Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882881 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9465 Dátum: 2012.12.11 23:20:13 »
Én kb.2hete szedtem szét a cori műszerfalát.
Nem ördöngös,meg tudod csinálni,tuti.

Ehhez nekem elsőre egy leírás szerűség sem ártana, mivel nem tudom hol minek essek neki, nem akarom lebontani az egész elejét. :) Máshol azt írták, hogy a spirálos km óra miatt macerásabb ezeket kiszedni, érdemes inkább szakira bízni, persze mindenkinek más a szakértői szint. A másik, hogy bemegyek xy szakboltba és kérek ilyen meg olyan izzót az autómhoz? Ha már szétszedem, akkor kicserélem az összeset, két hónap múlva ne kelljen egy másik miatt bontani ismét.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9466 Dátum: 2012.12.12 07:47:56 »
Amikor először csajt dugtál,azé annak is tudtad,hogy állj neki,nem? ;)
Ez se lesz bonyolultabb!;)
Tehát!

Műszerfal kivétele E11-nél a sorrend kb.igy fest:

 -Kormány lebillent a kis állítókarral legalsó állásba.
 -Fölső takaró müanyag részét ronggyal letakar,h ne karc össze.

 -Az óracsoport fekete keretén fölső íven van 2kis csavar,azt kivesz.
 -Keret kiemelve.
 -Óracsoportot 3pici csavar fogja,azokat kivesz. Bal alsónál vigyázz,le ne essen alatta lévő "fekete lyukba" ;)
 -Motorháztető felnyit, blokkból a km spirál alu rögzítőcsavarja kicsavar,a blokkon alul,a tüzfal felőli részen találod,érzéssel betolod pár centit a spirált utastér felé.
 -visszaülsz kormányhoz,óracsoportot kihúzod amig a kezed be nem fér mögé és lekapcsolod a 4db csatlakozót meg a km spirált,majd kibűvészkeded kormány fölött.
4nagy szürke foglalatt,meg sok sok kicsi fekete lesz benne!
 - visszaszerelés értelemszerűen!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.12 07:51:21 írta akibor000 »
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9467 Dátum: 2012.12.12 17:35:18 »
Volt nekem ez a hidegindításkor felpörgős problémám:
Előzmény:
Írtátok, hogy ez normális:
Több Toyotás fórumon is megjérdeztem, és ott is azt írták, hogy ez így rendben van.
Nos, nem, ez NEM normális jelenség! (Kamikaze-nak igaza volt)

Elvittem Kiskőrösre az M+F Toyota márkaszervizbe, ahol letesztelték, majd kitakarították a fojtószelep-házat. Talán picivel jobb lett a helyzet, de nem sokkal. Az alaktrész cseréjét javasolták, amiből csak gyárit lehet kapni, kompletten, 300 ezerért (azt mondják nagyon ritkán van ezzel probléma, valószínűleg ezért nem nagyon gyártják). Bontóból szereztem 10 ezerért, beszerelték, azóta úgy tűnik, hogy jó. Azóta nem igen pörög 2000 fölé még akkor sem, ha minuszok vannak.

Íme a bűnös alkatrész (a ház német gyártmány, az elektronikák japán, Denso):
http://kepfeltoltes.hu/121209/IMG_1693_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tehát akinek 2300-ra vagy fölé pörög fel hidegindításkor a motorja, annak ajánlom, hogy nézesse meg hozzáértő szerelővel.

Azt meg lehet kérdezni hogy most mennyire pördül fel a motor hidegindításkor?

A kiírásodat követően pontosan megfigyeltem a fordulatszámmérőt. Első indítás csillag garázs -9 Fok és olyan 1900; 2000 volt a fordulatom.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9468 Dátum: 2012.12.12 17:36:16 »
A vészvillogó-kapcsoló izzócsere nálam is a szerelőre fog hárulni - bár kicsit később, mert ezzel az apró hiányossággal már elvagyok - , és a szerelő mondta, hogy abban az izzó is kicsit más. De nekem kellett a sikerélmény, hogy "egyszálmagam" megoldom, még ha részleges is a siker.
Nekem se világít a vészvillogónál és a tükörállítónál se de ennyi legyen a legnagyobb bajom.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9469 Dátum: 2012.12.12 18:00:50 »
Azt meg lehet kérdezni hogy most mennyire pördül fel a motor hidegindításkor?

