Én abból, amiket eddig olvasgattam, arra következtetésre jutottam, hogy a autó indíthatóságát kell valahogy átvariálni. Pl. hibrideknél jó ötletnek tartom az ECU blokkolását. Nem kell a védelem fajtájáról semmilyen matrica, meg jelzés, kizárólag valami egyedi blokkoló, amit a tulajon kívül más nem tud.
Lehet, hogy ez sem akadályozza meg a tettest a lopásban, de, hogy megnyújtja az idejét - ergo növeli az észlelés esélyét, mielőtt ellopná a járművet -, talán meg is izzasztja a tolvajt, az szinte biztos. Ennél hatékonyabb védelmet nem igazán tudok autóra elképzelni.
A gravírozás valóban nehezíti az eladhatóságot, de, mi van, ha lebukik egy ilyen bűnözői csoport? Ott van egy halom alkatrész, köztük az "én" autómé is. Örüljek, hogy az enyém nincs eladva? Kezdjem összerakni? Akkor már nem tök mindegy? Azt a lépést kell a lehető leghatékonyabban megakadályozni, amikor csak éppen feltörték az autót és még nem tettek benne nagyobb kárt/rongálást.
Egy 1000V-os sokkoló, baseballütő, vipera, gumibot, vagy ezek tetszőleges kombinációja a számomra és az autóm számára elfogadható elrettentő védelem.
Tudom, ezek "féllegális" eszközök, de az sem tiszta, amit ezek a söpredékek tesznek, ha nem lépek közbe...