Szia Tibi, sziasztok,
Jól esik látni, hogy valaki logikusan tud gondolkodni és kezdi érteni, hogy nem is olyan ördöngős dolog ez a D-CAT DPNR dolog.
Annyit engedj meg bele beszélni, hogy a szűrő állapotáról az ECU nem csak a nyomáskülönbség-mérő, hanem a két gázhőmérő jele alapján is "dönt".
Ha a szűrőd elhasználódott, ne adja Isten átszakadt, elolvadt, akkor a kivezérelt 5. befecskendezési parancsra válaszként hőmérséklet emelkedést vár eredményül "x" időn belül. ha ez nem jön meg, hibára áll. Ha a nyomáskülönbség-mérő folyamatosan magas "eltömődött" szintet küld, akkor a normál regenerálást nem is indítja el, kiáll hibára, kényszer-regenerálni tudsz csak szoftverből, és ilyenkor az is trükkös, nehéz rávenni, hogy csinálja.
Az átvert nyomásérték veszélyes, ha bent van a szűrő, mert nagyon feltöltődik, és a következő (akár kényszerregeneráláskor) regenerálásnál ún. "excessive burning" alakul ki, amit a vezérlő mindenáron szeretne megelőzni és tényleg veszélyes szitu alakulhat ki.
DPF nélkül, ha nincs "limp-mode"-ban a jármű, simán lehet tesztelni, kipróbálni a turbót, hogy jó-e. Semmi gáz. Ha viszont hibaüzenet van, akkor nem lesz trubónyomásod, akkor sem, ha jó a turbó.
Üdv.:
Spet