Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2894061 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5145 Dátum: 2010.04.13 20:56:59 »
Na és akkor kiindulásképp: akibor000 Corijának gyári kerékmérete: 165/70 R14 vagy ha így jobban tetszik: 175/65 R14
         

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5146 Dátum: 2010.04.14 07:49:03 »
Szia akibor000!
A távírányítós riasztó árát nem tudom,- szerintem nem egy olcsó, mert belső riasztás, menetközbeni ajtólezárás
funkciót is tud,-  azt a kocsi vételekor "grátisz" kaptam.
Az automatikus ablakzáró modul+munkadíj 5.500,-Ft volt. Egyidőben még beépíttettem 4 szenzoros tolatóradart
is, az már húzósabb volt.
A már említett honlapjukon megtalálod a risztó típusokat, és az árakat is. Kérhetsz e-mail ajánlatot is, és akkor
teljes körú árkalkuláció lesz a birtokodban.
Üdv.
czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5147 Dátum: 2010.04.14 18:00:03 »
Szervusztok varázslók!

ismét 1-2 "okos" kérdésem lenne a toyotárol.
mint irtam régebben, 2002februári corollám van. a gyári lemezfelnit és virsligumikat akarom lecserélni stabilabbra. van raktáron 4db pirelli drago p5000 nyári tappancsom 195/50/R15 mérettel. ahhoz keresek alufelnit. gumis cimborám magyarázott valamit,hogy figyeljek az ET számra,mert az én kocsimra kb 38-40es kell és annál nagyobb nem megy fel rá!
kérdezem én tőletek,hogy miért ne menne fel rá?

hisz szerintem csak az számit,hogy 4x100 körosztásu legyen a felni és 54mm vagy nagyobb legyen a belső agyátmérője.
Tudsz letölteni egy kerékméret kalkulátort innen. Ez tud ET méretet is váltani, vagyis jó felnik "átváltásához" is. ;)

köszi,már rajta vagyok a témán!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5148 Dátum: 2010.04.14 18:02:06 »
Na és akkor kiindulásképp: akibor000 Corijának gyári kerékmérete: 165/70 R14 vagy ha így jobban tetszik: 175/65 R14

helo!

szerintem nem mind1 a méret ezesetben,mert van egy 175/65R14 gumim is,de az valahogy picit másabb,magasabb,mint a 165/70R14 gyári gumim.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

HUNited

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • SE-Smart - Minden ami SonyEricsson Okostelefon
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5149 Dátum: 2010.04.14 19:32:32 »
Sziasztok!

E12 (2002-es) kombi Toyota corollámnak nagy a baja

Nem tudom mi történt, csak azt, hogy kisujjal lehet pörgetni a kormányt. Jól irányítható az autó, de ha elengedném a kormányt, akkor tuti bekrepálnák a kocsival együtt.

Elmentem Toyota szervízbe, azt mondják a teljes kormányoszlopot kikellene cserélni (420.000 Forint)... Valószínűleg szervómotor. Dehát ha nem lenne szervóm, akkor nagyon nehezen tudnék kormányozni, de most épp az ellenkezője van!

Van valakinek tippje, ötlete, hogy mi történhetett, és mit lehetne csinálni?

Ja igen, az autó nem lett szétbontva, vagy ilyesmi, tehát minden ötletet várok! Azt is aminek kicsi a valószínűsége :) (mivel nem lett szétszedve)
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.14 19:34:54 írta HUNited »
Okos autóhoz, okos telefon. Ha SonyEricsson Okostelefon tulaj vagy, vagy érdekelnek ezek a készülékek, látogasd meg az én közösségi oldalam, az SE-Smart oldalt.

MrIP

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12046
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5150 Dátum: 2010.04.14 19:34:57 »
Nézd a két gumi méret között ha jól számolom van kb. 1.75 miliméter,átmérőben ! , szerintem ez elhanyagolható, ez a 2 méret váltóméret.
Na és akkor kiindulásképp: akibor000 Corijának gyári kerékmérete: 165/70 R14 vagy ha így jobban tetszik: 175/65 R14

helo!

szerintem nem mind1 a méret ezesetben,mert van egy 175/65R14 gumim is,de az valahogy picit másabb,magasabb,mint a 165/70R14 gyári gumim.
   .... namégegyszer  :   xenonosluxusLSlexusslusszkulcs 

mepete

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5151 Dátum: 2010.04.14 19:44:31 »
Egy kis segítséget kérnék. Olajcsere volt a 2005-ös d4d Versomon , nem Toyota szervízben. Hogyan kell a cserére figyelmeztető sárga lámpát lenullázni?
Előre is köszönöm

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5152 Dátum: 2010.04.14 20:28:39 »
Sziasztok!

