Az autóban 187000 Km van. és a szerviz szerint (az egyéb kopásokból ítélve) ez reális. a nehézkes indulás tavaly ősz végétől kezdődött, csak betudtam a hidegnek, és némi gázadással nem is okozott problémát. Mostanra viszont nem javult a helyzet, hanem romlott, és a végén már alig akart beindulni, de mivel a járó motor nem köhögött, és egész jó erővel húzott, nem gondoltam, hogy egy henger néha kihagy...
A lendkerék egyenlőre csendben van, remélhetőleg nem nyúzta meg nagyon a motor, és ki fogja bírni a szokásos ideig (250-300 ezer km).
A gyári injector nem tudom milyen gyártótól származik, mert Toyota feliratos a csomagolása, de a Nippon Denso szerintem gyári beszállító, vagy legalábbis a gyárival megegyező minőségű utángyártott alkatrészeket csinál.
Nem a diesel működési elvvel van a gond, az szerintem megbízható, és bizonyos szempontból még egyszerűbb és környezetkímélőbb is, mint a benzines (nincs gyújtás - eggyel kevesebb hibalehetőség, a gázolaj kisebb költséggel gyártható, mint a benzin, nagyobb az energiasűrűsége, emiatt jobb a motor hatásfoka, stb). A baj, hogy a mai diesel motorok túl vannak bonyolítva, túl precíziós és drága alkatrészekkel vannak tele, emiatt a használatuk személyautókban csak korlátozottan gazdaságos. Az otto motorok manapság egyszerűbbek, sőt a szervizben egy szerelő azt mondta, hogy meglepő módon a hibridek (benzin-elektromos) szervizelés szempontból még egyszerűbbek, és az elektromos autóké a jövő.