Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882851 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

vkrysz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2295 Dátum: 2008.09.19 15:59:11 »
Köszi a válaszokat!
2004 Corolla 1.4 HB

Vismajor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2296 Dátum: 2008.09.22 11:18:44 »
Hello!

Már egy ideje nem hordom a gépet gumishoz, magam cserélem. Viszont nem tetszik túlságosan
a gyári emelő (max úton defekt esetén), vennék egy krokodil emelőt. Már egy gumisnál volt igy emelve
a gép, tehát műxik a megoldás. Hol is kellene megemelni a gépet vele? Azaz mi az alátámasztási pont?

Legszebb az lenne, ha valaki tudna egy képet közölni róla.

Kösz a válaszokat előre is!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2297 Dátum: 2008.09.22 14:29:25 »
Hello!

Már egy ideje nem hordom a gépet gumishoz, magam cserélem. Viszont nem tetszik túlságosan
a gyári emelő (max úton defekt esetén), vennék egy krokodil emelőt. Már egy gumisnál volt igy emelve
a gép, tehát műxik a megoldás. Hol is kellene megemelni a gépet vele? Azaz mi az alátámasztási pont?

Legszebb az lenne, ha valaki tudna egy képet közölni róla.

Kösz a válaszokat előre is!
Szia!
Két lehetőség van, a te emelődtől is függ, hogy melyik járható út.

1, A "normál" alátámasztási ponton emeled az autót, a küszöbnél, ott ki van jelölve egy hely, ahová a normál emelőt is tenni kell. Ezt jelölheti 2 db bemetszés a lemezsávon, de egy kihasított rész is jelölheti az optimális emelési pontot.
2, A kocsit középen a tengelyénél fogva emeled fel, ehhez azonban olyan kroki kell, ami alkalmas erre. A síma teszkós nem jó.

A kroki egyébként stabilabb, mint a gyári emelő, könnyebb vele dolgozni, tized annyi idő alatt fel lehet emelni az autót vele.
A hátránya, hogy drága egy jobb fajta, nehéz és nagy, valamint egy rúd is kell hozzá, amivel "felpumpálod" a kocsit.

Én nem javaslom normál esetre, hogy ezt cipeld a kocsiban. Sok helyet foglal, nehéz a rögzítése és a gyári emelő is ellátja a feladatot, hogy kicserélj vele egy defektes kereket. Amúgy nem túl gyakran kell használni, nem érdemes ezért ekkora áldozatot hozni. És a plussz súly sem előny, a kevesebb hely sem, stb...

Akkor van létjogosultsága, ha van elegendő hely otthon, ahol tárolni tudod, és ha otthoni szerelésekhez használod. Arra tökéletes, hogy otthon kicseréld vele a kerekedet téli-gumisra és vissza, vagy cserélj fékbetétet, stb...


Amúgy ha oldalanként emeled a kocsit, akkor is tudsz kereket és fékbetétet cserélni, dobot festeni, stb. Nem nagy meló felpumpálni, majd leengedni a kocsit.
Ha meg olajat cserélsz, akkor meg nem alternatíva, kell egy akna vagy egy rámpa hozzá, középen krokival emelt kocsi alá nem feküdnék soha...
Ergo normál használathoz elegendő a "normál", (oldalanként 2) rögzítési pontot tudó kroki.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2298 Dátum: 2008.09.22 14:47:10 »
Sziasztok

beázott a bal hátsó lámpám...elég keményen (negyedig állt benne a víz a múltkori esőzés után...)
kiszedtem a helyéről majd kiöntöttem a vizet.... annyi lenne a kérdésem hogy hogy lehet szétszedni darabokra hogy kitakarítsam belül?
igencsak koszos lett...
patentos vagy ragasztott ??? vagy mi a szösz?

Pityu
Általában patentosak, egy-két fül rögzíti a lámpatesthez a búrát. Azonban van egy tömítés mindig a kettő között. A kérdés az, hogy ez ragasztós-e vagy síma gumi. Ha ragasztós, akkor nagyon szét kell barmolni, míg szét tudod szedni. Ha nem az, akkor nem akkora meló.
De van olyan kocsi (Civic pl.), ahol a búrát a ragasztós tömítés (sziloplaszt szerű) rögzíti a műanyag testhez. Na ez az igazi szívás. Itt nincs fül se semmi.

