Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353653 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Johnydio

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5970 Dátum: 2009.10.27 08:41:31 »
:D

A legfontosabb kérdés az lenne, hogy a típusnál nem jellemző véletlenül ez a hibajelenség? ~190.000km van benne. 2.2 D4D 5seb man. váltó és kombi a lelkem...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5971 Dátum: 2009.10.28 14:56:56 »
Ha az égéstér felé szivárog, akkor igen rendes nyomás keletkezik a hűtőrendszerben is, mivel az égéstermék is bejut a vízkörbe; egy -két perc hidegen alapjáraton járás után (leállított motornál )  óvatosan leveszed a hűtő kupakját, ha picit szusszan, vagy semmit nem csinál akkor valószínűleg nem hengerfej, ha ennyi idő alatt nagy nyomás lesz a rendszerben , esetleg érezhető benzin/kipufogó szag jön ki a hűtőből, akkor már érdemes gyanakodni a hengerfejtömítés integritásának megbomlására.
-szerintem valahol szivárog - csőcsatlakozások, vagy hűtő, esetleg elöregedett gumicsövek -hajszálrepedésekkel.
Megcsináltam, amit írtál, kb. 1-1,5 percig járattam hidegen alapjáraton, majd leállítás után kinyitottam a hűtővíztartályt. Szag nem volt, de egy kb. akkor szisszenés igen, mint amikor az ember kinyit egy dobozos/palackos szénsavas italt, és már kellemes meleg áradt onnan kifelé.
Még annyit csináltam, hogy amikor hazaértem, akkor próbáltam a motortérben - elsősorban a hűtő becsatlakozásánál friss víznyomokat keresni, de elsőre nem nagyon találtam.
Na mindegy, végül is most legfeljebb akkor az Avensist fogom napi használatra fogni, csak arra meg akarom úszni idén a téligumit...szóval muszáj lesz ennek utánajárni.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.28 14:58:39 írta music »
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5972 Dátum: 2009.10.29 09:18:30 »
Akkor ez nem hengerfej, ( vagy az de még nem eléggé); nem biztos, hogy magát a vizet észreveszed, ha melegen nyomja ki egy hajszálrepedésen a hűtővizet, akkor csak a fagyálló kicsapódásából lesz észrevehető.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5973 Dátum: 2009.10.29 10:28:28 »
music, egy kompressziómérés segíthet behatárolni a dolgot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5974 Dátum: 2009.10.29 11:01:17 »
És akkor most mit csináljak, vigyem el egy szervizbe? (megnéztem azt a bizonyos 1 év garanciát, naná, hogy 10 év felett már a hengerfejre nem vonatkozik...)
kb. milyen nagyságrendű költségekre lehet számítani - ha csak bilincs jellegű hiba van, kompresszióvizsgálat, vagy ha hengerfejes?
maszek szerelő a város túlsó végén most nem játszik, mert nincs időm keresztül bumlizni a városon.
music     

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5975 Dátum: 2009.10.29 11:06:31 »
Vidd el szervizbe egy hibamegállapításra, nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni hogy hengerfej.
Utána lehet beszélgetni a költségekről, most azt se tudod még hogy mi baja.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 11:10:44 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5976 Dátum: 2009.10.29 11:37:59 »
Így van. Amúgy érdekes, hogy ezt a hűtőrendszer-problematikát évtizedek óta képtelen megoldani az Opel  ::) ... Jóbarátném húgának a nem egészen két éves, 31 ezret (!) futott Corsájában is most kellett vízpumpát cserélni. Mázlija volt, mert most november elején fog lejárni a garancia - amúgy 48 ezerbe került volna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5977 Dátum: 2009.10.29 13:36:12 »
A vízpumpa kb. ennyi, nekem akciósan 42e volt, de az egész a vezérléssel együtt lett cserélve.
Szóval ha vízpumpa miatt van - amit azért kétlek - akkor ezt rá lehet verni a szervizre, amelyik rosszul cserélte ki?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5978 Dátum: 2009.10.29 14:45:13 »
A vízpumpa kb. ennyi, nekem akciósan 42e volt, de az egész a vezérléssel együtt lett cserélve.
Szóval ha vízpumpa miatt van - amit azért kétlek - akkor ezt rá lehet verni a szervizre, amelyik rosszul cserélte ki?
Nem hinném, hogy a te gondod vízpumpa miatt lenne... Túl sokmindent nem lehet elrontani a cseréje során. Hacsak nem vmelyik csőcsatlakozásnál van a bibi...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5979 Dátum: 2009.10.29 19:37:46 »
Hát sajnos szerviz lesz a corsás dologból, mert most két hét alatt tűnt el legalább félliternyi víz. Legalább kiderül, mire jó ez a biztosítás jellegű garancia. Ha a vízpumpacserénél hibáztak, akkor az ingyen javítás lesz...

