Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329346 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #600 Dátum: 2012.11.20 20:49:01 »
Ez így szélsőségesen elméleti vita lesz. A felmérés megint: "belföldi utazásra 20 százalékuk megy autóval minden hónapban egyszer, ... külföldi utazásra a megkérdezettek fele sosem, míg további 41 százalék legfeljebb évente egyszer indul autóval". Tehát ennyi a gyakorlati igény arra, hogy valaki a német autópályán 130 felett menjen, itthon pedig 80-ról 130-ra gyorsítson, és ehhez akkor érdemes mondjuk a dízel Aurisokból a nagyobb motort választani 700 ezres felárért.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 20:51:08 írta kgeza »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #601 Dátum: 2012.11.20 22:54:35 »
Én leírtam, miért nem mindegy a végsebesség abból a szempontból sem, hogy 130-nál, vagy 130-ig mit csinál az autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #602 Dátum: 2012.11.21 09:22:36 »
Igen. Az az "egyes szakaszain" konkrétan a német autópálya-hálózat kétharmadát jelenti. A teljes hálózat egyharmadán van csak állandó jellegű sebességkorlátozás.

És hogy ez mit jelent számokban? 12.845 kilométer a teljes német autópálya-hálózat hossza. Ez annyit jelent, hogy van kb. 8.500 km-nyi olyan autópályaszakasz, tőlünk egyáltalán nem elérhetetlen távolságban, ahol nincs sebességkorlátozás.

Ennek alapján azt mondani, hogy az autók végsebességének kvázi nincs jelentősége, szerintem megalapozatlan. Úgy gondolom, hogy ha Európa közepén van kb. 8.500 km-nyi olyan út, ahol legálisan lehet menni akármennyivel, akkor ennek az adatnak nagyon is gyakorlati jelentősége van.
Nézd, a 8500km önmagában sok, viszont a teljes EU-i autópályahálózat (nagyságrendileg 60000km) hosszához képest kevés. EU nagy réstén nem mehetsz 130-nál gyorsabban, ezért nem annyira lényeges kérdés a végsebesség. Ráadásul, mi mindnyájan olyan országban lakunk, ahol szintén 130 a limit. Mit érdekel minket, hogy van 1200km-rel tőlünk nyugatra egy 8500km hosszú limit nélküli szakasz?!
Az a lényeg, hpgy Mo.-n 130-cal mehetsz és ezt minden nprmális autó tudja. A ruhalmasság, na, az a nem mindegy...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #603 Dátum: 2012.11.21 09:39:23 »
Próbáljátok meg a 6 Yaris modellből a végsebesség és gyorsulás alapján kiválasztani a legjobbat. A sorrend: első a dízel, utána az 1,33-as, majd nagyjából holtversenyben a HSD és ugyanezek MMT/CVT-vel, utolsó az 1,0. Autópályás használatra az első és utolsó hely indokolt, de a többségnek nem autópályás modell kell, tehát hülyeség ez a megközelítés, akkor már nagyobb bölcsesség azt mondani, hogy a drágább a jobb.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #604 Dátum: 2012.11.21 09:46:11 »
Próbáljátok meg a 6 Yaris modellből a végsebesség és gyorsulás alapján kiválasztani a legjobbat. A sorrend: első a dízel, utána az 1,33-as, majd nagyjából holtversenyben a HSD és ugyanezek MMT/CVT-vel, utolsó az 1,0. Autópályás használatra az első és utolsó hely indokolt, de a többségnek nem autópályás modell kell, tehát hülyeség ez a megközelítés, akkor már nagyobb bölcsesség azt mondani, hogy a drágább a jobb.
A sorrend elvi hibás, mert meggyőződésem, hogy az 1,33-as tiltásig forgatva jobban megy a dízelnél, végsebességre is. Nem sokkal, de mérhető a különbség.
A HSD kb a dízellel lehet pariban gyorsulásban, a végsebessége kisebb a leszabályzás miatt.
Az 1,0 motor egyértelműen a legharmatosabb a motorok között, de a tartós 130km/h-ra tökéletesen alkalmas, mind teljesítményben, mind zajkomfortban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #605 Dátum: 2012.11.21 10:03:54 »
Objektíven biztosan nem hibás, jobban gyorsul a dízel, a nyomatéka nagyságrendileg nagyobb, mindezt kisebb fordulaton. 130-nál nem tudom, hogy motorzaj-e az erősebb, de az elsődlegesen fordulatszámfüggő, ami váltófüggő, tehát ebben a 6-sebességes és dízel a nyerő, esetleg valamelyik CVT, ha bírja motor.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #606 Dátum: 2012.11.21 10:06:56 »
Nézd, a 8500km önmagában sok, viszont a teljes EU-i autópályahálózat (nagyságrendileg 60000km) hosszához képest kevés. EU nagy réstén nem mehetsz 130-nál gyorsabban, ezért nem annyira lényeges kérdés a végsebesség. Ráadásul, mi mindnyájan olyan országban lakunk, ahol szintén 130 a limit. Mit érdekel minket, hogy van 1200km-rel tőlünk nyugatra egy 8500km hosszú limit nélküli szakasz?!
Az a lényeg, hpgy Mo.-n 130-cal mehetsz és ezt minden nprmális autó tudja. A ruhalmasság, na, az a nem mindegy...
Lehet hogy van olyan környék No-ban, ahol ez azarány (én kétlem, hogy összeségében stimmel) rengeteg autópályán van korlátozás. Ráadásul amikor az átlag ember uton van , óriási a forgalom, messze nem tudsz nagyon gyorsan menni. A többi körülményről nem is beszélve.
Olyan üres autópályákat mint nálunk vannak ,én ott nem is láttam.(és a legtöbb nem is jobb :D, régi rosszabb minőség, szűk, leállósáv sincs mindenütt)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #607 Dátum: 2012.11.21 10:09:51 »
Objektíven biztosan nem hibás, jobban gyorsul a dízel, a nyomatéka nagyságrendileg nagyobb, mindezt kisebb fordulaton. 130-nál nem tudom, hogy motorzaj-e az erősebb, de az elsődlegesen fordulatszámfüggő, ami váltófüggő, tehát ebben a 6-sebességes és dízel a nyerő, esetleg valamelyik CVT, ha bírja motor.
A gyorsulásban NEM a nyomaték a fontos (ezért elvi hibás a feltételezésed), hanem a teljesítmény és ebben az 1,33-as van előrébb a dízelnél. A dízel rugalmasságban veri oda nem kicsit a benzinest, de tiltásig húzatáskor a benzines lesz az erősebb, ergo gyorsabb.  :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.21 10:11:31 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #608 Dátum: 2012.11.21 10:10:49 »
Lehet hogy van olyan környék No-ban, ahol ez azarány (én kétlem, hogy összeségében stimmel) rengeteg autópályán van korlátozás. Ráadásul amikor az átlag ember uton van , óriási a forgalom, messze nem tudsz nagyon gyorsan menni. A többi körülményről nem is beszélve.
Olyan üres autópályákat mint nálunk vannak ,én ott nem is láttam.(és a legtöbb nem is jobb :D, régi rosszabb minőség, szűk, leállósáv sincs mindenütt)
Ezt Palaczk postjára reagáltad inkább, nem?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #609 Dátum: 2012.11.21 10:11:18 »
Objektíven biztosan nem hibás, jobban gyorsul a dízel, a nyomatéka nagyságrendileg nagyobb, mindezt kisebb fordulaton. 130-nál nem tudom, hogy motorzaj-e az erősebb, de az elsődlegesen fordulatszámfüggő, ami váltófüggő, tehát ebben a 6-sebességes és dízel a nyerő, esetleg valamelyik CVT, ha bírja motor.
A (én) dieselem óra szerint 130-nál 3000-et forog, de azért van zaj már, gondolom a Yarisnál sincs másképpen. Viszont benzinesnél nem tudom milyen zajt csap.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #610 Dátum: 2012.11.21 10:14:32 »
A (én) dieselem óra szerint 130-nál 3000-et forog, de azért van zaj már, gondolom a Yarisnál sincs másképpen. Viszont benzinesnél nem tudom milyen zajt csap.
Az új Yaris 6 sebességes, a Tied csak 5. Zajszigetelésben valamivel jobb a Corolla, de motorzajt tekintve egészen biztos, hogy az új dízel Yaris a csendesebb.
Az 1,33-as is 6-os váltót kapott, ennek ellenére nem tudom, mennyire hangos, szerintem ott is inkább a teljes kabin szigetelése az, ami gyengébb, nem a motor zajos. Autópályatempónál ezeknél a kiseutóknál általában a szél- és gördülésizaj az, ami jobban felerősödik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #611 Dátum: 2012.11.21 10:17:38 »
Ezt Palaczk postjára reagáltad inkább, nem?  :szemez:
Igen, de ahogy te , én se hangsulyoznám a korlátlan sebesség lehetőségét még No-ban sem, egész Europára meg pláne nem.
Mondjuk azért -nálunk is tudjon 160-,utazót- hátha kikeveredünk No-ba . :D

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #612 Dátum: 2012.11.21 10:26:32 »
Nagyon elméleti a probléma. Jó esetben évente egyszer legálisan kipróbálod a végsebességet (a fogyasztás és az életveszély nem számít), havonta egyszer pedig 6000-es fordulatszámon kihozod a 9 LE-s előnyt 130-ra gyorsítva. Ez puszta számfetisizmus.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #613 Dátum: 2012.11.21 10:34:01 »
Nagyon elméleti a probléma. Jó esetben évente egyszer legálisan kipróbálod a végsebességet (a fogyasztás és az életveszély nem számít), havonta egyszer pedig 6000-es fordulatszámon kihozod a 9 LE-s előnyt 130-ra gyorsítva. Ez puszta számfetisizmus.
Arról indult a téma, hogy szerinted a dízel jobban gyorsul, mint a benzines. Erre írtam, hogy tévedés. Mert a gyorsulás tiltásig értendő (hiszen az nem gyorsulás, ha 4000-nél elváltasz), míg a rugalmasság menet közbeni, tehát egy adott sebességről történő gyorsító képességet jelent. Ezt a kettőt összekeverted, pedig nagyon fontos különbség van köztük.
Ezért, tehát, nem számfetisizmusról van szó, hanem tényekről. A feltevésed, tehát helytelen, de minimum pontatlan volt.  ;)
A való életben a rugalmasságot sokkal többször megérezzük egy autón, mint a gyorsulását 0-100-ra, ebben igazad van és egyet is értek veled.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #614 Dátum: 2012.11.21 10:40:51 »
Igen, de ahogy te , én se hangsulyoznám a korlátlan sebesség lehetőségét még No-ban sem, egész Europára meg pláne nem.
Mondjuk azért -nálunk is tudjon 160-,utazót- hátha kikeveredünk No-ba . :D
Palaczk azt állította, hogy No. több, mint 12.000km autópálya hálózatából kb 8500km-en nincs limit. Én ezzel nem tudok vitázni, mert nem ismerem a Német autópályahálózatot egyáltalán, ellenben a magyarral.
Elméletileg azon a 8500km-en lehet(ne) uatzni akár 350-nel is, de, ahogy írod, ez szinte kizárt a forgalom miatt. Ha jobban belegondolunk, itt, Magyarországon is az van, hogy már a 160-as óra szerinti tempót sem nagyon tudod nap közben tartani sem az M1-en, sem az M7-en, sem az M5-ön, sem az M3-on (az M6 kihalt, ott talán), mert valaki mindig bevág eléd a belső sávba.

Nekem erről az egészről annyi a véleményem, hogy részemről az összes itthon kapható autónak elektronikusan korlátoznatnák a végsebességét 160km/h-ban, mert ennél többel 1 percnél tovább az esetek nagy részében úgysem tudna menni vagy ezért, vagy azért...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i