Tanácsok:
Vizsgálat: Meg kell nézni először is, hogy hol folyik be a víz. Lehet az izzónál a zárógumi vagy a lámpa és a búra között tömítőgumi a hibás, netán nincs jól bent egy izzó. A tapasztalt hiba alapján kell javítani a lámpát.

A leggyakoribb oka a beázásnak az, hogy a lámpa nem gyári, hanem utángyártott szemét (pl Depo márkájú, ezzel szívtam én is), ekkor a megoldás a bontóban gyári lámpát nézni, a Depo-t (vagy a TYC-t vagy más kinait) szétlőni.  :2guns: Ha nincs puska, akkor jó alternatíva lehet az emeletről ledobni  :hammer:, esetleg mezőgazdászoknak átmenni rajta traktorral.  :tank: Egyetlen használható része az utángyártott lámpáknak a rögzítőfülei. Ugyanis a bontott gyáriak közül majdnem mindnek hiányzik az egyik-másik füle. Ezt műanyaghegesztővel vagy ragasztóval felhasználhatod. Persze ha van benne izzó, akkor a megsemmisítés és bosszúállás előtt az eltávolítandó. :wacko:

Tisztítása: Egy drótra kell rögzíteni egy szivacsot vagy rongyot és azzal hátulról benyúlva körbetörölhető a lámpa. Vagy kimosni vízzel alaposan és hagyni kiszáradni. Utolsó esetre hagynám a szétszerelését.

Experts only:
Vizezés előtt az állító motor eltávolítandó. Ez általában bajonettzáras. Ez kell tehát fordítani a motort, majd unlocked pozícióban kirántani erősen. A betétele is hasonló project, ott annyi lehet a bökkenő, hogy nem pattan vissza a kirándott műanyag rúd, ami mozgatja a foncsort. Ekkor a motort be kell kötni, úgy állítani belülről, hogy kinyomja a műanyag pöcköt, majd úgy bepattintani. És utána a magasságot állítani.
Ezt úgy sem érti senki, aki még nem csinálta, de mindegy.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2299 Dátum: 2008.09.22 14:49:11 »
Most látom, hogy a bal hátsó a hibás, nem az első.
Az elsőtől annyiban tér el a művelet, hogy nincs benne motor, amúgy a rendszere ugyan az. Ha utángyártott  :001_9898:, akkor :gun_bandana:. A gyári a legjobb.

Vismajor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2300 Dátum: 2008.09.22 15:30:15 »
Én nem javaslom normál esetre, hogy ezt cipeld a kocsiban. Sok helyet foglal, nehéz a rögzítése és a gyári emelő is ellátja a feladatot, hogy kicserélj vele egy defektes kereket. Amúgy nem túl gyakran kell használni, nem érdemes ezért ekkora áldozatot hozni. És a plussz súly sem előny, a kevesebb hely sem, stb...

Pont ezért akarom CSAK otthon használni, nem cipelném magammal.

Akkor van létjogosultsága, ha van elegendő hely otthon, ahol tárolni tudod, és ha otthoni szerelésekhez használod. Arra tökéletes, hogy otthon kicseréld vele a kerekedet téli-gumisra és vissza, vagy cserélj fékbetétet, stb...
Amúgy ha oldalanként emeled a kocsit, akkor is tudsz kereket és fékbetétet cserélni, dobot festeni, stb. Nem nagy meló felpumpálni, majd leengedni a kocsit.
Ha meg olajat cserélsz, akkor meg nem alternatíva, kell egy akna vagy egy rámpa hozzá, középen krokival emelt kocsi alá nem feküdnék soha...
Ergo normál használathoz elegendő a "normál", (oldalanként 2) rögzítési pontot tudó kroki.
Pont azért szeretném a krokit, meg akkor nem kell megemelnem a rugóutat, meg nem is túl felhasználóbarát a gyári emelője  :no:
Gyorsabban, kényelmesebben tudnám használni. Oldalt nem szivesen emelném meg vele, ahol a gyárival is kell.

Nem értek a futóművekhez (sem ::) ), de a tengelynél emelés kicsit meredeken hangzik. gondolom hátul valami "híd" megoldás van, elöl meg féltengelyek, lengőkarok, stb...

