Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1779889 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6931 Dátum: 2014.05.09 15:39:18 »
Kezdek rákatanni erre a Galantra. A kombi hátulja persze lehet vita tárgya, bár ahogy elnézem kilátásra sem lehet panasz.
Na ha úgy van (és általában úgy van), megnézek párat kereskedésben. Két motor jöhetne szóba, 2.0 szívó benyás vagy 2.0TD adagolós.
...
Főleg a kombinak van értelme, bár belül kisebb a hely, mint számítana rá az ember

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6932 Dátum: 2014.05.09 17:47:24 »
Főleg a kombinak van értelme, bár belül kisebb a hely, mint számítana rá az ember
Najah a szintszabályzós futómű, ami olyan 400 ezer. Persze képes lennék arra hogy kicseréltessem :D
Helykínálat annyira nem fontos kérdés, valszeg elvèrzik mint a kocsik 80%-a. De egy próba nem kerül semmibe
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.09 17:49:18 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

diegho

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6933 Dátum: 2014.05.09 20:41:34 »
Látom megy a VW konszern téma tovább. A céges autókkal lehet az a baj, hogy újonnan lettek véve a gyárból, ha használtan vették volna őket, lehet jobb lenne a szitu. Viccet félretéve az anyacégnél elég komoly flotta van. Q7-ek, X6-ok, Cayenne-t is láttam, A6 Avant-ok, Sharanok, G Merci-t is láttam már, de van aki egy 3 ajtós Golf6-al jár, mert neki az a mindene  :helpsmilie: igazából a Sharanokkal és az A6-oknál van oltári nagy szervizköltség, a többire nem látok rá, de azokra nem volt még panasz. Ha nem japán autóm lesz a következő, akkor Focus (egyetlen német, amit vennék) lenne az első kiszemelt, de előbb vennék még olaszt és franciát is (citroen-t nem), mint millió körül kapható Golfot/Passatot. (továbbra is fenntartom, hogy sokkal inkább 147/156-os alfa, mint a hasonló árú VW, de még talán Stilo-t is előbb vennék)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6934 Dátum: 2014.05.09 21:14:23 »
ahogy palaczk mester már jelezte, azonos teljesítmény = azonos gyorsulás ;)
"Hasonló"-t írtam, de sebaj ;) ... "hasonló" és "azonos" közti különbség megvan  :szemez: ? Ha igen, akkor.............................................
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6935 Dátum: 2014.05.09 21:19:56 »
"üvölt, és zabál"  :devil: mindig ezzel jössz  :devil:

egy motor a maximális fordulatszámán is üzemszerűen működik. az csak a te bajod, hogy zavar  :hug:  :D
A fenét  :flowers: ... a TE bajod az, hogy szerinted ha 6500-nál leszabályoz, akkor 6400-nál bátran lehet napi szinten használni, mert az meg sem kottyan neki. Fizikából ez egy akkora egyes, mint a ház  :winkiss:

Autókkal foglalkozom az időm nagy részében, közel 30 éve. Óriási baromság azt képzelni, hogy tökmindegy: egy motort rutinszerűen 3000-nél kapcsolunk-e fel, vagy 6000-nél  :excl: Mert utóbbinál maximális igénybevételnek van kitéve, vágod? Tudsz különbséget tenni kímélő, és maximális igénybevétel között? Ha igen, akkor hagyjuk már a hülyeséget, jó?  ::)

Tedd tönkre a kocsidat, ahogy akarod. De legalább tudd, hogy épp tönkreteszed, és ne terjessz marhaságokat  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6936 Dátum: 2014.05.09 21:29:23 »
Azonos tömeg esetén  ;)
Na meg a váltó áttételezése sem teljesen mindegy.
Szóval maradjunk annyiban, hogy számít a teljesítmény is  :D
Azonos típus, kb. azonos tömeg - ezt le sem írtam, mert gondolom, értelemszerű  :yes:

A váltó áttételezés ellenben lehet eléggé eltérő is - a gyorsulás mégis hasonló lesz, adódóan a két motorfajta eltérő karakterisztikájából.

A felhozott példánál maradva: Avensis II esetében a 129 lovas 1.8 benzin 10.0 mp alatt gyorsul 100-ra. A 116 lovas 2.0 dízel 11.4 alatt, a 126 lovas pedig 10.6 alatt. Mindezt úgy, hogy a dízel kb. 150 kilóval nehezebb, a váltó-áttételezése pedig ugyancsak eltérő.