E12 (2002-es) kombi Toyota corollámnak nagy a baja

Nem tudom mi történt, csak azt, hogy kisujjal lehet pörgetni a kormányt. Jól irányítható az autó, de ha elengedném a kormányt, akkor tuti bekrepálnák a kocsival együtt.

Elmentem Toyota szervízbe, azt mondják a teljes kormányoszlopot kikellene cserélni (420.000 Forint)... Valószínűleg szervómotor. Dehát ha nem lenne szervóm, akkor nagyon nehezen tudnék kormányozni, de most épp az ellenkezője van!

Van valakinek tippje, ötlete, hogy mi történhetett, és mit lehetne csinálni?

Ja igen, az autó nem lett szétbontva, vagy ilyesmi, tehát minden ötletet várok! Azt is aminek kicsi a valószínűsége :) (mivel nem lett szétszedve)
Az elektromos kormányszervó változtatja a rásegítés mértékét a sebesség függvényében.

A kocsi minél gyorsabban megy, annál kisebb rásegítés kell, gyakorlatilag akár nullára is csökken már 40-50-nél a rásegítés. Ez ugye azért jó, mert menet közben nem lesz túlságosan könnyen mozgatható és érzékeny a kormány, továbbá az utat is jobban lehet érezni. Ezért is olyan jó az E12-es kormányzása az elődmodellekhez és a konkurenciához képest.


A sejtésem az, hogy a jelfeldolgozása lehet hibás a rendszernek vagy ténylegesen maga a kormányszervó mechanika.

Első esetben lehetséges, hogy fals adatokat kap az ECU (ha az vezérli és nem egy külön controller), ezáltal a kormányrásegítés túl nagy, miközben már megy a kocsi kellő sebességgel. Ez ugye akkor lehet pl, ha a kerekeknél a sebességszenzorok hibása, azonban ekkor az ABS is hibásan működik, ami meg feltűnne, minimum egy kontollámpa formájában. Lehet a vezetékezésben, de akár a jelfeldolgozóban (ECU vagy külön van, azt nem tudom) a hiba.
Ha a jelfeldolgozó a rossz, akkor annak az elhelyezkedése a meghatározó. Ha az ECU vezérli, akkor az ECU hibája esetén azt kell cserélni. Ha a vezérlője a szervomotorba van integrálva, akkor lehetséges, hogy ténylegesen a szervorendszer a cserés.

Ha a szervomotor nem működik helyesen, azaz csak végpontban (maximum rásegítés) tud dolgozni, akkor annak a cseréje szükséges sajnos, ugyanis az egység (direkt) nem javítható.

A problémát fel kell tárni, hogy hol keletkezik: jeladó, jelfeldolgozó (ECU vagy külön egység), szabályzó, szervomotor belseje. Ennek ismeretében lehet a javítás lépéseit megtenni.
Ha a hiba a szervomotor egységén belül van, akkor kell egy újat venni bontva, mert úgy 100 alatt bőven megvehető, az új ára már nagyon pofátlan. Én erre szavazok.

Első lépés legyen a probléma helyének a diagnosztizálása, ha ez megvan, akkor a hibás alkatrészt cserélni kell. Miután minden ilyen nagyon drága, ezért én bontott alkatrészt vennék a helyedben, amennyiben ez szükséges. Nem olyan, mint a gyári, de nem is fél milla beszereléssel együtt.


Mellékesen megjegyzem, hogy az elektromos kormányszervo szeret meghalni, meghülyülni, általam szervizelt kocsikban volt már garancilis cseréje az elektromos szervonak. Pl. A Nissan Micra szervoegysége behalt, ott erős zaj volt kormányzáskor. Ez 650e lett volna, ha nekünk kell fizetni... Más autó esetében is sok panaszt hallottam ezekre a villanyoszervokra.
A régi hidraulikus rendszer nagyon megbízható és részegységenként is javítható, míg az új rendszer modernebb, jobb -- amíg megy.

