Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353664 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6180 Dátum: 2010.03.03 21:24:59 »
A dolog egyre érdekesebb. Múlt pénteken megint teletöltöttem, azóta nem fogyott semmi. Már nem is tudom, hogy ennek örüljek, vagy sem... :wacko:
Hát izé  :hmmmm: ... Ha állandósul a nem-fogyás, akkor persze örülj  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6181 Dátum: 2010.03.03 21:27:23 »
MFerenc

A töltést és a nyugalmi áramfelvételt kéne leellenőrizni az autódon. Én a helyedben elgurulnék egy autóvillamossági szervízbe, ezeket kvázi egy pillanat alatt meg tudják mérni. Nehogy az legyen, hogy valami "vámpír" szívja az akksidat olyankor is, amikor elvileg minden ki van kapcsolva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6182 Dátum: 2010.03.03 21:57:26 »
Az mindenesetre normális, ha egy lemerült akksi negyedóra töltés és 15 km autózás után nem indul újra, ha csak ez a tünet, akkor emiatt nem kell a generátorra gyanakodni.
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6183 Dátum: 2010.03.05 06:58:14 »
MFerenc

A töltést és a nyugalmi áramfelvételt kéne leellenőrizni az autódon. Én a helyedben elgurulnék egy autóvillamossági szervízbe, ezeket kvázi egy pillanat alatt meg tudják mérni. Nehogy az legyen, hogy valami "vámpír" szívja az akksidat olyankor is, amikor elvileg minden ki van kapcsolva.
Tegnap mentem ~500 km-t, többszöri megállással, néha órákat is állt az autó, nem volt gond, persze új akksi a csomagtartóban... Mihelyst lesz időm illetve találok egy villamosságist, megnézetem!

Köszi!

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6184 Dátum: 2010.03.05 07:00:43 »
Az mindenesetre normális, ha egy lemerült akksi negyedóra töltés és 15 km autózás után nem indul újra, ha csak ez a tünet, akkor emiatt nem kell a generátorra gyanakodni.
Pedig jó lenne, ha ennyi alatt feltöltené... de sz*r...  :D Mindenesetre megnézetem szakival, ha sikerül.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6185 Dátum: 2010.03.05 07:41:17 »
Nem lenne egyszerűbb este bevinni magaddal az akksit és a töltőt és reggel visszahekkelni?  :)
         

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6186 Dátum: 2010.03.05 07:53:46 »
Nem lenne egyszerűbb este bevinni magaddal az akksit és a töltőt és reggel visszahekkelni?  :)
Hova? (az autó újra garázsban áll, felnyitom a motorháztetőt és kész... vagy mire gondoltál?)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6187 Dátum: 2010.03.05 09:58:33 »
Arra értem, hogy írtad, hogy csak negyed órát töltötted az akksit. Azt hittem, akksitöltővel. Amikor a Dai akksija lemerült, mi felvittük a lakásba és a konyhában egy éjszakát töltöttük.  :)
         

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6188 Dátum: 2010.03.05 11:45:12 »
Én is úgy értettem, hogy töltőn volt negyedórát, az meg semmit nem ér.
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6189 Dátum: 2010.03.05 16:41:30 »
Igen , akksitöltővel töltöttem, de az autóban hagyva az akksit; egyébként régebben én is a konyhában töltöttem... a negyed óra meg csak egy kis "bikázás" volt, mert siettem; de most, hogy hosszabb utakat mentem, okés, ennek ellenére meg fogom nézetni biztosan!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6190 Dátum: 2010.03.07 09:39:15 »
Igen , akksitöltővel töltöttem, de az autóban hagyva az akksit; egyébként régebben én is a konyhában töltöttem... a negyed óra meg csak egy kis "bikázás" volt, mert siettem; de most, hogy hosszabb utakat mentem, okés, ennek ellenére meg fogom nézetni biztosan!
Mivel menet közben gyakorlatilag nem tud teljesen visszatöltődni (legalábbis 500 km alatt semmiképpen nem), ezért én is azt ajánlanám, hogy egyszer rakd töltőre és alaposan, teljesen töltsd fel. Garázs adott lévén, ehhez tényleg nem is kell kiszerelned.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6191 Dátum: 2010.03.07 09:51:03 »
Igen , akksitöltővel töltöttem, de az autóban hagyva az akksit; egyébként régebben én is a konyhában töltöttem... a negyed óra meg csak egy kis "bikázás" volt, mert siettem; de most, hogy hosszabb utakat mentem, okés, ennek ellenére meg fogom nézetni biztosan!
Mivel menet közben gyakorlatilag nem tud teljesen visszatöltődni (legalábbis 500 km alatt semmiképpen nem), ezért én is azt ajánlanám, hogy egyszer rakd töltőre és alaposan, teljesen töltsd fel. Garázs adott lévén, ehhez tényleg nem is kell kiszerelned.
Az 500 km előtt kb. 8 órát töltöttem (egy éjszakát), akkor nem is volt gond vele; de a töltő kijelzője szerint (analóg mutatós, akármennyi ideig is tartom rajta, a mutató nem megy le nulláig, ennél így jelezné a teljes töltöttséget, legalábbis gondolom; ezzel töltöttem anno a Fiat Uno-ét is, abban új akksi volt, más miatt merült le, de ha egy éjszaka töltőn volt, akkor majdnem teljesen nulláig lement a mutató) sem tud már teljesen feltöltődni. Tehát továbbra is marad a szerelő, egyszer csak, addig is új akksi, villáskulcs a csomagtartóban :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6192 Dátum: 2010.03.07 09:57:48 »
Az 500 km előtt kb. 8 órát töltöttem (egy éjszakát), akkor nem is volt gond vele; de a töltő kijelzője szerint (analóg mutatós, akármennyi ideig is tartom rajta, a mutató nem megy le nulláig, ennél így jelezné a teljes töltöttséget, legalábbis gondolom; ezzel töltöttem anno a Fiat Uno-ét is, abban új akksi volt, más miatt merült le, de ha egy éjszaka töltőn volt, akkor majdnem teljesen nulláig lement a mutató) sem tud már teljesen feltöltődni. Tehát továbbra is marad a szerelő, egyszer csak, addig is új akksi, villáskulcs a csomagtartóban :)
Még évekig is bírhatja akár ez az akksi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6193 Dátum: 2010.03.16 23:23:55 »
A dolog egyre érdekesebb. Múlt pénteken megint teletöltöttem, azóta nem fogyott semmi. Már nem is tudom, hogy ennek örüljek, vagy sem... :wacko:
A helyzet azóta sem változott: csak a km-ek fogynak, a víz nem. :wacko: :D
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6194 Dátum: 2010.03.17 22:13:55 »
Sajnos most az Ave teszteli a türelmemet. Délben rohanok le, mert késésben voltam, indulok a kocsival, de látom, hogy a kapu távirányító nincs benne. Kiszálltam egy fél percre, addig leállítottam a motort, majd immáron a távirányítóval beszállok a kocsiba. Elfordítom a kulcsot, és nem történik semmi, még egyszer próbálom, még egyszer semmi. Értem ezalatt, hogy nemcsak nem megy az indítómotor, de a világon semmifajta elektromos fogyasztó nem működik, kezdve a belső világítással, távirányítóra sem reagál, úgyhogy bezárni is csak úgy tudtam, hogy kézzel kellett a pöcköket elfordítani.
Mivel késésben voltam és még fel kellett rohanni 3 emeletet a másik kocsi kulcsáért és forgalmijáért, így fel sem merült, hogy kinyissam a motorháztetőt, tehát azt sem tudom, hogy esetleg egy nyest nem rágta-e el valamelyik vezetéket.
Holnap még azt megpróbálom, hogyha külsérelmi nyom nem látszik a motortérben, hogy leveszem az akksisarukat fél percre, hátha valami fals információ alapján letiltott a motorvezérlő elektronika. Ha nem, akkor megint jön a tréler. De hát nem ezért vettem Toyotát...
music