A kiírásodat követően pontosan megfigyeltem a fordulatszámmérőt. Első indítás csillag garázs -9 Fok és olyan 1900; 2000 volt a fordulatom.
Változó, 2000-ig felmegy néha, máskor csak 1600-ig . Ezek szerint a tiéd is jó.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9470 Dátum: 2012.12.12 19:10:11 »
Nekem indításnál 1900-2000ig megy fel, de egyből visszamegy 1300 körülre.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9471 Dátum: 2012.12.12 19:25:45 »
Nekem indításnál 1900-2000ig megy fel, de egyből visszamegy 1300 körülre.
Az enyém is nagy hidegekben így csinálja.
1.4VVti (2004)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9472 Dátum: 2012.12.12 20:34:02 »
Nekem indításnál 1900-2000ig megy fel, de egyből visszamegy 1300 körülre.
Az enyém is pontosan így.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9473 Dátum: 2012.12.12 22:36:15 »
Amikor először csajt dugtál,azé annak is tudtad,hogy állj neki,nem? ;)
Ez se lesz bonyolultabb!;)
...

Azért elég meredek hasonlat, és ott azért ha valamit rossz helyen erőltetsz semmi sem törik el.  ;)
Így a leírás alapján már van alapom, mit kell megmozgatni az ügy érdekében. Mellesleg ma reggel ismét világított a kiégettnek hitt kis izzó is, azaz a nagy hidegtől kontakt hibás lett a kicsike, most folyamatosan világít, nincs vele gond, de ha később majd cserélnem kell, vagy csak megszüntetni a kontakt hibát, ahhoz is szét kell majd szedni. A többi izzót aminek világítania kellene összeszedem majd és kicserélem. A leírásod elmentettem, és köszönöm szépen!  :yes:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9474 Dátum: 2012.12.12 22:38:02 »
Amikor először csajt dugtál,azé annak is tudtad,hogy állj neki,nem? ;)
Ez se lesz bonyolultabb!;)
Akkor az volt a lényeg hogy besikerüljön valahová  [rohog]
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9475 Dátum: 2012.12.12 22:53:23 »
Mondjuk én inkább azt javasolnám, hogy szaki...nem fogja nagyon drágán megcsinálni és nincs benne drága izzó...

Ez meg általánosságban:
Nem megbántásból írom, de aki nem ért az autóvillamossági javításhoz az vigye el szerelőhöz...elég drága mulatság tud lenni egy letestelt műszeregység javítása, stb. Sajnos utóbbi időben nagyon sok az otthon javítás, ez érthető az országban élő emberek anyagi helyzetéből adódóan, de vannak olyan esetek, ahol inkább szakember kellene, én se állok neki tv-ét javítani, vagy kerékpár váltót beállítani (egyszer csináltam, örökre megtanultam, hogy kerékpár szerelő ismerősömhöz kell elvinni, pár órát szívott vele nekem köszönhetően :D)......valamikor sokszor sokkal többe kerül egy kontár javítás, mint ha egyből szervizbe megyünk (pár hónapja egy sima bikázás és utána levő akku csere került nem kevés pénzébe egy emberkének, aki berakta fordítva az akkut, sok szikra kísérte a jelenséget, jó pár ezer forintja bánta)
Remélem érhető mire gondolok.  :flowers:
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9476 Dátum: 2012.12.12 23:13:48 »
Mondjuk én inkább azt javasolnám, hogy szaki...nem fogja nagyon drágán megcsinálni és nincs benne drága izzó...

