Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 92572 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #315 Dátum: 2015.02.17 00:17:52 »
Másik a biztonság, mint írtam kb. 60km/h sebességig jobb egy fiatalabb autó ütközéskor, de afelett szinte mindegy. Versenyeztem is, oda-vissza voltam én is a biztonságért, de egy bukócsöves autó is kagylóüléssel 6 pontos széles övvel max. 100-120 km/h-ig védhet... Ott voltam 1991-ben amikor az esti balatoni rally futamon a Lancia Integrale-val 200-al berongyoltak az erdőbe és kettészakadt az autó, szegény navigátor Ajtai Sándor azonnal meghalt...
Én már egy ideje nem a technikában/vasban/NCAP csillagok számában bízom, hogy túlélek-e egy balesetet vagy sem...
Persze tudom nem vagyunk egyformák és jó is ez így, csak leírtam a véleményem!
Légzsákos autósok azt tudjátok-e, hogy az autógyárak 10-15 év után cserét javasolnak? Na akkor a 2005 előtti nem balesetes Avensis-ekben ki cseréltette ki az összes légzsákot az autójában itt a fórumon, aki annyira odavan a biztonságáért? Költői a kérdés...
Saját példa, szegény egyik kollégám meghalt a nagyon biztonságos SAAB-ban egy fél-frontális ütközésben, egy rohadt légzsák sem nyílt ki az autóban, pedig pár éves volt!!!  :cry:
Nem tudom, mi lehetett az oka, hogy nem nyíltak a légzsákok - de az ilyesmi iszonyúan ritka. És minden, csak nem érv a légzsákok ellen.

Ami a 10-15 évet illeti: a gyárak 10-15 évenkénti ellenőrzést írtak elő - nem cserét. És időközben már ez is a múlté, mivel a tapasztalat alátámasztotta, hogy nincs rá szükség.

Ütközések: egyrészt az a 60 km/h inkább 70-80 km/h - másrészt pedig, a legtöbb ütközés ilyen, vagy ennél kisebb sebességeknél történik. Abban persze igazad van, hogy 100+ tempóval ütközve tényleg majdnem mindegy, miben ülsz. De nem erre van a legnagyobb esély - hanem egy 30-40-50-60-70 km/órás ütközésre. Akkor pedig baromira nem lesz mindegy, hogy egy 1994-es, vagy egy 2014-es autóban ülsz-e.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #316 Dátum: 2015.02.17 00:31:58 »
segítek Palaczk ha nem bánod, miután bepi81 belinkelte a szóban forgó topic elejét olyan 2004.ből...
itt:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg631978#msg631978
meg itt:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg632097#msg632097
ezekett írtam:
Idézet
Másik a biztonság, mint írtam kb. 60km/h sebességig jobb egy fiatalabb autó ütközéskor, de afelett szinte mindegy. Versenyeztem is, oda-vissza voltam én is a biztonságért, de egy bukócsöves autó is kagylóüléssel 6 pontos széles övvel max. 100-120 km/h-ig védhet... Ott voltam 1991-ben amikor az esti balatoni rally futamon a Lancia Integrale-val 200-al berongyoltak az erdőbe és kettészakadt az autó, szegény navigátor Ajtai Sándor azonnal meghalt...
Én már egy ideje nem a technikában/vasban/NCAP csillagok számában bízom, hogy túlélek-e egy balesetet vagy sem...
Persze tudom nem vagyunk egyformák és jó is ez így, csak leírtam a véleményem!
Idézet
Szakemberek munkáját sem tartom értelmetlennek, alkalmazkodnak a töréstesztekhez és arra optimalizálják az autókat (alukocka félátfedéses frontális ütközés), nézz meg egy mondjuk 80 km/h-val történő ugyan ilyen töréstesztet, élje túl azt is a "bábú" a tesztautóban vagy akár egy fának (kis átmérőjű) tárgynak történő ütközést 60-nal, stb, de minek is magyarázkodom, te tudsz mindent, nem tudlak valószínűleg semmiről sem meggyőzni, de már nem is akarlak...
Én toleráltam eddig a véleményeidet, de mostmár a lebutázásom után már nem annyira, remélem érthető...

