Hello!
Már egy ideje nem hordom a gépet gumishoz, magam cserélem. Viszont nem tetszik túlságosan
a gyári emelő (max úton defekt esetén), vennék egy krokodil emelőt. Már egy gumisnál volt igy emelve
a gép, tehát műxik a megoldás. Hol is kellene megemelni a gépet vele? Azaz mi az alátámasztási pont?
Legszebb az lenne, ha valaki tudna egy képet közölni róla.
Kösz a válaszokat előre is!
Szia!
Két lehetőség van, a te emelődtől is függ, hogy melyik járható út.
1, A "normál" alátámasztási ponton emeled az autót, a küszöbnél, ott ki van jelölve egy hely, ahová a normál emelőt is tenni kell. Ezt jelölheti 2 db bemetszés a lemezsávon, de egy kihasított rész is jelölheti az optimális emelési pontot.
2, A kocsit középen a tengelyénél fogva emeled fel, ehhez azonban olyan kroki kell, ami alkalmas erre. A síma teszkós nem jó.
A kroki egyébként stabilabb, mint a gyári emelő, könnyebb vele dolgozni, tized annyi idő alatt fel lehet emelni az autót vele.
A hátránya, hogy drága egy jobb fajta, nehéz és nagy, valamint egy rúd is kell hozzá, amivel "felpumpálod" a kocsit.
Én nem javaslom normál esetre, hogy ezt cipeld a kocsiban. Sok helyet foglal, nehéz a rögzítése és a gyári emelő is ellátja a feladatot, hogy kicserélj vele egy defektes kereket. Amúgy nem túl gyakran kell használni, nem érdemes ezért ekkora áldozatot hozni. És a plussz súly sem előny, a kevesebb hely sem, stb...
Akkor van létjogosultsága, ha van elegendő hely otthon, ahol tárolni tudod, és ha otthoni szerelésekhez használod. Arra tökéletes, hogy otthon kicseréld vele a kerekedet téli-gumisra és vissza, vagy cserélj fékbetétet, stb...
Amúgy ha oldalanként emeled a kocsit, akkor is tudsz kereket és fékbetétet cserélni, dobot festeni, stb. Nem nagy meló felpumpálni, majd leengedni a kocsit.
Ha meg olajat cserélsz, akkor meg nem alternatíva, kell egy akna vagy egy rámpa hozzá, középen krokival emelt kocsi alá nem feküdnék soha...
Ergo normál használathoz elegendő a "normál", (oldalanként 2) rögzítési pontot tudó kroki.