Akkor az autóteszt-témához még egy hozzászólás - részben már leírtam a Corolla-topicban, csak aztán láttam, hogy be lett rekesztve a téma.
Engem egy dolog zavar az Autobild tesztjeiben is, hogy szép számmal és súllyal vannak objektívnek tűnő (vagy mégcsak annak sem tűnő) szubjektív szempontok is, amelyek komolyan befolyásolhatják az amúgy objektívnek mondott teszt végkimenetelét. Persze lehet erre azt mondani, hogy mindenki keresse meg magának azt a paramétert, ami érdekli; azért a tesztnek mégiscsak van egy végkicsengése, egy pontszáma, amibe ezek a szubjektív dolgok is belekerültek. És - legyünk őszinték - ezt mindenki megnézi, sőt, valaki csak ezt nézi meg, hogy hányadik lett, hány pontot kapott. És itt nem lehet azzal érvelni, hogy jó, de ha ezt meg azt nem nézzük, akkor más a helyzet.
Cseh László a 200 vegyesen csak a gyorsúszó szám végén nem állt az első helyen - pechére az volt az utolsó szám, és az számít, hogy ott ki az első.
Tehát ha tehetném, én kettéválasztanám a teszteket, egy objektív, és egy szubjektív részre. Az elsőben szerepelnének a műszaki adatok (gyári és mért), és a kategóriaátlaghoz képest pontoznám.
Aztán jönne a szubjektív rész, ahol leírnám, mi tetszik, mi nem.
Évekig fel voltam háborodva, amíg olvastam, az unalmas, fantáziátlan japán egyenműszerfalokról, ahol ugyan minden a helyén van, csak minek. Ugyanis nekem esztétikai élményt nyújtanak/nyújtottak ezek az unalmas műszerfalak, míg mondjuk egy Golf III, vagy Golf IV, vagy akár AstraG műszerfaltól kiszaladnék a világból - számomra ezek a fantáziátlanok, vagy éppen csúnyák.
De ezek szubjektív dolgok, és nem venném a bátorságot, hogy a saját ízlésem alapján pontozzam ezeket.