Találtam egy cikket, ahol szinte azt írják amit én is szerettem volna átadni:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/06/baj_van_a_torestesztekkel/
Kiemelném a fenti cikkből ami szerintem egybecseng a véleményemmel:
Idézet
Már-már elhisszük, hogy minden autónk egy Wertheim, amikor jön valaki más, kitalál egy új vizsgálatot, és kiderül: a szentek valójában hamis bálványok.
Idézet
Legutóbb az amerikai IIHS, azaz a (Biztosítói Intézet a Gyorsforgalmi utak Biztonságáért, vagy valami hasonló) kavarta fel a bilit azzal az új tesztjével, amelyen katasztrofális eredmények születtek. A Lexus IS és ES, a Mercedes C-osztály, az Audi A4 lényegében megbukott
Idézet
De mi is volt ez a teszt, amin a biztonságosnak hitt, és az IIHS szerint is jó minősítésű járművek elhasaltak? Sima, 25 százalékos átfedéssel végrehajtott frontális ütközés, nem deformálódó akadállyal. És miért csinál ilyen tesztet az amerikai biztosítók szervezete? Statisztikákat elemeztek, és kiderült, hogy a frontális ütközések során még mindig túl sokan halnak meg. És ami még bosszantóbb, 20-25 százalékuk olyan újabb kocsiban veszti az életét, amely jó minősítést kapott a törésteszteken.
Idézet
A népi felhasználásra szánt töréstesztek nem teljes körűek, de azt sugallják, hogy a passzív biztonság összes területét lefedik. Az EURO NCAP nem foglalkozik a hátsó ütközésekkel (mindössze a háttámlákat vizsgálják) és a borulásokkal. Az első nem tragédia, viszont a balesetek jelentős része, 25-30 százaléka végződik borulással. A tetők szilárdságát az Egyesült Államokban vizsgálják, ám nem dinamikus, hanem statikus méréssel – egy hidraulika nyomja az A oszlopot –, ami nem sokat árul el arról, mi történne az utascellával, ha az autó felborulna. Nem igazán vizsgálják azt sem, hogy az alacsonyabb, magasabb, kövérebb ember hogyan járna az ütközés során, csak egy átlagos dummyt néznek (Hybrid III, 77,7 kg, 178 cm). Ennek megfelelően egyre több autógyártó hagyja ki az öv felső pontjának állíthatóságát, és nem feltétlenül csak az olcsó autókból. A teszten átmegy, a többi nem számít.
Idézet
Az ütközések fizikája szerint a teszt egy olyan balesetet modellez, ahol azonos tömegű járművek ütköznek, ám nem 64, hanem körülbelül 55km/órás sebességgel. Azaz nem egy nagy tempóról van szó, az országút balesetek zöme ennél nagyobb sebességnél következik be, viszont a városi baleseteket nagy valószínűséggel lefedi. Hát ennek tudatában tessék száguldozni az autópályán az ötcsillagos autójukkal.
Idézet
Ám nem az IIHS az első, aki beleköp a részátfedéses-64 kilométerperórás levesbe. Az ADAC ugyanis elvégezte ugyanezt a tesztet, ám nyolcvannal küldte az akadálynak az autókat. Egyből kiderült, hogy a vezetőjét 64-nél puhácskán védő Renault Lagunában 80-nál extrém terhelés éri a vezető mellkasát, ami a való életben annyit jelenthet, hogy mondjuk leszakad a szíve, vagy más súlyos belső sérülést szenved. Mellesleg a bombabiztosnak hitt utascella megrogyik.
Idézet
Az ilyen publikus ütközési teszteket úgy kell tálalni, hogy az átlagvásárló is azt hihesse: megértette az eredményt. Lehetőleg anélkül, hogy elmélyülne abban, mi a fenét is jelent ez valójában. Ész nélkül azonban sajnos nem megy, fel kell fogni, hogy a labormérésekhez képest gyakorlatilag csak rosszabb lehet a végkifejlet. Ráadásul a teszt csak akkor igaz – bocs az ismétlésért – ha egyforma tömegű autók ütköznek, egyforma, és viszonylag szerény sebességgel. A többi mind lutri.
Na, szinte idéztem az egész cikket...

