Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 92842 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #345 Dátum: 2015.03.25 11:49:49 »
...meg attól még, hogy gravírozva van, az autó el van lopva... A kár megvan..., nem lett megakadályozva. (tudom, van más védelem is a Yarisban)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #346 Dátum: 2015.03.25 11:54:17 »
Szerintem itt az is van, hogy ha elkapnak egy üzért, és megtalàlnak nàla ilyen jelzett elemeket, akkor annak az autonak az ellopàsàt is rà lehet bizonyitani.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #347 Dátum: 2015.03.25 12:11:00 »
...meg attól még, hogy gravírozva van, az autó el van lopva... A kár megvan..., nem lett megakadályozva. (tudom, van más védelem is a Yarisban)
Ha látja a rossz ember, hogy gravírozott, akkor tudja, hogy több mindent nem lehet belőle értékesíteni, érték csökkent az árú és esetleg ott hagyja, keres másikat. Tehát csökkented az esélyedet, hogy a tiedet viszik el.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #348 Dátum: 2015.03.25 12:51:04 »
Ha feltűnik neki... Mert javarészt nem nappal szokták ellopni ezeket, hanem sötétben. De én nem vagyok rabló, nem tudom a módszereiket, és az áldozatok felmérését sem tudom, hogyan zajlik az akció előtt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #349 Dátum: 2015.03.25 13:01:26 »
Ha látja a rossz ember, hogy gravírozott, akkor tudja, hogy több mindent nem lehet belőle értékesíteni, érték csökkent az árú és esetleg ott hagyja, keres másikat. Tehát csökkented az esélyedet, hogy a tiedet viszik el.

Ááááá... naivitás ezt hinni. Az a több minden veszteség is megéri neki, mint nem ellopni. Volt az Indexen egy részletes interjú két bebörtönzött autó tolvajjal, akik csak néhány nagyon evidens dolgot meséltek el a hogyanról és a miértekről, a lopás "munkafolyamatáról". Az alváz szám fizikai hamisítása mellett, ami egy abszolut rutinmunka ezekben a körökben, az ilyen gravir meg egyéb védelminek nevezett dolgok nem akadályoznak meg semmit. Nehogy azt higgyétek, hogy egy ember az aki kinézi, felderíti a terepet, ellpoja, szét szedi, értékesíti...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #350 Dátum: 2015.03.25 13:17:32 »
Ááááá... naivitás ezt hinni. Az a több minden veszteség is megéri neki, mint nem ellopni. Volt az Indexen egy részletes interjú két bebörtönzött autó tolvajjal, akik csak néhány nagyon evidens dolgot meséltek el a hogyanról és a miértekről, a lopás "munkafolyamatáról". Az alváz szám fizikai hamisítása mellett, ami egy abszolut rutinmunka ezekben a körökben, az ilyen gravir meg egyéb védelminek nevezett dolgok nem akadályoznak meg semmit. Nehogy azt higgyétek, hogy egy ember az aki kinézi, felderíti a terepet, ellpoja, szét szedi, értékesíti...
Akkor betonozd le ;)
Ilyen alapon mindegy, hogy mit csinálsz, mit pakolsz bele, mert felrakja egy zárt platóra és viszi.

Persze, hogy ki lehet szedni a jelölést, de macera. Miért azt vigye el, ha talál 2 utcával arrébb olyant, aminél nincs plusz munkája vele? Minden egyes biztonsági megoldás csökkenti az esélyét, hogy ellopják.
Ha az a cél, hogy 100% legyen a védelem, akkor ne vegyél kocsit vagy kössél olyan cascot, ami új autó értéken térít  :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.25 13:19:35 írta Nagycitrom »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #351 Dátum: 2015.03.25 13:53:28 »
Egyetértünk abban, hogy amit el akarnak lopni, azt el is lopnak.
Egy autó alapvető funkciója a mozgás/mozdíthatóság, tehát valóban macerás egy alapvetően mozgásra kitalált berendezést elmozdíthatatlanná tenni. Innen nézve pedig minden egyes extra védelmi cucc amit az ember beépít az mind csak lelki megnyugtatás önámítás, semmi más. Az hogy melyik módszer hány százalékkal csökkenti az esélyt az ellopásnak, azon valóban érdemes elgondolkozni.
Szerintem ez a marogatás közel a nullához, mert mint írtam az a néhány alkatrész amit felmarsz fabatkát sem ér úgyis, az autó egyéb, fel nem mart/meg nem jelölt többi alkatrészéhez képest. Cserében jól elcsúfítja az autót és pszichikailag is negatívan hat a tulajdonosra, hogy folyamatosan félnie kell valamitől.

