Figyu, objektíven? Lövésem sincs, mivel tud(hat) még a gyári többet. De, mivel ez egy nem túl nagy beruházás, pláne minimum3 éves távlatra nézve, ÉN nem látom sok értelmét annak, hogy ne gyári folyadékot rakjak bele. Nem akarok és nem is fogok más zsebében túrkálni, hogy csak a gyárit tegye/tetesse bele, biztosan jó a Q8, a Valvoline és a többi nevesebb gyártó terméke is, de SPECIEL ÉN úgy vagyok nyugodt, ha legalább a hűtőfolyadék és a fékolaj gyári. Ezek tényleg relatíve nem drágák ahhoz képest, hogy kifejezetten a Toyota alkatrészeihez, tömítéseihez illeszkedik. Biztosan jó a többi is, de mi van akkor, ha vmiben a kívántnál kisebb a hatása és emiatt idő előtt jön egy meghibásodás? Pl. ereszteni fogja a vizet valahol? Akkor tömítéscsere, aminek az árával már könnyedén be is hoztad a gyári folyadék felárát... Nem mondom, hogy ez törvényszerűen bekövetkezik majd, sőt, remélem, hogy egyáltalán nem, de a kockázatát pláne egy 10-en éves autó esetében növeli (én legalább is így gondolom, aztán nem muszáj velem egyet érteni.).
Vannak dolgok, pl egy komplett motorfelújítás, ahol érdemes "spórolni" (gyári alkatrésszel dolgozni ugyanúgy, csak a márkaszerviz helyett az ebayről töredékáron beszerezni az alkatrészeket!), de mindez számomra csak a műszaki tartalom csökkenése NÉLKÜL képzelhető el.
Még egyszer: a folyadékok 2-3000Ft-os különbsége számomra
elhanyagolható tényező, ebben nem spórolok, pláne, ha évekre előre tervezhetek vele. Ellenben az óvatos és gondos használattal óvom az autóm "egészségét" és a saját pénztárcámat is. Így nem biztos, hogy drágábban jövök ki a költségeket nézve, mint az, aki a gyári folyadékoknál olcsóbbat választ...
Ennyi az én teljesen objektív véleményem az ügyről.