http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.msg631983#msg631983
Idézet
Nem is értem, hogy tudsz ilyen és ekkora blődségeket írni...Túlságosan magabiztos vagy és ez előbb, vagy utóbb megbosszuhatja magát.
Írjál bebi81 Papp Tibornak is a Totalcar-ba, hogy mekkora blődségeket ír vazze, ne csak engem boldogítsál itt a fórumon! Jó éjszakát!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #317 Dátum: 2015.02.17 00:47:09 »
Nem tudom, mi lehetett az oka, hogy nem nyíltak a légzsákok - de az ilyesmi iszonyúan ritka. És minden, csak nem érv a légzsákok ellen.
Ami a 10-15 évet illeti: a gyárak 10-15 évenkénti ellenőrzést írtak elő - nem cserét. És időközben már ez is a múlté, mivel a tapasztalat alátámasztotta, hogy nincs rá szükség.
Ez igaz, hogy az ellenőrzését írja elő, ezzel védik magukat a gyártók, de a vezetékek és a vezérlőegység vizsgálatán kívül a légzsákot nem lehet tesztelni, hogy el fog-e durranni vagy sem, pontosabban lehet, de egyszer aztán csere! Azt mondják, hogy a 10 évig összehajtogatott légzsák a különböző páratartalom mellett nem lehet tudni, hogyan fog viselkedni, összeragadt-e már és jóval lassabban nyílik majd ki, ha egyáltalán kinyílik...
Ezért a nagyobb biztonság eléréséhez a márkaszervizek a cserét javasolják a vizsgálatkor tudtommal, de az ára miatt egy 10 éves autónál persze nagyon nem éri meg, ezért tettem fel azt a költői kérdést, hogy a biztonságukért nagyon aggódó 10 évnél idősebb Avensis-esek közül ki cseréltette ki az összes légzsákját? Persze, hogy senki, ha nem volt balesetes az autó! Én sem tettem meg az 1998-as Avensis-ünkkel! Az asszony 1999-es Renault-jában sem, abban ráadásul visszatérően világít a légzsákellenőrző lámpa, a jobb oldali ülés alatti vezetékeket már összeforrasztattam, most jön a vezetőülés... Mikor először benéztem az ülés alá elsírtam magam, hogy milyen vacakul van megtervezve a vezetékelés, meg milyen csatlakozókkal van megoldva, fő a biztonság, ja persze! Carinában meg nincs, amíg össze nem töröm addig nem is hiányzik ugye...
Abban lehet igazság, ha a bepi81 Avensis-ében már nincs ez a figyelmeztetés, hogy a 2000 utáni autóknál már fejlesztettek valamit vagy már nem félnek a gyártók a perektől, nem tudom...
Szegény volt kollégám meg arra volt példa, hogy pár éves autóban is lutri, hogy kinyílik-e a légzsák balesetben vagy sem, nem csak a 10 év fölöttinél.
Palaczk, sajnos nem annyira ritka dolog ez...
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.17 00:54:25 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #318 Dátum: 2015.02.17 09:38:20 »
Na, ez jó, hogy előkerült, mert anno nekünk is volt vitánk az NCAP-tesztekről, és hasonló volt a konklúzióm, mint FUBÁé.