Ha egyszer kiszemelték a gépet, onnantól kezdve tehetsz bármit is, úgyis elviszik. Legjobb védelem, aki megteheti, biztonságos helyen hagyja inkább az autót. Béreljen/vegyen garázst, őrzött parkolóban álljon meg, benzinkúthoz közel ahol amúgy is vannak kamerák, stb. Ezek a tényleg hatékony védelmi módszerek.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.25 13:55:30 írta robi (Robi) »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #352 Dátum: 2015.03.25 14:29:48 »
Minden motor alkatrészt, hengerfejet, váltó elemet stb. gravíroztatsz akkor?
Mindent, ami gyárilag nem számozott, gyakorlatilag a felniket és pár apró alkatrészt nem. Szerintem nem csúfítja el az autót, a felnik is pont ezért nem jelöltem, mert utána védő lakkozni kellett volna.
Az orgazda célja az, hogy a nála lévő alkatrészek kel el tudjon számolni, amennyiben bűncselekményhez köthető az + rizikó és kevesebb haszon. Az a tolvaj akitől a megszokott orgazdája nem veszi át a jelölt autót, legközelebb sötétben is kiszúrja. Természetesen ez sem akadályozza meg az elvitelt, de a kockázatot csökkenti. Az autó ellopás megakadályozásának egyetlen hatékony módja annak eladása.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.25 14:34:52 írta Agyarka »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #353 Dátum: 2015.03.25 14:40:34 »
Jó hát nem vagyunk egyformák, nekem másféle paranoiáim vannak  :hug:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #354 Dátum: 2015.03.25 14:44:53 »
Egyetértünk abban, hogy amit el akarnak lopni, azt el is lopnak.
Egy autó alapvető funkciója a mozgás/mozdíthatóság, tehát valóban macerás egy alapvetően mozgásra kitalált berendezést elmozdíthatatlanná tenni. Innen nézve pedig minden egyes extra védelmi cucc amit az ember beépít az mind csak lelki megnyugtatás önámítás, semmi más. Az hogy melyik módszer hány százalékkal csökkenti az esélyt az ellopásnak, azon valóban érdemes elgondolkozni.
Szerintem ez a marogatás közel a nullához, mert mint írtam az a néhány alkatrész amit felmarsz fabatkát sem ér úgyis, az autó egyéb, fel nem mart/meg nem jelölt többi alkatrészéhez képest. Cserében jól elcsúfítja az autót és pszichikailag is negatívan hat a tulajdonosra, hogy folyamatosan félnie kell valamitől.

Ha egyszer kiszemelték a gépet, onnantól kezdve tehetsz bármit is, úgyis elviszik. Legjobb védelem, aki megteheti, biztonságos helyen hagyja inkább az autót. Béreljen/vegyen garázst, őrzött parkolóban álljon meg, benzinkúthoz közel ahol amúgy is vannak kamerák, stb. Ezek a tényleg hatékony védelmi módszerek.
Nézz utána hogy mi mindent jelölnek és hogyan. Felesleges addig véleményt formálni és ragaszkodni hozzá ;)
Egyébként igazad van, mindenki abba hisz amiben akar egészen addig, míg el nem viszik az autóját.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #355 Dátum: 2015.03.25 15:36:11 »
Jó hát mindenki hisz valamiben, minden esetre bizonyított tény vagy legalább statisztika nincs arra vonatkozóan, hogy ez a módszer tényleg hatékony védelemre. Az egész csak feltételezésre alapul...
Nyilván a gravírozással foglalkozók is meg kell éljenek valamiből, marketing nélkül ma már semmire se lehet jutni az is igaz, tehát nem könnyű eldönteni, hogy mire érdemes pénzt kiadni, és mire nem. Meg amit bepi is írt, hogy attól még, hogy gravírozva van, az autó el van lopva...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #356 Dátum: 2015.03.25 15:48:05 »
Én abból, amiket eddig olvasgattam, arra következtetésre jutottam, hogy a autó indíthatóságát kell valahogy átvariálni. Pl. hibrideknél jó ötletnek tartom az ECU blokkolását. Nem kell a védelem fajtájáról semmilyen matrica, meg jelzés, kizárólag valami egyedi blokkoló, amit a tulajon kívül más nem tud.
Lehet, hogy ez sem akadályozza meg a tettest a lopásban, de, hogy megnyújtja az idejét - ergo növeli az észlelés esélyét, mielőtt ellopná a járművet -, talán meg is izzasztja a tolvajt, az szinte biztos. Ennél hatékonyabb védelmet nem igazán tudok autóra elképzelni.

A gravírozás valóban nehezíti az eladhatóságot, de, mi van, ha lebukik egy ilyen bűnözői csoport? Ott van egy halom alkatrész, köztük az "én" autómé is. Örüljek, hogy az enyém nincs eladva? Kezdjem összerakni? Akkor már nem tök mindegy? Azt a lépést kell a lehető leghatékonyabban megakadályozni, amikor csak éppen feltörték az autót és még nem tettek benne nagyobb kárt/rongálást.
Egy 1000V-os sokkoló, baseballütő, vipera, gumibot, vagy ezek tetszőleges kombinációja a számomra és az autóm számára elfogadható elrettentő védelem.  :innocent: Tudom, ezek "féllegális" eszközök, de az sem tiszta, amit ezek a söpredékek tesznek, ha nem lépek közbe...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #357 Dátum: 2015.03.25 16:16:01 »
Az már régen rossz, ha az autó feltörése után jön rá a tolvaj, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét. Az elriasztás előnyösebb.
A kommersz riasztók tipusának kiplakátolása tényleg nem jó, bár aki azzal foglalkozik az ránézésre megállapítja, hogy az adott rendszer számára támadható.
A hibrideknél az ECU blokkolása nem elfogadható. Az ECU támadásának megakadályozása viszont a védelmi rendszer lényeges eleme.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.25 16:22:03 írta Agyarka »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #358 Dátum: 2015.03.29 10:31:42 »


Az már régen rossz, ha az autó feltörése után jön rá a tolvaj, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét.

Miért lenne régen rossz? Ezt inkább akkor mondanám, ha nincs benne utólagos indításgátlás.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #359 Dátum: 2015.04.01 12:13:59 »
Érdekelne a véleményetek a következö dologról:

Álltok az úton (Lámpánál, vagy táblánál az most mindegy) majd észreveszitek hogy hátulról belétek fog szállni egy autós, elkerülni már nem lehet.

Ti mit tennétek? Ráállnátok a fékre, ezzel csillapitva a ti hirtelen gyorsulásotokat, vagy nem rálépni és ettöl remélni hogy nem lesz totálkár a kocsi?