Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2359170 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10365 Dátum: 2016.06.04 23:14:31 »
Sokféle hiba lehet, de egy-két dolgot ki lehet zárni. Először is az előírt gyújtógyertya Denso K16RU11 Nézd meg ha nem az van benne érdemes kicserélni. Ki kell tisztítani a légszűrő házára szerelt légtömegmérőt. Ha ezektől nem javul meg akkor  érdemes kitisztítani a PCV szelepet, és a folytószelep házat is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10366 Dátum: 2016.06.05 08:26:58 »
Sziasztok!

Adott egy 2003-as 1.4 VVT-i Corolla, ~160.000 km-el. A reggeli első indításnál nem akar elsőre beindulni, szinte soha vagy, ha be is indul elég beteg hangja van úgy 20-30 másodpercig. Az érdekes benne, hogy télen első indításra indul minden baj nélkül. Most, hogy jöttek a jobb időjárási viszonyok kezdte el ezt a hibát produkálni.
Cseréltem benne:
~1 éve (9000km) olaj (Liqui Moly 5w40)
gyertya 15000km
~1éve Bosch akkumulátor

Az OBD nem mutat semmit sem indításkor, sem utána. Van valami ötletetek?

köszi!
Ennek ezer meg egy oka lehet.  Javasolom a TTG-s srácok meglátogatását, szerintem csípőből vágják mi lehet a baj forrása. Én első körben ennyi infó alapján vákumcsőproblémát valószínűsítek, de ez csak tipp, nagyon kevés az infó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10367 Dátum: 2016.06.05 10:27:09 »
2004-es benzines rav4 felfele váltáskor kerreg. (számolom a fogaskerekeket rendületlenül)

Kuplungcsere volt kb 1 éve (az is e miatt) Rosszabb nem lett, de jobb sem. Néha nehéz állóhelyben is sebességbe tenni  (ez mondjuk javult kicsit a kuplungcserével)
Úgy néz ki, hogy ha megvárom amíg leesik a fordulat és utána kapcsolok a következő sebességbe akkor nincs ez a jelenség.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10368 Dátum: 2016.06.05 10:30:28 »
szinkronhiba??
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10369 Dátum: 2016.06.05 12:13:14 »
lehetséges, a nagyobb költség mint egy kuplungcsere? ahhoz is kikapják az egész motort?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10370 Dátum: 2016.06.05 17:34:50 »
lehetséges, a nagyobb költség mint egy kuplungcsere? ahhoz is kikapják az egész motort?

A motort minek vennék ki? Maximum a váltót.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

matrixtech

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10371 Dátum: 2016.06.05 18:53:21 »
Ennek ezer meg egy oka lehet.  Javasolom a TTG-s srácok meglátogatását, szerintem csípőből vágják mi lehet a baj forrása. Én első körben ennyi infó alapján vákumcsőproblémát valószínűsítek, de ez csak tipp, nagyon kevés az infó.

Köszi, ha lesz időm bejelentkezem.

Sokféle hiba lehet, de egy-két dolgot ki lehet zárni. Először is az előírt gyújtógyertya Denso K16RU11 Nézd meg ha nem az van benne érdemes kicserélni. Ki kell tisztítani a légszűrő házára szerelt légtömegmérőt. Ha ezektől nem javul meg akkor  érdemes kitisztítani a PCV szelepet, és a folytószelep házat is.

Köszi a tippeket, ezeknek utánanézek!

vmack

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10372 Dátum: 2016.06.06 20:23:37 »
A motort minek vennék ki? Maximum a váltót.

A szervizes szerint a váltót ki kell venni, ők kiveszik, Pécs környékén egyedül Pécsváradon  van egy váltószerviz (akik persze a ki és berakást nem csinálják) oda leviszik a váltót az ember megmondja kb mennyi lesz, majd ha kész a szervizben visszateszik. Ami kb fix az a szerviz 30 000-ért szedi ki ill teszi vissza, és 30 a munkadíja váltószerelőek. erre jön az anyag.

Elsőre azért ver le a víz, hogy szét kell kapni a váltót majd aztán az árra gondolva.

Elvinném a toyotához is de ott kb a köszönésért is plusz pénz kérnek (és rettentő rossz tapasztalataim vannak a céges autókkal a különböző szakszervizekkel)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10373 Dátum: 2016.06.06 20:42:08 »
A szervizes szerint a váltót ki kell venni, ők kiveszik, Pécs környékén egyedül Pécsváradon  van egy váltószerviz (akik persze a ki és berakást nem csinálják) oda leviszik a váltót az ember megmondja kb mennyi lesz, majd ha kész a szervizben visszateszik. Ami kb fix az a szerviz 30 000-ért szedi ki ill teszi vissza, és 30 a munkadíja váltószerelőek. erre jön az anyag.

Elsőre azért ver le a víz, hogy szét kell kapni a váltót majd aztán az árra gondolva.

Elvinném a toyotához is de ott kb a köszönésért is plusz pénz kérnek (és rettentő rossz tapasztalataim vannak a céges autókkal a különböző szakszervizekkel)

Na látod? Nem kell szétaggódnod magad, a motor marad a váltó kiszerel. ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10374 Dátum: 2016.06.06 23:10:04 »
Az a váltó ki-vissza nagyon olcsó így...  :yes:


bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10376 Dátum: 2016.06.07 17:16:59 »
Nekem ugyanezt csinálja a T25-ös Avensisem 2000-es fordulat körül. Aláfeküdtem, nem találtam semmit, úgy marad ...


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10378 Dátum: 2016.06.12 19:54:24 »
T25 Ave 1.8 VVTi - Ma meglepiből indítás után nem aludt el a kis sárga motorpiktogram - kiolvasás: "P0420 Katalizátor-rendszer hatékonyság határérték alatt". Egyenlőre törölve, jó tanácsként kaptam: fojtószelepház, pillangószelepek takarítása, hajtsam kicsit, 16 szelep nem szereti az 1500-2500 fordulatot...
Van-e esetleg káros következménye, ha újra megjelenik a hiba és tovább hajkurászom? Motorra bármilyen veszélye?
Köszi előre is.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10379 Dátum: 2016.06.12 20:54:53 »
Nekem 20e km óta p0420 hibakódom van. Nem lesz tőle semmi baja a kocsinak, én már kipucoltam mindent, vettem catacleant, kipróbáltam mindenféle benzint. Jellemzően pályázok vele 3500-4000es fordulat környékén.