Nem azt mondom, hogy értelmetlen az összes biztonsági kütyü, még kevésbé, hogy értelmetlenek lennének a biztonsági fejlesztések. Csak azt, hogy egyrészt bizonyos szempontból veszélyesek, mert különösen az agyament reklámok azt sugallják, hogy aki bizonyos (lehetőleg minél nagyobb) számú aktív/passzív biztonsági eszközzel felszerelt autóban ül, és/vagy 5csillagot ért el a törésteszten, az gyakorlatilag bármit megtehet, mert az autó megvédi. Még mielőtt: tudom, hogy senki sem állítja ezt, - naná, a reklámcégeknél vannak a legjobban fizetett jogászok - csak sugallja, de az még rosszabb is, hiszen így a felelősséget kvázi áthárítja rád, mint fogyasztóra. Viszont mivel az képzeled, hogy most már bármit megtehetsz, sokkal felelőtlenebbül vezetsz, így végül is nem, vagy csak részben érik el céljukat ezek a fejlesztések.
Másrészt pedig - különösen a Renault volt ebben élenjáró - ráálltak arra, hogy kifejezetten az NCAP-tesztekben előforduló ütközésekre készítsék fel jól az autókat, így egy ott magas pontszámot elérő autó a valóságban nagyon csúnyán is járhatott az eltérő körülmények miatt - és most nem arra gondolok, hogy 180-nal belerongyolt egy vasrudakat szállító, de az út szélén veszteglő pótkocsis kamionba.
Ezzel sem azt akarom mondani, hogy haszontalan lenne a NCAP-tesztek léte, - hogy egy durva példát mondjak: az Opel Sintra kiszakadó ülése sosem derült volna ki különben -, és az nyilván nem fordulhat elő, hogy egy az NCAP-teszteken pocsékul szereplő autó a civil balesetekben törhetetlennek bizonyul - de a valóság a legtöbb esetben más, változatosabb, nem igazán ideillő szóval színesebb, így adott esetben nagyon is megtévesztő lehet a törésteszten kapott magas pontszám. Különösen akkor, amikor az autó egy kész zenedoboz, annyi sípoló kütyüvel rakják tele, ami egy esetleges ütközéskor aligha segít bárkin is.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #319 Dátum: 2015.02.17 09:47:09 »
Palaczk, sajnos nem annyira ritka dolog ez...
Azért kéne erről egy hivatalos statisztika, mert amíg szubjektív fogalmakkal dobálózunk - gyakori, ritka - addig mindenkinek igaza lesz. De azért, amiatt még nem gondolod, hogy fölösleges lenne a légzsák, mert minden x.-edik - és az x végén nagyon sok nulla van! - esetben nem működik jól?
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #320 Dátum: 2015.02.17 09:59:38 »
Más, de a topik témájába vágó.
Hogy mennyire nemcsak a kézben tartott mobiltelefon lehet veszélyes a vezetésre, hanem például egy GPS is:
tegnap mentem M1-M7-en kifelé a budaörsi Auchanig, előttem egy Grande Punto sofőrje kis híján kétszer is karambolt okozott, mert túl későn váltott sávot, gyakorlatilag már az elválasztó vonalon ment át az ipszilon másik ágára. Amikor később mögé értem, láttam, hogy ott világít a szélvédőn a GPS, nyilván túl későn mondta, vagy az illető használta rosszul, mert mondjuk nem nézte a közlekedési táblákat IS, hanem csak a GPS-re támaszkodott. Pechére mindkét hirtelen sávváltásánál volt valaki a másik ágon is, de szerencséjére azok gyorsan reagáltak és így nem lett ütközés a vége.
music     

