Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2129414 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6675 Dátum: 2011.05.22 20:52:29 »
Részben azért felhasznló függő, de 5kiló körüli pénzért hol kapsz 2002es klímás japán kisbenzines autót?
Ez igaz. Értéktartás nulla.  :flowers:
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6676 Dátum: 2011.05.22 21:04:55 »
Elsosorban B Corsat nezegetnek es I-es Puntot ilyen celre. Esetleg E10-es Corit es 323-as Mazdat. Nagyobbat semmikepp  :no:
Ezt peldaul tuti megneznem :D
Jól néz ki ez a mazda, csak az a baj, hogy nagyon kicsi a választék. Ezekből meg az egyik kiflibe volt már törve, a másiknak meg véres a torka.
Elsosorban nem is a F-ekre gondoltam  ;) csak ezen megakadt a szemem   :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6677 Dátum: 2011.05.23 15:20:18 »
sziasztok!

korábban már regisztrálva voltam, csak elfelejtettem a jelszavamat.

nézegettem corollákat, 2001-es évárattól.
1.4es benzinesek érdekelnek,(97 le).

a keret 1m ft, ahogy látom, ebbe az e11-es modell teteje belefér. a duplalámpás sedanok amik külsőre is tetszenek, de nem zárkózom el a többitől sem.

vagy az e12 alja?

milyen évjáratot érdemes keresni, vagy mire figyeljek oda?

este jobban átolvasom a  a topikot még

köszi
1.4 sol 2004

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6678 Dátum: 2011.05.23 16:02:01 »
A korai szériás vvt-i motorok esetében több típushiba is előfordulhat (olajevés, szívócsonk gond, ECU csörgés), a régebbi E11-ek motorikusan általában megbízhatóbbak (egészen 2003 őszéig ilyen motorokkal szerelték a vvt-iket, utána módosítottak rajta, és egyik fenti gond sem jön elő). Érdemes minél jobban felszerelt modelleket nézni, hisz ebben a korban már nem fizeted meg a plusz felszereltséget. A szedánság alapvetően értékcsökkentő tényező, tehát olcsóbbak mint a többi. Alapvetően a legjobb lenne megbízható magánszemélytől és lehetőleg végig szervizelt Corollát nézni (ha 10W40-nel öntötték fel ezeket a motorokat, akkor 99.9%, hogy eszik az olajat, 5W30-cal nem, itt a dugó-szett a hibás, a cseréje 1-200 ezer forint).
         

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6679 Dátum: 2011.05.23 18:32:30 »
A korai szériás vvt-i motorok esetében több típushiba is előfordulhat (olajevés, szívócsonk gond, ECU csörgés), a régebbi E11-ek motorikusan általában megbízhatóbbak (egészen 2003 őszéig ilyen motorokkal szerelték a vvt-iket, utána módosítottak rajta, és egyik fenti gond sem jön elő). Érdemes minél jobban felszerelt modelleket nézni, hisz ebben a korban már nem fizeted meg a plusz felszereltséget. A szedánság alapvetően értékcsökkentő tényező, tehát olcsóbbak mint a többi. Alapvetően a legjobb lenne megbízható magánszemélytől és lehetőleg végig szervizelt Corollát nézni (ha 10W40-nel öntötték fel ezeket a motorokat, akkor 99.9%, hogy eszik az olajat, 5W30-cal nem, itt a dugó-szett a hibás, a cseréje 1-200 ezer forint).

ha jól gondolom, akkor az e11-nél a vastaggal kiemelt motorosokat kellene figyelnem, ugye? a vvt-s e11-esek akkor nem a legbiztosabbak,ha jól értem?

