Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 92821 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #360 Dátum: 2015.04.01 15:19:33 »
utóbbi
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #361 Dátum: 2015.04.01 16:23:04 »
És ha előttem is áll egy kocsi?
Vagy kilökhet egy védett útra és ott elkaszál egy kamion?
 Szerintem nem egyértelmű.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #362 Dátum: 2015.04.01 16:44:32 »
Miért lenne régen rossz?
Mert amennyiben időben meggondolja magát, akkor biztosan nem okoz kárt az autómban.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #363 Dátum: 2015.04.01 16:56:27 »
Ti mit tennétek? Ráállnátok a fékre, ezzel csillapitva a ti hirtelen gyorsulásotokat, vagy nem rálépni és ettöl remélni hogy nem lesz totálkár a kocsi?
Ilyenkor minden egyes centi számíthat. Automata váltóval 1xübb, fékről le, és oldalra kormányozni. Ezért érdemes lassításkor / megálláskor hátrafele is nézni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #364 Dátum: 2015.04.01 17:08:27 »
És ha előttem is áll egy kocsi?
Vagy kilökhet egy védett útra és ott elkaszál egy kamion?
Amennyiben mindig úgy állsz meg, hogy lásd az előtted lévő kipufogóját akkor kiférsz.
A kerszteződésben meg a kisebb rosszat kell választani, padka, járda, árok, kisebb jármű. Fontos hogy sérüléssel járó manővert csak akkor szabad bevállalni, ha az okozó nem tudja utána elhagyni a helyszínt, illetve értékelhető videó készült róla.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #365 Dátum: 2015.04.01 20:23:25 »
Érdekelne a véleményetek a következö dologról:

Álltok az úton (Lámpánál, vagy táblánál az most mindegy) majd észreveszitek hogy hátulról belétek fog szállni egy autós, elkerülni már nem lehet.

Ti mit tennétek? Ráállnátok a fékre, ezzel csillapitva a ti hirtelen gyorsulásotokat, vagy nem rálépni és ettöl remélni hogy nem lesz totálkár a kocsi?
Alapesetben utóbbi. Ha nincs befékezve az autó, a mozgási energia nem olyan rövid távon fog felemésztődni, ergo kisebb lesz a sérülés.

Viszont, sok tényező beleszólhat a dologba. Ezekkel kapcsolatosan, Agyarka tanácsai nagyon gyakorlatiasak és hasznosak  :otlet: :excl: :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #366 Dátum: 2015.04.01 20:24:46 »
Én is utóbbi (mivel voltam már ilyen helyzetben áldozat), de sajna az ilyesmi a másodperc töredéke alatt történik, kvázi míg észbe kapsz hogy lelépj a fékről már benned van, nem hogy még elmenekülj előle.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #367 Dátum: 2015.04.01 20:27:56 »
Én ezt úgy oktatom, hogy ha egy mód van rá, mindig úgy álljunk meg, hogy még lássuk az előttünk álló (személy) autó egész hátsó lökhárítóját. De a kipufogó sem rossz tipp  :yes: !

És persze azt is elmondjuk százszor, hogy már akkor figyelni kell hátrafelé (is), mikor olyan szituba kerül az ember, ahol lehet, hogy aránylag erősen fékezni kell majd - tehát lámpához közeledve, elsőbbségadási ponton, gyalogátkelőhöz közeledve, stb. Ilyenkor tisztában kell lenni azzal (is), hogy mögöttünk mi történik. Persze amúgy is rendszeresen kell nézni a tükröket is... de ilyenkor mindenképpen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #368 Dátum: 2015.04.01 20:33:42 »
Ennek a szitunak a párja, amikor előtted sárgára vált a lámpa, amin vagy átférsz, vagy nem, de azt látod a visszapillantóban, hogy a mögötted jövő szorosan rád tapadva még biztosan átfér [rohog]
Na, ilyenkor nem szabad megállni, még mindig jobb az esetleges bünti.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #369 Dátum: 2015.04.01 20:36:07 »
Én is utóbbi (mivel voltam már ilyen helyzetben áldozat), de sajna az ilyesmi a másodperc töredéke alatt történik, kvázi míg észbe kapsz hogy lelépj a fékről már benned van, nem hogy még elmenekülj előle.
Igen, van ilyen is. De néha megadatik, mondjuk, egy-két másodperc. S akkor nem árt tudni, mit akarsz tenni - ez pedig könnyebb, ha előre átgondolod.

