadott sebességgel menni. Lassítani, gyorsítani kell, eközben a hibrid rendszer képes visszatölteni az aksikat, majd besegíteni gyorsításkor a benzinmotornak, tehát, kevesebb benzin is elegendő x átlagsebességhez. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13730 Dátum: 2016.03.18 08:59:26 »
Úgy látom, hogy veszekedtek a nagy semmin. Ha volna felesleges 8 millám hybridet vennék de mivel nincs így disel lett. Ennyi ezen mit kell ragozni?
Nekem is jobban feküdne a városba ami a java a menetnek a villannyal menni mint szegény hideg diselt kínozni.
De ez van.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13731 Dátum: 2016.03.18 11:58:03 »
Elmagyaráznád, hogy hol a megtakarítás hosszú autopályás úton a sima benzines és hibrid között?
OK, hogy városban a fékerőt töltésre használod, meg a motorféknél tölt, de pályán ez csak rövid úton érvényesülne.
Pl más a benzin motor, nagyon más.

Ha tényleg érdekel, olvass utána pontosan hogyan működik egy hibrid rendszer. Bonyolultabb annál, hogy benzin motor, meg visszatölt.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13732 Dátum: 2016.03.18 12:17:18 »
Ott, hogy autópályán gyakorlatilag nem tudsz hosszú úton egy megadott sebességgel menni. Lassítani, gyorsítani kell, eközben a hibrid rendszer képes visszatölteni az aksikat, majd besegíteni gyorsításkor a benzinmotornak, tehát, kevesebb benzin is elegendő x átlagsebességhez. Ennyi.
Rövid úton van jelentősége, amit mondasz, de pl egy Bp-Bécs úton elhanyagolható a fékezés, szinte végig tarthatod a 130-at (a kőrgyűrűkön 100-at)

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13733 Dátum: 2016.03.18 12:23:17 »
Szerintem meg a nagy (3-4 literes) benyás V8-as motorok a jók, mert azok nagy hatásfokkal kiszűrik a városi levegőből a szálló port :tt2:
A Totalcar is megírta , ők csak tudják [rohog]

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13734 Dátum: 2016.03.18 19:22:27 »
Miert is? A tied is 5,5-et eszik 130-nál, meg a hibrid is...
Ez miből gondolod? 4.7 volt a csúcs eddig pályán 140-el. Ezt mint használó mondom és nem cikkekből olvasó.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13735 Dátum: 2016.03.18 19:28:38 »
Szerintem nem kell veszekedni, nem egyszer ti is elmondtátok, hogy egy új dízelt akár a ,,benzines,, párti emberek is bevállalnának. Itt új autó vásárlás volt a téma. Nagyon sokan vagyunk, akik használtat is bevállalnak és vagy szívunk vagy nem, mint bármely használt autóval.
Egyébként a hibridesek tudják megmondani, hogy tiszta pályázáskor milyen körülmények között mennyit eszik a verda, én nem okoskodok bele. ( Hiszen az enyémre is írtok 5.5-öt, tény hogy nálam sohasem evett még 5 felett az autó semmilyen körülmények között és ezt én, mint a használója tudom ;) Csúcsom Debrecen- Schladming 4.7 volt klímával 2 személlyel, közepesen megpakolva ) Én szeretem a hibrideket (vagyis szeretném), de valljuk be ott azért jobban dolgozik a benzin motor és ezzel a fogyasztás is ugrik. (Esetleg erősítsen vagy cáfoljon hibriddel rendelkező közülünk ;) )
« Utoljára szerkesztve: 2016.03.18 19:30:34 írta Corollás Gergő »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13736 Dátum: 2016.03.18 20:06:30 »
Sziasztok!

Bocs, hogy kívülállóként véleményt nyilvánítok a hibrid témához. :innocent:
Tendenciaként számomra az látszik, hogy a benzines/dízel mellett egyre inkább előtérbe kerül a hibrid technológia.
Most olvastam, hogy a Rav4 már hibridben fej-fej mellett jelenik meg a piacon a dízellel (árban is)!  :yes: Ez nagyon nagy szó!!! Hiszen korábban a hibrid egy kuriózum volt ... árban is drága volt! Fogyasztásról lehet persze vitatkozni, hogy autópályán/városban a dízel vagy a hibrid fogyaszt-e 0,5...0,8 literrel kevesebbet...
De nagyon biztató, hogy egyre több hibrid van a (használt) piacon is. :yes: Ez az árakat is egyre elfogadhatóbbá teszi a használt autó vásárló (pl. én) számára. :yes: Itt olyan "gyakorlati" dolgok is felmerülnek, hogy eddig (~110 évig) az autószerelők a belsőégésűeket ismerték! A hibrid technológia "új" tudást igényel! A tiszta elektromos technológia is új tudást igényel. (BÁR SOKKAL EGYSZERŰBB TECHNIKA, DE MEGBÍZHATÓBB!!!) Bár egy egyszerűbb technológiát szervizelni sem lesz nehéz... DE akkor is lesz egy átmeneti idő, amíg az utolsó "falusi" sufni szerelő Afrika utolsó szegletében is "elfelejti" a belsőégésű motort ÉS megtanulja az ELKEKTROMOST!!! :yes:
A jövő -szerintem is- a (tiszta) villanymotoros meghajtás... csak az a kérdés, hogy ez akkumulátorból, vagy esetleg üzemanyagcellából jön-e! :yes: :flowers:
Bocs, ha valakinek OFF-nak hangzott... de valójában itt a múlt/jövő vitáról van szó. :otlet:
(illetve a hibrid csak egy ÁTMENET a tisztán elektromos hajtás felé vezető úton...)
SZVSZ.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13737 Dátum: 2016.03.18 20:09:08 »
Én is örülök a hibrid áttörésnek, nekem is valami hibrid Toyota lesz a következő áldozatom. ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13738 Dátum: 2016.03.18 20:25:05 »
Én csak azt furcsálom, sajnálom, hogy elektromos autók már 100 éve is , meg 30 éve is voltak. Az utobbiak még túl "olcsók" is voltak (oké aksi nyilván probléma volt), de miért kell fentról a luxusklasszéból indítani (pl Tesla). Miért nem kezdenek olcsó elektromos autókat gyártani? :hmmmm:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13739 Dátum: 2016.03.18 20:45:10 »
Igen... nekem is az elektromos a szívem csücske... :) :wub: csakhááát az "olajlobbi"...... :cry:
.
.
De a Toyota -szerintem- jól megtalálta az "átmeneti" irányt a HIBRID bevezetésével...
Benzines...=>hibrid...=>plugin hibrid.... =>(tiszta)elektromos.... sorrendben. :yes:
Bizakodó vagyok... (semmilyen) zsarnokság nem tarthat örökké... :nono:
szvsz.

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.