Szóval hol is kell megemelni?

« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 15:34:05 írta Vismajor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2301 Dátum: 2008.09.22 22:48:04 »
Két lehetőség van, a te emelődtől is függ, hogy melyik járható út.

1, A "normál" alátámasztási ponton emeled az autót, a küszöbnél, ott ki van jelölve egy hely, ahová a normál emelőt is tenni kell. Ezt jelölheti 2 db bemetszés a lemezsávon, de egy kihasított rész is jelölheti az optimális emelési pontot.
2, A kocsit középen a tengelyénél fogva emeled fel, ehhez azonban olyan kroki kell, ami alkalmas erre. A síma teszkós nem jó.

A kroki egyébként stabilabb, mint a gyári emelő, könnyebb vele dolgozni, tized annyi idő alatt fel lehet emelni az autót vele.
A hátránya, hogy drága egy jobb fajta, nehéz és nagy, valamint egy rúd is kell hozzá, amivel "felpumpálod" a kocsit.

Én nem javaslom normál esetre, hogy ezt cipeld a kocsiban. Sok helyet foglal, nehéz a rögzítése és a gyári emelő is ellátja a feladatot, hogy kicserélj vele egy defektes kereket. Amúgy nem túl gyakran kell használni, nem érdemes ezért ekkora áldozatot hozni. És a plussz súly sem előny, a kevesebb hely sem, stb...

Akkor van létjogosultsága, ha van elegendő hely otthon, ahol tárolni tudod, és ha otthoni szerelésekhez használod. Arra tökéletes, hogy otthon kicseréld vele a kerekedet téli-gumisra és vissza, vagy cserélj fékbetétet, stb...


Amúgy ha oldalanként emeled a kocsit, akkor is tudsz kereket és fékbetétet cserélni, dobot festeni, stb. Nem nagy meló felpumpálni, majd leengedni a kocsit.
Ha meg olajat cserélsz, akkor meg nem alternatíva, kell egy akna vagy egy rámpa hozzá, középen krokival emelt kocsi alá nem feküdnék soha...
Ergo normál használathoz elegendő a "normál", (oldalanként 2) rögzítési pontot tudó kroki.

Olajcseréhez további alternatíva: krokival megemelni középen, és két bakkal alátámasztani (a küszöböknél, a gyári alátámasztási pontokon). Ez is biztonságos megoldás, és 10 ezren belüli összegből beszerezhető egy kis alap kroki (ami ilyen otthoni műveletekhez teljesen jó), meg egy pár bak. Én is vettem tavaly, azóta egy álom, hogy mennyivel egyszerűbb lett a téli-nyári kerék átszerelés  :yes: ...

Azzal együtt is, hogy a Camryn eddig csak hátul találtam meg a középső alátámasztási pontot - elöl még nem jöttem rá, hogy hova kéne tenni az emelőt, így elöl az oldalsó pontokon emelek, oldalanként külön.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2302 Dátum: 2008.09.22 22:51:41 »
... a megoldás a bontóban gyári lámpát nézni, a Depo-t (vagy a TYC-t vagy más kinait) szétlőni.  :2guns: Ha nincs puska, akkor jó alternatíva lehet az emeletről ledobni  :hammer:, esetleg mezőgazdászoknak átmenni rajta traktorral.  :tank:

 :clap: :clap: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2303 Dátum: 2008.09.22 23:03:04 »


Olajcseréhez további alternatíva:
Megfelelő vízelvezető árok fölé állsz. nekem itt a ház előtt tökéletes, Nejem Corolláján, és anno a Skoda Pickup is így kapott mindíg friss olajat.
-Persze figyelve arra, hogy a fáradtolaj ne kerüljön a szabadba!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Vismajor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2304 Dátum: 2008.09.23 07:33:46 »
Olajcseréhez további alternatíva: krokival megemelni középen, és két bakkal alátámasztani (a küszöböknél, a gyári alátámasztási pontokon). Ez is biztonságos megoldás, és 10 ezren belüli összegből beszerezhető egy kis alap kroki (ami ilyen otthoni műveletekhez teljesen jó), meg egy pár bak. Én is vettem tavaly, azóta egy álom, hogy mennyivel egyszerűbb lett a téli-nyári kerék átszerelés  :yes: ...
Azzal együtt is, hogy a Camryn eddig csak hátul találtam meg a középső alátámasztási pontot - elöl még nem jöttem rá, hogy hova kéne tenni az emelőt, így elöl az oldalsó pontokon emelek, oldalanként külön.

