Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786506 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1980 Dátum: 2014.11.20 18:47:32 »
Azt írja : " éves szinten bele pörgött 36.000Km" tehát 12x36000= jó sok km. :whistling: Gondolom ezért nem is merték kiírni konkrétan, de azért nem titkolják... :whistling:
A váltószoknya kopottságából ítélve, van is benne ennyi...+ kereskedő árulja .... :innocent: :wacko:
Messzire biztos nem mennék megnézni... :excl:
Engem inkább a hengerfej levétel rémiszt, nem hinném hogy 500-nál bontani kéne. Mondjuk ha gyűruket is kapott, olajat nem eszi.
Itt van tőlem 10km-re
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1981 Dátum: 2014.11.20 18:53:47 »
Úgy vagyok vele, hogy inkább kerüljön 1...200e-el többe, de szimpatikus magánember árulja fele km-el.. midegymilyen felszereltséggel... ebben az árkategóriában... :hmmmm:
Persze, ha közel van meg lehet nézni :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1982 Dátum: 2014.11.20 21:33:47 »
Mennyi lehet benne? A héten már nem tudok betervezni egy autó nézést.
Már a képek alapján megállapítható, hogy elől-hátul törve volt. Nézd csak meg, hogy a bal első ajtó, első kerék felé néző függőleges vonala nincs egy síkban az első doblemezzel: főleg alul szembetűnő...
Aztán, a képek alapján úgy tűnik, hogy mindkét hátsó sárvédőről hiányzik a kavicstól védő fólia (ami a hátsó ajtó mögött van közvetlenül, ráadásul, a bal hátsó doblemez alja rozsdállik is. Belül is kopások vannak pl. a középső szellőző rostélyok körül (ezt nem is értem, hogyan lehet), a váltógomb tükör fényes. Utóbbi a legkevesebb, csak feltűnt.
Kb hitelesnek mondható a 400.000km feletti futás, de nekem úgy tűnik, kezd lelakódni ez az autó, nekem nem kéne.

Ha közeledben van, nézd meg azért.

Fura az is, hogy a leírásban hangsúlyozott "volt gazdája, családtag, mindig útra készen állt" szavakkal szemben számomra igen rosszul mutatnak a Tesco-s Dayton téli gumik. Ha egy autó családtag, akkor jórészt semmiben nem sajnálja tőle az ember a pénzt, gumiból pláne nem (kellene)...
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.20 21:39:49 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1983 Dátum: 2014.11.20 21:52:34 »
Már a képek alapján megállapítható, hogy elől-hátul törve volt. Nézd csak meg, hogy a bal első ajtó, első kerék felé néző függőleges vonala nincs egy síkban az első doblemezzel: főleg alul szembetűnő...
Aztán, a képek alapján úgy tűnik, hogy mindkét hátsó sárvédőről hiányzik a kavicstól védő fólia (ami a hátsó ajtó mögött van közvetlenül, ráadásul, a bal hátsó doblemez alja rozsdállik is. Belül is kopások vannak pl. a középső szellőző rostélyok körül (ezt nem is értem, hogyan lehet), a váltógomb tükör fényes. Utóbbi a legkevesebb, csak feltűnt.
Kb hitelesnek mondható a 400.000km feletti futás, de nekem úgy tűnik, kezd lelakódni ez az autó, nekem nem kéne.

Ha közeledben van, nézd meg azért.