HUNited

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • SE-Smart - Minden ami SonyEricsson Okostelefon
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5153 Dátum: 2010.04.14 20:44:10 »
Szia! Köszi szépen a választ!

Keresgéltem, de nem nagyon találni szervót. Amúgy meg ez a rásegítéses dolog, soha, érted! SOHA nem volt ilyen könnyen tekerhető a kormány! És leállt állapotban is a kormány holtjátéka az eddigi minimum helyett gyakorlatilag korlátlan, és be sem kapcsol a kormányzár (vagy lehet bekapcsol csak nem érzékelem)
Okos autóhoz, okos telefon. Ha SonyEricsson Okostelefon tulaj vagy, vagy érdekelnek ezek a készülékek, látogasd meg az én közösségi oldalam, az SE-Smart oldalt.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5154 Dátum: 2010.04.14 20:55:28 »
Amúgy meg ez a rásegítéses dolog, soha, érted! SOHA nem volt ilyen könnyen tekerhető a kormány! És leállt állapotban is a kormány holtjátéka az eddigi minimum helyett gyakorlatilag korlátlan, és be sem kapcsol a kormányzár (vagy lehet bekapcsol csak nem érzékelem)
Mi az, hogy a kormány holtjátéka végtelen? Tekered a kormányt 4-5 centit és nem reagál a kerék mozgással?

A kormányzárat azért próbáld ki, nem nehéz dolog. Eltekered a kormányt ütközéstől, ütközésig és ha nem kattan be és válik mozdthatatlanná a kormány, akkor lehet, hogy valami tényleg ennek a közelében van, nem a szervo tájékán "lent".

Álló helyben is könnyebb lett sokkal a kormányzás járó motor mellett?

Álló motornál miben más a kormányzás? Csak a holtjáték vagy az ellenállása is változott?


Szervot nem találsz, mert az a kormányoszlopra van rászerelve, ha jól tudom, elburkoltan, nem a motortérben fellehető valami, mint a hidraulikus fajta. Bár annak is az egyik fele a kormányra van elburkoltan szerelve, csak a csövezése, tartálya és a szivattyúja van a motortérben.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.14 20:57:50 írta barna.czukor »

HUNited

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • SE-Smart - Minden ami SonyEricsson Okostelefon
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5155 Dátum: 2010.04.15 12:26:41 »
Mi az, hogy a kormány holtjátéka végtelen? Tekered a kormányt 4-5 centit és nem reagál a kerék mozgással?

NEM! A kerék tökéletes! Ott nincs holtjáték! Csak simán lehet tekerni álló motornál is a kormányt, és hallani hogy bekattan, de attól még lehet tovább tekerni, igaz kicsit nehezebben!

A kormányzárat azért próbáld ki, nem nehéz dolog. Eltekered a kormányt ütközéstől, ütközésig és ha nem kattan be és válik mozdthatatlanná a kormány, akkor lehet, hogy valami tényleg ennek a közelében van, nem a szervo tájékán "lent".

Igen, próbáltam. Bekattan de lehet tovább forgatni kis ellenállással... Sőt kicsit ki be is jár a kormány (tehát magam fele tudom egy fél centit húzni aa kormánykereket, és itt nem az oszlopra gondolok, azt tudom hogy normális hogy állítható.)

Álló helyben is könnyebb lett sokkal a kormányzás járó motor mellett?

Kicsit megforgatom, és a lendülettől végállásig pörög. Tehát igen...

Álló motornál miben más a kormányzás? Csak a holtjáték vagy az ellenállása is változott?