Olajat nem szeretnék sk cserélni, nem azért mert félek összekoszolni a kezem, hanem mert nincs mibe felfogni és hova leadni a fáradtolajat. Meg akkor mndjárt olajszűrő csere is...
Talán még azt is megtalálnám.... :yes:  De csak téli-nyári kerékcseréhez használnám a krokit. Most mindenhol ajánlgatják a 2t teherbírású egyenkrokikat, egész emberi áron...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2305 Dátum: 2008.09.24 01:30:22 »
Van egy kis problémám. Furcsa hangot hallok a váltó felől.

Amikor a kocsi fordulatszáma 1800-2500 között van és nem gyorsítok, hanem egyenletesen megyek vagy motorfékkel lassulok, akkor vonyító hangot lehet hallani a váltó felöl. Nem tudom, hogy ez mennyire normális, de nekem eléggé hangosnak tűnik. A fater kocsija is ad ki ilyen hangot, de nem hangos, gyárilag ilyen volt.

De az én kocsim eléggé hangosan vonyít ilyenkor, vmi hajtómű-szerű hangja van, de ez csak találgatás. Ha benyomom menet közben a kuplungot ilyenkor, akkor megszűnik a hang.
Ez az a vonyitó hang, amit a régi Ikarusok is kiadnak, csak 1000x hangosabban. Mi a fene lehet ez? Mitől van? A kocsi 69.000-et futott.

A váltóban friss az olaj, nincs benne 15.000 km. Castrol Taf-x 75W-90, amit a kocsi könyve is ír. Mellesleg érdekes, hogy amíg hideg a motor, addig nem hallani, mikor bemelegedett a rendszer, akkor jön elő a hang, illetve erősödik fel. Lehet, hogy a felmelegedő váltóolaj hozza ezt elő, nem tudom. Minden esetre kicsit be vagyok sz.rva a dolog miatt. Nem szeretném, ha a váltóval gond lenne.
Eddig is volt ilyen hang, de mintha hangosabb lenne.
Ötlet? Megoldás? (Nem akarom szétszedni a váltót.)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2306 Dátum: 2008.09.24 09:20:49 »
A váltóban friss az olaj, nincs benne 15.000 km.

En Neked friss?  :tt2: :whistling: :devil:
(magasan jott....)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2307 Dátum: 2008.09.24 10:11:48 »
Amikor a kocsi fordulatszáma 1800-2500 között van és nem gyorsítok, hanem egyenletesen megyek vagy motorfékkel lassulok, akkor vonyító hangot lehet hallani a váltó felöl. Nem tudom, hogy ez mennyire normális, de nekem eléggé hangosnak tűnik. A fater kocsija is ad ki ilyen hangot, de nem hangos, gyárilag ilyen volt.

Nekem ugyanez a jelenség megvolt a Corinál, mondjuk az -is- E12-es volt, mint Apudé...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2308 Dátum: 2008.09.24 10:33:53 »
Ez Neked friss?  :tt2: :whistling: :devil:
(magasan jott....)
Friss még, mert 60.000 km-ként kellene cserélni és eddig 15.000 km van benne, tehát az olaj a futásteljesítményének az 1/4-nél van. Olyan, mintha a motorolajban lenne mondjuk 3750 km. Annyinál még én sem cserélek... :nono:

De most nem akarok poénkodni, mert idegesít ez a sz.r, Remélem nem lesz gond a váltómmal... Szerinted mitől búghat? Normális ez?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2309 Dátum: 2008.09.24 10:36:27 »
Nekem ugyanez a jelenség megvolt a Corinál, mondjuk az -is- E12-es volt, mint Apudé...
A fateromé is vonyít kissé, de az enyém sokkal hangosabban. Mondjuk lehet ez zajszigetelés kérdése is.
De ha hideg a system, akkor nem csinálja, csak mikor meleg már. És csak akkor, mikor nincs terhelve.

AFEKETE kollega!
Neked csinálja?