Voltal mar szervizben ahol felemeltek az autot? Nekem is volt ilyen vizfogyasztasom, igaz az en kocsim egyedi picit, de soha nem talaltam vizfoltot, nem fustolt padlogaznal sem, es nem volt hengerfejes (pedig arra gyanakodtam). Atomra csopogott az egyik vizcsovem, de az also motormerevitokon folyt vegig (es a melegben ra is szaradt) es ezert nem volt nyoma a foldon. Nezzetek ala!
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5980 Dátum: 2009.10.29 19:54:56 »
Sziasztok!

avensis d4d motorral. Legutolsó javításkor váltó csere volt. Nagyon elhanyagolva olajcsere nélkül látszólag indokoltan dobta az 5.et. Azóta eltelt még 10e km, és megint szórja ki az 5.-et. Várom az ötleteket Köszi: Dio

Tudomasom szerint az 1.4-es D4D motorhoz a meglehetosen regi 1986-os tervezesu (nekem is ez van sajna) C sorozatu valtot parositotta a Toyota a szokasos benzines 23 fogazasu feltengelyek helyett 20-as fogazasuval es persze mas attetelekkel. Ezek a C50,C53,C53A,C150 sorozatu valtok hiresek az 5-os fokozat kiugrasarol menet kozben. Tobb javitasi metodus van.

Irdd be google-ba: "toyota fifth gear pop out".

Hogy segitsek egy picit: http://www.wcengineering.com/articles/popout.html  ezek a sracok tenyleg jol mondjak, irasuk kimondottan Toyota specifikus es MR2-es tuningal(valtok) foglalkoznak, nekem is segitettek 1 eve. Amugy nekem tok furi, hogy benzines valtot raktak a diesel ala, meg akkor is, ha mas az attetel. A C sorozatu valto azt hiszem a Toyota egyik szegyene, illetve nem lenne az, ha nem akarnanak koltsegcsokkentes reven egy ilyen valtot tarsitani a mai modern nyomatekos motorokkal. De sajna megtettek, pedig mas szeriaju Toyo valtok tok jok...
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 20:02:55 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5981 Dátum: 2009.10.30 21:31:12 »
Na, ma levittem a szervizbe a Corsát. A munkafelvevő is belekukkantott a motorházba - mert időpont csak jövő szerdára lett - de ő rögtön talált gyanúsnak tűnő foltot - ez jó hír, csak tovább erősíti, hogy nem hengerfej a gond. Nem annyira jó hír, hogy a vízpumpa felőli oldalon van.
Még azt is mondta, hogy ha hengerfejes lenne, akkor bizonyos csövek - ezt most nehéz szóval körülírni - kőkemények lennének a bennük feszülő gőztől. És most egyáltalán nem volt sziszegés a hűtőkupak lecsavarásakor, pedig kb. 1 km-t mentem is vele, igaz, majdnem végig motorfékkel. Egy kicsit azért megkönnyebbültem, mert most nem hiányzik egy bő százezres kiadás.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5982 Dátum: 2009.11.05 14:31:19 »
Közben eszembe jutott még valami, és ez szerencsére döntő momentumnak bizonyult. Az ugyanis, hogy a hűtővíz tartályában egy bizonyos szint alá sose ment a víz. Ez nagyon azt erősítette, hogy nem hengerfejes az autó, és valóban , a szervizben találtak is két helyet, ahol elszivárgott a víz, két tömítésnél a termosztátnál, meg már elfelejtettem, hol. Szóval most ha az elkövetkező időkben nincs komoly vízcsökkenés, akkor csak ennyi volt a hiba.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5983 Dátum: 2009.11.05 14:51:06 »
Ez bizony jó hír  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5984 Dátum: 2009.11.14 18:06:46 »
Halihó mindenkine!

Nyügöm van sos segítséget kérnék vagy ötletet.

2 hete random jellegel elment a motor vezérlésem pár másodperc erejéig.Hibakód nem volt. :(
Ma mikor egy utolsót mentünk volna a családdal 3-asba kocsikázni 10 km után fordulatszámmérő leesett 0-ra és szépen megállt a kocsi.
Mint a windóz újraindítás,akusarú,kábelmozgatás biztosíték nézés semmi.Egy idő múlva már a műszerfalon a check engine lámpa nem volt hajlandó felgyúlladni. :(

Akusarú le megint azóta egyáltalán nincs check engine lámpa önindító forog de nem kap gyújtást. :(

Ötlet hogy mit nézzek meg estleg?
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16