ezeknél 150e km elfogadható, ugye? ha rendesen szervizelik.
milyen nagyobb dolgok szoktak előjönni ilyen km állásnál?
Tudtommal, ha az előírt karbantartásokat megfelelően megkapta az autó, akkor semmi nagyobb gondja nem lehet. Tényleg, nem jellemző rá semmilyen komolyabb meghibásodás.
Azért vásárlás előtt át kell nézni a fékek kopottságát, futómű állapotát mindenképpen.
Nézd, nekem a szokásom leírni ezt, de "a Corolla egy abszolút őszinte autó. Komolyan. Amit megtanultál a jogsi szerzésnél, hogy minek hogy kell működni, mennyi a holtjátéka a kuplungnak, stb, az egy karbantartott Corollán pont úgy működik. Ha keménynek érzed a kuplungot (vajpuhának kell lennie), akkor ott csere várható. Ha kotyog vmi a futóműben, szintén. A motor, különösen a vvt-i üzemmelegen alapjáraton szó szerint néma csendben jár! Nem klattyog, nem sziszeg, nem nyiszog, nincs szelephangja. Higgy a fülednek! Amennyiben bármi oda nem illőt hallasz, úgy az nem hibátlan.
Az E11-ek talán egyetlen gyengébbnek mondható része a C150-es váltó. Ez hajlamos akadozni, a Toyotától eltérő módon. Elsősorban az 1-2 fokozat és 2-3 fokozatok között, illetve a rükverc kapcsolásánál. Ezt általában 2-szeri kuplungolással megoldható, csak tudni kell róla, mint jellemzőről.
Most talán okoskodni fogok, de nem annak szánom, hanem csak az eltelt 2,5 év alapján, ha újra vvt-i E11-et vennék, az olajfogyasztással kapcsolatban az alábbiakra figyelnék különös képpen:
- letekerem az olajsapkát, és megnézem a motor - látható - belsejét, mennyi a szemmel is látható lerakódás. Ha enyhén barnás a belseje, az jó, de vastag trutyis belső fal nem jó jel.
- Le kell szedni a motor takaró műanyag burkolatot (2db csavar), és megnézni a blokk hátsó, tűzfal felőli oldalát, hogy van-e olajfolyás, avagy nincs. Sajna elképzelhető, hogy a tömítések eresztenek, és cserélni kell őket, de ezek nem olyan eget rengető kiadások. A gyártáskor előfordultak kisebb (kb mm-es) illetszési hézagok egyes blokkok esetében, amiket utólag viszonylag időigényes munkával, de lehet orvosolni.
Továbbá, csak emlékeztetőül:
- vásárlás után a legelső dolgom, hogy olajat, olajszűrőt, levegő- és ha van, pollenszűrőt cserélek. Enélkül nem illik használatba venni egy használt autót.
- Ha van rá anyagi, akkor érdemes az összes folyadékot is lecserélni (fék-, hűtő-, váltó-), amennyiben nincs, úgy amint lesz rá keret, elsősorban tél előtt. Ami nagyon fontos, hogy hűtőfolyadékból lehetőleg gyári Toyota menjen bele, mint, ahogy fékfolyadékból is. A váltóolajból van több jó gyártó, amelyik bátran ajánlható, lényeg, hogy min. GL-4-es, vagy jobb legyen.
- Gumik, ugye egyértelmű...
Ha ezeket szépen sorjában összeadjuk, akkor kijöhet még jó esetben is csak az anyagokra 40-50.000Ft és akkor még az esetlegesen cserélendő fék- és futóműalkatrészeket nem is mondtam, illetve gumit sem vettünk rá. Szóval, célszerű a vásárlás után kb még százezret félretenni a legfontosabbakra, ha van, ha nincs, akkor pedig gyűjteni, és eltolva, de mindenképpen megcsinálni. Én is kb 1,5-2 év alatt jutottam oda, hogy gyakorlatilag minden fontos dolog rendbe lett téve az autón.
Fontos! Az E11 nem rozsdásodik, amennyiben mégis, úgy ott előzetesen - nem megfelelő minőségben - javítva volt! Erősen alku téma!
Sajnos, mivel már korántsem új típus, szinte az összes az utakon futó E11 valahol volt törve. Ez nem olyan nagy gond, amennyiben nem szerkezetileg sérült autó lett helyrepofozva. Utóbbit nagyon ajánlatos elkerülni!!! Pár újra fényezett elem ne tántorítson el a vásárlástól.