Na igen, talán a változás, hogy tettek préselt textilt a kárpit alá, jó lenne látni egy T25 csomagtartót is
Igen, tudod, fotóztam is a múltkor, közel 5cm vastag ez az általad is említett préselt textil. Nem tudom, hogy önmagában van-e hangelnyelő képessége, de az első ajtókban is ugyanilyen combos vastagságú a filcborítás a panel belsején.
Nagyon kíváncsi vagyok amúgy most a hatásra, de úgy tűnik, ma sem megyünk sehova.
Egyelőre annyi tűnt fel, hogy az ablakemelő motor hangját elől (nincs lezárva a szerelőnyílás még) alig, hátul egyáltalán nem hallani, csak az ablaküveg súrlódását mozgás közben.
Viszont, már a múlt héten is feltűnt, hogy a motor, mintha jobban hallható lenne. Biztos van abban valami, amit spet írt a hangolásról, abba most én is belekontárkodtam a szigeteléssel. Mondjuk, múlt héten szeles időben mentünk, leginkább a szélzaj hallatszott az utastérben.
Gratulálok bepi! Nagy respect az ügyességedhez, meg a kitartásodhoz is!
Két kérdés:
Hallható a zenei hangminőség változása a szigetelésnek köszönhetően? (gyári cuccal)
A szerelő nyílás befedésére miért is volt szükség? Az hátsó ajtó kárpit belső oldalán nincs abból a centi vastag hangtompító anyagból?
Amúgy szerintem a facelift-es T22 már elfogadhatóan szól a gyári technikával is (6 hangszóró).
Köszi az elismerést, de nem olyan nagy dolog ez, ráadásul az ötlet és a megoldások nagy része Picipeti fórumtárssunktól származik.
A két válasz:
1. Zenei hangzásra annyi a változás, hogy kevésbé dong az ajtóban a hangszóró. Az eddigi nem létező mély tartomány most sem lett több, a fülnek, azonban mégis kellemesebb a hangzás zörejek nélkül. Arra tudnék asszociálni, amikor az ember a megszokottól jobb minőségű üzemanyagot tankol: Nehezen tudja megfogalmazni, hogy pontosan miben jobb, de kevésbé rezonál, jobba a hangja a motornak, pedig a teljesítménye nem változott. Azért a jelen állapot még nagyon nem kész állapot hangzásügyileg, az első ajtókat is le kell zárni és a lyukakat el kell tűntetni. Akkor lesz érezhető a legobjektívebben a hatás.
2. Az ajtó is egy kvázi hangfal. Egy szobahangfal is sokkal jobban szól, ha sehol nem fúj ki, a belseje, pedig ki van tömve megfelelő hangelnyelő anyagokkal. Ilyen az ajtó is, csak fém. Ennek az a hátránya, hogy önmagában nem elég merev (vékony anyagvastagság), ezt a merevséget pótlod a szigeteléssel. De a legjobb eredményt akkor éred el hangzásban, ha a hangszórónak egy zárt teret adsz. Ehhez le kell zárni a szerelőpnyílásokat, lyukakat és telibe szigetelni az egész ajtólemezt. Az igazi ínyencek ezen felül még kicserélik a hangszórókat, kábelezést. A hangszóróknak külön kiemelő keretet és panelt gyártanak, amibe helyezve kissé fölfelé billentik meg a mélyközép sugárzót. De utóbbi már hifi-téma, én ennyire nem akarok alrugaszkodni. Nekem tetszik és megfelel a gyári hangszóró hangzása (nekem is a 6 hangszórós változat van), már ez a szigetelés is elegendő lesz számomra. Szeretem a gyári kinézetet, minden változtatást csak ez alatt vagyok hajlandó elvégezni. Ez alól a mélyláda kivétel, mert azt nem lehet elrejteni (legalábbis, azt, ami most nekem van).
Gratulálok, Bepi!
Értékes az alapos dokumentációd is!
Így van értelme a fórumozásnak!
A beesett csavarhoz: ha elég nagy valahol a nyílás, megpróbálhatod teleszkópos mágneses csavarhúzóval kiszedni, de ha a zárt tér miatt nem tudod újra használni, talán műanyag tiplis módszerrel pótolható, elvégre nem éri nagy erőhatás.
Köszi a dícséretet, azért Tőletek, Carinásoktól is nagyon sokat lehet ám tanulni ilyen téren is...
Az ötlet nagyon jó a mágneses csavarhúzóra, de olyat kell keressek, ami legalább 30centi hosszú, mert a rövidebbel nem érem el a csavart...