Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 92870 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #300 Dátum: 2015.02.05 13:07:05 »
Erdekes, hogy az ùjabb konstrukcioknak a tetejük is behorpad (a film szerint) a szélsö ütközésnél, mig a régieknél merev marad... Biztos igy nyeli el jobban az energiàt, nem?
A tető lemez semmilyen formában nem teherhordó, vagy netán teherelnyelő elem. Nincs feladata.
A lényeg az első nyúlvány és az utascella deformálódásának minimalizálása, hogy az erőhatás hatására tervezetten, megfelelő mértékben és a bent ülők testi épségét minél nagyobb mértékben képes legyen megóvni.

Nézd csak meg az első és a jelenlegi Clio típus A oszlopának viselkedését! Számomra megdöbbentő, mennyire merev ma egy kisautó a 20 évvel ezelőttihez képest. A réginél az utascella konkrétan összeroggyant, az újnál meg nem mozdult...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #301 Dátum: 2015.02.06 04:29:55 »
Elképesztőnek tartom, hogy ma van olyan ember, aki számára jelentéktelen változás ment végbe az autók aktív és passzív biztonsága terén 20-25 év alatt. Nem is értem...

Íme egy videó, ami igen jól szemlélteti a különbséget, hogy egy 2000 utáni tervezésű kisautó(!!!) esetében micsoda bődületes mértékű az autascella túlélő terének fejlődése a 20-25 éves konstrukcióval szemben.

https://www.youtube.com/watch?v=JreLL9M1d8A

Ha ez nem győzi meg a kétkedőket, akkor semmi sem fogja.
Lehet, hogy az EURONCAP tesztjei hemzsegnek a hibáktól, de youtube-on elérhető az amerikai IIHS szervezet kismilló tesztje, melyek objektívebbek az európainál.
Méghogy nem számít a légzsák, meg 15 év múlva ajánlott cserélni a gyártó szerint... Te jóóó ég! Ilyen sehol nem szerepel leírva SEM.
Látom megihlettelek. 10-15 év! Guglizzál már picit a légzsákokkal kapcsolatban mielőtt állítasz. Avensis fórumban küldtem egy linket, de ha nem elég küldök még párat... Attól, hogy még nem hallottunk valamiről, az nem azt jelenti, hogy nincs... Legalábbis nekem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #302 Dátum: 2015.02.06 12:18:48 »
A tető lemez semmilyen formában nem teherhordó, vagy netán teherelnyelő elem. Nincs feladata.

Minden alkatrész ami deformálodik "teherelnyelő elem". Mivel ahhoz hogy deromálodjon energia kell. Ezenkivül többek között a tetö tartja egybe az autókat mivel a mai autók nagy része nem alvázta épül hanem úgynevezett önhordó kasznis.

Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket: http://www.vezess.hu/techabc/onhordo_karosszeria/9449/

Ezt kiemelten:"Az önhordó karosszéria előnye (az alvázas konstrukcióval szemben) a kisebb tömeg, a jobb torziós (csavarodási) merevség, valamint hogy az ütközési energia felemésztésében az egész szerkezet részt vesz."

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #303 Dátum: 2015.02.06 12:30:23 »
Az tetőszerkezet, az igen, a tetőlemez nem teherhordó szerkezet.  ;) (példa: jégeső)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 12:32:26 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #304 Dátum: 2015.02.06 12:41:37 »
igazad van,de a példa nemjó.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #305 Dátum: 2015.02.06 14:08:48 »
igazad van,de a példa nemjó.
Nincs igaza!  :nonono:

Ha fogsz négy hurkapálcát a végeiket összeragasztod igy kapsz egy négyzetet, ez nyekleni fog jobbra-balra még akkor is ha középre is beteszel még egyet-kettöt. Ha erre ráragasztasz egy papirlapot klasszisokkal stabilabb lesz!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #306 Dátum: 2015.02.06 14:38:09 »
Urak, most tényleg azon megy a vita, hogy egy lemezlap teherbíró-e?  :yawn:

A lemezlap RENDSZERBE építve fogja növelni a merevséget bármilyen szerkezetben. Önmagában nem az! Soha nem is volt.  :wacko:
A modern autók utascellája önmagában is merev, de nem az ezt borító lemezek miatt. A lemezek hozzátesznek a merevséghez, de önmagában nem ezek adják azt.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.06 14:40:27 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #307 Dátum: 2015.02.16 20:17:15 »
A pillanat, amikor már késő rájönni, mekkorát tévedett az ember...



... mikor azt hitte, hogy a nagy, nehéz, nem is túl öreg, ráadásul kifejezetten biztonságosra konstruált "svédacélban" nagyobb biztonságban van, mint a kis újmódi műanyag vacakban, amit "csak az NCAP-ra terveztek"... ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.16 20:18:52 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #308 Dátum: 2015.02.16 21:33:42 »
Megdöbbentő a különbség, FUBA, remélem, Te is megnézed a videót! :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #309 Dátum: 2015.02.16 21:46:24 »
Megdöbbentő a különbség, FUBA, remélem, Te is megnézed a videót! :whistling:
Már 5 éve megnéztem és remélem hallottatok a műsort követő botrányról, amikor is azt feszegették, hogy kivették-e a motort és az első lökhárító mögötti merevítőt a Volvo-ból vagy sem?

