És még annyi, hogy a hengerfejesség nem feltétlenül jár együtt olaj és víz keveredéssel, de még intenzív vízfogyás sincs feltétlenül, bár a vízfogyásnak jelentkeznie kell valahol. Nem lehet, hogy levegős lesz a rendszered? Nem feltétlenül a vízrendszer tömítetlensége miatt, de pl. egy átégett tömítésnél belepöfög a henger a vízbe, az a buborék hamar gőzbuborékká fejlődik. Kezdeti stádiumban, járó motornál nem látsz hőmérséklet emelkedést, mert a hűtés hatékony. Az esetlegesen a hengerben maradó forró gázok leállítás után éppúgy átjuthatnak a vízbe és lassan túlhevíthetik. Meg kell nyomni a hűtőre menő víztömlőt hidegen, majd meleg motornál is. Ha melegen felkeményedik, akkor valószínűleg jó a sapka. Ha nagyon kemény, akkor beledolgozik valahol a rendszerbe valamelyik henger. vagy eldugult a sapka. (Ha melegedéssel együtt nő a nyomás, és a tartályban a vízszint emelkedik, akkor jó lehet a sapka. Ha belepöfög valamelyik henger a vízbe, akkor a buborékok szépen megérkeznek a kiegyenlítő tartályba ahogy jár a motor. Az enyémnél ez akkor volt látványos, amikor a termosztát már kinyitott.
Persze ezek csak tippek és találgatások, remélem segítenek!