Tavaly márciusban egy 250km-es utat megtettem 5,7l/100km-es (benzin!) fogyasztással, ekkor elég sokat csökkent az olajszint kb. 3mm-t. Kissé megilyedtem, elkezdtem temetni a kocsi motorját, a generálozás előtt tettem egy próbát, minden mindegy alapon:
Következő héten tesztnek max. 4. sebességben mentem, 8,3l/100km-es (benzin) fogyasztással. Emelkedő padlógáz, "checkpointok" előtt és lejtőn motorfék. 0-1mm közt csökkent a szint, pedig azt vártam, hogy még rosszabb lesz a helyzet és nyugodt szívvel generáloztathatom a motort.
Ellenben MAX környékén (sokkal) gyorsabban csökkent a szint, mint, amikor középen van.
Arra jutottam, hogy csak a kondenzvíz benzingőz stb. távozott az olajból az első hosszabb út alkalmával és nem a motor kopott el még jobban.
(3-4dl/1000km olajat fogyaztott már előtte is.)
Kék füst nincs, nem pöffent a tükörben is látható módon motorfék és lámpás elindulásnál.
Egy valami árulkodik olajfogyasztásról: ürseben túráztatva az emissziómérésen láttam, hogy 3000-es fordulaton tartva folyamatosan halvány szürke füst jön a kipuff ból.
Okosat nem tudok mondani, csak azt javaslom:
Sík vízszintes helyen ugyanott nézd a szintet, 100km-enként.
Remélve, hogy nem ismétlődik meg a dolog.
Nézegesd és próbálj meg reprodukálható összefüggést találni, hogy tényleg a klíma használata, az alacsony fordulaton eröltetés stb. esetén nől meg az olajfogyasztás, vagy csak véletlen egybeesés volt.