Szerintem erre mondhatjuk, hogy ha a teljesítmény hasonló, akkor a gyorsulás is az lesz  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6937 Dátum: 2014.05.09 22:08:46 »
A fenét  :flowers: ... a TE bajod az, hogy szerinted ha 6500-nál leszabályoz, akkor 6400-nál bátran lehet napi szinten használni, mert az meg sem kottyan neki. Fizikából ez egy akkora egyes, mint a ház  :winkiss:

Autókkal foglalkozom az időm nagy részében, közel 30 éve. Óriási baromság azt képzelni, hogy tökmindegy: egy motort rutinszerűen 3000-nél kapcsolunk-e fel, vagy 6000-nél  :excl: Mert utóbbinál maximális igénybevételnek van kitéve, vágod? Tudsz különbséget tenni kímélő, és maximális igénybevétel között? Ha igen, akkor hagyjuk már a hülyeséget, jó?  ::)

Tedd tönkre a kocsidat, ahogy akarod. De legalább tudd, hogy épp tönkreteszed, és ne terjessz marhaságokat  :flowers:

Ehhez csak egy példa. Huszonéve egyik haverom vett egy ilyen kasznis Polót, csak 1,3-as 55 pacis motorral. Ment vele, mint állat, minden sebességet rendszeresen maxig kihuzatott. Eredménye az lett, hogy 2 év alatt kinyírta a motort és a váltót.
music     

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6938 Dátum: 2014.05.10 19:29:46 »
Miért 6000-nél? Akkor kéne csak felválts, amikor leszabályoz. Ha korábban váltasz, azzal a következő fokozatban alacsonyabb lesz a fordulatszám, ergo romlik a gyorsulás.

Nekem stressz, ahogy a felpörgetett motor bőg, maximális igénybevételnek kitéve kopik, és közben zabálja az üzemanyagot.

Az örömet a vezetésben számomra az okozza, ha a motor alulról, erőből, elegánsan képes megindulni  :yes: - haladni, de közben nem teljesen kizsigerelni a technikát: ez ad nekem örömet  :)

Miért 6000-nél? Mert ott adja le a legnagyobb teljesítményt (129 ló) és mert ott volt kedvem váltani, de látom a lényeget nem értelmezted: 12 mp 50-120 km / h , azt próbáltam ezzel mondani, hogy jól megy a kicsike, ha kicsit megpörgetik.  :yes:

Ha Neked stressz ha bőg egy motor, akkor soha ne menj gyorsulási versenyekre, mert elsírnád magad.  :D

Ha attól egy VVTI motor sérül, hogy párszor 4000 fölé pörgetik, akkor ott komoly gondok vannak, tekintve, hogy alapból ott a váltakozó szelepvezérlés "határa".  :wacko:
Miért mennek akkor a VVTI-k 4000 felett jobban, ha ez árt nekik? Szerinted ez nem ellentmondásos egy kicsit?  :innocent:
Szerinted a Corolla TS-ek is tönkre mennek gyorsan, mert pörgetik őket 6000 felett is?  :lol:

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 19:32:53 írta Matthew90 »



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6939 Dátum: 2014.05.10 19:45:42 »
hát igen... :flowers:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6940 Dátum: 2014.05.10 20:59:34 »
Ha attól egy VVTI motor sérül, hogy párszor 4000 fölé pörgetik, akkor ott komoly gondok vannak, tekintve, hogy alapból ott a váltakozó szelepvezérlés "határa".  :wacko:
Miért mennek akkor a VVTI-k 4000 felett jobban, ha ez árt nekik? Szerinted ez nem ellentmondásos egy kicsit?  :innocent:
De nem arról volt szó, hogy egy párszor 4000 fölött, ez már erősen finomított verzió...
Egyébként hogy mi mennyire árt, az sem egyforma. Már sokszor idéztük, hogy a 90-es évek közepén volt egy teszt a Rábaringen, ahol egy akkori alap Carina és egy akkori alap Corolla 100.000 km-t futott padlógázon. Csak tankolni és a szükséges karbantartások idejére álltak meg. Utána szétszedték a motort, mikroszkóppal megvizsgálták, és nem találtak számottevő kopást.
Ehhez két dolog kellett: a motor gyakorlatilag csak üzemmeleg állapotban járt, illetve megkapta a kellő karbantartást.
music     

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6941 Dátum: 2014.05.10 21:32:12 »
De nem arról volt szó, hogy egy párszor 4000 fölött, ez már erősen finomított verzió...
Egyébként hogy mi mennyire árt, az sem egyforma. Már sokszor idéztük, hogy a 90-es évek közepén volt egy teszt a Rábaringen, ahol egy akkori alap Carina és egy akkori alap Corolla 100.000 km-t futott padlógázon. Csak tankolni és a szükséges karbantartások idejére álltak meg. Utána szétszedték a motort, mikroszkóppal megvizsgálták, és nem találtak számottevő kopást.
Ehhez két dolog kellett: a motor gyakorlatilag csak üzemmeleg állapotban járt, illetve megkapta a kellő karbantartást.

Esetemben erről van szó, nem tudom Palaczk hogy jutott el a folyamatosanmaxfordulatonpörgetéshez onnan, hogy leírtam egy gyorsulási értéket.  :ph34r:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6942 Dátum: 2014.05.11 09:51:43 »

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #6943 Dátum: 2014.05.11 09:57:32 »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Milyen autót vegyek?
« Válasz #6944 Dátum: 2014.05.11 09:59:04 »
tegnapi hirdetés,sokan rámozdultak.
xerintem holnap már nem lesz meg.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки