Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2796073 alkalommal)

1 tag és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26331
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21405 Dátum: 2018.01.17 20:49:57 »
Valaki írta, hogy úgy vesz kocsit, hogy olcsó legyen hozzá a tükör.
És ezt hogy csinálja? Naphosszat böngészi a Bárdi oldalát, és jegyzeteli, melyik típushoz mennyi a visszapillantó, ha sima, ha fűthető, ha behajtható?
music     

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21406 Dátum: 2018.01.18 11:34:39 »
És ezt hogy csinálja? Naphosszat böngészi a Bárdi oldalát, és jegyzeteli, melyik típushoz mennyi a visszapillantó, ha sima, ha fűthető, ha behajtható?
Egy idő után már az sem segít. Van olyan ismerősöm, aki már gyantából faragja ki a burkolatot. A mostani Astra annyira fapad, hogy még behajtható tükrei sincsenek. Az anyós oldaliba rendszeresen beleakadnak és kipattan a helyéről, csak valami bizbaz tartja. Az állító mechanikája már annyira kivan, hogy hiába tolom legfelső állásba a kart, a hátsó kereket látom a tükörben. De most hogy lecserélődtek a 19 éves gyertyák, kapja a prémium nyálat meg a bele való olajat nem is szoktam kisorolni a jobb oldali sávba :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21407 Dátum: 2018.01.18 14:11:23 »
Tisztelettel, elolvastátok a cikket, vagy csak a címet láttátok?
Én elolvastam, 100%-ban egyet is értek a Magyar Közlekedéspolitikai Egyesület ezen véleményével.  :clap:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21408 Dátum: 2018.01.18 14:26:27 »
Ott a pont...az egyetemen is igy tanitjak. Nem szigoritani kell, hanem betartatni a szabalyokat...
Van olyan ország ahol a miénkhez képest jóval magasabb a fizetés és olyan is, ahol a büntetési tétel viszont a mienkének töredéke. Viszont nagyon komoly a betartatás, ha vétesz a szabályok ellen, akkor fizetsz. Jóval nyugisabb is a közlekedésük.

És ezt hogy csinálja? Naphosszat böngészi a Bárdi oldalát, és jegyzeteli, melyik típushoz mennyi a visszapillantó, ha sima, ha fűthető, ha behajtható?
Például Carina vs. T27 tükör árakat vesd össze. Mondjuk én inkább költöznék ilyen környékről, minthogy a lakás szabja meg, hogy milyen kocsit vehetek.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21409 Dátum: 2018.01.18 21:08:59 »
Akkor az én utcámba ne gyertek, csak én legalább 4et (max6-8at) lekoccoltam már, pedig igyekszem széles helyen találkozni a szembejövővel, akár meg is állok és elengedem, ha kell és a tükröm is olyan pici hogy csak alig szélesebb, mint a kocsi legkövérebb pontja. Másoknak meg nagy lapát tükreik vannak az lehet a gond  :wacko:

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21410 Dátum: 2018.01.19 10:43:48 »
Én elolvastam, 100%-ban egyet is értek a Magyar Közlekedéspolitikai Egyesület ezen véleményével.  :clap:

 :yes:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21411 Dátum: 2018.01.22 09:28:16 »
Van olyan ország ahol a miénkhez képest jóval magasabb a fizetés és olyan is, ahol a büntetési tétel viszont a mienkének töredéke. Viszont nagyon komoly a betartatás, ha vétesz a szabályok ellen, akkor fizetsz. Jóval nyugisabb is a közlekedésük.
Nem a büntetés súlyossága a visszatartó erő, hanem az, hogy tutira elkapnak, akár kisebb súlyú büntetéssel, ahogy mondod.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21412 Dátum: 2018.01.22 09:39:25 »
Hát igen. Annak idején az objektív felelősség bevezetését úgy adták el hogy mekkora visszatartó ereje lesz, mert mostmán' aztán' úgyis elkapnak bárkit, mindegy ki vezette az autót. Csak hát a részletekben bújik el az ördög: pl. 50km/h sebességlimitnél az objektív felelősség csak 65km/h fölött aktiválódik, és mivel a helyszíni bírságolás gyakorlata gyakorlatilag megszűnt, egész Budapesten, mindenki 65-70-el tolja 50-es zónákba. Pont az ellenkezőjét érték el, tök kontra-produktív a rendszer.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21413 Dátum: 2018.01.22 18:09:01 »
Hát igen. Annak idején az objektív felelősség bevezetését úgy adták el hogy mekkora visszatartó ereje lesz, mert mostmán' aztán' úgyis elkapnak bárkit, mindegy ki vezette az autót. Csak hát a részletekben bújik el az ördög: pl. 50km/h sebességlimitnél az objektív felelősség csak 65km/h fölött aktiválódik, és mivel a helyszíni bírságolás gyakorlata gyakorlatilag megszűnt, egész Budapesten, mindenki 65-70-el tolja 50-es zónákba. Pont az ellenkezőjét érték el, tök kontra-produktív a rendszer.