Ezt már írtam feljebb. A kormánnyal együtt forog a kerék, tehát a holtjáték nem válzotott. Csak az kiborító hogy eleve lehet tekerni ilyenkor a kormányt...
Okos autóhoz, okos telefon. Ha SonyEricsson Okostelefon tulaj vagy, vagy érdekelnek ezek a készülékek, látogasd meg az én közösségi oldalam, az SE-Smart oldalt.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5156 Dátum: 2010.04.15 12:34:42 »
A leírásodból nekem az jön le, hogy a kormányoszlopnál van valami probléma, nem az ECU-ban vagy a kormányszervóban. Abnormális, hogy nem megy a kormányzár, ezt minden féle képpen meg kell vizsgálni, én ott állnék neki először a javításnak. Elképzelhető persze, hogy a szervo is rossz egyidejűleg, de az akkor nem befolyásolná a kormányzárat. Ittvalami komolyabb probéma van a kocsival szerintem... :(

Javaslom, hogy vidd el egy másik márkaszervízbe is, nézzék meg ott is, hogy mi a baja. Ha ugyan azt állítják mind a két helyen, akkor jó eséllyel eltalálták a hibát, ekkor a javítás lesz a következő lépés.

A javítása ezeknek az alkatrészeknek nagyon drága, sokszor lehetetlen, így teljes csere kell. Ez esetben én a bontót javaslom, hiszen ott az új ár töredékéért meg lehet kapni ezeket az alkatrészeket. Nem mondom, hogy nem jobb az új alkatrész, de szerintem ebből egy bontott egység is racionális választás. (Nálam pl. a km-óra jeladó halt be, újonnan 62e lett volna, bontóban meg 5e-ért vettem egy bontottat, ami egy Hiace-ban volt... Azóta is tökéltesen működik nálam, meg vagyok vele elégedve.)

HUNited

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
    • SE-Smart - Minden ami SonyEricsson Okostelefon
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5157 Dátum: 2010.04.15 12:48:43 »
A leírásodból nekem az jön le, hogy a kormányoszlopnál van valami probléma, nem az ECU-ban vagy a kormányszervóban. Abnormális, hogy nem megy a kormányzár, ezt minden féle képpen meg kell vizsgálni, én ott állnék neki először a javításnak. Elképzelhető persze, hogy a szervo is rossz egyidejűleg, de az akkor nem befolyásolná a kormányzárat. Ittvalami komolyabb probéma van a kocsival szerintem... :(

Javaslom, hogy vidd el egy másik márkaszervízbe is, nézzék meg ott is, hogy mi a baja. Ha ugyan azt állítják mind a két helyen, akkor jó eséllyel eltalálták a hibát, ekkor a javítás lesz a következő lépés.

A javítása ezeknek az alkatrészeknek nagyon drága, sokszor lehetetlen, így teljes csere kell. Ez esetben én a bontót javaslom, hiszen ott az új ár töredékéért meg lehet kapni ezeket az alkatrészeket. Nem mondom, hogy nem jobb az új alkatrész, de szerintem ebből egy bontott egység is racionális választás. (Nálam pl. a km-óra jeladó halt be, újonnan 62e lett volna, bontóban meg 5e-ért vettem egy bontottat, ami egy Hiace-ban volt... Azóta is tökéltesen működik nálam, meg vagyok vele elégedve.)

Van már bontós ajánlatom, meg itt is van egy srác aki árul kormányoszlopot... A nagyobb bajom az az, hogy és mi van ha nem is ez a baj? Ez a pécsi toyota szervíz pár hónapos csak... És a környéken legközelebb kaposváron...
Okos autóhoz, okos telefon. Ha SonyEricsson Okostelefon tulaj vagy, vagy érdekelnek ezek a készülékek, látogasd meg az én közösségi oldalam, az SE-Smart oldalt.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5158 Dátum: 2010.04.15 12:51:30 »
Én bejelentkeznék mielőbb Kaposvárra...  :)
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5159 Dátum: 2010.04.15 21:04:37 »
Nem értem hogy egyáltalán miért kell kétségbevonni azt amit mond a márkaszervíz. Gondolom megnézték, megvizsgálták az autót mielött rábökték hogy kormányoszlop csere. Hidd el, egy 400 ezres alkatrésszel ők sem dobálóznak csak úgy.
Nagyon egyszerű a helyzet. Megadod nekik a bontós kontaktod számát, hogy legyenek szívesek ők lerendelni saját magukhoz a bontott alkatrészt. Ők megrendelik, beépítik, ha siker akkor nincs gond, ha továbbra is fenn áll a hiba, akkor pedig kiveszik és te nem fizetsz nekik. Ennyi. De hidd el, ez kormányoszlop lesz...
Xanyi