Beállította magát a kézifék.
3 kattanásra már érezni, a karon is, hogy fog és enyhe lejtőn ténylegesen fogja a kocsit, 5 kattanás után már elég nehéz tovább húzni, 6 a max.
Sokat nem tettem az ügy érdekében, csak annyit, hogy használtam, megálláshoz lassításhoz.
Igen dobfékről volt szó, és lehet hogy vállat írtam, de úgy értettem, hogy a dob belső palástján körbe 0.1mm-t vájtak a pofák. Vagyis 0.2mm az átmérő növekedés.
Miért kéne kidobni emiatt? Amikor kicserélik / szabályozzák a dobot és utána mennek vele pl. 20-e km-t, gondolom akkor is lesz ennyi kopása a dobnak és csak emiatt nem szokták újra szabályozni/cserélni, hanem megvárják a pofák cseréjét és akkor döntenek. Szépen össze van kopva a betéttel. Nyugodt vagyok, a fékek állapota miatt, láttam, hogy nincs elkopva és mostmár a zsírzás miatt könnyebben vissza tudja húzni a rugó, nem fog beragadni, + tiszta is. Fékerő eltérést a két oldal közt persze még ellenőrizni kell és szükség esetén beállítani (amit csak úgy lehet rendesen elvégezni, ha előtte felszabályozzák a dobot.)
Amikor utoljára mérték elöl 5% volt az eltérés, hátul 14% és ez nem vizsgára felkészítés után, hanem fékfolyadék csere utáni ellenőrzés volt.