...és akkor van nagy-nagy meglepi, amikor mégis megállításos mérés van.  Egyre többször látom, hogy állítgatják le az 55 felett krúzolókat.  Egyébként meg 64-ig szabsért, 65-től objektív, így pontos.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21414 Dátum: 2018.01.22 18:15:57 »
...és akkor van nagy-nagy meglepi, amikor mégis megállításos mérés van.  Egyre többször látom, hogy állítgatják le az 55 felett krúzolókat.  Egyébként meg 64-ig szabsért, 65-től objektív, így pontos.
Kb 10-12 éve állítottak meg utoljára vagy láttam bubustaxit a traffipax után stoppos sapkásokkal. Pedig elég sokat mászkálok.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21415 Dátum: 2018.01.22 18:17:39 »
Kb 10-12 éve állítottak meg utoljára vagy láttam bubustaxit a traffipax után stoppos sapkásokkal. Pedig elég sokat mászkálok.

Hidd el, egyre több a megállításos, de jellemzően a városokban, nem a sztrádákon.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21416 Dátum: 2018.01.22 18:22:08 »
Help!  :surrender:
Adott egy út, 2x1 sáv, Csepel Erdősor utca konkrétan. Kerékpáros előzése (kikerülés?) hogyan történik? a kerékpáros az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, szabályosan közlekedik, én mögötte érkezem, mi a teendőm?
Irányjelzés igen-nem? (sávon belül nem hiszem, hogy tartható lenne biztonságos oldaltávolság...)
Ha igen, akkor a sávba visszatéréskor igen-nem?
Hmm? :)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21417 Dátum: 2018.01.22 20:17:28 »
Help!  :surrender:
Adott egy út, 2x1 sáv, Csepel Erdősor utca konkrétan. Kerékpáros előzése (kikerülés?) hogyan történik? a kerékpáros az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, szabályosan közlekedik, én mögötte érkezem, mi a teendőm?
Irányjelzés igen-nem? (sávon belül nem hiszem, hogy tartható lenne biztonságos oldaltávolság...)
Ha igen, akkor a sávba visszatéréskor igen-nem?
Hmm? :)
En ugy tanultam, hogy mindketto igen. Tehat mielott elkezdesz elozni, kiteszed az iranyjelzot balra, majd a visszateres elott jobbra indexelsz.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21418 Dátum: 2018.01.22 20:27:40 »
Köszönöm válaszodat! Ez még nem reprezentatív felmérés, egyébként én is így tanultam...
Na, ebből majdnem lett ma egy szép nagy karambol :D Az említett úton kikerültem a biciklist, ahogyan nekem magyarázta az oktató, egy autónyi távolságot hagyva, ha kacsázna, akkor is élje túl; ez sávváltással jár, tehát irányjelző ki, előzés, majd irányjelző jobbra, vissza a sávba. Ezt azonban úgy értelmezte egy jobb oldali utcából érkező autós, hogy lekanyarodok, és szépen elém jött.
Felmerült néhány dolog bennem:
-még sötétben is látszik, ha valaki nagy sebességgel érkezik (itt 50 km/h-ról beszélek), tehát esélytelen bekanyarodni;
-vajon körülnézett az illető és félreértette a jelzésemet, vagy nem is nézett szét és kanyarodott? (jártam már így ezen a részen, többször is);
-párom most tanulja a Kreszt, megkérdeztem tőle, azt mondja, nem kell sem előtte, sem utána jelezni, ha sávon belül meg tudom előzni. Na de sávon belül csak akkor tudom megelőzni, ha megfelelő távolságot tartva tudok elhaladni mellette... Kinek mi a megfelelő?... (csináltak erről egy felmérést, egyesek szerint 30-40 cm elegendő. Ők valószínűleg még nem ültek kerékpáron)

Egy erős dudálással honoráltam, elhaladtam mellette is; nem reagált rá semmit, tehát gondolom, ő is úgy érezte, nem kellett volna... 

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21419 Dátum: 2018.01.22 20:28:53 »
Régesrégen úgy tanítottak hogy visszatéréskor indexelni csak akkor kell, ha az előzéshez teljesen, azaz a jobb oldali kerekekkel is áttértél a belső sávba. Ha még félig bent maradtál a saját sávodban, akkor elég csak kifelé indexelni visszafelé nem kell.
Lehet azóta változott...