http://de.wikipedia.org/wiki/Toyota_Corolla

    * 1,4 l - 1332 cm³ 4 Zyl. (4E-FE) mit 63 kW (86 PS); 1997−2000
    * 1,4 l VVT-i - 1398 cm³ 4 Zyl. (4ZZ-FE) mit 71 kW (97 PS); 2000−2002
    * 1,6 l - 1587 cm³ 4 Zyl. (4A-FE) mit 79−81 kW (107−110 PS); 1997−2000
    * 1,6 l VVT-i - 1598 cm³ 4 Zyl. (3ZZ-FE) mit 81 kW (110 PS); 2000−2002

vagy ha e12-t szeretnék, akkor 2004-től keressem? (bár ezt a keret nem engedi)
1.4 sol 2004

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6680 Dátum: 2011.05.23 18:51:53 »
Szerintem igen. Vagy ha találsz olyan vvt-it, aminek gariban cserélték a blokkját (ingyen volt anno), akkor az is tökéletes lesz. Amiket vastaggal húztál, azok persze idősebbek, azokban a régebbi típusú motorok vannak (1997-2000), de nagyon megbízhatóak (na persze nyilván minden relatív, gondos gazdától kellene autót keresni, tudom, bilibe lóg a kezem...). Jól írod, vagy 2004-től felfelé...
És mindjárt jönnek az itteni vvt-isek és jól leordítják a fejemet, hogy miért fikázom a motorjaikat.  :devil:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6681 Dátum: 2011.05.23 21:01:02 »
A fejedet szerintem még sohasem ordítottuk le, és nem is fogjuk. (azé' majd küldök egy privit!!!  :devil::flowers:

Mardel:

Kleingy tök jól leírta a lényeget, a vvt-i motorok, főleg a 2000-2003 szept. között gyártottak sokkal érzékenyebbek voltak az olajra, amit beletöltöttek mind a szakszervizek (ált. 10W-40), mind az egyéb szervizek. Azonban azt nem árt tudni, hogy az ún. előszériás vvt-i mocik közül nem mind rossz, csak a Toyota megbízhatóságához viszonyítva több motornál adódott probléma.
Sosem titkolom, az én autóm is elfogyaszt egy kis olajat, ez 10.000km-en 1L, ami spec engem abszolút nem zavar. A gyári előírás szerint 1000km/1L az a szint, ami már kóros. Esetemben ez annyi plusz költséget jelent az éves kb 8-10.000km-es futásom mellett, hogy 1L olajat veszek kb 1800Ft-ért. Tehát évi 1800Ft plusz. Ezt mindenkinek magának kell mérlegelni, hogy belefér-e vagy sem.

Cserében, viszont erősebb, jobban megy és talán kevesebbet is fogyaszt valamivel, mint a - megbízhatóbb, de jellemzően több km-t futott - 1,3-asok. Ráadásul nem vezérműszíjas, hanem láncos a vvt-i, amit normális használat mellett nem kell cserélni soha.

Végül a lutri: Nem igazán tudok olyan tuti ötletet mondani a vvt-i vásárlása kapcsán, amivel kiszűrheted az "olajzabálós" motort, ezért a legbiztosabb, ha vezetett szervizkönyves autót nézel, ez viszont nem olcsó. Jellemzően még az 1M körüli autók is sántítanak vmiben, nem lehet biztosra menni sajnos. Azzal most nem foglalkozok, hogy a ráncfelvarrott jobban néz-e ki, mint a békalámpás, mert ez szubjektív dolog, az biztos, hogy a ráncfelvarrott lámpája sokkal jobban világít.

Felszereltségben alapvető különbség, hogy a ráncfelvarrott Corollában már alapból benne volt a fedélzeti számítógép, viszont minden (!) más extra egy merő káosz, két egyforma faceliftes E11-et még nem nagyon láttam. Ebben a békalámpás sokkal jobb, nem ritka a 2xlégzsák, az állítható magasságú kormány, a központi zár, míg ezek a ráncfelvarrást követően jelentősen megcsappantak valamiért.

A karosszériát illetően legjobban a liftback (5ajtós használható), mert óriási a nyílás és nagy a csomagtartó is, igen könnyedén pakolható. A másik ajánlható karosszériatípus a kombi, de azzal nem árt vigyázni, mert felfelé erősen befelé dől az oldala az autónak, így viszonylag keskeny dolgok férnek csak be.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6682 Dátum: 2011.05.23 22:09:10 »
Azonban azt nem árt tudni, hogy az ún. előszériás vvt-i mocik közül nem mind rossz, csak a Toyota megbízhatóságához viszonyítva több motornál adódott probléma.