Fura az is, hogy a leírásban hangsúlyozott "volt gazdája, családtag, mindig útra készen állt" szavakkal szemben számomra igen rosszul mutatnak a Tesco-s Dayton téli gumik. Ha egy autó családtag, akkor jórészt semmiben nem sajnálja tőle az ember a pénzt, gumiból pláne nem (kellene)...
OK, ránézek jövő héten, ha még meglesz. Látszik hogy nem zsugorfóliában tartották, de valljuk be: az enyémet sem.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1984 Dátum: 2014.11.20 22:17:34 »
OK, ránézek jövő héten, ha még meglesz. Látszik hogy nem zsugorfóliában tartották, de valljuk be: az enyémet sem.
Áááá, ennél azért lehet szebbet, kevesebbet futottat találni...valszeg némileg drágábban. A motorfelújítást, pedig ki tudja, milyen alkatrészekből csinálták... Jobb azt magadnak meglépni (persze, legjobb, ha egyáltalán nincs rá szükség...), akkor pontosan tudhatod, mi került bele és ki csinálta.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1985 Dátum: 2014.11.20 22:26:30 »
Áááá, ennél azért lehet szebbet, kevesebbet futottat találni...valszeg némileg drágábban. A motorfelújítást, pedig ki tudja, milyen alkatrészekből csinálták... Jobb azt magadnak meglépni (persze, legjobb, ha egyáltalán nincs rá szükség...), akkor pontosan tudhatod, mi került bele és ki csinálta.
Persze, nem is tervezek beleugrani, csak sokallom hogy már fel kellett újítani a motort.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1986 Dátum: 2014.11.20 22:54:25 »
Persze, nem is tervezek beleugrani, csak sokallom hogy már fel kellett újítani a motort.
Valszeg csak a vvt-i-ket érintő olajfogyasztás miatt, én legalábbis erre gyanakszom első körben. Ekkora futásnál egy benzinmotor már kaphat egy szett új gyűrűt és tömítéseket.
Nekem az egész autó nem jön be, nem szimpi.
Külső sérülések is vannak rajta, pl. a jobb első doblemez a lámpa mögött közvetlen horpadva van... sok-sok "apróság", ami nálam már taszító, mintsem szépséghibának könyveljem el... 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1987 Dátum: 2014.11.24 22:59:06 »
Tegnap végre elhozhattam az autót a szervizből. Kész lett.  :clap: Valóban beigazolódott az elsődleges gyanú, hogy a generátor diódáinak hibája miatt jelentkezett a korábban említett, rendkívül zavaró vonyító hang a motortér felől.
Készítettem néhány képet a visszakapott diódahídról, amit végül kompletten kellett cserélni, mert ebben a generátor típusban a diódákat külön nem lehet (nem minden Toyotára jellemző ez, mert pl. a Hiluxon lehet a diódákat is egyenként) cserélni.
A képek alapján látható, hogy maga a híd egy félhold alakú egység, amin van összesen 8db (4db piros és 4db fekete) dióda. Igyekeztem informatív képeket készíteni a hibásakról is, így, látható, hogy a 2db középső diódaszál alján erőteljes fekete elszíneződés, égés nyom látható. Ez jelezte szemrevételezés alapján is a hibát. A szerelő annyit mondott, hogy ezek hibája miatt a generátornak több áramot kellett termelni és részben az erőlködés miatt jelentkezett a vonyító hang.
Látható még, továbbá, hogy két másik dióda tővénél is kialakulóban van némi elszíneződés, jelezvén, hogy az a rész sem egészséges már.

A megoldás a komplett diódahíd cseréje lett, ez bruttó 17.500Ft-ba kerül felénk egy igen tapasztalt és jó hírrel rendelkező villamossági mesternél.

Az egész művelet szereléssel együtt 22500Ft-ba került. Ebből 17500Ft volt a komplett diódahíd a diódákkal, egy minimális szervízdíj (mert a szerelő ex-Toyotásként jelenleg az Opelben dolgozik, ahová csak nyitott munkalappal mehet be autó), valamint 3000 Ft munkadíj.
A generátor összeszerelését követően lehetett ellenőrizni, hogy a fesszabályzó megfelelően működik-e, nos, igen, azzal úgy tűnik semmi baj nincs, nem is volt. A teljes összeszerelést követően töltést is mért a szerelő, mindent rendben talált.  :clap:

Az autó mostmár újra csendes, menet közben a motorhang szinte nem is hallatszik, vonyítás sehol, kívülről is olyan finom járása van, mint egy svájci órának... ja, nem, mint egy Toyota benzinmotornak.   :sorcerer: :cool2:

Köszi a tapasztalat megosztást, király, hogy elmúlt a vonyítás. Ez akkor Bosch generátor?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1988 Dátum: 2014.11.25 02:06:36 »
Most úgy tűnik megúsztam egy váltókulissza zsírzással, azt mondják jó lett.
Kipróbálgatták, nincs baja a szinkrongyűrűknek és egyéb olyan dolgoknak ami miatt meg kellene bontani.

Szombaton sikerült kicserélni a vízpumpát és az ékszíjat. Az autónak gyönyörű hangja lett nincs ciripelés, és semmi más, csak a motor csendes hangja.  ::)
A generátor ékszíj nagyon meg volt nyúlva. Sajnos a feszítőt nem tudta a szerelő kicserélni, mert egyszerűen nem tudta  a csavart meglazítani, és kicsavarni, fél hogy beleszakítja... (no comment) 

A váltó kulisszát bezsíroztuk, sajnos nekem nem segített, ugyanúgy akad harmadikban. (Néha másodikban is.) Karácsonyra hazaengedtek szabadságra, sajnos csak 5 napra, megpróbálok a szerelőmmel egyeztetni hogy a két hátsó hosszlengőkar szilentet cserélje ki, meg a hátsó fékeket. Sajnos a váltóra biztosan nem lesz idő, mert December 29.én hajnalban indulok vissza németbe. Márciusban tervezek két hétre hazamenni addig csak kibírja valahogy, hogy ne legyen nagyobb baja...