Kb. két éve jártam úgy Szegeden, hogy álltam a sorban, szerencsére jó két méterre az előttem lévő kocsitól... Egyszer csak bazi nagy csattanás hátulról... tükörbe nézek, s pont látom, ahogy a hárommal mögöttem lévő Liaz teherautó nekilöki a kettővel mögöttem lévő Marutit az eggyel mögöttem lévő Stilonak  :eek: ... ezt felfogva, PONT volt annyi időm, hogy elengedjem a féket, és elkezdjem a kuplungot felengedni (a váltó szerencsére egyesben volt, mert araszolgatott előre a sor). A kocsi ezáltal megindult előre - és ekkor ütközött nekem a mögöttem lévő kocsi, de így már csak ALIG. Lett pár karc és horzsolás a hátsó lökhárítón - de ennyi. Tovább is mentem, miután megnéztem (és közöltem a többiekkel, hogy nekem nincs kártérítési igényem). Viszont, ha fél méterrel hátrébb vagyok az ütközés pillanatában, és ráadásul a féken állok - tutira nem úszom meg ennyivel  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #370 Dátum: 2015.04.01 20:38:03 »
Ennek a szitunak a párja, amikor előtted sárgára vált a lámpa, amin vagy átférsz, vagy nem, de azt látod a visszapillantóban, hogy a mögötted jövő szorosan rád tapadva még biztosan átfér [rohog]
Na, ilyenkor nem szabad megállni, még mindig jobb az esetleges bünti.
Így van :excl: Pontosan ezt szoktam mondani a tanulóknak is - hogy a lámpa sárgára váltásakor, a "fékezni vagy nem" kérdést simán eldöntheti az, hogy épp robog-e a s...ggemben egy másik kocsi, vagy sem  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #371 Dátum: 2015.04.02 11:54:54 »
Ennek a szitunak a párja, amikor előtted sárgára vált a lámpa, amin vagy átférsz, vagy nem, de azt látod a visszapillantóban, hogy a mögötted jövő szorosan rád tapadva még biztosan átfér [rohog]
Na, ilyenkor nem szabad megállni, még mindig jobb az esetleges bünti.

Ok akkor ilyen esetben megpróbálok én is elindulni.

Ilyen esetem nekem volt, hogy a lámpa sárgára váltott, gondoltam na ezen én már tutira nem férek át, de az elöttem lévö még simán átmegy ugyanis volt közöttünk elég sok távolság. És mivel nem számoltam azzal hogy ö megáll igy nem is kezdetm el fékezni had guruljon, majd a végén. Mikor észrevettem hogy ez nem ment átt már késö volt... fék,..abs... vizes lejtös út(hidról lefele) másiksávban álltak de azért megprobáltam középre húzodni. Aztán csat... én kocsimba látszólag semmi kár nem lett (hála a félrehúzódásnak mert vonohorog volt az áldozaton) övében akadt...(kb 300e ha jol emlékszem).
Ö is állt a féken mert hát lejtön volt a kocsi...


netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #372 Dátum: 2015.04.02 12:36:34 »
Mert amennyiben időben meggondolja magát, akkor biztosan nem okoz kárt az autómban.

De ha nem gondolja meg magát jobb, ha akadály várja bent is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #373 Dátum: 2015.04.02 16:48:25 »
De ha nem gondolja meg magát jobb, ha akadály várja bent is.
Állítottam én valaha is ennek az ellenkezőjét?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #374 Dátum: 2015.04.03 10:27:59 »
Én ezt a kérdést villogó középső féklámpával tuningoltam meg (lásd Tuning/Minden ami világít topik)  :D