Ez meg általánosságban:
Nem megbántásból írom, de aki nem ért az autóvillamossági javításhoz az vigye el szerelőhöz...elég drága mulatság tud lenni egy letestelt műszeregység javítása, stb. Sajnos utóbbi időben nagyon sok az otthon javítás, ez érthető az országban élő emberek anyagi helyzetéből adódóan, de vannak olyan esetek, ahol inkább szakember kellene, én se állok neki tv-ét javítani, vagy kerékpár váltót beállítani (egyszer csináltam, örökre megtanultam, hogy kerékpár szerelő ismerősömhöz kell elvinni, pár órát szívott vele nekem köszönhetően :D)......valamikor sokszor sokkal többe kerül egy kontár javítás, mint ha egyből szervizbe megyünk (pár hónapja egy sima bikázás és utána levő akku csere került nem kevés pénzébe egy emberkének, aki berakta fordítva az akkut, sok szikra kísérte a jelenséget, jó pár ezer forintja bánta)
Remélem érhető mire gondolok.  :flowers:

Teljes mértékben igazad van, viszont én azért bátorkodok ilyesmiknek nekiesni, mivel villamosság terén is van némi tudásom, számítógépeket építek, szervizelek több mint 10 éve, ha tv, bármi meghal simán szétkapom mint foxi a lábtörlőt, de ezek ellenére mint látod, azért kérdezek mielőtt nekiállnék szétszedni, mert nem akarom órákig keresgélni, hogy na most mitől nem mozdul meg, mikor elméletileg minden rögzítést oldottam. És természetesen a sok patentes megoldás na az baromi idegesítő tud lenni, persze a szerelő egy leírás vagy gyakorlat alapján tudja merre kell feszíteni és hol, de én mint felhasználó nem tudom és könnyen törés a vége, aztán lehet ragasztgatni vagy cserélni. A szigetelésekre, földelésekre vigyázni kell, és főleg a pólusokra a vezérléseknél. Valóban nem mindenkinek ajánlott az otthoni szerelgetés, én is láttam pár alkotást már.

szigidomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9477 Dátum: 2012.12.20 17:30:43 »
Sziasztok!

Szeptemberbe gyorsan vennem kellett egy autót, és egy Corolla 1.3 XLi-t sikerült kifognom.
1994-es az évjárata. A gépjárművel frankón eljöttem Franciaországba, de holnap mennék haza, és most elkezdett egy furcsa jelenség lenni. :) Ha erőset(bőlintósat) fékezek, akkor a fék visszajelző lámpám felvillan. Nos fékfolyadék van benne, igaz nem maxon. A fékek újak, csövekkel együtt. Nos a kérdés az, hogy mi lehet a baj. Nekem holnap kell indulnom haza. 1900 km. Az Alpokban egészséges fék nélkül?
Egyébként tutti az autó, nem tudom mekkora a tankja, de 800km-t tudtam megtenni. És eddig a legtöbb az 43 liter volt, amit beletudtam tenni. Segítsetek, mert a franciáknál nem tudom elvinni szerelőbe, mert ráérősek. Nekem meg szombaton dolgom van otthon.
Köszönöm előre is.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9478 Dátum: 2012.12.20 17:35:27 »
Fékfolyadék, vagy elkopott a fékbetét. Töltsd fel maxra, és ellenőrizd a betétek vastagságát.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #9479 Dátum: 2012.12.20 17:36:17 »
Sziasztok!

Szeptemberbe gyorsan vennem kellett egy autót, és egy Corolla 1.3 XLi-t sikerült kifognom.
1994-es az évjárata. A gépjárművel frankón eljöttem Franciaországba, de holnap mennék haza, és most elkezdett egy furcsa jelenség lenni. :) Ha erőset(bőlintósat) fékezek, akkor a fék visszajelző lámpám felvillan. Nos fékfolyadék van benne, igaz nem maxon. A fékek újak, csövekkel együtt. Nos a kérdés az, hogy mi lehet a baj. Nekem holnap kell indulnom haza. 1900 km. Az Alpokban egészséges fék nélkül?
Egyébként tutti az autó, nem tudom mekkora a tankja, de 800km-t tudtam megtenni. És eddig a legtöbb az 43 liter volt, amit beletudtam tenni. Segítsetek, mert a franciáknál nem tudom elvinni szerelőbe, mert ráérősek. Nekem meg szombaton dolgom van otthon.
Köszönöm előre is.
Akkor nézd át azokat az uj fékalkatrészeket, nagy eséllyel ott a baj. (A hugom ugyan így járt a Mercijével, a márkaszakszervizben kicserélték a csöveket (nem volt bajuk) de vizsgára ment, ám legyen. Ugy megcsinálták, hogy folyt neki a fékfolyadék, égett a visszajelzője is.