Így van! Nem rosszabb motorok ezek, mint abban a korban bármi más. A korábbi karbantartásra kell figyelni, de ez más márkánál is így van. Szóval nem rossz motorok ezek, csak nem a Toyota top motorjai, de még is így messze jobbak az átlagnál.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6683 Dátum: 2011.05.23 23:04:55 »
Na, nézegettem pár autót (E11) a hahuról:

1. Ezüst 1,6 klíma nincs
2. Ezüst 1,6 klímás
3. Ezüst 1,4 klímás
4. Ezüst 1,6 G6 ritkaság külföldi!
5. Érdekességnek!
6. Ezüst béka: Ezek között most nem igazán láttam olyat, ami ajánlható, sajnos, de kitartás, szokott lenni.
7. Ezúst 1,4 klíma nélkül

Ez most így jött össze, mind szürke. A km-ek elég érdekesek, hiszi a piszi, ettől még lehetnek jók.

Vásárlás előtt minél többet megnézni-átnézni-kipróbálni!!!  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6684 Dátum: 2011.05.24 08:35:56 »
köszi, csekkoltam őket!

mindenképp klímásat szeretnék majd, őszre jó lenne ha találnék olyat, ami oké.

ezeknél 150e km elfogadható, ugye? ha rendesen szervizelik.
milyen nagyobb dolgok szoktak előjönni ilyen km állásnál?

szerintem a héten elmegyek a helyi toyotához, kicsit körbenézek, biztos van nekik mutogatnivaló:)

1.4 sol 2004

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6685 Dátum: 2011.05.24 09:10:15 »
ezeknél 150e km elfogadható, ugye? ha rendesen szervizelik.
milyen nagyobb dolgok szoktak előjönni ilyen km állásnál?
Tudtommal, ha az előírt karbantartásokat megfelelően megkapta az autó, akkor semmi nagyobb gondja nem lehet. Tényleg, nem jellemző rá semmilyen komolyabb meghibásodás.
Azért vásárlás előtt át kell nézni a fékek kopottságát, futómű állapotát mindenképpen.
Nézd, nekem a szokásom leírni ezt, de "a Corolla egy abszolút őszinte autó. Komolyan. Amit megtanultál a jogsi szerzésnél, hogy minek hogy kell működni, mennyi a holtjátéka a kuplungnak, stb, az egy karbantartott Corollán pont úgy működik. Ha keménynek érzed a kuplungot (vajpuhának kell lennie), akkor ott csere várható. Ha kotyog vmi a futóműben, szintén. A motor, különösen a vvt-i üzemmelegen alapjáraton szó szerint néma csendben jár! Nem klattyog, nem sziszeg, nem nyiszog, nincs szelephangja. Higgy a fülednek! Amennyiben bármi oda nem illőt hallasz, úgy az nem hibátlan.
Az E11-ek talán egyetlen gyengébbnek mondható része a C150-es váltó. Ez hajlamos akadozni, a Toyotától eltérő módon. Elsősorban az 1-2 fokozat és 2-3 fokozatok között, illetve a rükverc kapcsolásánál. Ezt általában 2-szeri kuplungolással megoldható, csak tudni kell róla, mint jellemzőről.

Most talán okoskodni fogok, de nem annak szánom, hanem csak az eltelt 2,5 év alapján, ha újra vvt-i E11-et vennék, az olajfogyasztással kapcsolatban az alábbiakra figyelnék különös képpen:
- letekerem az olajsapkát, és megnézem a motor - látható - belsejét, mennyi a szemmel is látható lerakódás. Ha enyhén barnás a belseje, az jó, de vastag trutyis belső fal nem jó jel.
- Le kell szedni a motor takaró műanyag burkolatot (2db csavar), és megnézni a blokk hátsó, tűzfal felőli oldalát, hogy van-e olajfolyás, avagy nincs. Sajna elképzelhető, hogy a tömítések eresztenek, és cserélni kell őket, de ezek nem olyan eget rengető kiadások. A gyártáskor előfordultak kisebb (kb mm-es) illetszési hézagok egyes blokkok esetében, amiket utólag viszonylag időigényes munkával, de lehet orvosolni.