Üdv Mindenkinek!  ::)

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1989 Dátum: 2014.11.25 16:01:36 »
Tegnap kicsit szöszmötöltem az autóban, nézegettem a belső izzókat. A kesztyűtartóban hol van a világítás izzója? A gépkönyv izzós táblázata 1,4 Wattos "ék alapú érintkező" (bármit is jelentsem ez) izzót ír a kesztyűtartóhoz, tehát elvileg kéne világításnak lennie. Az én kesztyűtartómban egyrészt nagy sötétség honol, másrészt befeküdtem az első ülés elé és zseblámpával végignéztem a kesztyűtartó feletti és mögötti részt, de sehol se láttam világításnak még csak a nyomát sem. Vagy tényleg nincs benne, vagy csak én vagyok nagyon béna és vak.

Próbáltam óvatosan a középkonzolt is kivenni, hogy kivegyem a kiégett izzókat a levegőirány tekerője mögűl és a vészvillogó gombjából. Nem nagyon akart lejönni, én meg a kellemes 3 fokban nem nagyon akartam erőltetni, nehogy eltörjön.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1990 Dátum: 2014.11.26 08:45:28 »
Szombaton sikerült kicserélni a vízpumpát és az ékszíjat. Az autónak gyönyörű hangja lett nincs ciripelés, és semmi más, csak a motor csendes hangja.  ::)
A generátor ékszíj nagyon meg volt nyúlva. Sajnos a feszítőt nem tudta a szerelő kicserélni, mert egyszerűen nem tudta  a csavart meglazítani, és kicsavarni, fél hogy beleszakítja... (no comment) 

A váltó kulisszát bezsíroztuk, sajnos nekem nem segített, ugyanúgy akad harmadikban. (Néha másodikban is.) Karácsonyra hazaengedtek szabadságra, sajnos csak 5 napra, megpróbálok a szerelőmmel egyeztetni hogy a két hátsó hosszlengőkar szilentet cserélje ki, meg a hátsó fékeket. Sajnos a váltóra biztosan nem lesz idő, mert December 29.én hajnalban indulok vissza németbe. Márciusban tervezek két hétre hazamenni addig csak kibírja valahogy, hogy ne legyen nagyobb baja...

Üdv Mindenkinek!  ::)

Sajnálom a váltós dolgot.
A lengőkar szilenthez annyit, hogy én ajánlottam korábban a Febest termékét, azóta nekem is járt az autó szerelőnél a TAB-019-esek cseréje miatt. Az én szerelőm kompletten kiszereli a lengőkart és úgy préseli ki a szilentet (van aki helyben megcsinálja és akkor csak a karosszéria felőli csavart kell oldani). A bal oldal flottul ment, mindkét csavar engedett és a szilentek perselyéből ki is csúsztak. Azonban a jobb oldalon mind a karosszéria felől, mind pedig a csonkállvány felől bele van rohadva csavar a szilentek perselyébe, amik meg elváltak a gumirésztől így forognak, de kihúzni, kiütni nem igazán lehet őket. Ez két dolgot is felvet:
1.) Sajnos flexelni kell a csavarokat, hogy a lengőkar távozzon a helyéről, ezért új csavarok beszerzése szükséges.
2.) A lengőkar csonkállvány oldali szilentje is cserére szorul, ha így elvált a persely, amibe csavar illeszkedik a gumirészről.
Már meg is rendeltem a 2 db TAB-075-öt, nyilván legyen kicserélve mindkét oldalon. A csavarok beszerzése folyamatban.

Azért írom ilyen részletesen, mert ha ez neked itthon az 5 napban derül ki, akkor mehetsz vissza Németországba a régi szilentekkel.

BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1991 Dátum: 2014.11.26 09:25:37 »
Köszi a tapasztalat megosztást, király, hogy elmúlt a vonyítás. Ez akkor Bosch generátor?
Szívesen. Nem tudom, milyen, mert nincs rajta felirat. Lényeg, hogy jó.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

