Kész lett tegnap az autóm:
A lényeggel kezdem: Amit írtam tegnap, hogy a
check engine lámpa világított és rángatott a motor, az azért volt, mert
a hűtővíz hőmérséklet érzékelő gombája (cikkszám: 89422), ami az ECU-ba küldi a hűtővíz hőmérsékleti értéket
hamis jelet kapott/érzékelt valamiért, aminek a következtében képtelen volt helyesen szivatózni. Ezért volt a
dadogás, meg a nehezen indulás, meg a rángatás. Úgy kell elképzelni ezt, mint anno a Ladán, amikor hidegben túl hamar visszanyomtad a szívatót és a motor le akart fulladni, csak ebben az esetben a szívatást az ECU szabályozza. Ha rossz jelet kap, rossz keveréket állít elő, fullad, torpan a motor.
A hibakód egyébként a
P0115/22 volt, ez jelentheti az említett vízhőfok gomba hibáját, vagy a motor ECU hibáját. A hiba orvoslása annyiból állt, hogy
szét szedték a csatlakozókat a gomba körül, rendesen megtisztították, majd újra összerakták. Láss, csodát, a hiba eltűnt. Valószínűleg érintkezési hiba okozta ezt a jelenséget, de a szerelőm tanácsára, ha újra előfordul ez, akkor a gombát kell kicserélni. Ez igen költséges, kb 14.000Ft+Áfát emlegetett, ha a szervizen keresztül szerzem be.
Az
ablakemelő szerkezet sikeresen be lett építve.
Magnetti Marelli gyártmány, cikkszám: AC 391, az ajtó gyári (!!!) furataiba sikerült rögzíteni, az előző típusidegen szerkezet beszerelésekor összehajlítgatott ajtólemezek gyári állásba kellett visszahajlítgatni. Örömteli, hogy
a beépített szerkezet méretpontos, annak ellenére, hogy nem a gyári Denso. Az ablak tökéletesen záródik, a szerkezet nem feszül sehol. Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a Marelliék csínnyán bántak a motor hangszigetelésével, nincs valami szép hangja, de minden utángyártott szerkezet hangos. Természetesen a Denso nem.
A
műszerfal összes izzója is ki lett cserélve, most a műszerfal világítás a maximum értéktől 2-vel vissza van beállítva, mert max értéken este nagyon világos volt. Nagyon szép így a műszerfal végre, minden úgy világít, ahogy kell. clap
Beszéltük a szerelőmmel a
szelephézag állítást is, de erre most nem volt ideje. Viszont
a művelet igen bonyolult és időigényes, mert először be kell mérni, hogy az egyes szeleptőkék (ezek emelik a szelepeket, olyan, mint a hidrotőkés autókban a hidrotőke) milyen hézaggal rendelkeznek. A nagyobb gond akkor van, ha túl kicsi, vagy egyáltalán nincs hézag, mert ebben az esetbe egyszerűen beéghet a szelep.
Ha a hézag több, vagy nagyon a felső határon van, akkor a mért hézagértéknek megfelelően egy táblázat alapján rendelni kell szűkítőt hozzá, amivel újra a gyári intervallumon belül lesz a hézag.
A gond ezzel a dologgal csak az, hogy szét kell bontani a motort, levenni a vezérműláncot, kiszedni a vezérműtengelyeket, mindent. Ebből következik, hogy időigényes folyamat.