Természetesen nem tagadom, hogy az új autók jobbak mint a régiek törésteszteken, kérlek bepi81 linkeld már be, hogy hol is tagadtam? Pont elismertem, te viszont a hozzászólásomat szerintem totálisan félreértelmezted, kérlek ha már lejárató kampányt indítottál személyem ellen, akkor idézd pontosan amire ezeket válaszolgatod, ha megkérhetlek!!! Még mindig várom a légzsákokkal kapcsolatban szintén az írásomra írt reakciód felülvizsgálatát és bocsánatkérésedet a lehülyeségezésem miatt! Köszönöm előre is!



"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #310 Dátum: 2015.02.16 22:37:30 »
Ami azt illeti, tagadod, de.  ;)

A légzsákokról a Corollám kezelési könyvében a 75-98. oldalak között, az Avensis esetében az 56-80. oldalak között van szó. Nem hogy a cseréjükről, de még az ellenőrzésük szükségességéről sincs szó sehol. De nemcsak itt nincs. Mivel mindkét autóm komplett fekete mappájával is rendelkezem, megnéztem a garanciával foglalkozó füzeteket is. Sehol, semmilyen utalás nincs erre.
Szintén mindkét autóm napellenzőjén megvan a légzsákra figyelmeztető a matrica is, azokon sincs ráírva, ellenben, az első ülésen esetlegesen utaztatott gyerekülés bekötésének mikéntje, valamint, az utas biztonsági övére utaló emlékeztető felirat megtalálható.

Tehát, kijelenthető, hogy nem kell cserélni a 15 éves autóban a légzsák alkatrészeket.

Azt elképzelhetőnek tartom, hogy kevered valamelyik gyártó előírásával, esetleg régebbi légzsákrendszerrel ellátott típusokkal, ezt nem tudom, akár, még igazad is lehet. De 2000 után gyártott Toyotákban ilyet még nem láttam, az enyémekben nincsen. Nem látom, miért is kéne bocsánatot kérjek tőled...

Ellenben, a bocsánatkérés részedről is felvetődhetne az általad korábban az ütközésbiztonságról leírtak miatt. Vagyis, nem kell bocsánatot kérni, elég, ha helysebíted, amit leírtál pongyolán és hibásan. (pl. 60km/h felett tök mindegy, milyen autóban ülsz) Ennyi.

Lejárató kampány? Neeem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #311 Dátum: 2015.02.16 22:58:53 »
Már 5 éve megnéztem és remélem hallottatok a műsort követő botrányról, amikor is azt feszegették, hogy kivették-e a motort és az első lökhárító mögötti merevítőt a Volvo-ból vagy sem?

Természetesen nem tagadom, hogy az új autók jobbak mint a régiek törésteszteken, kérlek bepi81 linkeld már be, hogy hol is tagadtam? Pont elismertem, te viszont a hozzászólásomat szerintem totálisan félreértelmezted, kérlek ha már lejárató kampányt indítottál személyem ellen, akkor idézd pontosan amire ezeket válaszolgatod, ha megkérhetlek!!! Még mindig várom a légzsákokkal kapcsolatban szintén az írásomra írt reakciód felülvizsgálatát és bocsánatkérésedet a lehülyeségezésem miatt! Köszönöm előre is!
Melyik topikban zajlott ez a vita? Mert kíváncsi lettem. Mindig nagy örömmel olvasok olyan véleményeket, amelyek elvitatják az utóbbi évtizedek passzív biztonsági fejlesztéseinek a jelentőségét. Bocs a prekoncepcióért, ha nem ilyesmiről volt szó  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #312 Dátum: 2015.02.16 23:06:32 »
Ami azt illeti, tagadod, de.  ;)

A légzsákokról a Corollám kezelési könyvében a 75-98. oldalak között, az Avensis esetében az 56-80. oldalak között van szó. Nem hogy a cseréjükről, de még az ellenőrzésük szükségességéről sincs szó sehol. De nemcsak itt nincs. Mivel mindkét autóm komplett fekete mappájával is rendelkezem, megnéztem a garanciával foglalkozó füzeteket is. Sehol, semmilyen utalás nincs erre.
Szintén mindkét autóm napellenzőjén megvan a légzsákra figyelmeztető a matrica is, azokon sincs ráírva, ellenben, az első ülésen esetlegesen utaztatott gyerekülés bekötésének mikéntje, valamint, az utas biztonsági övére utaló emlékeztető felirat megtalálható.

Tehát, kijelenthető, hogy nem kell cserélni a 15 éves autóban a légzsák alkatrészeket.
Óvatosan jelenteném ki...

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/081129b/
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #313 Dátum: 2015.02.16 23:12:07 »
Az ellenőriztetés az oké, a vitában cseréről volt szó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #314 Dátum: 2015.02.16 23:29:12 »
Melyik topikban zajlott ez a vita? Mert kíváncsi lettem. Mindig nagy örömmel olvasok olyan véleményeket, amelyek elvitatják az utóbbi évtizedek passzív biztonsági fejlesztéseinek a jelentőségét. Bocs a prekoncepcióért, ha nem ilyesmiről volt szó  :)
Ebben:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=9.50
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i