Szerző Téma: Aktív/passzív biztonság  (Megtekintve 92833 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #270 Dátum: 2012.09.27 18:43:33 »
Ilyet sem láttam még élőben!  :eek:
http://neon.hu/bulvar_rovat/kokemeny-video-villam-csapott-egy-terepjaroba-271837
Na ezért is kell lapos autó!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #271 Dátum: 2012.09.28 13:57:21 »
Az a durva, hogy mindezek után az autó működőképes marad és továbbmegy. (Kanyarodik az úttal és ég a féklámpa).
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #272 Dátum: 2012.09.28 17:11:31 »
wow. a sofőr tán észre se vette :D de asszem a fényezésen azért meg fog látszani :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #273 Dátum: 2013.08.15 11:37:13 »
pedig ez a haladás. egyre több elektronika. régen meg kurblival indították a motort. ma már nem panaszkodik senki, hogy az is elromolhat...  :hug:
Félreértettél :) ... nem azt mondom, hogy nem szükséges a tolatóradar. De-de, hasznos dolog. Hasznos kiegészítő segítség. De az elsődleges akkor is az kell legyen, hogy arrafelé nézek, amerre megyek az autóval, és vizuálisan észlelem az esetleges akadályt.

A radar ettől még persze jól jöhet, nem árt ha van. Sötétben-esőben, stb...

De ettől még a kib... gyártóknak kutya kötelességük lenne törekedni rá, hogy minél jobban ki lehessen látni az autókból. Főleg az olyan "mezeiekből", mint egy Corsa vagy felőlem Auris...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #274 Dátum: 2013.08.15 21:55:12 »
Félreértettél :) ... nem azt mondom, hogy nem szükséges a tolatóradar. De-de, hasznos dolog. Hasznos kiegészítő segítség. De az elsődleges akkor is az kell legyen, hogy arrafelé nézek, amerre megyek az autóval, és vizuálisan észlelem az esetleges akadályt.

A radar ettől még persze jól jöhet, nem árt ha van. Sötétben-esőben, stb...

De ettől még a kib... gyártóknak kutya kötelességük lenne törekedni rá, hogy minél jobban ki lehessen látni az autókból. Főleg az olyan "mezeiekből", mint egy Corsa vagy felőlem Auris...
Így van, tökéletesen egyetértek.
A radar csak egy PLUSZ biztonsági berendezés a vezetőülésből nem látható, vagy hirtelen mögénk ugró akadály ellen.
Én még ma sem teljesen hiszek a radarnak, de végül ra kell jöjjek, hogy mindig a kellő biztonsági távolságot tartatja velem. Ez 30 cm.
Tolatni, viszont mind a mai napig tükörből ÉS nyakfordítással tolatunk. Párom sem húzta még meg az autót sehol, mert a lelkére kötöttem, hogy tud tolatni és NE a radartól várja azt, hogy megáll az akadály előtt, az csak jelezni fog, meddig mehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #275 Dátum: 2013.08.15 21:57:52 »
Így van, tökéletesen egyetértek.
A radar csak egy PLUSZ biztonsági berendezés a vezetőülésből nem látható, vagy hirtelen mögénk ugró akadály ellen.
Én még ma sem teljesen hiszek a radarnak, de végül ra kell jöjjek, hogy mindig a kellő biztonsági távolságot tartatja velem. Ez 30 cm.
Tolatni, viszont mind a mai napig tükörből ÉS nyakfordítással tolatunk. Párom sem húzta még meg az autót sehol, mert a lelkére kötöttem, hogy tud tolatni és NE a radartól várja azt, hogy megáll az akadály előtt, az csak jelezni fog, meddig mehet.
ennek ellenére minden forintját megérte a radar és alapfelszereltség részének kéne, hogy legyen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #276 Dátum: 2013.08.16 15:44:35 »
Én nem szoktam forogni tolatáskor.
Egy kivétel azért van: nagy sebességgel való egyenes tolatási manőver.

Ezzel együtt egyetértek bepi és Palaczk mester álláspontjával.

Nem engem kell követni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #277 Dátum: 2014.01.23 23:22:30 »
Na tessék. Mondtam én, hogy az NCAP teszt csak parasztvakítás.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #278 Dátum: 2014.01.24 01:24:00 »
Na tessék. Mondtam én, hogy az NCAP teszt csak parasztvakítás.
Attól, hogy nem mindenfajta ütközésre vonatkoztatható az eredménye, még minden, csak nem parasztvakítás. Nagyrészt az NCAP teszt érdeme, hogy a vásárlók megtanultak odafigyelni a passzív biztonságra, és ezzel rákényszeríteni a gyártókat az ilyen fejlesztésekre. Ez NEM parasztvakítás.

Ebben az IIHS tesztben egy másfajta (a karosszériát sokkal extrémebben igénybe vevő) ütközést modelleznek. Ez jó dolog, mert ezután a vevők (és a gyártók) majd figyelnek erre is. De ez szvsz semmit nem von le az NCAP érdemeiből.

Te kb. azt mondod, hogy a golyóálló mellény parasztvakítás, mert ha fejbe lőnek, úgyis meghalsz  :flowers:

------------------------

Abban persze igazad van (de ebben eddig is egyetértettünk), hogy nagy tévedés egy ötcsillagos NCAP minősítésű autóban ülve azt hinni, hogy az embernek nem eshet baja.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.24 01:29:21 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #279 Dátum: 2014.06.05 09:05:24 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #280 Dátum: 2014.11.07 21:19:36 »
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #281 Dátum: 2014.11.08 08:16:46 »
úgy tudom, ez nem ugyanaz a swift, mint amit nálunk gyártanak

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #282 Dátum: 2014.11.08 09:30:59 »
Az az érdekes benne, hogy lényegtelen tényező, hogy nem volt benne légzsák sem. Nem emiatt veszélyes, hanem, mert az utascella megroppan, a tető meghajlik, nem kicsit. Csak a lemezeik hasonlók, a szerkezet sokkal gyengébb, mint az EU-i Suzukiban. Kevesebb a ponthegesztés is benne.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #283 Dátum: 2014.11.08 21:12:02 »
úgy tudom, ez nem ugyanaz a swift, mint amit nálunk gyártanak
Nem, nem ugyanaz. Nem is értem a Suzukit, hogy miért hagyja ezt.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Aktív/passzív biztonság
« Válasz #284 Dátum: 2014.11.08 21:32:43 »
Nem, nem ugyanaz. Nem is értem a Suzukit, hogy miért hagyja ezt.
Ezért:

"A történet tanulsága, hogy az autógyártók mindennel spórolnak, amivel csak lehet: azokon a piacokon, ahol a vásárlóknak fontosabb az ár, mint a biztonság, akár a tulajdonos túlélési esélye árán is lejjebb szorítják az árakat."

Ennyi  ::)

Szerinted érdekli ez az indiait, aki Hindustan Ambassadorból ül át? Vagy robogóról? Esetleg bicikliről? ... 25 éve még mi sem tudtuk, mi az a törésteszt. Más idők, más világok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )