Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 330030 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #615 Dátum: 2012.11.21 10:46:57 »
Arról indult a téma, hogy szerinted a dízel jobban gyorsul, mint a benzines. Erre írtam, hogy tévedés. Mert a gyorsulás tiltásig értendő (hiszen az nem gyorsulás, ha 4000-nél elváltasz), míg a rugalmasság menet közbeni, tehát egy adott sebességről történő gyorsító képességet jelent. Ezt a kettőt összekeverted, pedig nagyon fontos különbség van köztük.
Ezért, tehát, nem számfetisizmusról van szó, hanem tényekről. A feltevésed, tehát helytelen, de minimum pontatlan volt.  ;)
A való életben a rugalmasságot sokkal többször megérezzük egy autón, mint a gyorsulását 0-100-ra, ebben igazad van és egyet is értek veled.
4000-ig dieselt [rohog] Én már 2500-nál elváltok, 3000-nél már 130-al száguldok az otopályán :wacko:
3200-nél GPS 130km/h annál gyorsabban nem szoktam menni. No-ban 165-nél lehet hogy forgott 4000-et, de már nem emlékszem, de majd decemberben megfigyuzom ;)
Ez a jól kihuzatás csak a benzinesnél téma. Van rugalmasság/nyomaték a dieselben- ha erre gondoltál :szemez:

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris HSD
« Válasz #616 Dátum: 2012.11.21 10:47:25 »
Így van! 1.0-s autót mindenkinek, és zárassuk be az összes tuning-műhelyt is!  :tt2:

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #617 Dátum: 2012.11.21 10:51:00 »
Tehát a maximálisan elérhető pillanatnyi gyorsulásra gondolsz amikor sebesség- és fokozatfüggően 6000-en kijön a 99 LE, ez lehet és érdekes adat, ahogyan a 0-100 gyorsulás is amiben a dízel a jobb.
Elektronikusan lehetne korlátozni a sebességet (vészhelyzeti néhány mp-et kivéve) akár 130-ban is vagy kevesebben, egy drága importtermék (benzin) esetén összgazdaságilag ez nem hülyeség.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #618 Dátum: 2012.11.21 10:51:22 »
Ez a jól kihuzatás csak a benzinesnél téma. Van rugalmasság/nyomaték a dieselben- ha erre gondoltál :szemez:
Persze, a 4000-et csak a benzinesre értettem, ez olyan, mintha a dízelt egy gyorsulási versenyen 2200-nál elváltanád a következő fokozatban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #619 Dátum: 2012.11.21 10:54:15 »
Így van! 1.0-s autót mindenkinek, és zárassuk be az összes tuning-műhelyt is!  :tt2:
Nem ezt mondtam, hisz a PII-ben is 1,5-ös motor van, de őszintén, mikor mentél vele utoljára akár csak 150-nel is?  :szemez:
Az 1,0 motor ott vérzik el, ha valami miatt egy hirtelen nagyot kellene gyorsítani, pl. előzésnél. Az, hogy 160 lenne a limit, nem jelenti azt, hogy ne érhetné el az autó rövid időn belül ezt a sebességet.
Mondjuk úgy, mint JApánban, ahol a Nissan GT-R-ek sem mennek gyárilag 180-nál jobban...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Yaris HSD
« Válasz #620 Dátum: 2012.11.21 11:12:19 »
Priussal, 150- nél többet? Asszem egyszer kipróbáltam.  [rohog]  De nálam szét van választva az autózás funkcionális és élvezeti része.  ;)
Egyébként a hozzászólásom nem kifejezetten neked szólt. Mostanában a fórumon többször is előjött az a megközelítés, hogy aki nem a legköltséghatékonyabb - értendő ez Ft/km, m/Ft, stb. - mutatójú autót veszi az kvázi hülye, másmilyennek nincs értelme.
Értem én, válság van, sokaknak az autózás egy szükségszerű kiadás, amit próbálnak minél alacsonyabb szinten tartani, de meg kellene érteni azokat is akik mások az igényeik, más dolgokat is fontosnak tartanak és ezek alapján más típusú (felszereltségű, motorizáltságú) autót választanak.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #621 Dátum: 2012.11.21 11:24:37 »
Elektronikusan lehetne korlátozni a sebességet (vészhelyzeti néhány mp-et kivéve) akár 130-ban is vagy kevesebben, egy drága importtermék (benzin) esetén összgazdaságilag ez nem hülyeség.
De az. Szerintem. :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #622 Dátum: 2012.11.21 11:36:59 »
Priussal, 150- nél többet? Asszem egyszer kipróbáltam.  [rohog]  De nálam szét van választva az autózás funkcionális és élvezeti része.  ;)
Egyébként a hozzászólásom nem kifejezetten neked szólt. Mostanában a fórumon többször is előjött az a megközelítés, hogy aki nem a legköltséghatékonyabb - értendő ez Ft/km, m/Ft, stb. - mutatójú autót veszi az kvázi hülye, másmilyennek nincs értelme.
Értem én, válság van, sokaknak az autózás egy szükségszerű kiadás, amit próbálnak minél alacsonyabb szinten tartani, de meg kellene érteni azokat is akik mások az igényeik, más dolgokat is fontosnak tartanak és ezek alapján más típusú (felszereltségű, motorizáltságú) autót választanak.
Akkor, hogy ne legyenek félreértések: minden általam ebben a témában leírt dologhoz kötelezően odaértendő a "számomra" jelző és azért én nem hülyéztem le senkit emiatt (még csak nem is gondolom hülyének).  :hug:
Azonban, ahogy írod is, válság van, a hétköznapi élethez (amiben Te is a PII-vel jársz) manapság sajnos nem fér bele egy kvázi a használathoz túlmotorizált autó. Az, hogy hétvégén előveszi az ember, az más kérdés, lehet azt hobbinak is nevezni.  :) (mint nekem a fotózás és ehhez tartozó költségek)
De a mindennapi használatban egyszerűen nincs értelme - számomra  :D - egy 160km/h feletti sebességre képes autónak (nyilván azért, mert elvonná a fenntartása a havi bevételem egy részét más, az autónál fontosabb dologtól). Havi 1Millás fizetéssel pont lexarnám valószínűleg, de még ebben sem vagyok annyira biztos (azért ebben az esetben egy vacsiúj GT-86 ott figyelne a fűtött garázsomban...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris HSD
« Válasz #623 Dátum: 2012.11.21 11:44:39 »
Nekem eszerint egy túlmotorizált 1,6-os Avensisem van, mert 200 körül van a végsebessége  :hmmmm:
Nem gondoltam volna  :)