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #321 Dátum: 2015.02.17 10:25:37 »
Azért kéne erről egy hivatalos statisztika, mert amíg szubjektív fogalmakkal dobálózunk - gyakori, ritka - addig mindenkinek igaza lesz. De azért, amiatt még nem gondolod, hogy fölösleges lenne a légzsák, mert minden x.-edik - és az x végén nagyon sok nulla van! - esetben nem működik jól?




Nekem a 17 éves Carinában nyílt mindkettő rendesen. :yes:

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #322 Dátum: 2015.02.17 11:26:19 »



Nekem a 17 éves Carinában nyílt mindkettő rendesen. :yes:

Mi történt?

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #323 Dátum: 2015.02.17 12:49:01 »
Mi történt?


Mentünk melózni...... Békésen szundikáltam és egyszer csak elém ugrott egy oszlop :whistling:

Tavaly elött nyáron,  a 8-as főúton mentünk dolgozni és valószínű elaludtam mert  csak arra emlékszem hogy csatt és már állunk a motortétben egy jelzőlámpát tartó oszloppal, velem szemben. 
3-an voltunk a kocsiban  egyedül én sérültem meg. A kormány alatti műanyag megvágta a térdemet de éppen hogy a bőr felszakadt. A két kolléga sérülés nélkül megúszta.  Az autó az totálkáros lett.   
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.17 12:52:55 írta Szabolcs »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #324 Dátum: 2015.02.17 20:19:34 »
Palaczk, sajnos nem annyira ritka dolog ez...
Van erről konkrét forrásod, adatod?

Vagy csak feltételezed, hogy sok ilyen eset van, csak elhallgatják?

Amennyire én tudom, az ilyen esetek előfordulási valószínűsége talán ezrelékekben, de inkább csak tízezrelékekben mérhető.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #325 Dátum: 2015.02.17 21:03:17 »
Azért kéne erről egy hivatalos statisztika, mert amíg szubjektív fogalmakkal dobálózunk - gyakori, ritka - addig mindenkinek igaza lesz. De azért, amiatt még nem gondolod, hogy fölösleges lenne a légzsák, mert minden x.-edik - és az x végén nagyon sok nulla van! - esetben nem működik jól?
Igazad van, elkezdtem keresni a neten, én ezeket találtam gyorsan:
Idézet
An Institute study reviewed airbag deployment status for fatal frontal crashes contained in the National Automotive Sampling System/Crashworthiness Data System, a sample of tow-away crashes with detailed data from crash investigators. 6 Institute researchers estimated that 1-2 percent of frontal occupant deaths represented potential airbag system failures where deployments would have been expected. However, there are inherent uncertainties about whether or not airbags would be expected to deploy in some crashes.
Tehát a 6 kutató intézet becslése alapján a frontális halálos balesetek 1-2%-a a légzsákrendszer hibája miatt következik be, ahol a működés elvárható lett volna, ha jól fordítom.
Ez a statisztika még rosszabbnak tűnik nekem, mint a becslés, bár nem tudom az összes halálos balesetek számát, lehet hogy ez is csak 1-2%:
Idézet
The latest controversy began with an October 2007 Kansas City Star report that at least 1,400 occupants died during 2001-06 in frontal crashes in which their airbags didn't inflate. Based on data from the federal Fatality Analysis Reporting System (FARS, a census of fatal crashes on U.S. roads), the Star implied that more than 200 deaths per year are being caused by airbag system failures.
Évente több mint 200 halálos baleset történik az USA útjain a légzsákrendszer hibája miatt.

Azért 100 halálos balesetnél egy-két eset, 1000-nél tíz-húsz annyira nem kevés szerintem, de természetesen a kérdésedre is válaszolva, persze hogy nem felesleges a légzsák, sok esetben életmentő, vagy a sérülés mértékét csökkentő szerepe van!

Sajnos az ismerőseim körében lehet az átlagnál többen meghaltak olyan frontális balesetben, ahol vagy ki sem nyílt a légzsák, vagy ha ki is nyílt, mégsem segített! Talán emiatt nem értékelem túl a valós szerepét, mint gondolom csak a reklámokból tájékozódó nemzedékek.

Ez még egy jó cikk a témában akit érdekel angolul:
http://www.theairbagblog.com/my-airbag-did-not-deploy-what-went-wrong/

Erre biztosan emlékeztek, elég sok híradásban szerepelt: feleségem kollégája és férje halt meg a Hondában, kinyílt a légzsák de sajnos nem segített:
http://www.langlovagok.hu/kepek/8815_audi-es-honda-halalos-karambolja-a-2-es-fouton


Egyik kollégám egy Saab-ban halt meg, egy légzsák sem nyílt ki:
http://www.delmagyar.hu/szentes_hirek/halalos_baleset_szentesnel/2122427/


Másik kollégám halálos balesetéről szóló hírét már levették a netről...
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.17 21:14:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #326 Dátum: 2015.02.17 21:03:48 »
Van erről konkrét forrásod, adatod?