Továbbá, csak emlékeztetőül:
- vásárlás után a legelső dolgom, hogy olajat, olajszűrőt, levegő- és ha van, pollenszűrőt cserélek. Enélkül nem illik használatba venni egy használt autót.
- Ha van rá anyagi, akkor érdemes az összes folyadékot is lecserélni (fék-, hűtő-, váltó-), amennyiben nincs, úgy amint lesz rá keret, elsősorban tél előtt. Ami nagyon fontos, hogy hűtőfolyadékból lehetőleg gyári Toyota menjen bele, mint, ahogy fékfolyadékból is. A váltóolajból van több jó gyártó, amelyik bátran ajánlható, lényeg, hogy min. GL-4-es, vagy jobb legyen.
- Gumik, ugye egyértelmű...


Ha ezeket szépen sorjában összeadjuk, akkor kijöhet még jó esetben is csak az anyagokra 40-50.000Ft és akkor még az esetlegesen cserélendő fék- és futóműalkatrészeket nem is mondtam, illetve gumit sem vettünk rá. Szóval, célszerű a vásárlás után kb még százezret félretenni a legfontosabbakra, ha van, ha nincs, akkor pedig gyűjteni, és eltolva, de mindenképpen megcsinálni. Én is kb 1,5-2 év alatt jutottam oda, hogy gyakorlatilag minden fontos dolog rendbe lett téve az autón.

Fontos! Az E11 nem rozsdásodik, amennyiben mégis, úgy ott előzetesen - nem megfelelő minőségben - javítva volt! Erősen alku téma!

Sajnos, mivel már korántsem új típus, szinte az összes az utakon futó E11 valahol volt törve. Ez nem olyan nagy gond, amennyiben nem szerkezetileg sérült autó lett helyrepofozva. Utóbbit nagyon ajánlatos elkerülni!!! Pár újra fényezett elem ne tántorítson el a vásárlástól.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6686 Dátum: 2011.05.24 09:16:51 »
Még egy ötlet: nyúlj majd bele a kipufogóba ujjal jó mélyen. Ha olajos lesz a kezed, messzire rohanj, abból ugyanis már hátul folyik az olaj (ismerős ilyet vett 2 éve...). Ha száraz, nem jelent semmit, attól még eheti valamilyen mértékben az olajat persze, ahogy bepi sem csinál ügyet az egy liter utántöltéséből éves szinten.
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6687 Dátum: 2011.05.24 09:40:29 »
Még egy ötlet: nyúlj majd bele a kipufogóba ujjal jó mélyen. Ha olajos lesz a kezed, messzire rohanj, abból ugyanis már hátul folyik az olaj (ismerős ilyet vett 2 éve...). Ha száraz, nem jelent semmit, attól még eheti valamilyen mértékben az olajat persze, ahogy bepi sem csinál ügyet az egy liter utántöltéséből éves szinten.
Így van, de az már nagyon kóros olajfogyasztás, ha a kipufogó végében is olaj van. Akkor már a katalizátor is tuti agyhalott...  :wacko:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6688 Dátum: 2011.05.24 09:43:29 »
Igen, így van. Ja és ahogy írtuk, vvt-i-ben (is) 5W30 az ajánlott olaj. 10W40=pfúj, káros. :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6689 Dátum: 2011.05.24 09:47:14 »
Igen, így van. Ja és ahogy írtuk, vvt-i-ben (is) 5W30 az ajánlott olaj. 10W40=pfúj, káros. :)
:yes: Ez a egyetété egy örötöt bódogtág  :hug:  :rockon:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i