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #624 Dátum: 2012.11.21 11:55:45 »
Ha az átlagember közlekedési statisztikáit néznénk akkor méginkább abszurd a mai helyzet, átlagosan mondjuk megyünk napi 25 km-t 35-ös átlaggal és fél utassal, ehhez van a 170-es végsebesség és az 1-1,5 tonnás autó. Nyilván megengedhetjük magunknak ezt a luxust ameddig ilyen olcsó az üzemanyag.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #625 Dátum: 2012.11.21 12:12:10 »
Ha az átlagember közlekedési statisztikáit néznénk akkor méginkább abszurd a mai helyzet, átlagosan mondjuk megyünk napi 25 km-t 35-ös átlaggal és fél utassal, ehhez van a 170-es végsebesség és az 1-1,5 tonnás autó. Nyilván megengedhetjük magunknak ezt a luxust ameddig ilyen olcsó az üzemanyag.
És a tömegközlekedés még drágább :D Ha csak a fogyasztást nézzük, de ugye annyira mégse vagyunk szegények, hogy ne legyen autónk.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #626 Dátum: 2012.11.21 13:06:11 »
Nekem eszerint egy túlmotorizált 1,6-os Avensisem van, mert 200 körül van a végsebessége  :hmmmm:
Nem gondoltam volna  :)
Mondod ezt Te, a (bevallott) 100km/h tempomatos tempóddal...  :whistling: ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris HSD
« Válasz #627 Dátum: 2012.11.21 13:29:11 »
Mondod ezt Te, a (bevallott) 100km/h tempomatos tempóddal...  :whistling: ;) :hug:
Igen, pont ez a lényeg. Nem alapból kell korlátozni az autók teljesítményét, hanem mindenki használja belátása szerint. Nem tartom feleslegesnek a nagyobb teljesítményt (nem a sajátomról beszélek  :tt2: )
Általában öregurasan közlekedek, de igenis néha kinyújtom a jobb lában és élvezem, hogy megy is az autó, nem csak sóher ;)
Jöttem már vissza Németo-bol 180-as tempomattal és nagyon nem örültem volna, ha ennyit nem tudna az autóm.
Ha az átlagember közlekedési statisztikáit néznénk akkor méginkább abszurd a mai helyzet, átlagosan mondjuk megyünk napi 25 km-t 35-ös átlaggal és fél utassal, ehhez van a 170-es végsebesség és az 1-1,5 tonnás autó. Nyilván megengedhetjük magunknak ezt a luxust ameddig ilyen olcsó az üzemanyag.
Az átlagos felhasználás éppen azt jelenti, hogy átlagban így közlekedünk és nem azt, hogy mindig csak ezek az elvárásaink egy autóval szemben. Ha ez lenne, amit írsz, akkor robogó kell vagy Velorex.


« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 13:34:29 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #628 Dátum: 2012.11.21 13:38:50 »
Igen, pont ez a lényeg. Nem alapból kell korlátozni az autók teljesítményét, hanem mindenki használja belátása szerint. Nem tartom feleslegesnek a nagyobb teljesítményt (nem a sajátomról beszélek  :tt2: )
Általában öregurasan közlekedek, de igenis néha kinyújtom a jobb lában és élvezem, hogy megy is az autó, nem csak sóher ;)
Jöttem már vissza Németo-bol 180-as tempomattal és nagyon nem örültem volna, ha ennyit nem tudna az autóm.
Oké, ez igaz, de a saját felhasználásomra vetítve engem nem vágna mellbe egy ilyen rendelet...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris HSD
« Válasz #629 Dátum: 2012.11.21 13:46:44 »
Nagyon nem szeretnék olyan országban élni, ahol bürokratikusan korlátozzák az autók teljesítményét. Környezetvédelmi indokokkal már így is agyon vannak szabályozva a motorok.
Nem is beszélve arról, hogy ezt országos szinten nem lehetne bevezetni, gyakorlatilag kivitelezhetetlen.