Vagy csak feltételezed, hogy sok ilyen eset van, csak elhallgatják?

Amennyire én tudom, az ilyen esetek előfordulási valószínűsége talán ezrelékekben, de inkább csak tízezrelékekben mérhető.
Lásd fent!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Aktív/passzív biztonság
« Válasz #327 Dátum: 2015.02.17 21:21:34 »
Tehát, ha megfordítjuk a számot, 98-99%-ban nem a légzsák rendszer hibája miatt történik a halálos baleset. En ilyen arány mellett nem különösebben aggódnék a légzsákok megfelelő működése kapcsán. De oké, nézőpont kérdése.

Tegnapi kutakodásom alatt a használatiban pontosan le van írva és ábrán is mutatják, hogy milyen esetben nyílik, illetve nem nyílik a légzsák.
Egy példa: oszlopnak ütközéskor (merev tárgy), kb 30 km/h az a sebesség, amitől nyílni fog. Változik, azonban a helyzet, ha deformálódni kepest akadálynak ütközik az autó, pl másik, álló autónak. Ilyenkor a nyitási határ sebesség magasabb lesz, ha frontális ütközés van, amikor egymással szembe mozog(!) mindkét jármű, csökken a sebesség értéke, ahol aktivizálódnak a légzsákok.

En őszintén azt gondolom, hogy ha mindenki betartaná a mindenkori maximális sebességet vezetés közben, kiiktathatók lennének a legtöbb alább belinkelt borzasztó balesetek. Éppen ezért gondolom azt is, hogy az alábbiak extrém körülmény alatt bekövetkezett tragédiák voltak. Nem hétköznapi esetek. Legalábbis, az, hogy egy Audi porogve, 120+ sebességgel 2x1 sávos közúton telibe kap egy 16 éves Hondat, amiben szörnyet halnak, semmiképp sem az. Ez az, amire sem tervezni, sem tesztelni nem lehet. Az ilyen vagy bekövetkezik, vagy nem.

A Saabnál sokkal furcsább a dolog, hogy nem nyíltak légzsákok...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #328 Dátum: 2015.02.17 21:34:24 »
Na, álljunk meg egy szóra, mert itt két dolog összekeveredik! Most arról beszélünk, hogy a balesetek 1-2%-ában nem nyílt a zsák, és ha nyílt volna, életet mentett volna;
vagy pedig arról beszélünk, hogy azért halt meg valaki, mert ha nem légzsákos autóban ül, megússza élve, de a légzsák kinyílása olyan sérülést okozott, ami az adott balesetben halálhoz vezetett.

Mert ha elfogadjuk - amit én egyéb okból nem fogadok el, - hogy minden ugyanúgy történne légzsákos és légzsák nélküli modell-esetben,  az első típusban egy légzsák nélküli autó sem védte volna meg az áldozatokat, csak a meglévő légzsák nem tett semmit.
A második típusban tehető felelőssé a légzsák.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.17 21:37:21 írta music »
music     

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #329 Dátum: 2015.02.17 21:47:59 »
En őszintén azt gondolom, hogy ha mindenki betartaná a mindenkori maximális sebességet vezetés közben, kiiktathatók lennének a legtöbb alább belinkelt borzasztó balesetek.
Vagy ha nem aludnának el vezetés közben!
Ma reggel az egyik velünk szerződésben álló szállítmányozó cég egyik alvállalkozó sofőrjének TK-ra törték a járművét Romániában. Egy Merci vezetője elaludt és átment a szembejövő sávba és frontálisan ütközött vele. Azért élhette túl a balesetet állítólag, mert jobbkormányos volt az áruszállító!  :hmmmm: A Mercedes vezetőjéről nem kaptunk hírt, ami nem túl sok jót jelent! Románul tudók megkereshetnék esetleg van-e fénykép a balesetről már a neten...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...