istvanmegyeri

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1992 Dátum: 2014.11.27 20:08:30 »
Sajnálom a váltós dolgot.
A lengőkar szilenthez annyit, hogy én ajánlottam korábban a Febest termékét, azóta nekem is járt az autó szerelőnél a TAB-019-esek cseréje miatt. Az én szerelőm kompletten kiszereli a lengőkart és úgy préseli ki a szilentet (van aki helyben megcsinálja és akkor csak a karosszéria felőli csavart kell oldani). A bal oldal flottul ment, mindkét csavar engedett és a szilentek perselyéből ki is csúsztak. Azonban a jobb oldalon mind a karosszéria felől, mind pedig a csonkállvány felől bele van rohadva csavar a szilentek perselyébe, amik meg elváltak a gumirésztől így forognak, de kihúzni, kiütni nem igazán lehet őket. Ez két dolgot is felvet:
1.) Sajnos flexelni kell a csavarokat, hogy a lengőkar távozzon a helyéről, ezért új csavarok beszerzése szükséges.
2.) A lengőkar csonkállvány oldali szilentje is cserére szorul, ha így elvált a persely, amibe csavar illeszkedik a gumirészről.
Már meg is rendeltem a 2 db TAB-075-öt, nyilván legyen kicserélve mindkét oldalon. A csavarok beszerzése folyamatban.

Azért írom ilyen részletesen, mert ha ez neked itthon az 5 napban derül ki, akkor mehetsz vissza Németországba a régi szilentekkel.

BF

Nagyon szépen köszönöm az információkat! Megrendelem akkor a csonkállvány felőli szilenteket is, nehogy probléma legyen velük!  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
vonóhorog
« Válasz #1993 Dátum: 2014.11.27 23:04:56 »
Januárban lesz a soron következő műszaki vizsga és úgy döntöttem, kap az autó egy vonóhorgot. Meglehetősen kevés alkalommal lett volna eddig szükségem rá, de, amikor kellett volna, akkor szépen ugrasztottam tesómat 30km-ről segíteni...  :wacko: Szóval, elkezdtem kutakodni. Azt kigondoltam, hogy én inkább a levehtő fejesek felé mozdulok, tesóm és anyukám autóján fix horog van, ők is ebből a forrásból vásárolták, tehát ismert előttünk a jó minőség és korrekt kiszolgálás.

Igazából a Bosal egy drágább típusa fogott meg a legjobban (gyorsoldó karos megoldás + szütyő a nem használt horognak), ez egészen igényes darab, de elektromos kábelköteg nélkül is 42000Ft + kábelezés + szállítás.

Végül egy magyar cég, a nagykanizsai Prizma Kft. saját terméke mellett döntöttem. December 20-ig jelentős akciójuk, hogy a kábelcsomag és a szállítás költségét a feltüntetett ár tartalmazza. Így 34000Ft-ból kijön a cucc, természetesen műbizonylattal együtt a műszakihoz, ami azért éppen egy szerelési költséggel kevesebb, mint a Bosal csak anyagárban...
http://vonohorog.info.hu/vonohorogaruhaz/marka/21 - Avensis I combi

ui.: ...ami erős érv volt még emelett, hogy a hátsó lökhárítót nem kell hozzá kivágni. A Bosalhoz, viszont, igen...
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.27 23:10:35 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:vonóhorog
« Válasz #1994 Dátum: 2014.11.28 07:58:58 »
Januárban lesz a soron következő műszaki vizsga és úgy döntöttem, kap az autó egy vonóhorgot. Meglehetősen kevés alkalommal lett volna eddig szükségem rá, de, amikor kellett volna, akkor szépen ugrasztottam tesómat 30km-ről segíteni...  :wacko: Szóval, elkezdtem kutakodni. Azt kigondoltam, hogy én inkább a levehtő fejesek felé mozdulok, tesóm és anyukám autóján fix horog van, ők is ebből a forrásból vásárolták, tehát ismert előttünk a jó minőség és korrekt kiszolgálás.

Igazából a Bosal egy drágább típusa fogott meg a legjobban (gyorsoldó karos megoldás + szütyő a nem használt horognak), ez egészen igényes darab, de elektromos kábelköteg nélkül is 42000Ft + kábelezés + szállítás.

Végül egy magyar cég, a nagykanizsai Prizma Kft. saját terméke mellett döntöttem. December 20-ig jelentős akciójuk, hogy a kábelcsomag és a szállítás költségét a feltüntetett ár tartalmazza. Így 34000Ft-ból kijön a cucc, természetesen műbizonylattal együtt a műszakihoz, ami azért éppen egy szerelési költséggel kevesebb, mint a Bosal csak anyagárban...
http://vonohorog.info.hu/vonohorogaruhaz/marka/21 - Avensis I combi

ui.: ...ami erős érv volt még emelett, hogy a hátsó lökhárítót nem kell hozzá kivágni. A Bosalhoz, viszont, igen...

Köszi, már én is gondolkodtam rajta, de így hogy te felkutattad helyettünk a piacot lehet, hogy én is benevezek :)!